Skip to content

סרטים ישראליים בפסטיבל הסרטים בחיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-33 בחיפה יתקיים בחול המועד סוכות, 05-14 באוקטובר, 2017
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

13 סרטים ישראלים עלילתיים חדשים – מתוכם 9 סרטים בתחרות הרשמית •  9 סרטים ישראלים תיעודיים חדשים – מתוכם 7 סרטים בתחרות הרשמית • 42 סרטים קצרים וסרטי אנימציה • 10 סרטי יצירה צעירה יוקרנו השנה.

פוקסטרוט  (צילום: גיורא ביח)

תחרות הקולנוע הישראלי העלילתי

פסטיבל הסרטים חיפה יעניק במה וחשיפה לסרטי ביכורים של יוצרים ישראלים חדשים.

1. אווה – Ewa

בימוי: חיים טבקמן. תסריט: חיים טבקמן, עמית רון. מפיקים: דוד זילבר, רונן בן טל, אווה פושצ'ינסקה, משה אדרי, לאון אדרי, קריסטינה לארסן, הנקה ואן דר טאס. משחק: אבי קושניר, אפרת בן צור, גיל פרנק, אריה הספרי, גאיה שליטא כ"ץ

יואל, הנשוי לאווה, הוא צבר חזק ושקט. כשהכירו, אווה הייתה פליטה צעירה, תלושה ופגיעה. יואל התאהב בה ופרש עליה את חסותו. בעיניו אווה תמיד תהיה מסתורית ובלתי מושגת. יואל לא מבין ולא מעז לשאול איך שרדה את השואה. בקשר ביניהם יש אהבה גדולה, אך גם סוד גדול. יום אחד, תוך כדי סידור מחסן ביתם, מוצא יואל מסמך המעיד שבבעלותו דירה שעל קיומה לא ידע. מתוך מודעות לפרטיותה של אווה מחליט יואל לבדוק את הנושא בדיסקרטיות. בדיקתו תשנה את חייהם לתמיד.

2. אל תשכחי אותי – Don't Forget Me

בימוי: רם נהרי. תסריט: ניתאי גבירץ. מפיקים: יפעת פרסטלניק, ורוניק זרדון, כריסטוף פטסהאוזר. מפיקים שותפים: טוני מרשל, יאן שונפלד. משחק: ניתאי גבירץ, מון שביט, כרמל בתו, רונה ליפז מיכאל

זהו היום הטוב ביותר בחייו של ניל – חבר הציע לו להצטרף ללהקת הגאראז׳ המצליחה שלו. זהו היום הגרוע ביותר בחייה של תום – היא מאושפזת במחלקה להפרעות אכילה, המחזור שלה הופיע מחדש, וזה אומר שהיא השמינה. מפגש מקרי בין השניים מוליך לכך שניל מסייע בבריחה של תום מבית החולים. יחד הם נמלטים ממוסדות, משפחות וציפיות חברתיות.

3. בית בגליל – Outdoors

בימוי, תסריט והפקה: אסף סבן. משחק: נועה קולר, אודי רצין, ישי גולן, עירית גדרון, ורד פלדמן, יוסי עטיה, לאורה ריבלין, גדליה בסר, אוהד קנולר, שירי בן-כהן, ג׳וי ריגר, צחי הלוי, זאב טנא, עומר עציון, נטע שפיגלמן

הזוגיות של גילי ויערה נקלעת למשבר על רקע החלטתם לעזוב את העיר ולבנות בית ביישוב קהילתי בגליל. בעוד בית חלומותיהם נבנה ומתגשם במציאות, הרעיון של ביתם המשותף הולך ומתערער ויסודות הזוגיות שלהם הולכים ונסדקים.

4. הבן דוד – The Cousin

בימוי ותסריט: צחי גראד. מפיקים: אהוד בלייברג, צחי גראד. משחק: צחי גראד, עלא דקה, אסנת פישמן

בוקר אחד בשעה מוקדמת, אוסף נפתלי (48, נשוי+2, שחקן ויוצר) פועל ערבי בשם פאהד, לשיפוץ הסטודיו שלו, צמוד לביתו בישוב כפרי במרכז הארץ. באותו בוקר, מותקפת נערה בישוב וחשדם של אנשי הכפר נופל על פאהד. נפתלי יוצא להגנת הפועל ולהגנת השיפוץ שלו עליו הוא חולם מזה זמן רב, אלא שהמציאות גדולה על נפתלי והוא מתקשה להתמודד עם לחצי הסביבה. במהלך יממה אחת הולכים חייו ונפרמים: השיפוץ לא מתקדם, פאהד בסכנה אמתית, פגישה חשובה משתבשת, הוא רב עם אשתו ועוד.

5. מונטנה – Montana

בימוי ותסריט: לימור שמילה. מפיק: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי ליאון, משה אדרי, לאון אדרי. משחק: נועה בירון

בעקבות הבשורה על מות סבה מחליטה אפי (30) , לחזור לעכו עיר הולדתה לחלוק לו כבוד אחרון. כשאפי מגיעה לעיר ורואה את בית ילדותה, משהו דוחף אותה לעלות ולראות איך נראה בית ילדותה כיום. האישה שפותחת לה את הדלת זוהי קרן (40), מורה ממלאת מקום, נשואה ואם לשניים, החיבור ביניהן קורה מיד ואפי וקרן מוצאות עצמן מתאהבות אחת בשנייה. סיפור האהבה משאיר את אפי בעיר שכבר שכחה וכך היא מוצאת עצמה נשאבת למשפחתה בחזרה. כשאפי פוגשת  את מאיה (8), בתה של קרן, היא מגלה מה גרם לה לעזוב את העיר לפני כל כך הרבה שנים. דרך סיפור האהבה בין שתי הנשים, תסגור אפי חשבונות ישנים עם דודה יוסי (50) שוטר מוכר ואהוב בעיר.

6. המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה – Madam Yankelova's Fine Literature Club

בימוי: גלעד אמיליו שנקר. תסריט: גלעד אמיליו שנקר, יוסי מאירי. מפיקים: מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום. משחק: קרן מור, יפתח קליין, חנה לסלאו, רזיה ישראלי, אניה בוקשטיין, אלכס אנסקי, טוביה צפיר, ליא קניג

אגדה אפלה. "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה" הוא מועדון ספרותי סודי לנשים בלבד, שחרט על דגלו את שנאת הגברים ושהמוטו שלו הוא שאין אהבת אמת בעולם. בכל שבוע חברות המועדון מתחרות זו בזו על גביע "אשת השבוע" – מי הצליחה להביא לפגישת המועדון את הגבר האטרקטיבי ביותר. בסוף הפגישה שמתחילה כערב ספרותי, הופכים הגברים לקורבנותיהן. כשסופי פוגשת ביוסף, מועמד מושלם לניצחון בתחרות המועדון, עולמה מתערער. כעת היא חייבת להחליט בין נאמנותה למועדון, שהוא כל חייה, לבין הסיכוי האחרון שלה לאהבת אמת.

7. מוצא אל הים – Low Tide

בימוי ותסריט: דניאל מן. מפיקים: איתי תמיר, אילן ג'רארד. משחק: גל הויברגר, סוזן גשוונדטנר, אמנון וולף, ערן איווניר, עומר גולדמן, חגית דסברג, עידו גדעון, עמית בר עם, עמית ברלוביץ'

יואל מחליט לא להתייצב לשירות מילואים בעזה, אך זו לא הצרה היחידה שלו. נישואיו עם אשתו סיגל בצרות, אביו נפטר מהתקף לב והוא פוטר מעבודתו כמורה להיסטוריה בגלל בעיה בלתי צפויה עם הצהרת בלפור. הוא עומד בפני צומת דרכים: האם לנסות ולתקן את חייו הקודמים או למצוא דרך להתחיל שוב במקום אחר, כשנדמה שכבר לא נותרה תקווה.

8. העדות – The Testament

בימוי ותסריט: עמיחי גרינברג. מפיקים: יואב רועה, אורית זמיר, מפיקים שותפים: סבין מוזר, אוליבר ניומן. משחק: אורי פפר, רבקה גור, חגית דסברג שמול, אורי יניב, אורנה רוטברג

יואל (אורי פפר) הוא היסטוריון, חוקר שואה, הנלחם בהכחשת שואה ונמצא בעיצומו של דיבייט בינלאומי סביב פרשת טבח של יהודים שהתרחשה באוסטריה בשלהי מלחמת העולם השנייה. במהלך חקירת הפרשה, הוא נחשף לעדות חסויה שמרסקת את זהותו ואת אורח חייו. יואל מבין שחשיפת האמת, מוליכה אותו אל דרך שממנה אין חזרה. כהיסטוריון שמחויבותו לאמת היא מוחלטת, יואל ממשיך בחקירה בכל מחיר.

9. פוקסטרוט – Foxtrot

בימוי ותסריט: שמוליק מעוז. מפיקים: איתן מנצורי, ויולה פיוגן, מיכאל וובר, צ׳דומיר קולר, מארק באשט, מישל מרקט, יהונתן דובק. משחק: ליאור אשכנזי, שרה אדלר, יהונתן שיראי

'פוֹקְסְטְרוֹט' הוא ריקוד של אדם עם גורלו. הסרט מספר על משפחה שמתפרקת ומתאחה, על אהבה שמתמודדת מול כאב, על קבלה, על השלמה ועל הפער בין הדברים שבשליטתנו לבין אלו שאינם. סיפור עם תקווה.

קולנוע ישראלי עלילתי – מחוץ לתחרות

אף אחד – No One

בימוי: לב פרודקין. מפיקים: ולדימיר פרודקין, סשה קליין. תסריט: ולדימיר פרודקין, לב פרודקין. משחק: סלבה ז'ולובוב, נטליה וודובינה, ליזה בויארסקיה, ג'ורג' מרצ'נקו, אלכסיי אגרנוביץ', דימה סובה, אלכסנדר פקליסטוב, סופיה קשטנובה

באוגוסט 1991, בזמן ניסיון להפיכה צבאית בראשות הקג"ב, מתפרקת ברית המועצות ה"אדירה" בתוך שלושה ימים. בימים הסוערים ההם, כאשר האירועים הדרמטיים נפרשים ברקע, נפגשים גיבורי הסיפור לבלות את חופשתם בווילה באי קרים (כיום השטח האוקראיני שסופח על ידי רוסיה). מערכות היחסים המסויטות שנפרשות ביניהם משקפות את סיוטי ההווה והעתיד של המדינה.

50 שנה למלחמת ששת הימים – מחווה למייק בורשטיין

אזימוט – Azimuth

בימוי ותסריט: מייק בורשטיין. מפיקים: משה אדרי,לאון אדרי, אודי רקאנטי, שוקי פרידמן, מייק בורשטיין. משחק: יפתח קליין, סמי שייח

יוני 1967, מדבר סיני. מלחמת ששת הימים, היום האחרון למלחמה, שני חיילים – מצרי וישראלי – נקלעים למוצב או"ם נטוש ומבינים שרק אחד מהם יצא משם חי. לאחר קרב דמים, בעוד זיכרונות מהבית ומהמשפחה מציפים אותם, הם בוחרים בפתרון אחר…

אנימציה לילדים

אגדת המלך שלמה – The Legend of King Solomon 

בימוי: חנן קמינסקי. תסריט: גיולה בוסורמני, חנן קמינסקי. מפיקים: עדנה קוברסקי, אלינור קוברסקי, רקה טמפל, משה אדרי, לאון אדרי.

חנן קמינסקי, מבכירי האנימטורים בישראל ובעולם, עמל על הכנת הסרט באנימציית דו-ממד במשך עשור. הבמאי סיפר שביקש להעביר מסר של תקווה באמצעות הגיבורים הדו-לאומיים של הסיפור, בהשראת האגדות של ח.נ.ביאליק. לילדים מגיל 7.

משולש אהבה תנ"כי , נפרש בין המלך שלמה הצעיר, מלכת שבא והנסיכה הערבייה נעמה. השלושה מאחדים כוחות כדי להתגבר על השד הנורא אשמדאי, לעצור את ניסיון ההשתלטות שלו על ירושלים ולסכל את מזימתו למשול בעולם.

סרט הנעילה של הפסטיבל

מסתור – Shelter

בימוי: ערן ריקליס. מפיק: בטינה ברוקמפר, מיכאל אקלט, אנטואן דה קלרמון-טונר, ערן ריקליס, משה אדרי, לאון אדרי. תסריט: ערן ריקליס על פי "החוליה" מאת שולמית הראבן. משחק: גולשיפטה פרהאני, נטע ריסקין, דורייד לידאווי, יהודה אלמגור עם האלוק בילגינר, ליאור אשכנזי

נעמי רימון, סוכנת מוסד, נשלחת למשימה קלה: לשמור במשך שבועיים על מונה, משתפת פעולה לבנונית, בדירת מסתור בהמבורג. אלא שבעולמנו אין משימות קלות, בוודאי לא בעולם של המוסד.

תחרות הקולנוע הישראלי התיעודי

1. ארץ זרה – Foreign Land

בימוי ותסריט: שלומי אלדר. מפיקים: אהוד בלייברג, יואב זאבי

רסאן עבאס היה בעבר כוכב טלוויזיה אהוב בסדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה" שבה צפו כולם. שלומי אלדר, היה כתב טלוויזיה מוערך ומשפיע שכיסה במשך שני עשורים את הסכסוך הישראלי פלסטיני ואת המתרחש ברצועת עזה. בימים שבהם החברה הישראלית משנה פניה והופכת קיצונית יותר, שניהם מגלים שהקהל שלהם הצטמצם, שיש פחות ופחות אנשים שרוצים ומוכנים להקשיב למה שיש להם לומר. עבאס מקבל הרבה פחות תפקידים, דיווחיו של אלדר נדחקים לשולי מהדורות החדשות. במציאות שהטון שלה מוכתב ע"י קיצונים, שחקן תיאטרון ערבי ועיתונאי יהודי מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות.

2. ג'וזף וג'וזפין – Joseph & Josephine

בימוי: רונית טיאר. תסריט: רוביק פייגן. מפיק: אביב עגני

ביום ההולדת החמישים שלו יוסי טיאר, דמות של פיטר פן ודון קישוט המשולבים זה בזה, מחליט לשנות את אורח חייו הסטנדרטיים ולחיות כאדם חופשי. במשך שלוש שנים ובניגוד לכל מה שחושבת הסביבה, הוא מצליח לבנות בית יוצא דופן על גבה של משאית. אלא שאת החופש שלו הוא מרוויח במחיר שעולה על כל דמיון.

3. דיבוקים – Dibukim

בימוי, תסריט והפקה: רם לוי

מאז שנכתב בידי ש. אנסקי לפני כמאה שנה "הדיבוק", הוא המחזה היהודי הנודע ביותר ונעשו לו אינסוף עיבודים. הסרט עוקב אחר תהליך העבודה על הגרסה האחרונה והנועזת, שנכתבה בידי רועי חן ובוימה בידי יבגני אריה.  "דיבוקים" עוקב אחר החזרות הסוערות על ההצגה בתיאטרון "גשר" ביפו. "לפני כמעט חמישים שנה", מספר הבמאי, "עשיתי סרט דומה שתיעד את תהליך העבודה על ההצגה 'הצוענים של יפו' של ניסים אלוני. כמו אז אני משתאה מן הדרך המוזרה שבה מתוך הכאוס צומחת לה יצירת אמנות ".

4. חדר ריק – Empty Room

בימוי ותסריט: שירלי ברקוביץ'. מפיקים: שמי שינפלד, עמיתן מנלזון מפיקה שותפה שירלי ברקוביץ'

שעה לאחר שהודיעו לאירית ואשר שבנם עמרי, קצין בחיל הים, נהרג, הם ביקשו לשאוב את זרעו, להפרות אותו באמצעות תרומת ביצית ואם פונדקאית ולהוליד בן לעמרי שאותו יגדלו בביתם, כהורים וכסבים וליצר תקדים בארץ ובעולם. "חדר ריק" מגולל סיפור אישי יוצא דופן , המעלה שאלות אתיות, מדעיות ופילוסופיות הנוגעות לכולנו כחברה אנושית. מסע רצוף תקווה והומור לצד עצב עמוק של משפחה שכולה, המנסה לבחור בחיים.

5. מגידו – Megido

בימוי: איציק לרנר. תסריט: איציק לרנר, אורון אדר. מפיק: איציק לרנר

מגידו הוא הכלא הביטחוני הגדול ביותר בעולם. בתוכו מתקיים מעין מיקרוקוסמוס של ההוויה הכואבת של שני העמים.  גורלותיהם של בני, סוהר קשוח, מפקד מגידו, ועבדל באסט, מנהיג החמאס, שזורים האחד בשני, תלויים באינטרסים משותפים או מנוגדים, הכול כדי להגשים את כמיהתו של כל אחד מהם אל "החופש" שלו. השקפת עולמם המנוגדת, מעמתת אותם עם מאבק תמידי. שניהם עוצרים את השעון בתוך המולת שגרת היומיום, החזקה מכל מפה פוליטית, משום שזאת הדרך היחידה לשרוד את שגרת החיים בכלא.

6. שמנה – I’m Fat

בימוי: הלית לוי. תסריט: עידו בהט, הלית לוי. מפיקות: שולה שפיגל, דנה עדן

הלית היא אישה שמנה. יוצרת טלוויזיה, מדריכה של נוער בסיכון, בזוגיות מאושרת. אבל עבור העולם היא קודם כל שמנה. זה סרט מסע אישי שחושף את הלית בהתמודדות עם פצעי עבר, קשים והצלחות בהווה ומחשבות על העתיד שלה כאישה שמנה. היא מתארת בהומור ובאומץ, מול המצלמה, את חייה כאשה שמנה , בעולם בו כולם רוצים להיות רזים יותר. זהו סרט על שמנות (fatness) מנקודת מבט אישית, שמצליח לגעת בתופעה תרבותית וחברתית רחבה שאינה תלוית משקל.  איזה בחירות תעשה הלית במהלך המסע וכיצד, אם בכלל ישתנו חייה?

7. תאוות בשרים – Carnal

בימוי, תסריט והפקה: אבנר מצליח

מה הקשר בין זואופיליה לבין צרכנות מזון מן החי? הצופים מוזמנים לאתגר את מערכת העיכול שלהם ולצאת אל מסע קולנועי הזוי, קומי-טראגי, מתעתע והופך קרביים המציב שאלות לגבי סיבולת מוסרית ומוסר כפול בחברה תאוות בשרים.

קולנוע ישראלי תיעודי – מחוץ לתחרות

מגירות הזיכרון – Drawers of Memory

בימוי ותסריט: בוריס מפציר מפיק: צבי שפי

בסרט השישי בפרויקט תיעוד השואה בשטחי ברית המועצות לשעבר, יוצא בוריס מפציר למסע של השבת זיכרון השואה בלטביה, המדינה בה נולד וגדל עד לעלייה לישראל בשנת 1971. מגירות הזיכרון הנפתחות במהלך החיפושים חושפות את ההיסטוריה המורכבת של יהודי לטביה: לפני – בזמן – ואחרי השואה.

בחזרה לארץ האבות – Back to the Fatherland

בימוי: קאת רוהרר, גיל לבנון מפיקים: קאת רוהרר, מתיאס קרס, גיל לבנון. תסריט: אנליסה רוהרר, סוזן קורדה (משתתף בתחרות בין יהדות לישראליות)

קאת וגיל הן חברות ותיקות. גיל, ישראלית, יהודייה ונכדה לניצול שואה; קאת, אוסטרית ונכדה לסב נאצי. העבר תמיד נוכח בשיחותיהן אך לא עוצר אותן מלשמור על קשר טוב. סיפורן של השתיים הוא סיפור המסגרת המלווה שני ישראלים שבחרו לעבור למדינות עם עבר נאצי (גרמניה ואוסטריה), תוך כדי כך שהם נאלצים להגן על החלטתם מול סבם וסבתם שברחו מאותן מדינות בגלל עליית הנאציזם.

התחרות לסרטים קצרים וסרטי אנימציה

42 סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים קצרים וסרטי אנימציה ישתתפו בתחרות.

התחרות ה-13 ליצירה צעירה

תחרות ארצית לסרטי תלמידים בוגרי מגמות התקשורת והקולנוע במשרד החינוך. בתחרות ישתתפו 10 סרטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן