Skip to content

פתח תקווה – 300 בעד מול 3000 נגד

מאות ספורות של תומכי נתניהו הגיעו למחות כנגד הפגנת האלפים הדורשים מהיועץ המשפטי לממשלה להפסיק למרוח זמן ולצרף את ראש הממשלה כחשוד אל מצעד הנחקרים באזהרה בתיקי 1000, 2000 ו-3000 ביטן: "על מה חוקרים את נתניהו בתיק 2,000? אמרו לו שהוא רוצה לקבל 'תקשורת טובה' מידיעות אחרונות. אתם יודעים מאיזה עמוד אני מתחיל לקרוא את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עצרת התמיכה הליכודית בראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שנערכה ברוב פאר והדר , הכריזה על אלפי תומכים שהגיעו אליה. נתניהו הודה ל 6000 התומכים (כדבריו מעל הבמה) ותקף בחריפות בלתי תתואר את התקשורת והשמאל שעשו יד אחת להפיל ראש ממשלה מכהן. אלא שכל מבין דבר גיחך בשקט, היות ולאולם בו "נדחסו" התומכים, ניתן לדחוס בתפוסה מקסימלית 2000 איש. כך שלמעשה למרות ההסעות, האוטובוסים והקריאה ברשתות החברתיות של הליכוד לקום ולהתגייס למען נתניהו הגיעו לכל היותר 1500 תומכים וגם מספר זה בהפרזה מן הסתם.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

לפני 3 שבועות הודיע התומך ללא סייג בראש הממשלה, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי הליכוד החליט שלא להפקיר את הפגנות מוצ"ש ומכיוון שכך החל ממוצ"ש שעברה תתקיים הפגנת ענק של תומכי הליכוד מול הפגנות "החטיארים" שהגיעו באלפיהם לכיכר גורן בפתח תקווה. משטרת פתח תקווה נלחצה, והביאה תגבור של פלוגות מג"ב לחצוץ בין הצדדים. מוצאי השבת הגיעה והחששות התבדו. בצד הליכודי נספרו לא יותר מ 70 איש, בליכוד טענו כי הגיעו לפחות 150 בני אדם.

תומכי נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
תומכי נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
פתח תקווה (צילום: רפי מיכאלי)
פתח תקווה (צילום: רפי מיכאלי)
פתח תקווה (צילום: רפי מיכאלי)
פתח תקווה (צילום: רפי מיכאלי)


שלשום, שישי, הגיעו אנשי ליכוד מטעמו של המארגן, דוד ביטן והחלו בהכנות לאירוע שהתקיים היום.  משטרת פתח תקווה הייתה בהיסטריה. הפעם, כך שיערו, לא תחזור הבושה ולקריאתו של ביטן יגיעו אלפי תומכים. ההיסטריה דעכה מהר כשלאירוע הגיעו הפעם לא יותר מ  350 מפגינים. אם תרצו 500.
בצד הנגדי הצטופפו אמש (שבת) כ 3000 מפגינים. בבימה בתל אביב הפגינו עוד 500 וברחבי המדינה הפגינו עוד כ 750 מוחים. לו היו נערכות כיום בחירות בכיכרות וצמתים  התוצאה הייתה 4250 מפגינים נגד שחיתות מול 350 מפגינים בעד נתניהו ויהי מה.  אלו הן עצרות המחאה ה 38 במספר.
ח"כ נאווה בוקר וח"כ ביטן היו חברי הכנסת  שהגיעו הערב ונראו בהפגנה הליכודית בפתח תקווה. ככל הנראה גם האיומים כי מרכז הליכוד יבוא חשבון עם אלו שלא יביעו תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו, לא עזרו. תומכי הליכוד הצביעו ברגליים,  ייתכן כי גם להם נמאסה השחיתות.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

כשביטן נשאל אמש, מה קרה לתומכים, הגיב רק בתגובתו הנדושה: "אלו הפגנות לא חוקיות שפוגעות בשלטון החוק. בושה וחרפה, נקווה בקרוב הן  יפסקו ותעלמנה", "במשך 40 שבועות מפגינים נגד היועץ המשפטי ומצדיקים זאת בחופש ההפגנה. איזה חופש הפגנה יש בלהגיד שנתניהו אשם עד שהוכח שהוא זכאי? הם יודעים שהם לא יכולים להפיל את נתניהו בבחירות, אז אומרים שיפילו אותו באמצעים אחרים. לא יעזור לשמאל שום דבר. נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה והליכוד ימשיך לשלוט במדינה עוד שנים רבות".

עוד הוסיף ביטן: "על מה חוקרים את נתניהו בתיק 2,000? אמרו לו שהוא רוצה לקבל 'תקשורת טובה' מידיעות אחרונות. אתם יודעים מאיזה עמוד אני מתחיל לקרוא את העיתון? מעמוד 8, כי עד עמוד 8 הכול נגד הליכוד. למה לא חוקרים את מי שתמך בחוק ישראל היום? איפה החקירה נגד ציפי לבני שהייתה שרת המשפטים והעבירה את החוק בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי? לא חקרו אותה ולא שאלו אותה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
אב ובנו (צילום: ציפי מנשה)
אב ובנו (צילום: ציפי מנשה)

אלדד יניב,  נאם במקום ואמר: "תכניסו לעצמכם לראש. רק בזכות ההפגנות בפתח תקווה התחילו החקירות. גייסו שני עדי מדינה רק בזכותנו. ביבי צריך ללכת הביתה". קהל המפגינים השיב בצעקות "ביבי הביתה", הון שלטון עולם תחתון".

דפני ליף, ממנהיגות המחאה החברתית, התנגדה למעורבותו הפוליטית של יניב ואמרה כי "לא באתי לכאן להחליף את נתניהו ולא באתי לכאן להכתיר ראש חדש למפלגת העבודה. איבדנו את הדרך". היא ביקרה את יניב, בטענה שהוא חלק מהמערכת הפוליטית, וספגה קריאות בוז על כך מקרב חלק מהקהל. לליף זה נמאס והיא פרשה.
ברשתות החברתיות מיד פרץ וויכוח. חלק תמכו בליף ועודדו אותה וחלק זעמו על דבריה.

יחזקאל בגדדי · 0:00 "שכל הליכודניקים ילכו כפרה על מפא"י…אם מפא"י לא היתה מביאה את המזרחיים, הם לא היו! מי גנב? בן גוריון, לוי אשכול, משה שרת, רבין, יגאל אלון? גולדה? מה שאמרה דפני ליף, בושה!!!!!!

Mor Sadeh · 0:01 "דפני ליף הרסה את ההפגנה הערב

AAmir Chait · 1:42 היה מיותר דפני הוציאה את הרוח מהמפרשים, חצי מהאנשים עזבו תוך כדי הנאום המטופש שלה

Asaf Lev · 0:00 דפני את גדולה ולא צריכה אישור מאף אחד על זה, אבל לא מסכים לגבי התייחסותך לאלדד יניב. נכון שהוא פוליטי מבחינת השתייכותו למפלגת העבודה אבל זה לא פוסל אותו מלהיות דובר בהפגנה הזו שהיא לא פוליטית במובן זה שהיא לא שמאל או ימין. ההפגנה היא להציל את הדמוקרטיה …ראי עוד

Ronit Horovitz · 0:44 רק רוצה לומר שהייתה אחלה הפגנה. ודפני זעקה אמת והיא מלכה".

שלשום (חמישי) הוגשה עתירה נגד קיום ההפגנה בפתח תקווה אתמול, מטעם ועד תושבי שכונת כפר גנים. בעתירה נגד ההפגנה, נטען בין השאר לפגיעה ברגשותיהם הדתיים של חלק מהתושבים בשכונה ולפגיעה בסחר בקניון הסמוך.  העתירה נדחתה ובית המשפט קבע כי העתירה תידחה בכל הקשור להפגנה אתמול, המתקיימת במתכונת זו תקופה ארוכה ולדברי המשטרה פועלת בהתאם להוראות בית המשפט בעניין. אולם, בפסיקתו הביע בית המשפט נכונות לבחון מחדש את העתירה, על פי הנסיבות. דיון בעניין זה נקבע ליום רביעי הקרוב.

הבימה (צילום: דן בר דב)
הבימה (צילום: דן בר דב)
הבימה - שוקי משעול (צילום: דן בר דב)
הבימה - שוקי משעול (צילום: דן בר דב)
כפר סבא (צילום: ג'נין תמי וולף - מגפון ניוז)
כפר סבא (צילום: ג'נין תמי וולף - מגפון ניוז)

המפגינים הפגינו אמש ב 18 ערים שונות – באר שבע שדרות טוביה דוד, קריית גת צומת פלוגות, אשדוד שדרות מנחם בגין פינת משה סנה, ירושלים, כיכר צרפת, רמת גן, תל- אביב – הבימה, פתח- תקווה כיכר גורן, ראשון לציון, במדרחוב, חדרה, נס ציונה, בנימין מודיעין צומת שילת, ראש פינה, צומת ראש פינה, עפולה כיכר העצמאות, חולון שדרות גולדה מאיר, כפר סבא ויצמן, נתניה קניון עיר ימים, נהריה, צומת נהריה, חיפה, מעבר למסעדת מקסים.

נהריה (צילום: נרקיס רגב גביש)
נהריה (צילום: נרקיס רגב גביש)
נהריה (צילום: נרקיס רגב גביש)
נהריה (צילום: נרקיס רגב גביש)
נס ציונה (צילום: ענבל סנדר חלף)
נס ציונה (צילום: ענבל סנדר חלף)
נס ציונה (צילום: ענבל סנדר חלף)
נס ציונה (צילום: ענבל סנדר חלף)

1 Comment

  1. רונן
    13 באוגוסט 2017 @ 6:34

    את התשובה לתקשורת המאוסה ולכל ארגוני השמאל נותנים בקלפי.
    יש המון תומכים לליכוד שלא רוצים להחשף כדי לא להפגע.
    בקלפי מאחורי הפרגוד אף אחד לא רואה.
    אני למשל סטודנט לתואר שני במדעי הרוח. את העבודה שלי מנחה פרופ שמאלן. כלפי חוץ אני זורק לו שביבי צריך ללכת כדי שלא יהיו בעיןת אבל אם יש בחירות אני שם פתק של מחל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן