Skip to content

המדינה לבג"ץ: בית המכפלה יפונה תוך שבוע

בתגובה לעתירה הודיעה המדינה כי עד כה לא צלחו המגעים עם המתנחלים שפלשו למבנה וביקשה שבוע נוסף לפינויים מרצון. המתנחלים מסרבים להתפנות:" בית המכפלה בחברון - קנינו, שילמנו, זה שלנו. עכשיו מאכלסים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתנחלים, פולשי בית המכפלה יפונו תוך שבוע ימים, כך הודיעה אתמול המדינה בתגובתה לעתירה בבג"ץ. בתשובה לעתירה שהגישו הפלסטינים הטוענים לבעלות על המבנה מבקשת המדינה למחוק את העתירה עד שימוצו המגעים עם המתנחלים במטרה שאלו יתפנו מרצונם.

לפני כחודש ימים פלשו מספר משפחות מתנחלים למבנה הקרוי "בית המכפלה" בחברון, בטענה כי הם רכשו אותו כדין. מדובר באותו מבנה אליו פלשו לפני כחודשיים ופונו בידי צה"ל.

צילום: תנועת הרחיבי
צילום: תנועת הרחיבי

בעקבות זאת, צה"ל הכריז על המקום שטח צבאי סגור וניסה לקיים דיונים עם המתבצרים כדי שאלו יתפנו. לפי הצו הצבאי בשטחים הכבושים בהם שולטת המדינה באמצעות צה"ל – המנהל האזרחי, כל עסקת נדל"ן חייבת בהיתר של שר הביטחון, וכך גם כל כניסה למבנה בשטח מעורב כמו גם חברון גם אם הוא נרכש כדין. ואלו טרם נתנו גם  משום שהעסקה אינה סופית. להבדיל מהפלישה הקודמת, הפעם, בהנחיית שר  הביטחון, אביגדור ליברמן ובהתערבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא פונו הפולשים מידית ומאז נפתחו מגעים עם המתנחלים אך אלו סירבו עד כה להתפנות.
"בסיכומן של הישיבות קבע היועץ המשפטי לממשלה כי על קבוצת הישראלים שנכנסה למבנה בחודש יולי האחרון לפנותו, וזאת לנוכח התחייבות המדינה במסגרת העתירה הקודמת ולאור בקשת העותרים לסילוק הפלישה הטריה מן המבנה", נכתב בתגובת המדינה. ומדגישה ביחס  להתחייבות שלה מן העבר, ולפיה "אין כוונה לאשר את אכלוס המבנה בטרם השלמת ההליכים בבקשה לרישום ראשון". יצוין כי אכלוס המתנחלים בבית הוא למעשה הפרה של הבטחה זו שניתנה לבית המשפט.
בעבר, קבעה הוועדה הרלוונטית במינהל האזרחי כי הבית לא נרכש כחוק ושייך לפלסטינים. ואולם, ועדת הערר מתחה ביקורת על ההחלטה וקבעה כי יש לדון בכך מחדש. הדיונים אודות הבעלות על הבית עדיין מתקיימים – אך המתנחלים פלשו אליו טרם הסתיימו.
מתנועת הרחיבי ודיירי בית המכפלה נמסר כי אין בכוונת המתנחלים להתפנות:" בית המכפלה בחברון  – קנינו, שילמנו, זה שלנו. עכשיו מאכלסים, הם קובעים.

לטענתם "מזה מספר שנים אנו עדים להתנהלות מגמתית של מערכות השלטון השונות  שמנסה למנוע את התפתחות והתרחבות הישוב היהודי בחברון בין השאר ע"י כך שאינה מאפשרים איכלוס של בנין שנרכש בכסף מלא כחוק. לא ייתכן כי בשם החוק ופלפולים משפטיים כאלה ואחרים, לא תותר כניסת יהודים לבניין שרכשו.

המתנחלים טוענים כי היחס כלפיהם גזעני ומפלה ואומרים: "הגזענות נגד יהודים שרכשו בית בחברון חייבת להיפסק. בכל מקום בארץ , יהודי קונה בית, משלם עליו, ונכנס להתגורר בו. לא ייתכן כי תחת מעטה חוקי כאילו, וע"י ופלפלים משפטיים כאלה ואחרים, לא תותר כניסת יהודים לבנין שרכשו".  זאת ועוד: "בית המכפלה נרכש ע"י עמותת הרחיבי מקום אהלך, אשר תמשיך לגאול בתים בחברון וליישבה ביהודים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן