Skip to content

זה מסתבך: ירדן הוציאה צו איסור יציאה למאבטח השגרירות

משרד החוץ הירדני הודיע כי במידה וישראל תתמיד בסירובה למסור את המאבטח לידי שלטונות הביטחון בעמאן: "ירדן תנקוט צעדים קשים במישור הדיפלומטי". בעקבות התקפה קשה על הצנזורה, הבהיר משרד החוץ כי האיפול המוחלט הוטל על הפרשה לפי בקשתו ובקשת השב"כ. מקור ביטחוני למגפון: "אין ספק שהיה זה אירוע מחייב צנזורה והאפלה תקשורתית, העצמתו ופרסומו בישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הפנים הירדני הוציא לפני שעה קלה (שני) צו האוסר את יציאתו מירדן של המאבטח שירה בירדני. נכון לעכשיו מסוגרים כ 30 עובדי השגרירות כולל אנשי האבטחה במתחם השגרירות מאז אתמול.
על פי פרסומי התקשורת בעמן הוציא שר הפנים את הצו האוסר את תנועת איש הביטחון מחוץ לעמאן. לדברי מקור בטחוני רשמי של עיתון אל ג'הד  שיוצא לאור בעמאן, השלטונות הירדנים עומדים בתוקף על דרישתם להסגיר לידיהם את המאבטח לצרכי חקירה בטענה כי הדבר איננו בניגוד לאמנה הבינלאומית. עוד פורסם כי השלטונות בירדן מאיימים כי ינקטו צעדים קשים במישור הדיפלומטי אם ישראל לא תענה לדרישה למסור את המאבטח לחקירה, אך העיתון לא מצין מה הם הצעדים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (ראשון) עם השגרירה בעמאן, עינת שלאין, ועם איש הביטחון של השגרירות שנדקר וירה. אנשי משרד החוץ וגורמי ביטחון ישראלים פועלים בערוצים שונים מול הממשלה בירדן, והקבינט דן הלילה בתקרית החריגה ובמשבר הר הבית, והוא יתכנס שוב היום ב-14:00 לדון במשברים בירדן ובהר הבית ובמגעים ליישובם.
תוך כך הגיעה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי לחדר המצב במשרד החוץ, שוחחה עם השגרירה בירדן ועודכנה על המתרחש. חוטובלי סירבה להתראיין לתקשורת.

שגרירות ישראל בעמאן הבוקר (צילום: תקשורת ערבית)
שגרירות ישראל בעמאן הבוקר (צילום: תקשורת ערבית)
התוקף שנהרג מוחמד אל ג'אודה בן ה- 17 (צילום: תקשורת ערבית)
התוקף שנהרג מוחמד אל ג'אודה בן ה- 17 (צילום: תקשורת ערבית)

משרד החוץ מבהיר: אנו ביקשנו את האיפול מהצנזורה

בעקבות הודעות חריפות של נציגי התקשורת בהן התקיפו את הצנזורה על כך שמנעה דיווח אודות התקרית מאתמול בסמוך ל 19:00 ועד הבוקר הוציא היום משרד החוץ הבהרה לפיה הבקשה לצנזורה הגיעה ממשרד החוץ השב"כ ומשרד ראש הממשלה.  במשרד החוץ טוענים כי אין ספק שהצנזורה במקרה אמש, נדרשה והייתה חייבת מציאות, בגלל סיכון ממשי לחיי סגל שגרירות ישראל בירדן ובעקבות פעילות הגורמים הדיפלומטים בנסיון להחזרת סגל השגרירות ארצה ולשמירה על חייהם.
מקור ביטחוני אמר למגפון כי תוך כך היה ניסיון לחלץ את אנשי השגרירות מירדן דרך מעבר אלנבי. לדבריו ניסיון חילוץ סגל השגרירות והבאתם ארצה על ידי גורמי הבטחון בוטל מחשש כבד לחייהם בדרכם ארצה.

נציגי השב"כ חששו שבזמן הנסיעה ארצה יתקל סגל השגרירות במחסומים ובקהל עוין שימתין להם במסלול ארצה או במעברים, תוך השלכות של שימוש בנשק חם לחילוץ במקרה ירי לעבר הסגל הדיפלומטי

לכן סגל השגרירות חזר מהרכבים המונעים אל השגרירות ונכון לרגע זה כל הסגל מתבצר במתחם השגרירות. כרגע מתבצעת פעילות דיפלומטית בשטח להחזרת ארצה של הסגל הדיפלומטי כולל שגרירת ישראל בירדן ומאבטח השגרירות שביצע את הירי במתחם המגורים כשירדן דורשת את הסגרתו של המאבטח לחקירה. "אין ספק שהיה זה אירוע מחייב צנזורה והאפלה תקשורתית,  העצמתו ופרסומו בישראל יכלו לגרום לנזק בלתי הפיך באותן שעות קריטיות", אמר המקור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן