Skip to content

יעלון תוקף את ההתנפלות על השופט ג'ובראן. "זו רדיפה בשל מוצאו"

השר יעלון סובר כי הדרישה העיקשת מאזרחי המדינה שאינם יהודים, לשיר את מילות ההמנון היא בבחינת חרחור ריב ומדון. גם צה"ל אינו דורש זאת. הם מכבדים בקימה ובהצדעה. כמו שעשה השופט. ויש כבר מי שאץ לחוקק את חוק ג'ובראן, לא רק נגד שתיקת הערבים בהמנון. נגד כהונת שיפוט למי שלא שירת את המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר יעלון סובר כי הדרישה העיקשת מאזרחי המדינה שאינם יהודים, לשיר את מילות ההמנון היא בבחינת חרחור ריב ומדון. גם צה"ל אינו דורש זאת. הם מכבדים בקימה ובהצדעה. כמו שעשה השופט. ויש כבר מי שאץ לחוקק את חוק ג'ובראן, לא רק נגד שתיקת הערבים בהמנון. נגד כהונת שיפוט למי שלא שירת את המדינה

מאת צבי זינגר

מ"מ ראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, מגיב בחריפות על הדרישות להדיח את שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, משום שלא שר אתמול את "התקווה", בטכס ההשבעה של נשיא בית המשפט העליון בבית הנשיא.

משה (בוגי) יעלון: "חרחור ריב ומדון". צילום - מאתר הכנסת
משה (בוגי) יעלון: "חרחור ריב ומדון". צילום - מאתר הכנסת

"ההתנפלות על השופט העליון סלים ג'ובראן, בשל העובדה שלא שר את ההמנון בטקס השבעת נשיא בית המשפט העליון, היא תמוהה, מיותרת ונודף ממנה ריח רע של רדיפה משום מוצאו", אמור השר יעלון בהודעה מיוחדת שפירסם. "השופט ג'ובראן עמד בעת שירת ההמנון וכיבד את המעמד, כפי שנדרש מכל אזרח במדינת ישראל, אך לא ברורה לי ההתעקשות לצפות מאזרח ערבי לשיר 'נפש יהודי הומייה'. גם בצה"ל אין אנו דורשים לשיר את ההמנון מחיילי וקציני צה"ל ערבים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים, אשר עומדים ומצדיעים לדגל בעת השמעתו, כפי שראוי שיקרה.

"ההתעקשות לדרוש מאזרחי המדינה שאינם יהודים לשיר את מילות ההמנון היא בבחינת חרחור ריב ומדון", אומר השר יעלון. "עלינו לחבק את האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל, לדאוג לשילוב מלא שלה ולא לדחוף אותה לזרועותיו של מיעוט מתבדל, חלקו מתוך ההנהגה של ערביי ישראל, שכל שאיפתו לערער על הלגיטימיות של המדינה ומוסדותיה".

דבריו של השר יעלון לא משכנעים את ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), שאמור להעלות היום את החוק המכונה חוק ג'ובראן, ולפיו אדם שלא שירת את המדינה בשרות צבאי / לאומי / אזרחי, לא יוכל לכהן כשופט בית המשפט העליון ואם כבר מונה, לא יוכל לכהן כנשיא או כמשנה לנשיא.

נפש יהודי הומייה? השופט ג'ובראן (צילום: בתי"מש)
נפש יהודי הומייה? השופט ג'ובראן (צילום: בתי"מש)

"לפני יומים ועדת השרים החליטה בהתאם לעמדת הקואליציה, להתנגד לחוק. השאלה כעת כיצד יצביעו החכי"ם של ליברמן  לאחר שחרטו על דגלם 'אין נאמנות אין אזרחות'", אומר ח"כ בן ארי. "שירת ההמנון הלאומי איננה תוכנית כבקשתך. כל אזרח ישראלי מחוייב להמנון, וודאי מי שנושא בתפקיד ממלכתי. העובדה שג'ובראן לא היסס לבזות את הטקס הממלכתי של החלפת הנשיאים, היא יריקה בפרצוף של מדינת ישראל, ישנם אזרחים התובעים זכויות ועמדות שלטון, אך בזים לחובות הלאומיות שלהם בחוצפה ובהתנשאות. זו מציאות שמסכנת את קיומה של המדינה, וצריך לשרש אותה. מי שההמנון לא מוצא חן בעיניו, שימצא מדינה עם המנון מתאים ויעבור לשם, אני מבטיח שלא נתחנן בפניו שישאר".

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), המכהן גם כחבר בוועדה למינוי שופטים, אמר כי ידרוש משר המשפטים להדיח את השופט ג'ובראן בעקבות סירובו לשיר את ההמנון הלאומי, לאחר שלדבריו, מקורביו של השופט טענו כי התנגדותו נובעת ממניעים עקרוניים.

 גם ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) מתחה ביקורת חריפה על השופט: "כמי שיושב בערכאה השיפוטית הגבוהה ביותר במדינת ישראל, מחויב השופט ג'ובראן לכבד סמלים של המדינה, לרבות ההמנון". היא הוסיפה: "טבעי שמערכת משפטית שמתנכרת לפן היהודי של המדינה מאבדת ממעמדה הציבורי, ומי שמעמדו של בית המשפט חשוב לו טוב אם יפעל למגר תופעות כאלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן