Skip to content

הפגנת תמיכה בפלסטינים במארסיי

מר ביטחון, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הצליח להצית מחדש את המחאה כנגד ישראל באירופה ואת הקריאה להחרים את מוצריה. אירועי הר הבית ירשמו מן הסתם כעוד "הישג" ברזומה המרופטת של ראש ממשלת ישראל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת הר הבית  הצליחה להצית מחדש את העניין הפלסטיני באירופה בתוספת החרדה המתמדת של הפלסטינים בנוגע להר הבית ולמסגד אל אקצא.
כ-200 איש יצאו לרחובות מארסיי להפגין תמיכתם בעם הפלסטיני, למחות כנגד הכיבוש, ההרג וההתעללות ויצאו בקריאה להחרים מוצרים ישראלים.

דגל פלסטין ברחובות מארסיי - צילום: עמית מנדלזון

עוד הישג מרשים של בנימין נתניהו. הוא הצליח לעורר את המחאה הרדומה כנגד דיכוי הפלסטינים ואין אלמנט יעיל יותר כמו סכסוך נוסף על הר הבית. מסגד אל אקצה בפרט והר הבית בכלל תמיד היוו בסיס לחששות מצד העולם המוסלמי מעצם השליטה הישראלית במקום, למרות העובדה שהוואקף ממונה על המקום מתוקף הסכמים עתיקי יומין בין ישראל וירדן.

הצילו את אל אקסה - צילום: עמית מנדלזון

את ההפגנה ארגנה פדילה אל מירי פעילת שמאל וותיקה ורבת פעלים ונתמכה בארגונים שונים בינהם ארגון הנלחם באיסלמופוביה וכמובן ה-BDS צרפת.

צלום: עמית מנדלזון

במקום נמכרו כמו לחמניות טריות חולצות עם הכיתוב "הצילו את אל אקצא". והקריאה להחרים את ישראל ומוצריה כולל הצגתם של דמויות מפורסמות התומכות בה כמו אנג'לה דיויס, רוגר ווטרס וסטיבן הוקינג, אולי לא תזכה להיענות רבה אבל עצם העובדה שמדיניות נתניהו והפארסה סביב הר הבית הועילו לקדם את המטרה ואולי אף יניעו את פעילי הארגון בצרפת, תרשם לזכותו בלבד.

אחת הדוברות - צילום: עמית מנדלזון

בהתחשב בעובדה שהחזית הצרפתית היתה שקטה ואפילו אילמת מאז מלחמת עזה האחרונה הרי שנתניהו יכול לזקוף לעצמו עוד הישג דיפלומטי מזהיר.

 

פדילה אל מירי - מארגנת ההפגנה - צילום: עמית מנדלזון

 

 

 

2 Comments

  1. חיים פרידמן
    29 ביולי 2017 @ 23:39

    מרסיי עומדת "לזכות" בתואר העיר האירופית הגדולה הראשונה שבה רוב מוסלמי. קומץ מפגינים מתוך אוכלוסיה של מאות אלפי מוסלמים זה כישלון מהדהד של הפלסטינים ולא שווה סיקור בעתון כלשהו. לא כל קומץ מפגינים הוא כישלון של ממשלתנו. בטבח יהודי חברון ב-1929, סיסמת הטובחים היתה "מסגד אל אקצא בסכנה", גם לזה אחראי נתניהו?

    • עמית מנדלזון
      30 ביולי 2017 @ 0:02

      מר פרידמן היקר, אתה מדבר שטויות בבטחון רב במארסיי 200 אלף מוסלמים ו- 80 אלף יהודים ובסך הכל כ-800 אלף תושבים. המפתיע במספרים הללו שהם לא השתנו כבר 30 שנה. וגם לא ישתנו בקרוב, ויש לזה הרבה סיבות ואף אחת מהן לא קשורה לדת כלשהי. ומה שווה סיקור ומה לא שווה סיקור זה החלטה שלי ולא שלך. תודה על תגובתך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן