Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 22 אוגוסט 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה טראמפ בנאום דרמטי על המשך הלחימה באפגניסטן: "אמריקה סיימה לבנות מדינות" (חוץ) * דוח סודי: "צפון קוריאה העבירה משלוחים לתכנית הנשק הכימי של סוריה" (חוץ) * ארדואן ועבדאללה קראו לקיום מו"מ "אפקטיבי" בין ישראל לפלסטינים (מדיני) * המצור על עזה: מעבר רפיח צפוי להיפתח בקביעות בחודש הבא (מדיני) חדשות מחאת הנכים: מפגינים חוסמים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

טראמפ בנאום דרמטי על המשך הלחימה באפגניסטן: "אמריקה סיימה לבנות מדינות" (חוץ) * דוח סודי: "צפון קוריאה העבירה משלוחים לתכנית הנשק הכימי של סוריה" (חוץ) * ארדואן ועבדאללה קראו לקיום מו"מ "אפקטיבי" בין ישראל לפלסטינים (מדיני) * המצור על עזה: מעבר רפיח צפוי להיפתח בקביעות בחודש הבא (מדיני)

חדשות

מחאת הנכים: מפגינים חוסמים את כביש 4 לכיוון דרום באזור אור עקיבא; כ-30 מפגינים במקום

סקר: שני שלישים מהישראלים – נגד מצעד צבאי בחגיגות ה־70 * מסקר שנערך בקרב 420 נשאלים. 65.6% מהנשאלים הצביעו נגד והיתר (34.4%) הצביעו בעדו. * זאת בהמשך להצעה לקיים מצעד צבאי שהעלתה שרת התרבות והספורט מירי רגב (מעריב)

משבר האמוניה: הנהלת חיפה כימיקלים החליטה לסגור את הסניף הצפוני של מפעליה

נגמ"ש התהפך בתרגיל בבסיס שיזפון שבדרום; אין נפגעים

פרשת בני שטיינמץ: המשטרה עימתה בין המיליארדר לבין ראייה "דרמטית" בתיק, הוא "הופתע כשגילה את הראייה שניצבת במרכז התיק". כך טוענים מדליפנים המעורבים בחקירתו לחדשות10.

רשות המים: נמצא זיהום של מי תהום ברוב שטחי מתקני הדלק * לפי דו"ח הרשות, בשלושה מכל ארבעה מתקנים בהם יש נתונים על איכות מי התהום התגלה זיהום. רוב המתקנים שבמעקב נמצאים מעל אקוויפר החוף – אחד משני מאגרי מי התהום החשובים בארץ (הארץ)

ביהמ"ש חייב תושבים מאל-עראקיב לשלם למדינה כרבע מיליון שקל בגין הוצאות הריסת הכפר * שישה מתושבי הכפר הבדואי הבלתי מוכר חויבו לשלם 260 אלף שקל על הוצאות הפינוי שנערך ב-2010, ועוד מאה אלף שקל הוצאות משפט. * עורך דינם: המדינה תבעה פיצוי עבור הליך לא חוקי (הארץ)

ערב פתיחת שנת הלימודים ברצועת עזה, המורים עדיין לא יודעים מי מהם ימשיך ללמד * הרשות הודיעה שתוציא לפנסיה מוקדמת את רוב עובדיה בעזה, בהם רופאים רבים, אך לא נקבה בתאריך או בשמותיהם. בינתיים, צעדי הענישה של אבו מאזן אינם מצליחים לכופף את חמאס (הארץ)

הממונה על ההגבלים מציעה לפרק את פעילותו של מונופול תמיר למיחזור אריזות * מיכל הלפרין כתבה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה כי "יש תהיות לגבי האינטרס של תאגיד תמיר להגביר את המיחזור" — והציעה חלופה תחרותית * המשרד התעלם מהמלצתה והודיע על הכנסת תחרות בענף מיחזור האריזות, אבל דחה אותה בשנה לפחות (דה מרקר)

סכסוך העבודה הסודי בישראל: משתכרים 35 אלף שקל בממוצע בחודש – ודורשים יותר עובדי המחקר של מערכת הביטחון מקבלים גם את כל תוספות השכר שמקבל הסגל האקדמי * חלקם עובדים כרגע תחת צווי ריתוק – לאחר שהכריזו על עיצומים בעקבות סכסוך עבודה (דה מרקר)

 ישראל קיבלה התראה מהאיחוד האירופי: חשש לעצירת הייצוא * מדינת ישראל קיבלה התראה מהאיחוד האירופי לפיה ייעצר היצוא של חלק מהגידולים לאירופה החל מ- 2018, אם לא ינקטו צעדים מיוחדים. זאת בגין הימצאות של מזיק בגידולים בשם עש התפוח המדומה. (mivzaklive)

פוליטי

נתניהו מבקש דיון נוסף בעליון בעניין חשיפות שיחותיו עם שלדון אדלסון

בטחוני

סוכל ניסיון חדירה לבסיס מודיעין מסווג * עובד קבלן ניסה להסתנן לבסיס מסווג של חיל המודיעין באמצעות תעודת זהות מזויפת. המאבטחים שחשדו בו זיהו את הזיוף והזמינו את המשטרה שעצרה אותו מידית * בצבא עורכים בדיקה נרחבת בבסיסים נוספים, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים

מדיני

ארדואן ועבדאללה קראו לקיום מו"מ "אפקטיבי" בין ישראל לפלסטינים * מלך ירדן ונשיא טורקיה דרשו מהצדדים לשוב לנהל שיחות שלום במסגרת לוח זמנים מוגדר, במטרה להגיע לפתרון שתי המדינות, וגינו כל ניסיון לשנות את המצב במסגד אל אקצא (מעריב)

שר בכיר בממשלת סודאן הביע תמיכה בנורמליזציה של היחסים עם ישראל * מובארק פאדל אל-מהדי אמר כי "אפילו חמאס מדברים עם ישראל". סודאן אינה מוגדרת בחוק הישראלי כמדינת אויב, אך בין שתי המדינות קיימת עוינות ואין ביניהן יחסים דיפלומטיים (הארץ)

גורמים פלסטינים: מעבר רפיח צפוי להיפתח בקביעות בחודש הבא * ההסכם שהושג בין חמאס למצרים על פתיחת המעבר גובש כחלק מתוכנית להפחתת הלחץ המופעל על תושבי הרצועה, כך מסרו גורמים פלסטינים. * המעבר, שהיה פתוח השנה עד עתה למשך 14 יום בלבד, הותאם לשינוע סחורות. פתיחתו תאפשר לעזתים לצאת לחו"ל, אך לא תשפיע על איסור כניסתם לגדה * משפחת גולדין הגיבה לפרסום: "ההחלטה לאפשר את פתיחת מעבר רפיח באופן קבוע, לראשונה מאז סיום מבצע 'צוק איתן', הינה כשל ערכי ומוסרי"

חוץ

איראן: אם ארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין נחזור להעשיר אורניום; נוכל בתוך 5 ימים להעשיר אורניום ברמה שתספיק לפצצה גרעינית

טראמפ בנאום דרמטי על המשך הלחימה באפגניסטן: "אמריקה סיימה לבנות מדינות"; "נסיגה היתה מביאה טרור" * נשיא ארה"ב נשא נאום מיוחד שנערך בבסיס צבאי בווירג'יניה, בו פירט את עקרונות מדיניותו כלפי המלחמה באפגניסטן בפרט, ויחסי החוץ של ארה"ב בכלל * נשיא ארה"ב אמר כי הכוח הצבאי במדינה יגדל, אך סירב "לנקוב במספרים או בתאריכים". הוא הבהיר כי הלחימה היא למען מטרות משותפות לארה"ב ולאפגניסטאן, ולא "כדי ליצור דמוקרטיה בארצות רחוקות"

– נשיא אפגניסטן: מודה לטראמפ על הבטחתו להילחם בטליבאן

– רוסיה: האסטרטגיה של ארה"ב באפגניסטן לא תשנה את המצב לטובה

– הטליבאן: "אפגניסטן תהיה בית קברות לחיילים אמריקאים"; "כל עוד יהיו חיילים על אדמתנו נמשיך בג'יהאד שלנו" * בכירים בארגון הטרור הגיבו בחריפות לנאומו של טראמפ על המשך המערכה: "חוזר על ההתנהגות השחצנית של קודמיו, הוא רק מבזבז חיילים אמריקנים". אחד המפקדים הזהיר: "נילחם באמריקנים עד נשימתנו האחרונה"

דוח סודי: "צפון קוריאה העבירה משלוחים לתכנית הנשק הכימי של סוריה" * מומחים של האו"ם אומרים כי שתי מדינות, שזהותן לא פורטה, יירטו שני משלוחים בחצי השנה האחרונה, שיועדו לסוכנות הממשלתית בדמשק האחראית על פיתוח נשק כימי. * בדו"ח לא פורט מה כללו המשלוחים (רויטרס)

ארה"ב: השירות, האחראי על אבטחת הנשיא האמריקני, דיווח על "גירעון תקציבי חמור" בעקבות סידורי האבטחה שגדלו מאז כניסת טראמפ לבית הלבן * ראש השירות החשאי, רנדולף איילס, אמר היום לעיתון אמריקני כי צרכי האבטחה הגדולים, שנגזרו מכניסת טראמפ לבית הלבן, גרמו למצב בו למעלה מאלף סוכנים  גרמו למצב בו למעלה מאלף סוכנים כבר מיצו את תקרת השעות הנוספות והשכר שמקצה הממשל לארגון עבור שנה שלמה. (כאן)

ספרד: המחבל ברח בחושך 40 ק"מ עד שזוהה * לפני שחוסל, המחבל מברצלונה יונס אבו-יעקוב היה במנוסה רגלית ממושכת – כך עולה מהחקירה המסועפת. אזרחים זיהו את החשוד והזעיקו את המשטרה: בחילופי האש נהרג המחבל, שהספיק לרצוח אדם נוסף במסע הטבח (חדשות2)

– צרפת מאשרת: הרכב מהפיגוע בקמברילס נעצר על מהירות מופרזת בפריז

– ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע בברצלונה הובאו היום לבית המשפט העליון במדריד תחת אבטחה כבדה לדיון בהארכת מעצרם

עיראק: שר ההגנה האמריקני מאטיס הגיע לביקור מפתיע בעיראק כדי להיוועד עם מנהיגי המדינה

– צבא עיראק הצליח לפרוץ לתוך העיר תל עפר המוחזקת על ידי ארגון דאעש

קוריאה: קוריאה הצפונית: נגיב "בצורה חסרת מעצורים" לתרגיל ארה"ב וקוריאה הדרומית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן