Skip to content

מאבטח בשגרירות ישראל הירדן הותקף, ירה והרג את התוקף

האירוע התרחש בדירת המאבטחים הצמודה לשגרירות. הצנזורה ומשרד החוץ מנעו פרסום, למרות שבכלי התקשורת הזרה האירוע פורסם בהרחבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום –  אירוע ביטחוני חמור בירדן, מאבטח בשגרירות ישראל בירדן הותקף אמש (ראשון) בידי פועל שעבד במקום, ירה בו, הרג אותו ותוך כך פגע בבעל הבית בו עבד הפועל, והרג גם אותו. צוות השגרירות התבקש להישאר בשגרירות ולא הורשה לצאת. אין ספק כי התקרית קשורה להתפתחויות הקשות בהר הבית. ישראל ביקשה מיד לאחר האירוע להוציא את כל צוות השגרירות ולהשיבם לישראל. ירדן לא אישרה להם לצאת מעמן, עקב רצונה לחקור את האירוע ואת אנשי השגרירות. המאבטח איננו ניתן לחקירה מכוח האמנה הדיפלומטית.  נכון לעכשיו כ 12 שעות לאחר האירוע עדין "כלוא" צוות השגרירות בתוך השגרירות.

ע"פ פרסומי התקשורת הערבית ההרוג הוא מוחמד זכריא אלג'וואודה, בן 43.
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית

האירוע עצמו לא אירע בתוך השגרירות אלא בדירת המאבטחים הסמוכה לשגרירות. בעל הדירה הגיע בשעות הערב לקראת 19:00 עם 2 פועלים לבצע תיקון והחלפת ריהוט. בשלב זה  תקף הפועל עם מברג את המאבטח שירה בו והרגו. ע"פ פרסומי התקשורת הערבית ההרוג הוא מוחמד זכריא אלג'וואודה, בן 43. בעל הדירה נפצע גם הןא מהאש ומת מפצעיו. כאמור, לפי אמנת וינה איש האבטחה חסין מחקירה וממעצר.  רה"מ בנימין נתניהו שוחח הלילה בטלפון עם שגרירת ישראל בעמאן, עינת שלין, ועם איש האבטחה. משרד החוץ וגורמי הביטחון פועלים בערוצים שונים מול ממשלת ירדן. הקבינט דן בנושא זה ובנושא הר הבית וישוב לדון בנושא במהלך היום.

צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן