Skip to content

"בעקבות התיבה האבודה" משחק ניווט משפחתי בעמק שילה

משחק ניווט בסגנון חדר בריחה הכולל רכיבת אופניים, משחק פיינטבול, פתרון משימות וכתב חידה ועוד, בעמק שילה ב- 22-24 באוגוסט 2017.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שילה הקדומה, שהייתה עיר הבירה של ישראל במשך כמעט 400 שנה, מציעה חוויית חדר בריחה ייחודית. תחשבו על זה כמו על חדר בריחה ענק ,הוא למעשה "עמק בריחה", עמק שילה אשר שוכן במרחק של כשעה נסיעה מתל אביב.  למשך שלושה ימים ב 22-24 באוגוסט, עמק שילה הופך מגרש למשחק ניווט משפחתי ענק שכולל פתרון כתבי חידה, צפנים בעברית קדומה ובגימטרייה, טיפוס לנקודות תצפית מרהיבות, ירידה אל מעיינות טובלים בירוק, רכיבת אופניים והכל תוך כדי הפעלת הראש והמון הנאה.

פסיפס שנמצא במקום ואישש את זיהויה של שילה (צילום:דן בר-דוב)
שרידי שילה הקדומה (צילום: דן בר-דוב)
שרידי שילה הקדומה (צילום: דן בר-דוב)

המשחק מתחיל ומסתיים באתר שילה הקדומה – אתר מורשת ישראלי, מקום המשכן הקדום במשך 369 שנה, טרם תקופת בית המקדש הראשון. מכאן יוצאות המשפחות עם תיק המשחק ולכאן גם חוזרות, כדאי לפתור את כתב החידה ולהחזיר את האור אל אבני החושן. בדרך יפגשו דמויות קדומות שיעזרו להם עם רמזים, ימצאו פתרונות בין הכרמים, יקלעו למטרה בפיינטבול, יוכלו לעבור עם האופניים ליד מעין ולטבול בו ולחזור חזרה אל נקודת ההתחלה. המשחק מיועד לגילאי 6 ומעלה והוא אורך כ-4 שעות. המשחק יתקיים בימים שלישי עד חמישי, 22 עד 24 באוגוסט 2017, ברכבים פרטיים, יציאה ראשונה למשחק: 9:00, יציאה אחרונה: 14:00.  מחיר: 285 ₪ למשפחה (רכב פרטי אחד), הפעילות בהרשמה מראש!  פרטים והרשמה בטלפון 02-5789111 ובאתר telshilo.org.il

פסיפס שהתגלה בשרידי הבזיליקה הביזנטית במקום (צילום: דן בר-דוב)

תל שילה מזוהה עם שילה הקדומה המוזכרת בתנ״ך, אשר היתה המרכז הדתי והרוחני של עם ישראל בתקופה שלפני המלוכה, בשילה הוצב המשכן. בשילה הקדומה קשורים אירועים חשובים ודמויות מרכזיות במקרא כמו חלוקת הארץ לנחלות לפי שבטים על ידי יהושוע, סיפור פילגש בגבעה, מלחמות ארון הברית, מסורת ט"ו באב, תפילת חנה, עלי ושמואל הנביא. אתר 'שילה הקדומה' הוא אתר מורשת ישראלי, מקום המשכן הקדום במשך 369 שנה, טרם תקופת בית המקדש הראשון.

ממצאים "חדשים" בחפירות שמתנהלות עתה בשילה (צילום:דן בר-דוב)
מגדל הרואה,מרכז מבקרים עם מיצג ייחודי של סיפורה של שילה (צילום:דן בר-דוב)

שילה הייתה עיר ישראלית בנחלת שבט אפרים בתקופה שבין התנחלות השבטים בארץ כנען לבין הקמת ממלכת ישראל המאוחדת. בתקופה זו שימשה כמרכז הדתי-פולחני של שבטי ישראל, ואף כבירה בפועל – מקום המשכן. האתר כולל ממצאים ארכאולוגים מתקופת הברונזה התיכונה, תקופת הברונזה המאוחרת, תקופת הברזל, התקופה הרומית, התקופה הביזנטית והתקופה הערבית הקדומה. במקום מתקיימים סיורים מודרכים משולבים במשקפי מציאות מדומה והם מכניסים את המטיילים אל מגדל הרואה למיצג פנורמי מדהים שצופה אל מקום המשכן ומתחתיו מוזיאון 'דברי ימי שילה' שבו אפשר לגעת במוצגים וחרסים שונים אמיתיים ולא רק לראותם מאחורי זכוכית. מדריכי המקום מספרים על הטקסים השונים, על התקופות והאנשים, ועל הפולחן שהתבצע במקום לפני כ-3,000 שנה! במקום יש ספסלי פיקניק, מתקנים למנגל, שירותים מוסדרים, מזנון ועוד. האתר פתוח גם לבעלי חיים, לרוכבי אופניים ונגיש בחלקו לנכים.

כרמים רבים סביב לשילה וגם יין טוב (צילום: דן בר-דוב)

2 Comments

  1. מיכאל
    23 באוקטובר 2017 @ 13:53

    שקר שקר שקר ! המגיב השמאלן משקר !
    אין שום הגבלת תנועה לכפריים הערבים בסביבה או בכל מקום. יש אבטחה שמונעת מה"מסכנים" הקיצונים
    שביניהם להשליך אבנים ובקבוקי תבערה.
    שילה לא (! ) מצוייה "באמצע הגדה המערבית" ,
    גדה של מה ? אלא במרכז נחלת אפרים במקום בו שכן משכן בני ישראל וארון הברית.

  2. נגב מערבי
    12 באוגוסט 2017 @ 18:52

    היה רצוי למען קוראי הפוסט באתר להסביר היכן נמצאת שילה על כביש 60, שעה מתל אביב באמצע הגדה המערבית. הרי יש אבטחה כבדה בכל אירוע מסוג זה עם הגבלות על תנועת תושבי הכפרים מסביב, רק לעדכן את הבאים. שידעו להיכן הם מגיעים.
    שבוע טוב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן