Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 19 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה מפגינים מזהירים: בואו של ח"כ ביטן במוצאי שבת להפגנת נגד פרובוקטיבית תעורר תגובות קשות (חדשות) * הפלסטינים הכריזו על יום זעם ביו"ש ובירושלים: "להחריף את אינתיפאדת אל קודס"; ארה"ב מעורבת במגעים לפתרון המשבר; מצרים: "די לאלימות הישראלית" (בטחוני) * פרשת הצוללות מסתעף: החשד – לא רק כלי שיט; כמה קצינים כבר התייעצו עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מפגינים מזהירים: בואו של ח"כ ביטן במוצאי שבת להפגנת נגד פרובוקטיבית תעורר תגובות קשות (חדשות) * הפלסטינים הכריזו על יום זעם ביו"ש ובירושלים: "להחריף את אינתיפאדת אל קודס"; ארה"ב מעורבת במגעים לפתרון המשבר; מצרים: "די לאלימות הישראלית" (בטחוני) * פרשת הצוללות מסתעף: החשד – לא רק כלי שיט; כמה קצינים כבר התייעצו עם עו"ד (פוליטי) * מבקר המדינה: חשש לפלילים בטיפול באמוניה; מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה שמונה ע"י יו"ר העבודה אבי גבאי לא קיים את הסדר ניגוד העניינים שנקבע לו (פוליטי) * דיווח: התקדמות קלה במגעים לעסקת שבויים עם חמאס (חדשות) * בכירים בפרקליטות מערבים שיקולים אישיים פוליטיים וזרים בהחלטות המקצועיות (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: בהרים צפויה ירידה קלה בטמפרטורות. עדיין מעט חם מהרגיל לעונה. הלילה: מעונן חלקית.

חמישי: נאה עם ירידה קלה נוספת של הטמפרטורות. תורגש הקלה בעומס החום.

שישי: נאה. צפויה עליה קלה בטמפרטורות.

שבת: ללא שינוי ניכר

חדשות

דיווח: התקדמות קלה בעסקת חילופי שבויים עם חמאס, יש הצעות חדשות * בתקשורת הערבית שוב מדווחים על מגעים בנוגע להחזרת הגופות של אורון שאול והדר גולדין. מקורות פלסטינים בכירים אמרו לעיתון אל-אחאבר שישראל מסרבת לשחרר את אסירי עסקת שליט, אך מוכנה לשחרר אסירות במידה שיובהר מצבן של הגופות

בכירים בפרקליטות מערבים שיקולים אישיים פוליטיים וזרים בהחלטות המקצועיות. כך נחשף בעקבות ביקורת שהטילו נגד חבריהם שהסכימו לייצג את עמדת המדינה במסגרת חוק האימוץ * היועמ"ש ופרקליט המדינה קוראים לפרקליטים: "להבדיל בין עמדה אישית למקצועית" – תפקידכם לייצג את עמדת המדינה

כשליש מעובדי הבניין הסינים יגורשו מהארץ עד סוף החודש (גל"צ)

מפגינים נערכים לבואו של ח"כ דוד ביטן שנענה לקריאתו של ראש הממשלה נתניהו להגן עליו, ליצירת הפגנת נגד במוצאי שבת בפ"ת מול אלפי המפגינים הקוראים למנדלבליט להפסיק לגרור רגליים ולמתוח את הזמן ולהחליט סופית * או שיורה על חקירה לילית נגד ראה"מ ורעייתו, יגיש כתבי אישום בפרשיות מעון ראש הממשלה כפי שהמליצה המשטרה, או שיחליט לחילופין להורות על סגירת התיקים ויסביר לציבור מדוע * המפגינים מזהירים: הגעתו של ביטן לעורר פרובוקציות, תעורר תגובות נגד קשות

פוליטי

סער לנתניהו: מנה אותי לשר בממשלה, ולא אתמודד מולך * במסגרת חזרתו לפוליטיקה, הציע סער לרה"מ עסקה: תן לי תפקיד בכיר, ולא אתמודד בפריימריז הקרובים בליכוד. נתניהו דחה את ההצעה, אך טרם השיב להצעה משופרת, לפיה סער לא יתמודד בפעמיים הבאות. * סער מכחיש (nrg)

תיק 3000 (פרשת הצוללות) מסתעף: החשד – לא רק כלי שיט * גנור, שממשיך במגעים עם הפרקליטות להפוך לעד מדינה, מסר מידע על עסקאות נשק נוספות שנחתמו בשנים האחרונות, מה שיחייב את הרחבת החקירה. כמה קצינים כבר התייעצו עם עו"ד

– גורם אכיפה בכיר: "בעקבות עדות גנור – דוד שמרון ייחקר שוב"

– גורמים המעורים ב"פרשה 3000" התייחסו למידע שהעביר מי שאמור להפוך לעד מדינה בפרשה ואמרו כי המידע חשוב ומשמעותי כל כך, עד שיצדיק חסינות מוחלטת

– במשטרה מכחישים כי קרובים לחתימה עם עוד עדים

– תיסנקרופ שוקלת לבטל את העסקת גנור (חדשות10)

פרשת האמוניה: חשד לשיקולים זרים ולפגיעה בטוהר המידות מצד גורמי ממשלה, החשדות מתרכזים ככל הנראה במשרד ראש הממשלה ובמשרד להגנת הסביבה * מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, שמונה ע"י יו"ר העבודה אבי גבאי, היה מעורב בנושא באופן משמעותי וחריג, תוך ניגוד עניינים. * "תיעדוף חלופות ליבוא אמוניה נעשה לכאורה כדי להיטיב כלכלית עם חיפה כימיקלים"

בטחוני

הר הבית: ארה"ב מעורבת במגעים לפתרון המשבר, קוראת לאיפוק (אלחיאת)

– המטיף המרכזי של המסגד: "תעלו בהמוניכם לאל אקצא בשיש לשמור על המסגד"
הבוקר: סגירת הר הבית בפני יהודים – בעקבות הפרה נוספת של כללי הביקור בהר הבית על ידי קבוצת מבקרים יהודים שעלו להר – הורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, על הוצאת הקבוצה משטח הר הבית וסגירת ההר בפני מבקרים יהודים * "משטרת ישראל פועלת במכלול של איזונים תוך שמירה על החוק וכללי המקום ולא תאפשר לאף גורם להפר את החוק בכל דרך", נמסר מהמשטרה

– אמש: עשרות פצועים במהומות בהר הבית, בהם מטיף לשעבר בהר; שני שוטרים נפצעו קל בעימותים * מאות מוסלמים קיימו הפרות סדר בסיום תיפלת הערב שנערכה סמוך להר הבית, שבמהלכן הם יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. * הסהר האדום הפלסטיני דיווח על פצוע בינוני ועשרות פצועים שטופלו בשטח.

– תנועת הפתח קראה לקיים היום 'יום זעם' ותהלוכות ברחבי הגדה במחאה על הצבת המגנומטרים בהר הבית. * ברמאללה, קלנדיה, בית לחם ושכם צפויים לצאת להפגנות אלימות.

– דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "ההתקפה על אל-אקצא – הניצוץ שיגרום לפיצוץ באזור כולו"

– הפלגים הצבאיים בעזה: לא נרשה לכיבוש לחדור למסגד אל-אקצא  – "התוקפנות נגד אל-אקצה תביא לפיצוץ האזור"

– שר החוץ הירדני שוחח עם מקבילו הרוסי על הר הבית והפסקת האש בסוריה

– מצרים על המהומות בהר הבית: "על ישראל להפסיק את האלימות"

– ברקת: לא ניתן לאף אדם להשתמש במסגד אל-אקצא למטרות טרור – "מציע להפנות את הזעם אל המחבלים"

חיזבאללה: התיעודים מוכיחים: חיזבאללה נערך למלחמה * בשני תיעודים שהפיץ הצבא, נראים פעילי חיזבאללה נעזרים בארגון סביבתי כדי להסוות את זהותם ואוספים מודיעין על ישראל, ובכך מפרים את החלטת האו"ם 1701 שנקבעה לאחר מלחמת לבנון האוסרת על נוכחותם בגבול

מדיני

דו"ח: עשרות אזכורים ל"אפרטהייד ישראלי" בפרסומי האו"ם * בניגוד להנחיות המפורשות של מזכ"ל האו"ם, שהסיר דו"ח של סוכנות ESCWA אשר דיבר על "אפרטהייד", ארגון UN Watch מצא כי הטענה עודנה מתנוססת בגאון באתר הרשמי ובחשבונות של ESCWA ברשתות החברתיות (nrg)

התסכול ברצועת עזה, שכורעת תחת הפחתת המשכורות ובעיית החשמל שלא נפתרת, ייצרים מרמור נגד אבו מאזן. יועצו הקרוב של המנהיג תועד כשהוא מייעץ לאיש פת"ח ברצועה – "יש לכם מספיק נשק בעזה, תתקוממו" (חדשות2)

סין החליטה להתערב בסכסוך הישראלי-פלסטיני * נשיא המעצמה שבמזרח הרחוק אירח את יו"ר הרשות הפלסטינית, והכריז על עליית מדרגה נוספת במעורבות בסכסוך: היא תקים מנגנון לדיאלוג בין הצדדים בתיווך בייג'ין ותארח כנס לקידום השלום. * אמר כי ארצו תומכת בהפסקת הבנייה בהתנחלויות: "נעשה מאמצים בלתי נלאים כדי לסייע בהשגת השלום"; קרא לפלסטינים "חברי אמת, שותפים ואחים" וקרא לייסד "פלסטין עצמאית וריבונית"

חוץ

גנרל אמריקני: לצפון קוריאה אין יכולת לפגיעה מדויקת בארה"ב

איראן: הסנקציות של ארה"ב, רעל ליחסים עמנו – "איום על הסכם הגרעין"

ונצואלה גינתה את טראמפ שאיים עליה בסנקציות

מכות על הגבול: הסכסוך שפרץ בין הודו לסין * החלטה מצד בייג'ין על פתיחתה של דרך חדשה במדינת בהוטן, גרמה לחידוש מאבק טריטוריאלי בין שתי המעצמות הגרעיניות (חדשות10)

המשבר במפרץ: מדינות המפרץ דורשות מקטאר שתתחייב ל-6 עקרונות הלחימה בטרור (Ynet)

ארה"ב: בנו של טראמפ קיבל אישור להעיד בפומבי בוועדת המודיעין בסנאט

– דיווח: טראמפ ימנה את מושל יוטה לשעבר לשגריר ארה"ב ברוסיה

– דיווח: טראמפ היה קרוב לביטול הסכם הגרעין עם איראן * בלומברג מדווח כי שעות לפני הצהרתו של שר החוץ טילרסון מול הקונגרס על עמידתה של איראן בהסכם, ביקש אתמול טראמפ לדעת מה האפשרויות העומדות לפניו ומה יקרה אם ההסכם יבוטל (הארץ)

– מכה לטראמפ: 3 סנטורים מסרבים לבטל את האובמה-קר במידה ולא תאושר תוכנית ביטוח אחרת ומאיימים על המשך הרפורמות * אחרי שהצעת חוק ביטוח בריאות שלהם קרסה בסנאט, קרא טראמפ לחברי המפלגה להצביע בסנאט לבטל את התוכנית הקיימת, עוד בטרם תאושר התוכנית הביטוח הרפובליקנית,  אך שלוש סנטורים רפובליקאניים התנגדו – ושוב מנעו ממנו רוב

– ראש המשרד לאתיקה בממשל האמריקאי: אנו בדרך להפוך לבדיחה * וולטר שאוב שהתפטר מתפקידו סבור כי התנהגותו של טראמפ ערערה את הסטנדרטים האתיים בארה"ב, שהיוו מופת לעולם: "הנשיא יצר משבר אתי היסטורי" (הארץ)

– בכירים בממשל אובמה החלו אף הם לתת את הסכמתם להגיע לשימוע בקונגרס ביחסי ארה"ב-רוסיה (Twoday)

– דיווח: טראמפ ופוטין ערכו פגישה נוספת וחשאית בפסגת G-20 * במסגרת כנס ה-G20 שנערך בתחילת החודש בגרמניה התקיימה ארוחה פרטית למנהיגי המדינות. * עדי ראייה מדווחים כי פוטין וטראמפ ניצלו את ההזדמנות לשיחה נוספת ביניהם. אותה שיחה לא התפרסמה בזמנו וטראמפ לא העביר ממנה מסרים לעיתונות כמקובל. וייתכן שהיא הפרה את פרוטוקול הביטחון הלאומי. * הבית הלבן אישר שלאחר הפגישה המתוקשרת ביניהם באירופה, המשיכו נשיאי ארה"ב ורוסיה לשיחה פרטית ארוכה נוספת. הנשיא: "כל מנהיגי העולם היו שם, התקשורת ידעה" * בבית הלבן סירבו למסור מידע על תוכנה "שיחה חטופה בלבד" * טראמפ: סיפור חולני של חדשות מזויפות, אפילו ארוחה מוצגת כזדונית

טורקיה: גרמניה גינתה את מעצרם של פעילי זכויות אדם בטורקיה

סוריה: בנו של אסד: אזרחי סוריה מאוחדים בתמיכה באבי * מי שאומר שאבי דיקטטור לא מבין את המציאות * חאפז אל-אסד בן ה-15 אמר שמבקרי אביו לא מבינים את המציאות לפיה הוא "נלחם בפולשים במדינה".

הפיליפינים: נשיא הפיליפינים השהה את שיחות השלום עם המורדים

צרכנות

ראשי הרשויות לשר כחלון: "לא נעמוד בהוזלת הצהרונים" * אחרי ההכרזה על התכנית לסבסוד הצהרונים, וכחודש וחצי לתחילת שנת הלימודים, ראשי רשויות פנו לשר האוצר במכתב בו הם מבהירים שהמתווה לא ישים כלכלית. "אנו לא ערוכים להתמודד עם השינוי" (חדשות2)

בקשה לתביעה ייצוגית: נהגי גט גבו 36 מיליון שקל עודפים בעבור "דמי הזמנה" * גט מתחייבת בפני לקוחותיה כי היא מאפשרת לנהגיה לגבות "דמי הזמנה" בסך 4.80 שקלים, רק בימים ובשעות מסוימים (דה מרקר)

עבר בכנסת: החוק שיאפשר להתנתק מחברות בקליק * המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית חוק שיחייב חברות לאפשר ללקוחות להתנתק באינטרנט ובדוא"ל, ולדלג על ההמתנה המייגעת לנציגי שירות. * יוזם החוק ח"כ יואל חסון: "מהפך בעולם הצרכני" (nrg)

ריקול למיץ תפוזים של "פרימור" בשח חשש מתסיסה שעשויה להביא להעפת הפקק בעת פתיחת הבקבוקים.

פרסום ושיווק

לעומק התודעה, זרמון ו-four מתמודדים על תקציב רנו * בתקציב הפרסום, בהיקף 15 מיליון שקל, מטפל כיום four * תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד במשרדי הפרסום בארץ ובעולם (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן