Skip to content

טייס מילואים נהרג וטייס המשנה נפצע קשה בהתרסקות מסוקם בבסיסם בנגב

מסוק אפצ'י ניסה לנחות בבסיסו לאחר שהתגלה כשל בזנבו והתרסק בבסיס שבדרום, טייס המסוק נהרג וטייס המשנה הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב קשה, אך יציב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצין צה"ל, טייס מילואים במסוק אפצ'י (פתן) של חיל האוויר נהרג , וטייס המשנה נפצע קשה אמש (שני) בהתרסקות המסוק בבסיס צה"ל רמון בדרום. הקצין שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחותיהם, כך הותר הלילה לפרסום. האסון אירע אמש בסמוך ל 21:00 בערב כשטייס המסוק הודיע על תקלה בזנב המסוק לאחר בדיקה שגרתית, ובעת שניסו לנחות  התרסק המסוק על פני הקרקע. מצה"ל נמסר כי צה"ל משתתף בצער המשפחה של הקצין שנהרג וימשיך ללוות את משפחת הפצוע.

מסוק אפצ'י (ארכיון)
מסוק אפצ'י (ארכיון)

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות המקרה. עוד הנחה מפקד חיל האוויר על קרקוע מערך מסוקי הקרב עד לסיום התחקיר. דובר צה"ל מבקש להבהיר כי כל שמועה בדבר מותם או פציעתם של מפקדים נוספים באירוע היא אינה נכונה.
מחקירה ראשונית עולה כי ההתרסקות, שהתרחשה סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק טייסת. צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח. צה"ל פתח בבדיקת נסיבות האירוע.
מלשכת סגן שר הביטחון, אלי בן דהן נמסר  בהקשר לכך כי בשעות האחרונות רצות ברשת ובווטסאפ שמועות שאינן מבוססות לגבי האירוע בבסיס שבדרום.  בן דהן מזכיר כי הפצת שמועות מזיקה ומסוכנת. והינה מעשה חסר אחריות העלול לפגוע בביטחון המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן