Skip to content

גלאי המתכות הוסרו הלילה מהר הבית

הקבינט הביטחוני מדיני החליט לאשר תקציב של 100 מיליון שקל לטובת בידוק חכם ותוספת כוח אדם למשטרה לטובת הנושא. ההחלטה הגיעה זמן קצר לאחר חזרת צוות שגרירות ירדן עם המאבטח שירה בדוקר, ארצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה (שני), בתום ישיבה בת 4 שעות החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להסיר את גלאי המתכות שהוצבו בכניסות להר הבית. פקיד בכיר שהשתתף בישיבה הלילה ציין כי בהחלטת הקבינט הודגש כי גלאי המתכות יוחלפו במערכת "בידוק חכם" שתיפרס ברחבי העיר העתיקה כדי להבטיח את ביטחון המבקרים בהר הבית. הקבינט הקצה 100 מיליון שקלים למשטרת ישראל ולמשרד הפנים לצורך הכנה וביצוע ותוספת תקני שוטרים לבידוק החכם שיוצב בשערים. הפקיד הבכיר הוסיף כי בכך ישראל תשמור על הססטוס-קוו במקומות הקדושים בירושלים.

המשטרה יצרה שטח סטרילי בשער האריות להוצאת הגלאים
המשטרה יצרה שטח סטרילי בשער האריות להוצאת הגלאים
 גלאי המתכת פורקו
גלאי המתכת פורקו


"הקבינט מקבל את המלצת כל גופי הביטחון להמיר את הבידוק של גלאי המתכות בבידוק ביטחוני שמבוסס על טכנולוגיות מתקדמות – בידוק חכם – ובאמצעים נוספים כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה בירושלים", נכתב בהודעת הקבינט.
אמש, לפני שחרור מאבטח השגרירות הישראלית בירדן ע"פ הסכם אליו הגיע ראש השב"כ נדב ארמן עם ראשי הביטחון הלאומי הירדניים, התקיימה שיחה בין עבדאללה מלך ירדן לבנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל , בה תבע המלך הירדני מנתניהו להסיר מיד את גלאי המתכות בכניסה לאל אקצה – הר הבית ובכך להרגיע את המהומות הקשות שפרצו בירושלים, בשטחים הכבושים ותרעומת  קשה במדינות ערב.
ביום רביעי בשבוע שעבר הביעו נציגי שב"כ, צה"ל ומנגנון תיאום הפעולות בשטחים הסתייגות מהמשך ההתעקשות שרי הממשלה וראש הממשלה בראשם על הפעלת השערים המגנטיים בכניסה להר הבית והמליצו למצוא פתרון שיאפשר לישראל "לצאת בכבוד" מהעימות. למרות כך, ולמרות האירועים הקשים החליט הקבינט ביום שישי האחרון כי הגלאים לא יוסרו.  לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה ובה נכתב כי "הקבינט הסמיך את משטרת ישראל לקבל כל החלטה על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר הציבורי".
במקביל פנתה ישראל לאמריקאים בבקשה להתערב במשבר ולפעול גם מול המלך עבדאללה ל"ריכוך" עמדתו ולאפשר לישראל לרדת בצורה "מכובדת" מהעץ אליו טיפסה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן