Skip to content

עתירה לבג"ץ: לפנות מיד את הפולשים מבית המכפלה

בעתירה שהוגשה נטען גם כי המדינה " הפרה את החובה המוטלת עליה על פי דין לשמור על הסדר הציבורי במקום מתוקף מעמדה כמי שמחזיק באזור בתפיסה הלוחמתית". המתנחלים: מי שעומד מאחורי העיתרה, הם ארגוני טרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטינים, המחזיקים לטענתם בזכויות בנכס, דורשים מצה"ל לפנות את היהודים שהתיישבו לאחרונה בבית, כך דיווח לראשונה הבוקר (שלישי) עיתון 'הארץ'. עשרה פלסטינים המשתייכים למשפחת אבו רג'ב בחברון עתרו לבג"ץ בדרישה לפנות את בית המכפלה בעיר. העותרים טוענים כי המתיישבים היהודים לא רכשו זכויות כחוק בנכס, זאת למרות המסמכים המעידים על עסקת רכישה לכאורה שנערכה בין חלק ממשפחת אבו רג'ב ובין המתנחלים.

בית המכפלה לאחר הפלישה (צילום: IDN)
בית המכפלה לאחר הפלישה (צילום: IDN)

לאחר הצגת מסמכי המכר בשנת 2012 החליט היועץ המשפטי לאיו"ש דאז כי יש לערוך הליך "רישום ראשון" לנכס. הוועדה לרישום ראשון החליטה בשנת 2015 לעצור את הליך הרישום לאחר שקבעה שלא הוצגו בפניה מסמכי רכישה מקוריים תקפים, אולם החלטה שונה של ועדת העררים שהתקבלה לפני כחודשיים קבעה כי המסמכים קיימים והורתה לחדש את הליך הרישום.

ת טוענים העותרים כי המתיישבים לא רכשו זכויות כדין בנכס, וכי הדרך בה מוצגת החלטת ועדת העררים הינה שגויה. ומוטה פוליטית.

יצוין כי גם אם רכש מן דהו נכנס המצוי בשטחים הכבושים על אחת כמה וכמה באזור המצוי באזור בו השליטה היא של הרשות הפלסטינית ובכלל, אינו זכאי ליישבו ללא אישור אלוף פיקוד המרכז ואישור שר הביטחון.

לאור זאת דורשים העותרים לפנות מיד מהבית את הפולשים מקרב המתנחלים שנכנסו אליו לאחרונה, ונשארו בו למרות צו שטח צבאי סגור שהוצא למקום, כשבהוראת ראש הממשלה לא מתבצע פינוים כנדרש, אלא נפתח מולם מו"מ לכאורה ששאירם במקום ומאפשר להם להפכו להתנחלות לא חוקית נוספת ובכוח הזרוע.

בעתירה נטען כי המדינה "הפרה את החובה המוטלת עליה על פי דין לשמור על הסדר הציבורי במקום מתוקף מעמדה כמי שמחזיק באזור בתפיסה הלוחמתית … התנהלות המשיבים בעת הפלישה של המתנחלים אל הנכס עולה לכדי מחדל חמור ואוזלת יד באכיפה אפקטיבית".

תגובת המתנחלים: "עתירה שמי שעומד מאחוריה הם ארגוני הטרור: הרשות הפלסטינית יחד עם חמאס"
מעמותת "הרחיבי מקום אהלך" המאכלסת את הבניין נמסר בתגובה: "מדובר בעתירה שמי שעומד מאחוריה הם ארגוני הטרור: הרשות הפלסטינית יחד עם חמאס. עתירה זו מופרכת וללא אחיזה במציאות וזאת בזמן שהמוכרים הערבים כלואים ברמאללה מזה חמש שנים  וגזר דין מוות  עומד ותלוי כנגדם בעוון מכירת הבית. לגופו של עניין: העסקה קיבלה את כל האישורים הנדרשים לאכלוס הבניין על פי החוק. לבתי הערבים מגישי העתירה אין כל רישום בטאבו או אישור זכויות, כך שאם צריך להתקיים דיון, הדיון יהיה נוגע  לפינוי בתי הערבים עצמם. כמו שבכל מקום בארץ עם סיום הקניה מקבל המוכר את המפתח, נכנס לביתו ובזמנו החופשי מסיים את הרישום בטאבו על שמו כך צריך להיות גם בחברון. דווקא בשבוע בו מציינים 88 שנים לטבח וגירוש קהילת יהודי חברון בפרעות תרפ"ט, אנו מצפים ממשלת ישראל לחזק ולבסס את ההתיישבות היהודית בעיר האבות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן