Skip to content

ביקור הציפורים במוזיאון ארץ ישראל

עונת הציפורים הנחיתה במוזיאון א"י שתי תערוכות מסקרנות. תערוכת צילומי טבע חדשה ורגישה של דרור גלילי, המתעדת רגעים אינטימיים בחייהם של ציפורים ובעלי חיים אחרים ומיצב של ציפורי קרמיקה המפוזרים במדשאות המוזיאון, שנוצרו בגיל ע"י אזרחים ותיקים במרכזים לגיל השלישי ברחבי הארץ.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעות רבות של צפייה שקטה וקרובה בבעלי-חיים לימדו את צלם הטבע, דרור גלילי, כיצד לצלם ללא הפרעה, מבלי להטריד את מנוחתם של יצורים קטנים כגדולים; להבחין בעקבות בעלי-החיים באדמה תחוחה או בוצית; להבדיל בין עקבותיהם של חיפושית, צב, תן, ציפור או נחש, שחצו את הדרך בחיפוש אחר מזון או אחר בני זוג בעונת החיזור וההתרבות; לא לפסוח על הגומות הקטנות בעפר התחוח, פרי עמלו של ארינמל, מלכודת לנמלים הנופלות טרף בידי החופר החרוץ.

דרור גלילי פרחון ינשוף עצים במבט ישיר אל העדשה

ציוד צילום מתקדם מצויד בעדשות טלסקופיות, שפותח במרוצת השנים, מאפשר לצלמי הטבע להיות נוכחים ממש – גם אם מרוחקים ובלתי מורגשים – בחיי הציפורים, היונקים והזוחלים. אך מעבר לכל אלה, צילום הטבע כרוך גם בתיעוד, שמשמעותו דאגה לגורלו ועתידו של החי והצומח שלנו. ישראל היא ארץ צפופה וחמה, אשר אינה משאירה מרחב מחיה לבעלי-החיים שבה, הנדונים לפגיעה ולכליה בהעדר מקורות מזון ומים. רוב גופי המים בארץ יובשו לטובת פעולות של פיתוח, בנייה ועיבוד חקלאי, נחלים שזרמו ואינם, מעיינות שהרוו בעלי חיים אך לימים נכלאו בתוך צינורות ועוד. בקרוב אף נחזה בהקמתן של תחנות רוח לייצור חשמל, שתוספנה אף הן את פגיעתן בטבע הרגיש והפגוע ממילא. צילומיו האינטימיים הנדירים של דרור גלילי מבקשים לתעד, ולעודד אותנו לשמור על אותם בעלי חיים מצולמים, לטובת הדורות הבאים.

-שלדג לבן חזה צד סרטן שעדיין לא השלים עם גורלו וסופו קרב-צילום דרור גלילי

עונת הציפורים – צילומים דרור גלילי, מ-18 ביולי  2017 עד 30 באוקטובר

במדשאות המוזיאון מוצג המיצב הצבעוני והמרהיב של ציפורי הקרמיקה "ציפורי גיל". זה לצד זה, ניצבות העבודות עליהן עמלו  יוצרים בני הגיל השלישי, ממאה וחמישה מרכזי יום ברחבי הארץ. מיצב מרתק של ציפורי מים, ציפורים בתעופה, ציפורים הומוריסטיות, ציפורים מואנשות, טוטמים גבוהים, טווסים בגודל טבעי, לצד מיצבי מחווה לאמנים בין-לאומיים. כל אלה עשויים בחומרים ובטכניקות מגוונות: פיסול בחומר, פסיפס, ויטראז', צביעה וחריטה, שילוב חומרים אורגניים מן הטבע ועוד. "ציפורי גיל" הוא מיצב נוסף מרצף מיזמים אמנותיים חברתיים של האמנית שלומית חפר, המביא לידי ביטוי את חיוניותם ויכולותיהם האמנותיות של בני הגיל השלישי.

צילומים: טל גליק

"ציפורי גיל" – קהילה יוצרת
אוצרת: שלומית חפר- עד 30 באוקטובר 2017

במסגרת התערוכות יתקיימו פעילויות, סיורים, מפגשים וסדנאות לילדים ולכל המשפחה. מחירי כניסה למוזיאון: עד גיל 18 ללא תשלום, מבוגר 52 ₪, תושב תל-אביב 42 ₪, גמלאי 26 ₪  פרטים נוספים באתר המוזיאון: www.eretzmuseum.org.il
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן