Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 23 אוגוסט 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה  המלך עבדאללה לקושנר: פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לסיים את הסכסוך (מדיני) לא בונה על האמריקאים: אבו מאזן יפנה לאו"ם (מדיני) משבר בין ארה"ב למצרים: שר החוץ המצרי ביטל פגישה עם שליחו של טראמפ ברקע עצירת הסיוע (חוץ) קים ג'ונג און חשף התקדמות בתכנית הטילים (חוץ) הרוג חמישי בתאונת עבודה בתוך שבוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

 המלך עבדאללה לקושנר: פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לסיים את הסכסוך (מדיני)

לא בונה על האמריקאים: אבו מאזן יפנה לאו"ם (מדיני)

משבר בין ארה"ב למצרים: שר החוץ המצרי ביטל פגישה עם שליחו של טראמפ ברקע עצירת הסיוע (חוץ)

קים ג'ונג און חשף התקדמות בתכנית הטילים (חוץ)

הרוג חמישי בתאונת עבודה בתוך שבוע (חדשות)

חדשות

 הושגו הבנות בין הנהלת טבע להסתדרות בעניין צמצום פיטורי עובדים

הרוג חמישי בתאונת עבודה בתוך שבוע: פועל כבן 30 נהרג לאחר שנפל מגובה של כ-3 קומות במהלך עבודתו באתר בנייה בבני ברק

אל על: הדרימליינר נחת הבוקר בישראל – מטוס הבואינג 787 של אל על, שקיבל את השם "אשדוד", נחת הבוקר בשעה 9:30 בנתב"ג לאחר טיסה ישירה מסיאטל, ארה"ב. * המטוס יצטרף לצי של אל על ויתחיל בקרוב בטיסות לאירופה. בחודש אוקטובר הוא צפוי להתחיל בטיסות לצפון אמריקה *  זהו מטוס ראשון מבין הזמנה של 16 מטוסי דרימליינר בעלות כוללת של 1.25 מיליארד דולר

פסיפס עתיק נחשף ליד שער שכם * במהלך עבודות להנחת כבל תקשורת של חברת פרטנר בסמוך לשער שכם בעיר העתיקה נחשף כתובת בת כ-1500 שנה, בו מוזכר שמו של קיסר ביזנטי

ההחלטה על קיצור החופשות: רק אחרי פתיחת שנת הלימודים – למרות הרצון במשרד החינוך למצוא פתרון לקיצור החופשות עוד לפני תחילת שנת הלימודים, המהלך מתעכב. בשלב הזה המטרה היא להכריז על המתווה עד לחופשת סוכות – או חופש חנוכה לכל המאוחר. * בנט: "נחוש להביא פיתרון, בלי לפגוע במורים" (חדשות2)

פוליטי

 המדינה לבג"ץ: ההחלטה בפרשת מעונות רה"מ תתקבל בקרוב

בתגובתה הודיעה הפרקליטות כי התיק נמצא בישורת האחרונה, כך שהחלטה בו צפויה להתקבל במועד קרוב. בעקבות כך ביקשה המדינה לדחות את העתירה שביקשה לקבל החלטה במהירות

יעלון: "טוב שרה"מ פועל נגד אירן"

שר הביטחון לשעבר התבטא באופן חריג והביע תמיכה בנתניהו לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה. לדברי התמיכה הצטרפו גם יו"ר המחנה הציוני ויו"ר יש עתיד. (חדשות 2)

 בטחוני

 תושב מזרח ירושלים נעצר עם סכין בתחנת הרכבת הקלה בירושלים

תושב מזרח ירושלים נעצר ונלקח לחקירה לאחר שנתפס כשברשותו סכין בתחנת שבטי ישראל של הרכבת הקלה. * מאבטחי הרכבת הקלה שחשדו בו עיכבוהו לבדיקה עד הגעת המשטרה. עם הגעת השוטרים הם ביצעו חיפוש על החשוד ועל גופו נמצאה הסכין.

מדיני

 אירופה עצרה המימון לארגון פלסטיני

ממשלות שוויץ, דנמרק, שבדיה והולנד הודיעו השבוע כי יפסיקו מיידית את המימון המשותף שהעניקו לארגון הפלסטיני WATC, ואף יפתחו בחקירה לבירור ניצול המענקים (ערוץ 7)

התבססות איראן בסוריה

נתניהו בפתח פגישתו עם פוטין: "איראן ממשיכה לאיים על קיומה של ישראל"

נתניהו נפגש עם נשיא סוריה ולדימיר פוטין בפעם השישית תוך שנתיים והתריע בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה כי המדינה השיעית תמלא את הוואקום שנוצר בסוריה לאחר נסיגת דאעש. לדבריו, "אירן ממשיכה לממן טרור והיא איום לישראל ולעולם כולו". * ישראל עדכנה את ארה"ב בדבר הנסיעה לרוסיה

– "התבססות איראנית בסוריה תגרום לחיכוך עם הסונים" – מנכ"ל משרד המודיעין טוען בראיון ל'בלומברג' כי נוכחות צבאית איראנית תאיים לא רק על ישראל. * שגריר ישראל במוסקבה לשעבר: "הצדדים צפויים למצוא פתרון שבו האיראנים יוכלו להישאר בסוריה תחת שליטה רוסית, אך ללא יחידות ובסיסים צבאיים" (nrg)

המלך עבדאללה לקושנר: פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לסיים את הסכסוך

קושנר עומד בראש משלחת אמריקאית לאזור, ולפי בית המלוכה הירדני הפגישה עם עבדאללה בעמאן "התמקדה במאמצים לקדם תהליך שלום אפקטיבי ורציני". * הלילה צפויה המשלחת להגיע לישראל (הארץ)

אבו מאזן שוקל לפרק את הרשות הפלסטינית

בצל הגעת המשלחת ביום חמישי, טוענים מקורות פלסטינים כי אבו מאזן זועם על התנגדות ארה"ב לצעדים שנקט נגד חמאס. דורש משליחי הנשיא להביא להקפאת הבנייה בהתנחלויות ולקדם את פתרון שתי המדינות (אל-חיאת)

לא בונה על האמריקאים: אבו מאזן יפנה לאו"ם

ברמאללה שוררת פסימיות לקראת הביקור הצפוי של המשלחת האמריקאית באזור. מקורות בכירים סיפרו כי אבו מאזן יכנס את המועצה המחוקקת הפלסטינית לפני צאתו לאו"ם בחודש ספטמבר (nrg)

 חוץ

משבר בין ארה"ב למצרים: שר החוץ המצרי ביטל פגישה עם שליחו של טראמפ ברקע עצירת הסיוע

יום אחרי הודעת ארה"ב על עצירת סיוע בהיקף של מאות מיליוני דולרים למצרים בשל מצב זכויות האדם במדינה וקשריה עם צפון קוריאה. בקהיר זועמים על ההחלטה האמריקאית – "יהיו לכך השלכות שליליות על האינטרסים של שתי המדינות". ושר החוץ המצרי הודיע על ביטול הפגישה עם קושנר. עם זאת קושנר המבקר בקהיר כן ייפגש עם נשיא מצרים א-סיסי

 קוריאה: קים ג'ונג און חשף התקדמות בתכנית הטילים

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און פרסם הבוקר תמונות מביקורו במרכז פיתוח אמצעי הגנה – ומומחים טוענים כי התמונות מעידות על "שיפורים בלתי צפויים". באחת התמונות נראה ציפוי חדש שעשוי לאפשר לטיל להגיע מהר יותר ליעדו (חדשות2)

– הקאנצלרית מרקל: "האיחוד האירופי צריך לעשות יותר כדי לפתור את משבר קוריאה הצפונית"

– רוסיה: "מודאגים מהצבת מערכות הגנה נגד טילים אמריקאיות ביפן"

– רוסיה: אין צורך להטיל סנקציות ללא הגבלה על צפון קוריאה

מחסומי בטון ועציצים גדולים: ערי אירופה מתגוננות מפני פיגועי דריסה

לאור פיגוע הדריסה בברצלונה בסוף השבוע, מגבירות ערים מתוירות ביבשת – בהן לונדון, פריז ומילאנו – את האבטחה, בעיקר בכל הנוגע למחסומים שמטרתם למנוע פיגועי דריסה (הארץ)

אנגולה: בחירות באנגולה: הנשיא יעזוב את תפקידו לאחר 38 שנה –  ז'וזה אדוארדו דוש סאנטוש מינה ליורשו את שר ההגנה, שצפוי להיבחר ברוב גדול. * המדינה נאבקת בעוני ובשחיתות וסובלת מהפרות זכויות אדם, אך חילופי השלטון מעלים תקווה לשינוי חיובי (הארץ)

ארה"ב: הממשל האמריקאי מחפש את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הבא * הפנטגון הורה לחברות בואינג ונורת'רופ גרומן להתחיל בפיתוח הטכנולוגיות הדרושות לייצור ICBM – טילים בליסטיים בין-יבשתיים (nrg)

הונג קונג: מאות טיסות בוטלו בעקבות טייפון

ניגריה: האו"ם: בוקו חראם השתמש ב-83 ילדים כמתאבדים -קרן החירום של האו"ם למען ילדים יוניצ"ף: 55 בנות ו-27 בנים נוצלו על ידי ארגון הטרור הניגרי מאז תחילת השנה כמחבלים מתאבדים (חדשות10)

סין: טייפון גרם למותם של שלושה בני אדם במקאו

פינלנד: המשטרה הפינית הודיעה כי עצרה שניים החשודים במעורבות בפיגוע בטורקו ביום שישי

כלכלה

שערים יציגים (23/08/17): דולר  = 3.618 ; ליש"ט = 4.6347 ; אירו = 4.2677 ; פרנק שוויצרי = 3.7413

 מקומי

אוטובוס סטה מנתיבו והתנגש בחנות ברמת גן; הנהג נפצע קל – מסיבה שאינה ברורה עלה האוטובוס על המדרכה ונכנס בחנות ברחוב החשמונאים. הנהג נפצע באורח קל מאוד בגפיים. לא היו נפגעים נוספים באירוע (מעריב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן