Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 11 אוגוסט 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה ארגון ערבי יתבע את אבו מאזן בהאג (מדיני) * טראמפ על גירוש הדיפלומטים האמריקנים מרוסיה: "מודה לפוטין, נחסוך כסף על משכורות" (חוץ) * עיתון בבעלות ממשלת סין: אם ארה"ב תתקוף את צפון קוריאה, סין תעצור אותה; אם צפון קוריאה תתקוף נשאר ניטרליים (חוץ) * רופא נאצי מבוכנוואלד טיפל בעשרות ילדים בישראל מבלי לעורר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

ארגון ערבי יתבע את אבו מאזן בהאג (מדיני) * טראמפ על גירוש הדיפלומטים האמריקנים מרוסיה: "מודה לפוטין, נחסוך כסף על משכורות" (חוץ) * עיתון בבעלות ממשלת סין: אם ארה"ב תתקוף את צפון קוריאה, סין תעצור אותה; אם צפון קוריאה תתקוף נשאר ניטרליים (חוץ) * רופא נאצי מבוכנוואלד טיפל בעשרות ילדים בישראל מבלי לעורר חשד (חדשות)

חדשות

ח״כ חנין זועבי (רשימה משותפת) עוכבה ברוסיה אחרי שהגיעה למדינה עם דרכון רשמי דיפלומטי אך ללא אשרה ועל כן כניסתה לא התאפשרה ע״י השלטות הרוסים. שגרירות ישראל ברוסיה קיבלה על כך ידיעה וניסתה לסייע, לבסוף כניסתה למדינה התאפשרה

רופא נאצי מבוכנוואלד טיפל בעשרות ילדים בישראל מבלי לעורר חשד * ב-1960 רופא גרמני בשם האובולד הוזמן לארץ כי טען שביכולתו לרפא חולים בתסמונת דאון בהזרקת רקמות של חיות לגופם. כעת מתגלה שהוא היה איש אס־אס שביצע ניסויים באסירים במחנה ריכוז (הארץ)

האנטישמיות בפולין גואה, והקהילה במכתב נדיר לראש מפלגת השלטון – שלא ראה לנכון להגיב  -הביעה את חששותיה מההפקרות הביטחונית "חוששים לעתידנו" (nrg)

היחידות להתפתחות הילד בקריסה: 20 אלף ילדים ממתינים לטיפול * היחידות נמצאות במשבר תקציבי, והנפגעות העיקריות הן משפחות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, שאינן יכולות לממן טיפול פרטי. מתחילת השנה נסגרו שש יחידות (הארץ)

צביעות? סורוס השקיע כספים ב"שטחים כבושים" * איש העסקים היהודי מממן ארגונים הנאבקים ב"כיבוש" ביו"ש בשעה שחברות בבעלותו משקיעות כספים במערב סהרה הכבושה בידי מרוקו (ישראל היום)

פוליטי

בג"צ דחה דרישה לאסור ההפגנה מול ביתו של היועמ"ש במוצ"ש בפ"ת

סקר "מעריב": גדעון סער בראשות הליכוד מגדיל את כוחו של הימין * שר הפנים לשעבר מוביל בקרב הציבור הכללי בהתאמה לראשות הממשלה ואף לוקח קולות מגוש המרכז-שמאל * ע"פ הסקר הליכוד בראשות סער מקבלת מנדט אחד יותר מאשר הליכוד בראשות נתניהו, אבל הגנטיקה של המפלגה הזו משתנה מבפנים: סער מאבד קולות ליכודיים, בעיקר לטובת בנט (2) וליברמן (2), אבל לוקח 2 מנדטים מכחלון ו־5 מנדטים מלפיד (מעריב)

בליכוד פועלים לסלק את כל מי שדיברו נגד נתניהו * בית הדין של התנועה ידון בהרחקה של מתפקדים שהתבטאו נגד רה"מ, בהם חברי "הליכודניקים החדשים", המונים כ-12 אלף חברים. * יועמ"ש המפלגה: "כל מתפקד חייב להזדהות עם הליכוד" (מעריב)

אחרי מפגן התמיכה, בליכוד משוכנעים: נתניהו לא יתפטר בעקבות המלצה להעמידו לדין * בכירי המפלגה מסכימים בשיחות סגורות שרה"מ ייאלץ לפרוש אם יואשם בשוחד. חלקם סבורים שכל אישום יחייב התפטרות, אחרים מאמינים שיוכל להמשיך בתפקידו אם יעמוד לדין על הפרת אמונים (הארץ)

בטחוני

שני תושבי אום אל-פחם מואשמים בתמיכה בדאעש* השניים נעצרו בחודש שעבר בחשד לפעילות עבור הארגון. והואשמו במגע עם סוכן חוץ והחזקת נשק

מדיני

חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר יגיע לישראל בהמשך החודש

ארגון ערבי יתבע את אבו מאזן בהאג * התארגנות משפטית בלונדון שמה לה למטרה להגיש תביעה נגד הרשות הפלסטינית בגין צעדי הענישה כלפי רצועת עזה. (ערוץ 7)

משבר הר הבית מאחור? תרגיל ענק לישראל, לירדן ולרשות * תרגיל ראשון מסוגו, בחסות האיחוד האירופי, יבחן את שיתוף הפעולה הבינלאומי במצבי חירום (ישראל היום)

צניחה בסיוע החוץ לרשות הפלסטינית: חלק נכבד מתקציב הרשות הפלסטינית מבוסס על תרומות ממקורות חיצוניים. אבל בגלל הבעיות הפנימיות של מדינות ערב, ובגלל הלחץ מצד נשיא ארה"ב טראמפ, תקציב הסיוע הולך ויורד. (חדשות2)

חוץ

לאחר שתיקה של שבועיים בנושא: טראמפ מגיב לגירוש 775 דיפלומטים מרוסיה: "מודה לפוטין, נחסוך כסף על משכורות", "אין סיבה אמיתית שעובדים יחזרו"

בהלה ביפן: פצצה ממלחמת העולם ה-2 נמצאה ליד הכור בפוקושימה

דאעש הוציא להורג איש משמרות המהפכה – איראן מבטיחה לנקום (Ynet)

הפליטים שמתחבאים מתחת לרכבות כדי להגר * הרצון של פליטים להגיע לאירופה הוא כה עז, עד שמהגרים מצאו פיתרון חדש להגיע לגרמניה: להתחבא מתחת לרכבת נוסעת בין המסילה לרכבת (חדשות10)

אוסטרליה: פליטים שאוסטרליה שלחה לאי נידח מסרבים לעזוב את כלאם * המחאה פרצה בעקבות קיצוץ באספקת המים והחשמל לחלק מהמתקן המצוי על האי מאנוס בפפואה גינאה החדשה. מה שהוסיף למתח היה מותו של אחד מהם (הארץ)

ארה"ב: טראמפ: נגדיל במיליארדים את תקציב ההגנה מפני טילים – "אנחנו נגדיל התקציב בעקבות האיום מצפון קוריאה ואיומים הנובעים מסיבות אחרות".

– טראמפ: בשום שלב לא חשבתי לפטר את החוקר המיוחד מולר

בריטניה: חשש לשריפה בתחנת רכבת תחתית בלונדון

ונצואלה: נשיא ונצואלה: מעוניין לדבר באופן אישי עם טראמפ

סין: 36 הרוגים ו-13 פצועים בתאונת אוטובוס בכביש מהיר בהתנגשות אוטובוס בקיר של מנהרה בשאאנשי בצפון המדינה * ארגון הבריאות העולמי: יותר מ-250 אלף בני אדם נהרגים כל שנה

– סין חוקרת את ענקיות האינטרנט במדינה בחשד להפצת "אלימות ושמועות" * הרשויות בבייג'ין פתחו בחקירה נגד טנסנט, באידו ו-ווייבו בניסיון לשלוט בהפצת המידע באינטרנט לקראת הוועידה של המפלגה הקומוניסית בהמשך השנה (בלומברג)

סעודיה: השיטה הסעודית לדיכוי המיעוט השיעי במדינה: הרס שכונות וגירוש תושבים * סעודיה מנסה כבר חודשים לדכא התקוממות של תושבים נגד הרס שכונה בת 400 שנה בעיר אל-עוואמיה במזרח המדינה, שהפכה לסמל להתנגדות המיעוט השיעי לאפליה המתמשכת כלפיו (הארץ)

פקיסטן: דיווח: אשת הנשיא המודח תתמודד להחליפו בפרלמנט

קוריאה: טראמפ: "אם קים ג'ונג און יתקוף בגואם, יקרה דבר שלא קרה מעולם"

– מזכיר ההגנה האמריקני: ערוכים להתמודד עם האיום הצפון קוריאני – מלחמה עם צפון קוריאה עלולה להיות קטסטרופלית – "אנו מעדיפים גישה דיפלומטית"

– ראש ממשלת אוסטרליה: נסייע לארה"ב אם צפון קוריאה תתקוף בגואם

– עיתון בבעלות ממשלת סין: אם ארה"ב תתקוף את צפון קוריאה, סין תעצור אותה; אם צפון קוריאה תתקוף נשאר ניטרליים * במאמר המערכת של העיתון הסיני הממלכתי "גלובל טיימס" נטען כי סין צריכה להישאר ניטרלית אם צפון קוריאה תתקוף את ארה"ב, אך להגיב באופן קשה אם טראמפ יכה ראשון  – "נמנע מהם להפיל את המשטר השולט בצפון חצי האי"

קניה: מחלקת המדינה: קוראים למועמדים בבחירות בקניה לפתור את המחלוקות ללא אלימות

כלכלה

שערים יציגים (11/08/17): דולר = 3.586 ; ליש"ט = 4.6516 ; אירו = 4.2170 ; פרנק שוויצרי = 3.7334

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן