Skip to content

פתח תקווה: העליון לא נענה להוציא צו על תנאי שיאפשר את קיום ההפגנה במוצ"ש

שופטת בית המשפט העבירה את העתירה שהגישו המפגינים והתנועה לאיכות השלטון לתגובת המשטרה וקבעה דיון ליום שני הקרוב. עֹו"ד חקלאי: "אולי מחר תעצור המשטרה קשישות שקטות שהגיעו להפגין". משטרת ישראל: "משטרת ישראל לא תאשר לקיים הפגנות בקניון גנים בפתח תקווה וזאת בשל שינוי הנסיבות המהותי שחל באחרונה באופי ההפגנות והיקפן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית המשפט העליון, לא נתנה היום (שישי)  צו ביניים כפי שדרשו המפגינים והתנועה לאיכות השלטון בערעור שהגישו הבוקר לעליון על החלטת בית הדין בעליון שביטלה אתמול דיון בעתירה שהוגשה על תושב פתח תקווה כנגד המשך ההפגנות בכיכר גורן בפתח תקווה במוצאי שבת. השופטת, ענת ברון, קיבלה את הערער  ומסרה לתגובת המשטרה שתינתן עד יום שני הקרוב.
בעקבות דברים אלו ניפגש עורך הדין דניאל חקלאי עם מפקד תחנת משורת פתח תקווה, ברק מרדכי, ולמרות ניסיונותיו לגישור ולהגעת פשרה לגבי ההפגנה מחר במוצאי השבת בכיכר גורן בעיר, נענה בשלילה .

עו"ד דניאל חקלאי
עו"ד דניאל חקלאי

"לצערי ההידברות שלנו עם משטרת ישראל לגבי ההפגנה שקבועה למחר בכיכר גורן בפתח תקווה לא צלחה", מסר חקלאי למגפון ניוז, "המשמעות היא שהמשטרה אינה מתירה להפגין שם ואני מבקש מלקוחותיי לפעול לפי החוק. אכן לצערי ההידברות שלנו עם משטרת ישראל לגבי ההפגנה שקבועה למחר בכיכר גורן בפתח תקווה לא צלחה.
חקלאי, אתה מעריך כי מחר יבוצעו מעצרים?
"כן,  אני מעריך שכלי התקשורת יגיעו מחר לכיכר גורן כדי לראות את המשטרה עוצרת קשישות שקטות שמתייצבות להפגנה".
כזכור, אתמול הזדרזה המשטרה ושגרה מכתב לנתבעים ולעורכי דינם, מכתב ובו נאמר כי תיאסר הפגנה בכיכר  וכי "משטרת ישראל לא תאשר לקיים הפגנות במתחם קניון גנים וזאת בשל שינוי הנסיבות שחלו באחרונה באופי ההפגנות והיקפן". המשטרה הוסיפה כי תאשר הפגנות במקום חילופי אם תוגש בקשה לרישיון הפגנה. "ככל שברצונכם לקיים הפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה כדין לתחנת המשטרה הקרובה למקום בו מבוקש לקיים ההפגנה והיא תיבחן חיובית באופן פרטני", מצוין במכתב.
תגובת משטרת פתח תקווה
לשאלת מגֹפון מה בדעת המשטרה לעשות מחר במקרה של הפגנה, גם אם זו תהיה עד 50 איש כחוק, נמסר: "כפי שנמסר, בהמשך לפסק הדין של בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, בתיק 6386/17 שניתן בעניין פעולות המחאה המתקיימות מדי שבת בפ"ת, העבירה היועצת המשפטית למשטרת ישראל תת ניצב אילת אלישר,  מכתב לנציגי המוחים, בו נכתב , בין היתר, כי  "משטרת ישראל לא תאשר לקיים הפגנות בקניון גנים בפתח תקווה וזאת בשל שינוי הנסיבות המהותי שחל באחרונה באופי ההפגנות והיקפן". עוד נכתב כי "ככל שברצונכם לקיים את ההפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון כדין לתחנת המשטרה הקרובה למקום בו מבוקש לקיים את ההפגנה, והיא תיבחן בגישה חיובית ובאופן פרטני".

הודעת המשטרה
הודעת המשטרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן