Skip to content

הפגנות מוצ"ש: מני נפתלי ואלדד יניב נעצרו בדרכם להפגנה

משטרה בהיסטריה - משטרת פתח תקווה הזרימה קרוב לאלף שוטרים ומג"ב למניעת הכניסה לרחוב העצמאות המוביל לכיכר גורן. נפתלי ועו"ד יניב נעצרו בדרכם לכיכר, מחר בבוקר יובאו לפני שופט. רכבים זרים לא הורשו אפילו לחנות בסביבה עו"ד חקלאי: "השניים סירבו להשתחרר בתנאי הרחקה מפתח תקווה ונעצרו רק בגלל פוסט בפייסבוק". המשטרה: "מארגני ההפגנה היו נחושים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז
צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז

משטרת פתח תקווה החליטה לבצע הערב (שבת) חסימות ברחוב העצמאות בכיוון המוביל לכיכר גורן בפתח תקווה, שם מפגינים מידי מוצ"ש אלפי מפגינים התובעים מהיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט להורות למשטרה לחקור כחשוד פלילי בכל הפרשיות בהן מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהעמיד לדין פלילי את רעייתו, שרה נתניהו, שלגבי גובשו ראיות שהבשילו ליכדי כתב אישום בפרשת מעונות ראש הממשלה.
הערב (שבת) בסמוך ל שעה 19:00 הבחין צלם מערכת מגפון, רפי מיכאלי במעצרו של מני נפתלי שניסה להגיע לאזור ההפגנות. על פי הדיווח נפתלי נעצר והוכנס לרכבו של מפרד מחוז (ממ"ז) שרון ניצב שמעון לביא. עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את נפתלי נסע לתחנת משטרת העיר לברר מדוע נעצר נפתלי עוד בטרם הגיע להפגין. ממשטרת פתח תקווה  נמסר כי נפתלי נעצר בחשד כי התכוון להפר סדרת ציבורי. תוך כך נעצר גם עו"ד אלדד יניב שהיה בדרכו לכיכר גורן.
כאלף וחמש מאות איש מפגינים שדרכם נחסמה התייצבו להפגנה סואנת מול תחנת משטרת פתח תקווה.
"שוטר, שוטר, את מי אתה עוצר?" הם קראו ודרשו את שחרור נפתלי ויניב.

חלק מהעצורים ממתינים בתחנת פ"ת (משמעל עו"ד דניאל חקלאי)
חלק מהעצורים ממתינים בתחנת פ"ת (משמאל עו"ד דניאל חקלאי)

רכבו של ממ"ז שרון עוזב עם נפתלי בדרכו לתחנה (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)
רכבו של ממ"ז שרון עוזב עם נפתלי בדרכו לתחנה (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)

אין כניסה לכיכר גורן (צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז)
אין כניסה לכיכר גורן (צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז)


כעשרים מפגיני ליכוד הזדרזו להגיע מול המפגינים הדורשים טוהר מידות וחיסול השחיתות

מוקדם יותר הגיש תושב פתח תקווה תלונה במשטרה כנגד עו"ד אלדד יניב ואייבי נתן, פעיל חברתי שהגיש עתירה לבג"ץ כנגד מנדלבליט, בה דרש מהיועה"מ להסביר מדוע לא יחקר ראש הממשלה בתיק 3000 כחשוד באזהרה.
משטרת פתח תקווה נערכה לקראת ההפגנה כמבצע ענק. מאות שוטרים ושוטרי מג"ב, נפרשו לאורך רחוב העצמאות הבנוי משני נתיבים חד סטריים. הנתיב המוביל לכיכר גורן נחסם בידי עשרות רכבי משטרה ופקקי התנועה האדירים החלו להיווצר מייד במקום.
תושבת רחוב העצמאות בפתח תקווה עליזה אהרוני בת 75 , עמדה מחוץ לבתה אחוזת תדהמה: "אני לא מאמינה למראה עיניי, מה זה צריך להיות?, אני לא מפגינה אבל למה אסור לאנשים להפגין?, תראה מה קורה כאן. יההה, ריבונו של עולם, הנה באים עוד ועוד שוטרים, איזה מדינה נהיתה לנו?"
– ההפגנות לא מפריעות לך?
"אני שומעת אותן, אבל הן ממש לא מפריעות לי. אני לא מאמינה למה שקורה כאן".

"זנזנה" שהואה על ידי המשטרה. תכננו מעצר רבים (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)
"זינזאנה" שהובאה על ידי המשטרה - תכננו מעצר רבים (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)


לטמן שרה (64) תושבת באר שבע מיילדת בבית החולים סורוקה נדהמה כשקיבלה דו"ח תנועה: "החלטתי לנסוע לתחנת המשטרה לראות מה קורה עם מני, אחרי ששמעתי כי הוא נעצר", סיפרה למגפון, "כל מקומות החניה היו מלאים בניידות משטרה. מייד עצר אחרי רכב סמוי משטרתיף ממנו יצא קצין משטרה. גברת תני לי רישיונות, אמר לי. שאלתתי למה?, כי ככה אני רוצה, ענה לי, לקח את הרישיונות ואחרי 10 דקות חזר מהרכב הסמוי והגיש לי דו"ח תנועה. על חניה כפולה. אני המומה, לא הספקתי לעצור, הרכב מונע, אני חגורה בחגורת בטיחות ואני מפריעה לתנועה?"

לטמן שרה, אספה נוסעים וקבלה דו"ח (צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז)
לטמן שרה, אספה נוסעים וקבלה דו"ח (צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז)


אנחנו גרות כאן ולא נותנים לנו לעבור – ניצה הופמן ואילנה דוד

שוטר, שוטר, את מי אתה עוצר? מפגינים מול תחנת משטרת פ"ת (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)
שוטר, שוטר, את מי אתה עוצר? מפגינים מול תחנת משטרת פ"ת (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)


תגובת המשטרה:
"בהמשך לעתירת תושבי שכונת כפר גנים בפתח תקווה כנגד קיום הפגנת ההמונים בתוך שכונת מגוריהם, משטרת ישראל מסרה את עמדתה לפיה לא ניתן עוד לקיים את ההפגנה בקניון גנים, ופנתה למארגני ההפגנות על מנת להגיע להסכמה בנוגע לשינוי מקום ההפגנה מתוך רצון לאפשר את חופש הביטוי והמחאה מחד, ואת שגרת החיים לתושבי השכונה מאידך. לצערנו כל ניסיונות ההידברות לא צלחו ומארגני ההפגנה היו נחושים להפר את החוק ולהפגין ברחבת הקניון תוך סכנה לשלום הציבור.משטרת ישראל נערכה הערב למנוע את הפרת החוק והסדר ונאלצה אף לעכב מספר אנשים שקראו לעבור על החוק ולהתנגד למהלכי המשטרה. משטרת ישראל קוראת למארגני המחאה לבחון מחדש את סירובם למציאת מקום הפגנה חלופי".

עו"ד דניאל חקלאי: "נעצרו לילה שלם בגלל פוסט בפייסבוק"
עו"ד דניאל חקלאי: "נעצרו לילה שלם בגלל פוסט בפייסבוק"

עורך הדין דניאל חקלאי סיכם:  "מני נפתלי ואלדד יניב נעצרו ונחקרו הערב בחשד לשידול להפרת הסדר הציבורי. מדובר בחשד מופרך ובעייתי. מעצרם הנו אך ורק בשל פרסום פוסט בפייסבוק.  הם סירבו להשתחרר בתנאי הרחקה מפתח תקווה למשך 10 ימים כפי שדרשה המשטרה, מפני שלטענתם לא ביצעו שום עבירה ולכן אין סיבה להטיל עליהם תנאי הרחקה. בעקבות זאת הם נעצרו עד מחר בבוקר. הם יובאו לפני שופט תורן מחר בבוקר. במלים פשוטות: מעצר בבית המעצר הדרים למשך לילה שלם בשל פוסט בפייסבוק". יצויין כי בנס ציֹונה, נהרייה וב- 15 מוקדים נוספים ברחבי הארץ, נערכו ההפגנות כסדרן וללא הפרעה.

אלו מול אלו (צילומים: ציפי מנשה)
אלו מול אלו (צילומים: ציפי מנשה)
הפגנות בנס ציונה (צילום לידיה)
הפגנות בנס ציונה (צילום לידיה)
מפגינים מול המשטרה (צילומים: ציפי מנשה)
מפגינים מול המשטרה (צילומים: ציפי מנשה)

 

נהרייה (צילומים: נרקיס רגב גביש)
נהרייה (צילומים: נרקיס רגב גביש)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן