Skip to content

"לוגאן לאקי": שוד מחוץ לקופסה בדרמה משעשעת

"לוגאן לאקי" הוא סרט קייצי מבדר, הפועם על תסריט חכם, משחק מתוחכם ובימוי נהדר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר היעדרות בת ארבע שנים מסרטים עלילתיים, הסרט "לוגאן לאקי" מסמל את חזרתו של סטיבן סודרברג ("חיי עם ליברצ'ה") לכס הבמאי, בז'אנר שהוא מכיר היטב. במהלך השנים, סודרברג יצר כמה סרטי שוד איכותיים, כולל שיתופי הפעולה שלו עם ג'ורג' קלוני ב-"רומן לא חוקי" ובטרילוגיית "אושן 11", "אושן 12" ו-"אושן 13". הפעם הוא מדגים לצופים איך הגנבים הפחות מתוחכמים מצליחים, בתקווה שסרט זה ייצור נדבך חדש בנוסחה הקלאסית. למרבה המזל, זה מצליח. "לוגאן לאקי" סרט קייצי מבדר, הפועם על תסריט חכם, משחק חכם ובימוי נהדר.

"לוגאן לאקי": אדם דרייבר וצ'נינג טייטום משעשעים מתמיד

סרטי השוד הקודמים של סודרברג הצליחו בכך, שהצופים קיבלו בעקיפין את הפשע ואף הזדהו עם הפושעים, אבל "לוגאן לאקי" לוקח את הדברים בכיוון ההפוך. העלילה מתרחשת בעיקרה במחוז בון קאונטי שמערב וירג'יניה, ועל כן הסרט מתאר קבוצת כפריים פשוטים שמנסים להתעשר מהר. התסריט, שנכתב על ידי רבקה בלאנט (כנראה שם בדוי לתסריטאי יותר מוכר) פיקח מאוד בביצועו. על פי הנחת היסוד, הדמויות של "לוגאן לאקי" יכלו בקלות להיות קריקטורות סטראוטיפיות ומגוחכות עבור קהל הצופים, אבל במקום זאת – כל האנשים בנויים היטב והמראה החיצוני שלהם פשוט יותר ממה שהם מציעים בפועל. עובדה זו גורמת לצוות המלוהק להיות מהנה ומשעשע, שכן הם משליכים אמיתות בפעולותיהם, וגם הרקע למעשיהם מרגיש מציאותי. תת סצינה הקשורה לכלא ונרקמת היטב בסיפור המרכזי, הופכת את השוד למירוץ נגד השעון ומוסיף לעלילה איזון נחמד בין דרמה לקומדיה.

נקודות החוזק של התסריט מועצמות עוד יותר על ידי השחקנים – כולם בצמרת היום. צ'נינג טייטום מוביל את העלילה בנוכחותו, כשהוא מגלם את ג'ימי כגיבור חביב עם כוונות טובות, שאיכפת לו ממשפחתו ורוצה את הכי טוב עבורם. יחסיו המתוקים והמרגשים עם אשתו לשעבר, משמשים כקו מסקרן ומעמיק אודות דמותו. אדם דרייבר מעולה גם הוא בדמותו של קלייד, ויוצר כימיה מעניינת וטובה עם טייטום, המגלם את אחיו. "לוגאן לאקי" לא מביא את הרקע הרגשי בין השניים, אבל הצופים יודעים שיש משהו שם מאחור, והתסריט מעניק לטייטום ולדרייבר כמה סצינות טובות להוכיח את הדינמיקה ביניהם.

מבחינת שחקני משנה, דניאל קרייג הוא הכוכב הנוצץ של הסרט כג'ו באנג – אסיר בעל מומחיות לפריצת כספות בנקים. הוא משיל לחלוטין את דמותו כג'יימס בונד, וקרייג גונב כמעט כל סצינה שהוא נמצא בה גם במוזרויות השונות של דמותו. ג'ו אמנם לא הדמות העמוקה ביותר שסודרברג תיאר אי פעם על המסך, אבל זה לא פחות ממענג לצפות בו. אוסף של פנים מפורסמות מופיעות בסרט, כולל קייטי הולמס, סת' מקפרלן, קת'רין ווטרסטון, סבסטיאן סטן ו-הילרי סוונק – ולכולם יש מנת בשר ב-"לוגאן לאקי", גם אם זמן המסך שלהם מוגבל.

לסודרברג מגיע קרדיט שהוא ידע בדיוק איך להחזיק את "לוגאן לאקי" מעניין למשך שעתיים. הוא אפילו מצליח להכניס בדיחה על 'אושן 7-11' (שם של רשת חנויות מוכרת בשילוב עם סרטיו הקודמים), ואין לו הרבה שאיפות מלבד לבדר את קהל הצופים ברעיון של סרט שודים מחוץ לקופסה. בשל עובדות אלה, "לוגאן לאקי" הוא אחד הסרטים הטובים של הבמאי עד כה – קל לצפייה עבור צופים מזדמנים, וכייפי לחובבי קולנוע מנוסים. כמובן, היתרונות הטכניים של הסרט הם ללא פגם, הודות לצילומים הרועדים והמיוחדים של סודרברג אל מול עיצוב התפאורה של הווארד קמינגס, שגורם לצופים להאמין שהם באמת במערב וירג'יניה.

בסופו של דבר, "לוגאן לאקי" הוא חזרה מבורכת של סודרברג לעולם הקולנוע (הודיע בעבר על פרישתו), כמו גם דרך נעימה ולא טיפוסית להעביר את סוף הקיץ. הודות לכמה שחקנים המצליחים ביותר בהוליווד כיום ותסריט משעשע, הסרט מבדר ומרענן לכל אורכו.

___

XXXXX

לוגאן לאקי | Logan Lucky
בימוי: סטיבן סודרברג
תסריט: רבקה בלאנט
שחקנים: צ'נינג טייטום, אדם דרייבר, דניאל קרייג
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 17.08.17
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 119 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן