Skip to content

חדש בטלוויזיה: חמישי, 13 ביולי, 2017

האמת שמאחורי Airbnb, הילדים של וולטר סוסקינד, המרגלים של וושינגטון 4, השגחה צמודה, הסרט האחרון של דונקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:10 האמת שמאחורי Airbnbי | ?Airbnb: Dream or Nightmare Airbnb, ערוץ Hot8 + Hot VOD

זהו הצד הפחות זוהר של חברת Airbnb, פלטפורמת דיור מקוונת המציעה למשתמשים לשכור חדרים או דירות לטווח קצר, החל בחדרים הרוסים וכלה בגניבות של אורחים. חברת Airbnb חוללה מהפכה שלמה בכל הקשור להשכרת בתים וחדרים לטווח קצר. רק בחודש מרץ 2015 שווי החברה הכפיל את עצמו מהשנה הקודמת והוערך בכ-20 מיליארד דולר. אך לא הכל זוהר מאחורי הנתונים. לצד סיפורי ההצלחה, שיחות עם מארחים ואורחים חושפות צד אחר של העסק המשגשג. האם מדובר בעסק המעודד שיתוף, אמון וחברתיות, או בעסק המנסה למקסם את הרווחים שלו, גם על חשבון אחרים? בריטניה, 2016.

21:45 הילדים של וולטר סוסקינד | Secret Courage: Walter Suskind, ערוץ ההיסטוריה

סיפורו הלא-יאמן של וולטר סוסקינד, יהודי גרמני ממוצא הולנדי שחי באמסטרדם והציל ממוות, ביחד עם אשתו וקבוצת הולנדים אמיצים, מאות ילדים יהודים הולנדים במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר כיבוש הולנד על ידי הנאצים ב-1940, אולץ סוסקינד על ידי שלטונות הכיבוש הנאצי בארצו להצטרף ל'יודנראט' ולשמש כאחראי על גירוש היהודים בתיאטרון היהודי באמסטרדם, ששימש כאתר הגירוש הראשי בהולנד בזמן השואה. סוסקינד ניצל את עובדת היותו דובר גרמנית שוטפת, ואת כישוריו כאיש עסקים ואף את יכולותיו התיאטרליות, ותוך הפגנת אומץ ונחישות בלתי נתפסים, הוא, יחד עם קבוצה נועזת של עובדים שהשתייכו למחתרת ההולנדית, מילאו תפקיד מפתח בהרחבת קרוב לאלף ילדים הולנדים ממוצא הולנדי שיועדו להישלח למחנות ההשמדה הנאצים. אך מעשה גבורתו נודע רק לאחר מותו; בתקופת המלחמה, רבים מאחיו היהודים ראו בו בוגד ומשתף פעולה עם הנאצים.

22:00 המרגלים של וושינגטון 4 | Turn 4, ערוץ Yes Oh + Yes VOD

עונה חדשה ואחרונה למותחן ההיסטורי מבית AMC, שמחזיר אותנו לימיה הראשונים של ארצות הברית ולמרגלים שהניחו את יסודות עבודת המודיעין והריגול המודרני. ספוילר – העונה מביאה את סיפורה של 'טבעת קולפר' אל סופו, אך לא לפני שתציג את דרך החתחתים שעברו הכוחות עד לסיום המהפכה האמריקנית ותעקוב אחר דמותו רבת הפאתוס של הגנרל וושינגטון הנלחם ומנצח במלחמה ההיסטורית והופך לאב המייסד של המדינה החופשית שבעבר היתה קולוניה בריטית. המעורבות של אייב וודהול והמרגלים של טבעת קולפר ובמיוחד החבר הכי מהולל שלה רוברט טאונסנד, הקורבנות שהקריבו והנסיונות המרים בהם עמדו, ישתלמו עם סיום הסיפור.

22:00 השגחה צמודהJue di tao wangSkiptrace, ערוץ Yes4

בני צ'אן הוא אחד השוטרים הטובים היחידים שנשארו במשטרת הונג קונג. משימת חייו היא לרדוף אחר פושע אכזרי. כאשר האחיינית שלו מסתבכת עם כנופייתו של אותו פושע, הוא נחלץ לעזרתה ומאחד כוחות עם שותף לא שגרתי – מהמר אמריקני מפוקפק שהסתבך עם העולם התחתון. שחקנים: ג'קי צ'אן, ג'וני נוקסוויל. במאי: רני הרלין ("מת לחיות 2"). ארה"ב / סין, 2016. קומדיה מטופשת וממוחזרת. אחד הסרטים הגרועים של הרלין. ציון: 

23:10 הסרט האחרון של דונקל | Dunkel's Last Films, ערוץ ההיסטוריה

סרט תיעודי, החושף את סיפורו המרתק של פרד דונקל: צלם, מפיק ואיש עסקים גרמני נוצרי, שנישא לאישה יהודייה ונאלץ לברוח מגרמניה הנאצית לפלשתינה (א"י), יחד עם אשתו ובתה, בשנות ה-30 של המאה שעברה. דונקל, שהיה חבר במפלגה הנאצית הוכרז על-ידי שלטונות גרמניה כעריק. בארץ ישראל הפך לצלם ובמאי מגויס לתעמולה הציונית. בנוסף, סיפק דונקל שרותי צילום ועריכה למוסדות בריטים ויהודים וכן לעסקים וליחידים. דונקל מלווה בצילומיו, את תקופת ההתיישבות בארץ ישראל, משנות ה-30 ועד לקום המדינה. לאחר מותה של אשתו הראשונה, נישא דונקל למרתה, ניצולת שואה שעלתה לפלשתינה – א"י מצ'כיה. לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, בגיל 57 הפך דונקל לאב, וחודש לאחר מכן, נפטר מהתקף לב בעת הפצצה מצרית במלחמת העצמאות. רותי, התינוקת שגדלה בלי להכיר את אביה, מחליטה בעקבות חלום ולאחר שנים של הכחשה ודיס-אינפורמציה, להתחקות אחר שורשיו של אביה.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן