Skip to content

משמרת מחאה מול בית שקד: שחררו את לייבל, שם טוב וזר

פעילי מטה מחאה הפועלים לשחרור מוטי לייבל, לורי שם טוב ועו"ד צביקה זר שהואשמו בביצוע "שיימינג" בבלוגים וברשתות החברתיות, החליטו להפעיל מהערב משמרת מחאה מול בית שרת המשפטים. הפעילים מבטיחים להגיע כל שבוע עד שהשלושה ישוחררו בערובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעילים חברתיים המכנים עצמם המטה לשחרור פעילי רווחה, הכולל כמה עשרות פעילים, מתכוונים להפגין היום (חמישי) ליד בית שרת המשפטים איילת שקד החל משבע בערב.
לדברי המפגינים הם יפעלו במסגרת משמרת מחאה בדרישה לעשות צדק ולשחרר את פעילי הרווחה מוטי לייבל, לורי שם טוב וע"ד צביקה זר ממעצר הזוי שכנגד ההיגיון והחוק. המפגינים טוענים כי אינם "עורכי דין ולא משפטנים ואין אנו באים לשפוט את חומרת מעשיהם אם פשעו או לא, בתקווה כי משפטם יחשוף הכול ויביא משפט צדק".
– מה אתם דורשים?
"לבחון את שחרורם לחלופת מעצר הולמת במהירות האפשרית עד לקיום המשפט בפועל. אנשים המוחשדים באונס ופשעים אחרים אשמים משתחררים בערובה עד משפטם לחלופת מעצר – כתיבה בבלוגים ופעילות חברתית  אלו הדברים שיהוו סיבה למעצר של 6 חודשים?"
– הפגנה אחת תעזור?
"נגיע לבית השרה שבוע אחרי שבוע – עד שיעשה צדק"

לייבל ושם טוב (צילום מדף הפייסבוק)
לייבל ושם טוב (צילום מדף הפייסבוק)

כתב אישום הוגש כנגד לייבל, שם טוב וזר על ידי פרקליטות מחוז תל אביב ב-6 לאפריל השנה. מדובר בכתב אישום בפרשה הקרואה "טרור ברשת".  הבלוגרית לורי שם טוב, בת 47, העיתונאי מוטי לייבל, בן 46, ועורך דין צבי זר, 51, הואשמו בשורה ארוכה של עבירות, שרובן עוסק ב"שיימינג" באינטרנט. כתב האישום התקדימי כלל 91 אישומים בעבירות של החוק למניעת הטרדה מינית, הגנת הפרטיות, חוק הנוער, חוק איסור לשון הרע, חוק המחשבים וחוק בתי המשפט.

בכתב האישום נטען כי במסגרת פעילותם העבריינית, שמו להם הנאשמים למטרה, באופן מוצהר וגלוי, להכשיל ולעכב את פעילות גורמי המדינה השונים בטיפול במקרים המגיעים לפתחם, כמו גם לפגוע פגיעה אישית באותם גורמים, כשהחלטת גורמי המדינה הללו, מעשיהם או התנהלותם, לא נשאה חן בעיניהם. בנוסף לפעילותם נגד גורמי המדינה, פגעו הנאשמים בקטינים המטופלים במערכות הרווחה והמשפט, בכך שפרסמו את פרטיהם ואת תמונותיהם מתוך הליכים חסויים שנועדו להגן על טובתם ואף את פרטי משפחות אומנה ומשפחות מאמצות. הכול נעשה במטרה לחבל בהליכי האימוץ של אותם קטינים.

עוד נטען כי "עילות הנאשמים הופנתה בעיקר נגד עובדי ציבור, בהם עובדים סוציאליים, שופטים, שוטרים, תובעים משטרתיים ופרקליטים. הם הפעילו בשיטתיות מערך אתרי אינטרנט ודפי אינטרנט שונים בפייסבוק, שם הם פרסמו תכנים בוטים ומבזים בנוגע לעובדי הציבור. זאת, במטרה להלך עליהם אימים, לפגוע במהלך עבודתם, לרפות את ידיהם, להטרידם ולפגוע בפרטיותם. בהמשך הם פרסמו תכנים גם נגד מתלוננים שאינם עובדי ציבור".

 זאת ועוד: "הנאשמים לא הסתפקו בפעילות ברשת, אלא גם הגיעו לבתי המגורים של עובדי ציבור, שם עמדו וקראו נגדם באמצעות מגפון קריאות מבזות ומכפישות כדי שיגיעו לאוזני עובדי הציבור, בני משפחותיהם ושכניהם. במסגרת פעילות זו, צילמו סרטונים המתעדים את הפעילות, שאותם פרסמו באינטרנט".

באחד מהאישומים נטען   כי שם טוב, המיוצגת על ידי עו"ד אפרים דמרי, פרסמה את תמונתה של שופטת במדי אס-אס במחנה ההשמדה טרבלינקה. "הסלקציות הללו יותר קשות יום-יום בישראל, כנראה היהודים הם עם שאוהב שואה, שכן יהודים אנשים כמו אותה (שם שהוסר) עוד רוצות שימחאו להם כפיים", כתבה לכאורה שם טוב והוסיפה: "ידענו שיהיה רק זמן עד שגברים יתאבדו בגללה".

במקרה אחר נטען בכתב האישום כי שם טוב כתבה על תובע משטרתי: "הוא מומחה בתפירת תיקים נגד גברים חלאה שאין כדוגמתה". בהמשך הוסיפה, "הוא התחתן עם שוטרת (שם שהוסר) השרמוטה שכל המשטרה שכבה אתה", וצירפה תמונה של השניים בחתונתם. שם טוב קראה לשופטת כי היא "זנזונת פמינאצית נאלחת".

עו"ד מידן ירון שמייצג את לייבל טען בבית המשפט כי "עילת המעצר היא נקמנות. החשוד נעצר בגלל בגלל תלונה של השופטת יוכבד גרינוולד על מחאה עדינה למען ערכים כמו שוויון והורות משותפת. הסיבה היחידה שהחשוד (לייבל) נמצא במעצר היא לשבור את רוחו, שיודה בעבירות שלא ביצע. העובדה שיש בתיק הזה שופטים שמתלוננים, עובדים סוציאליים ועובדי ציבור, לא אומר שהדם שלהם סמיך יותר".
עו"ד דמרי אפריים המייצג את שם טוב אמר כי "מרשתי הכחישה את כל החשדות וכל מה שמיוחס לה יתברר בסופו של יום כמשולל יסוד עובדתי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן