Skip to content

רומני ניצח באריזונה ובמישיגן; סנטורום בונה על "סופר טיוזדיי"

רומני הגדיל את יתרונו על פני סנטורום בקרב על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות. בשבוע הבא: סופר טיוזדיי מאת אורי קציר אנחת רווחה במחנהו של מיט רומני. לאחר שבסיבוב הבחירות הקודם הובס מושל מסצ'וסטס לשעבר על ידי ריק סנטורום בשלוש מדינות, רשם לעצמו רומני הלילה ניצחון בשתיים אחרות, אריזונה ומישיגן. בכך הגדיל רומני את יתרונו על פני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רומני הגדיל את יתרונו על פני סנטורום בקרב על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות. בשבוע הבא: סופר טיוזדיי

מאת אורי קציר

רומני וסנטורום בעימות טלוויזיוני. השבוע הבא יהיה, כנראה, המכריע

אנחת רווחה במחנהו של מיט רומני. לאחר שבסיבוב הבחירות הקודם הובס מושל מסצ'וסטס לשעבר על ידי ריק סנטורום בשלוש מדינות, רשם לעצמו רומני הלילה ניצחון בשתיים אחרות, אריזונה ומישיגן. בכך הגדיל רומני את יתרונו על פני סנטורום, שהסתמן בשבועות האחרונים כמתמודד הרציני ביותר היכול לקרוא תגר על סיכוייו.

באריזונה היה יתרונות של רומני ברור במשך כל הקמפיין, ועל כן לא הופתע איש כאשר זכה שם ביותר מ-47% של הקולות, לעומת 26% בלבד לסנטורום. גינגריץ' קיבל את תמיכתם של 16% מהמצביעים, ואילו רון פול – של 8.4% בלבד. באריזונה קיימת שיטת "המנצח זוכה בכל", קח שקכל 29 נציגיה לוועידת המפלגה הרפובליקנית יצביעו למען מועמדותו של רמוני.

במישיגן, לעומת זאת, היה הקרב צמוד יותר, על אף שלרומני היה שם יתרון מובנה: אביו היה אחד מבכירי תעשיית הרכב של המדינה ולימים אף כיהן כמושל שלה, ומשפחת רומני אהודה שם מאוד. סנטורום צימצם בהדרגה את הפער, אלא שזה לא הספיק: רומני ניצח גם שם, כשזכה ב-41% מהקולות, לעומת 38% לרומני. רון פול נתמך על ידי 11.6% מהבוחרים, וניוט גינגריץ' – 6.5%. בניגוד לאריזונה, במישיגן הצבעת הנציגים בוועידת המפלגה מתחלקת באופן יחסי בהתאם להתפלגות ההצבעה.

הקרב הבא יתקיים בשבת במדינת וושינגון. שלושה ימים לאחר מכן תצא לדרך המערכה המכרעת, כאשר באחת עשרה בחירות תתקיימנה בחירות מקדימות בעת ובעונה אחת, במה שהאמריקנים מכנים "סופר טיוזדיי". המדינות הן אלסקה, ג'ורג'יה, איידהו, מסצ'וסטס, צפון דקוטה, אוהיו, אוקלהומה, טנסי, ורמונט, וירג'יניה ו-ויומינג. מקובל להניח כי אם יהיה מנצח ברור ביום זה, טובים מאוד סיכוייו לזכות במועמדות הרפובליקנית לתפקיד הנשיא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן