Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 11 ביולי 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה   באופן חריג, שגריר ארה"ב בישראל יצטרף היום לפגישת גרינבלט עם צוות המו"מ הפלסטיני היום בירושלים (מדיני) * פסיקת בג"ץ עשויה להוביל לקיצור עונשם של אסירים בטחוניים על סמך המלצת עובדים סוציאליים (בטחוני) * דיווח בעיראק: דאעש אישר את מותו של בגדדי (חוץ) * דיווח: מורדים הנתמכים ע"י ארה"ב הפילו מטוס של משטר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

 

באופן חריג, שגריר ארה"ב בישראל יצטרף היום לפגישת גרינבלט עם צוות המו"מ הפלסטיני היום בירושלים (מדיני) * פסיקת בג"ץ עשויה להוביל לקיצור עונשם של אסירים בטחוניים על סמך המלצת עובדים סוציאליים (בטחוני) * דיווח בעיראק: דאעש אישר את מותו של בגדדי (חוץ) * דיווח: מורדים הנתמכים ע"י ארה"ב הפילו מטוס של משטר אסד בשטח הפסקת האש (חוץ)

חדשות

חוות דעת: חלק מההתנחלות החדשה למפוני עמונה נבנית על שטח פלסטיני פרטי * חוות הדעת, שהוכנה על ידי מומחה לפענוח תצלומי אוויר והוגשה לבג"ץ, מראה כי חקלאים עיבדו לאורך שנים חלקת אדמה בת 14 דונמים בשטח ההתנחלות החדשה עמיחי (הארץ)

וורן באפט תרם כשלושה מיליארד דולר לקרן ביל גייטס וקרנות נוספות במיסיסיפי

 מושב בית יצחק: ניצול שואה בן 82 ירה בשני פורצים שנכנסו לביתו, הרג אחד ופצע את השני קשה * "חששתי שהם יפגעו בי עם כלי הפריצה, ולכן יריתי לעברם", אמר. * בתום גביית העדות הוא שוחרר לביתו * תושבים טוענים שמדובר בתופעה יומיומית שהמשטרה לא מצליחה להתמודד אתה: "חיים בפחד ולא משאירים את הילדים לבד, זה כמו המערב הפרוע פה"

חברות ישראליות לא עמדו בתנאי סף של המכרז לאבטחת מתקני נובל אנרג'י בלוויתן * נובל אנרגי' פרסמה מכרז מסווג לאבטחת הקידוחים שאינו פורסם לציבור. במכרז זכתה בסופו של דבר חברה בריטית בשם אולטרא אלקטרוניקס (nrg)

ארה"ב: האם ציור שגנבו הנאצים יוחזר לבעליו? פסיקה חדשה של בית המשפט לערעורים קבעה כי בקרוב תעלה בפניו התביעה של משפחת קסירר נגד מוזיאון לאמנון ממדריד, שמחזיק בבעלותו תמונה שהייתה ברשות המשפחה עד השואה (nrg)

עשרות אלפי עולם מחבר העמים יקבלו פנסיה על השנים שעבדו ברוסיה: שר הרווחה חיים כץ חתם עם מקבילו הרוסי על הסכם שבמסגרתו יקבלו מי שעלו מרוסיה עד שנת 1993 קצבה חודשית על עבודתם טרם העלייה ארצה. ההסדר הושג בשנה שעברה במסגרת פגישתו של נתניהו עם פוטין בקרמלין * רוסיה היא המדינה הראשונה מבין מדינות ברית המועצות לשעבר אשר חתמה ותיישם הסכם פנסיות עם ישראל. בנוסף, מתנהלים משאים ומתנים נוספים עם מדינות אחרות משטח ברית המועצות לשעבר. ישראל מעריכה כי מימוש הסכם הפנסיות עם רוסיה יסייע בקידום הסכמי הפנסיות גם עם מדינות אלה.

נכי חיפה והסביבה יפגינו היום מול ביתו של השר כחלון בכרמליה שבחיפה – הנכים דורשים השוואת קצבתם לשכר המינימום במשק ללא פעימות.

בצפון הארץ תפסה המשטרה נהג שרישיונו פקע לפני 16 שנים * בכביש 70 בין צומת אליקים ליוקנעם, תפסו השוטרים נהג בשנות ה 50 לחייו תושב תל אביב, אשר נקלט במכשיר לאכיפת מהירות נוהג במהירות חריגה של 117 קמ"ש * לאחר שעצרו אותו השוטרים ובדקו את מסמכיו, הוברר להם כי מדובר בנהג שרישיונו פקע כבר בשנת 2001 והוא מחזיק ברשותו רישיון נהיגה בינ"ל שאינו תקף עפ"י התקנות שנקבעו * הנהג נעצר לחקירה, רכבו הושבת ונגרר מהמקום וכנגדו מתכוונת המשטרה להגיש בימים הקרובים כתב אישום

פוליטי

ח"כ אורלי לוי אבקסיס: בכנסת הבאה אעמוד בראש רשימה (ערוץ7)

 תיק 3000 (פרשת הצוללות): דוד שמרון, עורך הדין המקורב לרה"מ נתניהו ששוחרר אמש למעצר בית נחקר שוב הבוקר * אליזר צ'יני מפקד חיל הים לשעבר עוכב הבוקר לחקירה

– האיש שלא נחקר: משרד עורכי הדין המשותף של דוד שמרון ויצחק מולכו מטפל בכל ענייניו המשפטיים של ראש הממשלה, אך רק שמרון מוזכר כמעורב בפרשת הצוללות. נתניהו ומולכו כלל אינם נחשבים חשודים (הארץ)

– עו"ד אחד הנחקרים בתיק 3000: "מבחינתו הוא ממש ביקש להסיר את הצו וכן לפרסם את שמו" (גל"צ)

הפריימריז לראשות העבודה: אבי גבאי: "יצרנו תקווה שאפשר לשנות ולהגיע למדינה שונה ממה שיש לנו" ; "אין מחנות, נעבוד יחד כדי לנצח את הבחירות הבאות"

– ח"כ שפיר: "מהיום – דרך חדשה של אופוזיציה לוחמנית" * ח"כ מיכל בירן: "חלק מהדברים שגבאי מביא הם זרים בניחוח" * ח"כ רוזנטל: "בחירת גבאי – סיכוי לשינוי"

– ח"כ מועלם-רפאלי: "כדאי שגבאי לא ישסה את תושבי הפריפריה בהתנחלויות"

בטחוני

העליון הורה לערב עובדים סוציאליים בהליך המיון של אסירים ביטחוניים * הפסיקה עשויה להוביל לקיצור עונשם של האסירים על סמך המלצת עובדים סוציאליים. כיום אסירים ביטחוניים אינם זכאים לסיוע סוציאלי, לעומת אסירים פליליים הזוכים לליווי והפנייה למסגרות שיקום (הארץ)

מדיני

ירדן על התקרבות בין ישראל למדינות ערב: "פוליטיקאים ישראלים משלים עצמם" (Ynet)

ראש העיר ברלין אפשר לאירוע של החזית העממית להתקיים בעירו * מייקל מולר זכה לביקורת לאחר שלא מנע מכנס גיוס כספים של ארגון הטרור להתרחש. (מעריב)

 באופן חריג, שגריר ארה"ב בישראל יצטרף היום לפגישת גרינבלט עם צוות המו"מ הפלסטיני היום בירושלים.  * מדובר בשינוי המדיניות האמריקאית שהונהגה בתקופת בוש ואובמה. לדברי פקיד בכיר בבית הלבן, טראמפ הגדיר את פרידמן כחבר מרכזי בצוות המו"מ האמריקאי לחידוש תהליך השלום (הארץ)

דיווח: סאיב עריקאת על ערש דווי, ראש המודיעין ברשות מונה כמחליפו

חוץ

 גורמים בבריטניה: טראמפ יבקר במדינה בשנה הבאה

המשבר במפרץ: נחשף: ההסכם הסודי בין מדינות המפרץ שהתחיל את המשבר עם קטאר * לראשונה פורסם תוכן הסכם משנת 2013 בין ריאד לקטאר, שבו התחייבה הנסיכות הקטנה לא להתערב בענייניהן של שכנותיה. * לטענת המדינות המחרימות את דוחא, זו הוכחה שהיא לא עמדה בהבטחותיה (nrg)

– בזמן שטראמפ עודד את החרם על קטאר – משפחת קושנר חיפשה משקיעים במדינה * חברת קושנר קוס ניהלה מגעים עם ראש ממשלת קטאר לשעבר בנוגע להשקעה בנדל"ן בניו יורק (בלומברג)

ארה"ב: דיווח: בנו של טראמפ ידע כי המקור למידע המכפיש נגד הילרי קלינטון הוא הממשל במוסקבה * עורך דינו: "לדעתי, זה הרבה מהומה על לא מאומה" (ניו יורק טיימס)

– 16 הרוגים בהתרסקות מטוס צבאי במיסיסיפי * מטוס תובלה מסוג KC-130 של חיל הנחתים האמריקני התרסק ועלה בלהבות בצפון מיסיסיפי, כ-160 קילומטר מבירת המדינה. * סיבת ההתרסקות אינה ברורה * ראש ניהול מצבי החירום במדינה הצהיר: "אין ניצולים"

– חייל ניסה להעביר חומרים סודיים לדאעש * איקיקיאה קאנג נעצר על ידי סוכני חרש בזמן שביקש לסייע לארגון הטרור. לפי טענת הבולשת, הוא נשבע אמונים לדאעש (nrg)

– טראמפ ימנה כמפקח על הבנקים מתנגד חריף לרגולציה * רנדל קוארלס, שותף בחברת השקעות ובכיר לשעבר במשרד האוצר, ימונה לסגן נגיד הבנק הפדרלי לענייני פיקוח, והוא נועד להיות כוח מאזן מול הנגידה ילן (ניו יורק טיימס)

בריטניה: בית המשפט העליון קבע כי המדינה תמשיך למכור נשק לסעודיה

הודו: שבעה הרוגים בחילופי אש במהלך הפגנות בחבל קשמיר

טורקיה: 105 עובדי מחקר נעצרו בחשד לקשר לניסיון ההפיכה (וואלה)

–  42 אנשי אקדמיה נעצרו בטורקיה בחשד לתכנון ההפיכה לפני שנה * העצורים, בהם מבקר קולני של הממשלה, הואשמו בקשרים לתנועתו של איש הדת הגולה פהתוללה גולן. * שישה נעצרו בהאשמות דומות בפשיטה על לשכת ראש הממשלה (הארץ)

לוב: חמושים המתנגדים לממשלה חסמו את כביש הגישה לטריפולי

מצרים: כוחות הביטחון חיסלו שישה חשודים בהשתייכות לדאעש

סוריה: דיווח: מורדים הנתמכים ע"י ארה"ב הפילו מטוס של משטר אסד בשטח הפסקת האש ; לא ידוע גורלו של הטייס * הארגון הסורי לזכויות אדם אישר את טענת המורדים, ומסר כי הופל מטוס של הממשל בעיר א-סווידא

עיראק: דיווח : דאעש אישר את מותו של בגדדי * לפי טענה בעיתון מקומי, במחוז נינווה הופץ כרוז מטעם הארגון שמודיע על חילופי הנהגה בצמרת דאעש, ובקרוב ייוודע מי יהיה ממשיך דרכו (nrg)

– אמנסטי: חשד לפשעי מלחמה מצד צבא עיראק בכיבוש מוסול (וואלה)

– אחרי כיבוש מוסול: חשש שחמושים עדיין מתבצרים עם משפחותיהם בשטח העיר * ראש ממשלת עיראק הכריז רשמית על כיבוש מוסול והקואליציה הבינלאומית בירכה, אך אתמול עוד דווח על כמה מאות חמושים המתבצרים עם נשים וילדים בשטח קטן בעיר העתיקה ומסרבים להיכנע (הארץ)

קוסטה ריקה: נעצר אדם בחשד שתכנן לבצע פיגוע

קנדה: 14 אלף בני אדם פונו מבתיהם בשל שריפת יער במערב המדינה

תחבורה

הערכות בענף הרכב: "יש קשר בין הקשחת תנאי האשראי לירידה במסירת מכוניות" * בנק ישראל הטיל שלשום על הבנקים הגבלות במתן הלוואות לרכישת כלי רכב * מקורות בענף הרכב טוענים כי ההשפעה על הצרכן מוצתה: "ההנחיות החדשות מיושמות כבר לא מעט זמן" * לדבריהם, לכל היותר חברות הליסינג יגדילו את גיוס האג"ח ואת ההלוואות מהיבואנים" (דה מרקר)

כלכלה

מסתמן: מהלך הפיטורים הענק של מיקרוסופט צפוי לדלג על ישראל * כפי שדווח ב'הכותרות' בסוף השבוע, חברת מיקרוסופט הודיעה כי בכוונתה לבצע פיטורים של 10% מכוח המכירה של החברה, המונה כ-50,000 אנשי מכירות.

טכנולוגיה

דיווח: סוס טרויאני של NSO שימש לריגול אחר החוקרים בפרשת חטיפת הסטודנטים במקסיקו * מחקר של שעל בסיסו נכתבה כתבה בניו יורק טיימס חושפים כי ממשלת מקסיקו רכשה פלטפורמה של חברת NSO והשתמשה בה לצורך ניסיונות שיבוש החקירה של הסטודנטים המקסיקנים בשנת 2014 (nrg)

ישראל מובילה בהגנה בסייבר? לא לפי האינדקס העולמי של האו"ם (nrg)


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן