Skip to content

למעלה מ 2500 מפגינים בפתח תקווה – המשטרה: הופרו הנחיות בג"ץ

המשטרה: הופרו הנחיות בג"ץ. השר גלעד ארדן: "נפתלי ואלדד נהגו כאנרכיסטים שעושים דין לעצמם" - ח"כ ביטן: "עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה" - עו"ד חקלאי: "מנהיגי המפגינים לא הפרו את המתווה שנקבע בבג"ץ. הם צייתו להוראות משטרת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ 2500 בני אדם הפגינו אמש (מוצ"ש) בפתח תקווה. לטענת המשטרה הגיע מספר המפגינים בכיכר גורן עצמה ל 2000 איש.  "מספר המפגינים המרבי עלה על 500 משתתפים, עפ"י הערכה השתתפו במחאה 2000 מוחים, תוך שהם חורגים ממתחם הקניון שאושר בבג"צ", נמסר מדוברות המשטרה.

צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז
צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז

ההפגנות כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הקוראות לו שלא לטייח ולהגיש כתבי אישום כנגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, לחקור בחקירה באזהרה את ראש הממשלה בתיק 3000 – פרשת הצוללות, וכך לגבי שאר התיקים הנחקרים במשטרה, הפכו את ההפגנה ה 40 במספר בכל מוצאי שבת, לנושא שמכתיב גם את סדר יומם של שרי ממשלה.

ה"אנרכיסטים" לפי ארדן (צילום: רפי מיכאלי)
ה"אנרכיסטים" לפי ארדן (צילום: רפי מיכאלי)

גלעד ארדן, השר לביטחון פנים הגיב אמש ואמר בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 כי "אלדד יניב והמפגינים, הם אלה שפועלים נגד שלטון החוק ועושים דה לגיטימציה ליועמ״ש‏ בגלל אינטרס פוליטי". "בניגוד לשקרים של אלדד וחבריו – אין שום ״התערבות מגבוה״ בהחלטות המשטרה בשטח", אמר השר.
ארדן הוסיף וטען כי המשטרה "אפשרה את ההפגנות לפנים משורת הדין‏ במשך עשרות שבועות וללא רישיון עד שהן יצאו משליטה. לאחר שהתושבים עתרו לבג״ץ, רק אז המשטרה הציעה למפגינים חלופות בפתח תקווה". ארדן תקף את מובילי המחאה אלדד יניב ומני נפתלי‏ ואמר כי הם "נהגו כאנרכיסטים שעושים דין לעצמם וקראו לציבור לנהוג בניגוד להנחיות המשטרה שמופרדות על הסדר הציבורי". ארדן הוסיף כי  לדעתו טעתה המשטרה כשעצרה את נפתלי ואלדד במוצאי שבת בשבוע שעבר. "הסיבה שלא היה נכון לעצור את אלדד היא ‏שהוא רצה להיעצר לטובת הפריימריס שלו ולכן סירב לחתום על תנאי המשטרה. לא נכון לכבול עצירים שאין סיכוי שיברחו ולכן בכוונתי לבחון את נהלי האיזוק" אמר השר.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר הערב : "כשננהיג את המדינה מפגינים ששומרים על הסדר הציבורי יוכלו להפגין בכל מקום ובכל עת. בלי מכלאות, בלי מגבלות ועם משטרה שתשמור עליהם ולא מפניהם".

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן הגיב בחריפות בנוגע להפגנות בפ״ת, נוכח אלפי המפגינים שהגיעו לעיר ואמר: ״מדובר בהפרה בוטה של החלטת בג״צ רק שבוע לאחר שחזינו בהפרה בוטה של הוראות המשטרה. עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה. אני מצפה מהמשטרה לפעול ביד קשה ולאכוף את הוראות בית המשפט נגד מיעוט אנרכיסטי".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

דובר משטרת ישראל מרחב שרון, זיו פריידן, התייחס להפגנה ומסר כי " מוחים נוספים שהגיעו אל המקום החלו להתאסף על מעגל התנועה מול השטח המתוחם שהוקצה להפגנה" וכי "מספר המוחים עבר את המספר המירבי שקבע בג"צ". הדובר סיכם את ההפגנה הערב ומסר כי: בהמשך למתווה ההפגנה שנקבע בבג"צ 6536/17, הפרו המוחים את כל תנאי קיום ההפגנה: א. מספר המפגינים המירבי עלה על 500 משתתפים, עפ"י הערכה השתתפו במחאה 2000 מוחים, תוך שהם חורגים ממתחם הקניון שאושר בבג"צ. ב. פעמים רבות הופר התנאי שלא לרדת לכביש. ג. הופר התנאי לפיו יעשה שימוש בשני מגפונים בלבד. ד. הופר התנאי לפיו ההפגנה תחל בשעה 20:00- ההפגנה החלה מוקדם יותר. ה. מארגני ההפגנה הונחו על ידי בית המשפט להעמיד סדרנים לצורך שמירה על הסדר, כאשר בפועל הופעלו 5  סדרנים באופן שלא הלם את היקף האירוע ומורכבותו".

עוד נמסר מהמשטרה כי ראוי לציין כי "כל ניסיונות התיאום של משטרת ישראל עם נציגי המוחים  לאורך סוף השבוע, לקביעת התנאים הדרושים לשמירה על הסדר במקום, נותרו ללא מענה".

בתגובה לדברי המשטרה מסר עו"ד דניאל חקלאי, פרקליטו של מני נפתלי: "מנהיגי המפגינים לא הפרו את המתווה שנקבע בבג"צ. הם צייתו להוראות משטרת ישראל. הם העמידו סדרנים במתחם כיכר גורן. 500 מכלל המפגינים התמקמו בכיכר גורן בהתאם להוראות משטרת ישראל. אלפי המפגינים האחרים התמקמו במתחם קרוב בהתאם לחוק ועל פי המתווה עליו הורה בג"צ. המחשבה שמנהיגי ההפגנות אמורים להורות לאנשים להישאר בבתיהם היא מחשבה מגוחכת ובלתי הגיונית ובעיקר בלתי דמוקרטית: זכותם של אלפי אזרחים להגיע למרכז העיר כדי להפגין במדינה דמוקרטית. חובתם לציית להוראות משטרת ישראל באשר למיקומם המדויק. המשטרה היא זו שמופקדת על ויסות המפגינים בהתאם למתווה עליו הורה בג"צ:  500 איש במתחם כיכר גורן ואלפים נוספים מחוץ לכיכר גורן. באשר לטענת המשטרה שישנם מפגינים שירדו לכביש: ככל שהיו מפגינים בודדים כאלה, מובן שהדבר לא נעשה על דעתם של מנהיגי ההפגנות. וזהו בדיוק תפקידה של משטרה במסגרת משטר דמוקרטי: למנוע ממפגינים בודדים לרדת לכביש או לדאוג לכך שיעלו בחזרה על המדרכה".

הבימה - תל אביב (צילום: דן בר דב )
הבימה - תל אביב (צילום: דן בר דב )
ההפגנה בנהרייה (צילום: נרקיס רגב גביש)
ההפגנה בנהרייה (צילום: נרקיס רגב גביש)
ההפגנה בנהרייה (צילום: נרקיס רגב גביש)
ההפגנה בנהרייה (צילום: נרקיס רגב גביש)

במקביל להפגנה שנערכה בפתח תקווה, הפגינו כאלף איש ב- 15 מוקדים נוספים ברחבי המדינה: בראש פינה, בנהריה, בחיפה, בעפולה, בחדרה, בנתניה, בתל אביב, ברמת גן, בפתח תקווה, בחולון, בכפר סבא, בנס ציונה, בקרית גת, במודיעין, בירושלים, באשדוד ובבאר שבע.

נס ציונה (צילומים: יזהר כרמון/איילת לרר)
נס ציונה (צילומים: יזהר כרמון/איילת לרר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן