Skip to content

פתח תקווה – חשד לפיגוע: שב"ח דקר תושב ערערה בצווארו

הפלסטיני דקר את האזרח, נמלט, נלכד בידי אזרחים והועבר לחקירת משטרה ושב"כ. הפצוע הועבר במצב בינוני לבלינסון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטיני, שוהה בלתי חוקי, דקר תושב ערערה בצווארו במהלך קטטה בפתח תקווה. מממצאי חקירה ראשוניים עולה כי תושב קלקיליה בן 21  דקר היום (שני) בצווארו ישראלי תושב ערערה בן 32 בחנות למכירת שווארמה ברחוב אורלוב-פינת בר כוכבא ופצע אותו באורח בינוני.  הדוקר ניסה להימלט רגלית לרחוב דב ימיני, שם זיהה אותו אזרח וניגח אותו עם כלי רכב, ואזרחים נוספים עצרו אותו ומסרו אותו לכוח משטרה. עוד נמסר מהמשטרה כי "מדובר בחשוד, שוהה בלתי חוקי בישראל. מממצאים ראשוניים מתחזקת ההערכה כי המניע לאירוע לאומני. החקירה נמשכת". מהשב"כ נמסר כי "התוקף היה כלוא בעבר (2015-2016) בגין פעילות טרור עממי. הדוקר נעצר והועבר לחקירת שב״כ. האירוע מסתמן כפח״עי".
חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו למותקף טיפול ופינו אותו לבי"ח בלינסון כשהוא במצב בינוני עד קשה, בהכרה מלאה, יציב עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

סא"ל ש', קצין באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, הוא שלכד את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בפתח-תקווה. "עמדתי עם הרכב ברמזור אדום כשלפתע שמעתי המולה וראיתי אנשים רודפים אחרי חשוד וצועקים 'מחבל, מחבל'. התחלתי לרדוף אחריו בנסיעה, המחבל נמלט לרחוב צדדי וניסה להיכנס לבית פרטי, אך השער היה נעול. עליתי על המדרכה, התנגשתי בפח אשפה שפגע בו והפילו על הרצפה. ביחד עם אזרחים נוספים ריתקנו אותו לרצפה והתקשרנו למוקד 100".

במשרד הביטחון שיבחו את סא"ל ש' על תגובתו המהירה שהביאה ללכידת המחבל ולמניעת פגיעה באזרחים נוספים

צילום: מתנדבי מד"א
צילום: מתנדבי מד"א

צילום: מתנדבי מד"א
צילום: מתנדבי מד"א

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א יוסי פרנקל ופרמדיק מד"א תום דגן סיפרו: "בתוך חנות מזון ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה יושב על כיסא עם פצעי דקירה מדממים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה ויציב."
ראש העיר פתח תקווה עו"ד איציק ברוורמן הגיע לזירת זירת האירוע בעיר ואמר: "אני נמצא כעת עם כוחות המשטרה והביטחון באזור הדקירה, סמוך לתחנה המרכזית, הדוקר מצוי בחקירה בתחנת פתח תקוה ואני ממתין לעדכון רשמי מהחקירה האם מדובר באירוע פלילי או חבלני. על אף כי על פי ממצאי החקירה עד כה מתחזק החשד כי מדובר באירוע לאומני", "אני מבקש להודות לתושבים אשר לא איבדו עשתונותיהם והצליחו לעצור את הדוקר ולמנוע אירוע גדול יותר,, אמר ראש העירייה.

הפלסטיני שדקר (צילום: תעוד מבצעי מד"א)
הפלסטיני שדקר (צילום: תעוד מבצעי מד"א)
הפלסטיני שדקר (צילום: תעוד מבצעי מד"א)
הפלסטיני שדקר (צילום: תעוד מבצעי מד"א)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן