Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 12 יולי 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה מהפך בסקרים: מפלגת העבודה עוקפת את יש עתיד בסקרים (פוליטי) * דיווח: ישראל התחייבה להאט בנייה בהתנחלויות בזמן מו"מ עם הפלסטינים, לשכת ראה"מ מכחישה (מדיני) * תיעודים מוכיחים: כוח האו"ם מעלים עין מהפרות חיזבאללה (בטחוני) * במהלך פעילות מבצעית: עשרות מטענים הושלכו לעבר כוחות שפעלו בג'נין, בחסדי שמים, אין נפגעים. ; 2 מחבלים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מהפך בסקרים: מפלגת העבודה עוקפת את יש עתיד בסקרים (פוליטי) * דיווח: ישראל התחייבה להאט בנייה בהתנחלויות בזמן מו"מ עם הפלסטינים, לשכת ראה"מ מכחישה (מדיני) * תיעודים מוכיחים: כוח האו"ם מעלים עין מהפרות חיזבאללה (בטחוני) * במהלך פעילות מבצעית: עשרות מטענים הושלכו לעבר כוחות שפעלו בג'נין, בחסדי שמים, אין נפגעים. ; 2 מחבלים חוסלו ו-3 נפצעו (בטחוני) * חוות דעת של משרד הביטחון: "חוק ההסדרה פועל למען הפלסטינים" (מדיני) * מנדלבליט פנה לבג"ץ: חייב את ליברמן להקים יחידה שתאכוף חריגות בנייה בשטחים (פוליטי) * פרשיית קשרי רוסיה&טראמפ ממשיכה להסתבך: טראמפ הבן הסכים לסיוע רוסי בבחירות (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית עד בהיר. הטמפ' יהיו ללא שינוי ניכר. חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ישרור עומס חום כבד. הלילה: מעונן חלקית.

חמישי: תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והקלת מה בעומסי החום. עדיין חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

שישי: תחול עליה קלה בטמפרטורות והכבדה בעומסי החום. יעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

שבת: התחממות קלה נוספת. יעשה שרבי ברוב אזורי הארץ והביל ברצועת החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב אזורי הארץ

חדשות

מנהיגי הדרוזים: מי שיצביע בבחירות בגולן יוחרם * בישיבת ראשי העדה הדרוזית ברמת גולן הוחלט להיאבק בהחלטת שר הפנים לקיים, לראשונה מאז 1967, בחירות לרשויות המקומיות בכפרים (nrg)

אלרגניים: 350 פעוטות אלרגניים ללא מעון בשנה הבאה: בעקבות החלטת משרד הרווחה לבטל את מימון הסייעות המלוות, במעונות מסרבים לקבל את הפעוטות. * הורים: "מי ייקח אחריות על מקרי מוות?" * משרד הרווחה בתגובה: "לא בתחומנו, אין לנו לוח זמנים"  (nrg)

תאונות עבודה: מנכ"ל משרד העבודה ביקש מראש מינהל הבטיחות לפרוש על רקע תאונות הבנייה * ורדה אדוארדס התריעה בעבר מפני המחדלים, בהם מחסור במפקחים ותנאים ירודים, אך לפי מקור המעורה בפרטים, היו לה מחלוקות עם לשכת השר בנוגע לטיפול בבעיה. מתחילת השנה נהרגו 15 פועלים בענף הבנייה (הארץ)

מחאת הנכים: עשרות הפגינו מחוץ לביתו של השר כחלון בחיפה (מגפון ניוז)

פוליטי

יעלון ל-CNN: "חקירות נתניהו יסתיימו בכתב אישום"; "יותר מדי נושאים תחת חקירה, אני מאמין שנראה כתב אישום"

מנדלבליט פנה לבג"ץ: חייב את ליברמן להקים יחידה שתאכוף חריגות בנייה בשטחים * היועמ"ש ביקר בחריפות את התנהלות שר הביטחון, שמנסה לטרפד את הקמת היחידה, ובצעד נדיר ביקש מבג"ץ צו על תנאי שיכריח אותו לעשות כך. "המצב הנוכחי בלתי סביר בעליל", כתב מנדלבליט (הארץ)

אפקט גבאי: מהפך בסקרים: מפלגת העבודה עוקפת את יש עתיד בסקרים * לפי סקר של ערוץ 2, הליכוד מקבל 25 מנדטים, לעומת 20 לעבודה בראשות גבאי ו-18 ליש עתיד. * בסקר ערוץ 10 הליכוד מטפס ל-29 מנדטים, מפלגת העבודה ל-24 מנדטים ויש עתיד מקבלת 16 מנדטים * גבאי בתגובה: האווירה מדהימה, נקים קואליציה גם עם כחלון

– אבי גבאי: "נביא את ה-30 מנדטים שאנחנו צריכים בבחירות הבאות", "הקמפיין להחלפת נתניהו התחיל היום", "עלינו להגיע ל-100 אלף מתפקדים"

– גבאי: "תומך בשתי מדינות, ירושלים תישאר מאוחדת" (ynet)

– גבאי: "אני לא מתכוון לקרוץ ימינה"

– ח"כ שפיר על ניצחון גבאי: "יהיה יו"ר אופוזיציה מבחוץ"

– ח"כ לבני: "גבאי ראוי, נכנס לפוליטיקה כי אכפת לו מישראל"

חוק הלאום: הליכוד הודיע: חוק הלאום יעלה להצבעה בתוך שבועיים; האופוזיציה זועמת: * במכתב שנשלח לחברי הסיעה נכתב שהחוק, של חבר הכנסת אבי דיכטר, יעלה לקריאה ראשונה בשבוע האחרון של מושב הקיץ. * חברי הקואליציה הונחו שלא להתקזז * במכתב ליו"ר הכנסת, טוענת מרכזת האופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי, כי מדובר "ברמיסת הכנסת ו-וועדותיה וכן תוך רמיסת האופוזיציה. יחסו של רה"מ לכנסת מבזה"

תיק 3000 (פרשת הצוללות): מפקד חיל הים לשעבר מרום נחקר בחשד שהועברו לחשבונו כספי שוחד; נשלח למעצר בית בן שלושה ימים * המשטרה בודקת אם כספי שוחד הועברו לחשבונות בנק שפתח אליעזר מרום בקפריסין. * מרום הוזכר כמי שלחץ להחליף את נציג תיסנקרופ בישראל במיקי גנור, החשוד במתן שוחד * פרקליטו: "בחיל הים הוא היה הנער עם האצבע בחור של הסכר" * המשטרה: "ממצאי החקירה מצביעים על התנהלות מדאיגה ביותר בקשר לעסקאות רכש ביטחוני" * המשטרה הקפיאה את חשבונות הבנק של האלוף ושל שאר החשודים שנעצרו אתמול

בטחוני

תיעודים מוכיחים: כוח האו"ם מעלים עין מהפרות חיזבאללה * 11 שנים אחרי כינון החלטה 1701, שקטעה את מלחמת לבנון השנייה, נראה כי כוחות האו"ם מועלים בתפקידם ולא מונעים פעולות מתריסות של חיזבאללה. בארגון הבינ"ל דוחים את הטענות, אך תמונות מהשטח מציגות מציאות שונה (nrg)

במהלך פעילות מבצעית: עשרות מטענים הושלכו לעבר כוחות שפעלו בג'נין, בחסדי שמים, אין נפגעים. ; 2 מחבלים חוסלו ו-3 נפצעו * לפי דיווחים מקומיים, שני פלסטינים נהרגו במהלך פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין במהלך הלילה. * מדו"צ נמסר כי הכוח שפעל במקום נתקל בירי חי ועשרות מטענים שנזרקו לעברו

מדיני

קטאר: נמשיך לתמוך בפיתוח תשתיות בעזה למרות המשבר במפרץ

מו"מ: דיווח: שליחו של טראמפ אמר לבכירים פלסטינים כי בכוונת טראמפ לקרוא בקרוב על יוזמה לחידוש המו"מ שיימשך בין שנה לשנתיים (אל-חיאת)

– דיווח: ישראל התחייבה להאט בנייה בהתנחלויות בזמן מו"מ עם הפלסטינים, לשכת ראה"מ מכחישה (Ynet)

– בכיר פת"ח, עזאם אלאחמד: השגריר דיוויד פרידמן לא רצוי ברמאללה. בנוסף ציין כי הפלסטינים מעוניינים לשמוע מהאמריקאים באופן רשמי את התמיכה בעיקרון שתי המדינות (nrg)

– דוברת משרד החוץ האמריקאי התייחסה להשתתפותו החריגה של דיוויד פרידמן במו"מ עם בכירי הרשות, ואמרה כי היא "מצביעה על החשיבות הרבה שהממשל מייחס להשגת הסכם שלום"

חוק ההסדרה: חוות דעת של משרד הביטחון: "חוק ההסדרה פועל למען הפלסטינים" * חוק ההסדרה במתכונתו הנוכחית מונע הליכי אכיפה כנגד 2,000 מבנים בלתי חוקיים של ישראלים ביו"ש, אך גם כנגד אלפי בתים של פלסטינים. כתוצאה מהחקיקה נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הריסות הבנייה הבלתי חוקית בשטחים. החוק לא מאפשר לפעול כנגד בנייה לא מאושרת ביו"ש, והפלסטינים זוכים מן ההפקר (חדשות2)

עזה: האו"ם: "בעוד 3 שנים עזה תהיה בלתי ראויה למחייה" * דוח מיוחד של האו"ם קובע כי תוך שנים ספורות תמצא את עצמה רצועת עזה ללא כל מאגר מים, בנוסף למשברים בתחום החשמל והאבטלה. * שגריר ישראל באונסק"ו שאמה הכהן: "חמאס מחסל את סיכויי השיקום של התושבים" (חדשות2)

רש"פ&חמאס: הרשות מחריפה את המאבק בחמאס: תצמצם את תשלומי קצבאות הרווחה ל–80 אלף משפחות בעזה * כצעד נוסף להפעלת לחץ על חמאס, הרשות תוציא לפנסיה מוקדמת אלפי עובדים במערך הבריאות והחינוך בעזה הרשומים כעובדי הרשות הפלסטינית (הארץ)

אירלנד: בפגישה שקיים רה"מ עם שר החוץ האירי, הביע בפניו נתניהו את מורת רוחו בנוגע ל"עמדה המסורתית" של אירלנד שלא לגנות את ההסתה הפלסטינית * חוטובלי לשר החוץ של אירלנד: הפלסטינים מתעמרים באוכלוסייה בעזה

מצרים: ישראל הודתה למצרים על החלטתה לשפץ את בית הכנסת הגדול באלכסנדריה

הונגריה: ממשלת הונגריה מכחישה כל קשר לאנטישמיות * דובר ממשלת הונגריה הכחיש את הטענות לשנאת יהודים במסע ההסברה נגד איל ההון היהודי, שאותו נמנע נתניהו מלגנות (חדשות10)

– סורוס: הקמפיין נגדי מזכיר "תקופות אפלות" * המיליארדר האמריקאי מחה נגד שלטי החוצות בגנותו ברחבי הונגריה, ואמר כי הטענה שהוא רוצה ליישב את אירופה במיליוני פליטים היא "פנטזיה" (nrg)

חוץ

נאט"ו מספקת לאוקראינה חומרה להגנה מפני התקפות סייבר

טראמפ ומקרון ידונו במלחמה בסוריה ובמאבק בטרור

נסראללה: "הסבלנות של תושבי עיראק הביאה לניצחון על דאעש". לדבריו, חלקה של ארה"ב לא היה משמעותי בקרב על מוסול וכי הצטרפותה היתה רק בשביל "לקחת חלק בניצחון" * עוד טען, כי האמריקנים הם אלו שהקימו את ארגון המדינה האיסלמית ולטענתו יש על כך עדויות מפי בכיר בממשל

לברוב: שוקלים סנקציות עקב גירוש דיפלומטים רוסים מארה"ב בשלהי כהונתו של אובמה

המשבר במפרץ: ארה"ב וקטאר חתמו על מסמך הבנות ובו היא מתחייבת להפסיק את מימון הטרור. * במדינה הערבית מתעקשים כי אין קשר למשבר במפרץ

– מצרים: להוציא את קטאר מהקואליציה הבינלאומית נגד דאעש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן