Skip to content

הסתיים המשבר בירדן – צוות השגרירות עם המאבטח חזרו לארץ

מעט לפני 23:00, חצו אנשי שגרירות ישראל בירדן את מעבר הגבול ושבו ארצה. ההבנה לשחרור המאבטח הישראלי הושגה בתיווך ראש השב"כ שתישאל את המאבטח בנוכחות אנשי ביטחון ירדנים. נתניהו ועבדאללה מלך ירדן סיכמו לפתור במהירות את בעיית גלאי המתכת שהציבה ישראל בהר הבית, ולהסירם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשי שגרירות ישראל בירדן בראשות השגרירה עינת שלאין הגיעו לפני זמן קצר (ראשון), מעט אחרי 23:00 לישראל דרך מעבר אלנבי. בין אנשי הצוות גם איש האבטחה אשר נפצע אמש בפיגוע הדקירה בעמאן. לכל השליחים שלום. שובם של השליחים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק, שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם השגרירה ואיש האבטחה, דרש בשלומם וברך אותם.

לדברי פקיד ישראלי בכיר, ראש השב"כ, שנשלח היום לשיחות בעמאן לפתור את המשבר ונפגש עם ראש המודיעין הכללי הירדני, קיים אתו שיחות כשבסופו של דבר נמצא פתרון שאפשר את שחרורו של המאבטח ואת פינוי אנשי הסגל הישראלים מהשגרירות.
הפקיד הבכיר אמר כי ישראל סירבה לאפשר לחקור את המאבטח אך הסכימה כי שוטרים ירדנים יגיעו למתחם השגרירות ובנוכחות דיפלומטים ישראלים יתקיים תחקיר והחוקרים הירדנים ישמעו מהמאבטח הצהרה שתכלול את תיאור האירוע. הערב הגיעו השוטרים לשגרירות ושמעו את דברי המאבטח. שעה קלה לאחר מכן עלו כל הדיפלומטים והמאבטחים על כלי רכב ונסעו בשיירה ארוכה למעבר הגבול – מעבר אלנבי.
קודם לכך התקיימה שיחה בין ראש ההמשלה לבין עבדאללה מלך ירדן ובמהלכה הדגיש המלך בפני נתניהו כי יש לפתור במהירות האפשרית את המשבר סביב הר הבית ולהסיר את גלאי המתכות שישראל התקינה במקום לפני שבוע ימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן