Skip to content

ילדים בעלי צרכים מיוחדים מוסעים ברכבים לא בטיחותיים, בהסעות פיראטיות

הסעות ילדים עם צרכים מיוחדים אינן מפוקחות. זוכי מכרז ההיסעים לוקחים קבלני משנה ואלה מסיעים את הילדים ברכבים לא בטיחותיים, המסכנים את הילדים וגורמים להם לפגיעות. בוועדה למען הילד נדהמו לגלות שלילדים ולהוריהם אין למי לפנות בתלונות על מה שמתרחש בהסעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסעות ילדים עם צרכים מיוחדים אינן מפוקחות. זוכי מכרז ההיסעים לוקחים קבלני משנה ואלה מסיעים את הילדים ברכבים לא בטיחותיים, המסכנים את הילדים וגורמים להם לפגיעות. בוועדה למען הילד נדהמו לגלות שלילדים ולהוריהם אין למי לפנות בתלונות על מה שמתרחש בהסעות 

מאת צבי זינגר

ילדים בעלי צרכים מיוחדים מוסעים לבתי הספר בהסעות פיראטיות כי חברות ההסעות מעסיקות קבלני משנה ורכבים לא בטיחותיים. כך התברר הבוקר בדיון שערכה הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ זבולון אורלב.

עו"ד אביבית ברקאי אהרונוף, מהמועצה לשלום הילד, טענה שקבלנים אינם עומדים בתקציב עליו התחייבו במכרז, ועל מנת להוזיל עלויות מפעילים קבלני משנה. כך מבוצעות, לדבריה, הסעות פיראטיות ברכבים לא בטיחותיים. עו"ד ברקאי טענה עוד שאין גוף מפקח שניתן להפנות אליו תלונות. הורים שפונים למשרד החינוך מופנים לרשות המקומית שחוזרת ומפנה למשרד החינוך.

"למי פונים הורים לילד עם צרכים מיוחדים שרוצים להתלונן על הסעת הילד לבית הספר?", תהה יו"ר הוועדה אורלב. "איך הורה יודע מה זכויותיו? מי מפקח? מי אוכף את החוק? למה שלא יעצרו כלי רכב בצד הדרך לביקורת? הרי יודעים מי החברות".

נתנאל קטיעי, אב לילדה נכה סיפר שילד נכה קשה נפל בהסעה של בתו, משום שהתקן הריסון שלו לא היה תקין, ובתו הייתה היחידה שדיווחה על כך. לדבריו דיווח לעירייה נתקל בהתכחשות מוחלטת למקרה.

בסיכום הדיון המליצה הוועדה להעלות משמעותית את הסנקציות הכספיות בחוזה ההתקשרות בין הרשות המקומית לחברות ההסעות; לפרסם דו"ח שנתי של ממצאי הפיקוח של משרד החינוך ולפרסם חוזר מיוחד להורים שילדיהם לומדים החינוך המיוחד, בדבר זכויותיהם וחובותיהם בכל הקשור להסעות בטיחותיות. עוד ממליצה הוועדה כי הורים יפנו בתלונות למנהל מחלקת החינוך ברשות המקומית, ותלונות שלא יטופלו לשביעות רצונם יועברו לממונה על ההסעות במחוז ובעת הצורך גם למנהל אגף ההסעות במשרד החינוך. יו"ר הוועדה זבולון אורלב ביקש להפנות אליו תלונות מדגמיות אותן הוא יפנה לנציב תלונות הציבור.

הוועדה המליצה גם שהחוזה להתקשרות הרשות המקומית עם חברת ההסעות יפורסם באתר המשרד על מנת שהורים ידעו מהם חובות חברת ההסעות ויוכלו לפקח בעצמם. הוועדה המליצה למשרד התחבורה לכלול תנאי נוסף ברישיון הרכב, המציין שרכב זה מתאים להסעות ילדים עם צרכים מיוחדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן