Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 30 אוגוסט 2017 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה **היום השישי לסופה: הערכה שמספר ההרוגים מגיע ל-30; לראשונה בהיסטוריה: קרסו שני הסכרים הראשיים של יוסטון; כבישים וגשרים ביוסטון החלו לקרוס בעקבות לחץ המים; יותר מ-3,000 בתים הוצפו (חוץ) **צפון קוריאה: שיגור הטיל לעבר יפן הוא רק הצעד הראשון לקראת מבצע צבאי שיכלול את גואם (חוץ) **היועמ"ש על חקירות נתניהו: "אם יהיו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

**היום השישי לסופה: הערכה שמספר ההרוגים מגיע ל-30; לראשונה בהיסטוריה: קרסו שני הסכרים הראשיים של יוסטון; כבישים וגשרים ביוסטון החלו לקרוס בעקבות לחץ המים; יותר מ-3,000 בתים הוצפו (חוץ)

**צפון קוריאה: שיגור הטיל לעבר יפן הוא רק הצעד הראשון לקראת מבצע צבאי שיכלול את גואם (חוץ)

**היועמ"ש על חקירות נתניהו: "אם יהיו ראיות יוגש כתב אישום. אם אין ראיות, תיק החקירה ייגנז" (פוליטי)

**תכנית השלום של טראמפ: רוב ההתנחלויות יישארו (מדיני)

**גרינבלט יגיע לבחון את מעברי הגבול עם עזה: "מתכננים צעדים בקרוב" (מדיני)

**מזכ"ל האו"ם בראמללה: "אין תכנית תחליפית לפתרון שתי המדינות"; ההתנחלויות מכשול לשלום (מדיני)

**דיווח: מזכ"ל האו"ם: מבינים את סבלם של טרוריסטים בכלא ופועלים להפסיק אותו; דוברו מכחיש (מדיני)

**דיווח: בצל הפגישה של נתניהו עם פוטין: רוסיה פרסה טילי נ"מ סמוך למתקן הטילים האיראני בסוריה (בטחוני)

**למרות הלחץ: הבנייה ביו"ש תידחה במספר שבועות (חדשות)

**היישוב היהודי בחברון קיבל מעמד רשמי  (חדשות)

**זמן ההמתנה לקביעת אחוזי נכות בביטוח הלאומי יקוצר ב-2018 (בריאות)

תחזית מזג אוויר
(השירות המטאורולוגי)

היום: נאה. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.
רביעי: בהיר עד מעונן חלקית.
חמישי: נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, והן יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה.
שישי: מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.
שבת: נאה. תחול עלייה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יחזרו להיות רגילות לעונה.

חדשות

3 מעובדי אל על חשודים: מעלו בכספים במיליונים * "חשב נודד", מנהלת סניף במדינה במזרח אירופה ועובד נוסף חשודים במרמה, הונאה, הלבנת הון, עבירות מס ועוד. כך הם פעלו לכאורה. אל על: "אנחנו פנינו למשטרה" (Ynet)

כך התחזתה שוטרת לבת 13 – והצליחה להביא למעצר 22 פדופילים * המשטרה חשפה את פרטי המבצע ללכידת החשודים בפדופיליה: "השוטרת נבחרה בקפידה, בנינו לה תפאורה והקפדנו להחליף מצעים. נדהמנו מההיקף ומהמהירות שהם פנו אליה". בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים (וואלה)

למרות הלחץ: הבנייה ביו"ש תידחה במספר שבועות * ישיבת ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי תתקיים רק אחרי סיום ביקורו של נתניהו בחו"ל. עם זאת, רה"מ צילם תיעוד בו הוא מתחייב בקולו שבכינוס זה יאושרו לבנייה 300 בתים בבית אל (nrg)

היישוב היהודי בחברון קיבל מעמד רשמי  * המהלך הדרמטי יאפשר הקמת מנהלת מוניציפאלית שתוכל לנהל עבור תושביה היהודיים של חברון את חייהם באופן עצמאי וללא תלות בעיריית חברון הפלסטינית

ארדן וכץ לא תקצבו הקמת יחידה לחקירת תאונות בנייה * הקמת היחידה מתעכבת יותר משנה, אף שמנדלבליט ופרקליט המדינה התריעו על הצורך בה. באוצר הובהר כי למשרדי שני השרים ניתנו תוספות תקציביות המוקצות על פי סדרי העדיפויות שלהם (הארץ)

היועמ"ש: "חופש הביטוי בכללו הוא גם הזכות להפגין" * לראשונה, ולאחר תקופה בה מערכת האכיפה כולל הנחיות שהונפקו מטעם היועמ"ש התנכלו באופן שיטתי להפגנות, היועמ"ש בכנס עו"ד "חופש הביטוי בכללו הוא גם הזכות להפגין, ועל כך אין כל דיון. חשיבות ההגנה על חופש הביטוי מתחדדת דווקא במקום בו מושמעות עמדות צורמות לאוזן"

היקף הפיטורים בטבע יצומצם ב-30% * לאחר שעובדי החברה נקטו עיצומים בתחילת השבוע במחאה על גל הפיטורים, הודיעה ההסתדרות כי הגיעה להסכמות עם הנהלת החברה. 120 עובדים ששמותיהם ייקבעו במו"מ עם הוועד יפוטרו אחרי החגים (חדשות2)

משרד הביטחון מונע מחברת אירונאוטיקס לייצא מל"ט לאזרבייג'אן * באחרונה חקרו במשרד הביטחון תלונה שבה נטען כי המל"ט תקף עמדה של צבא ארמניה בחבל נגורנו קרבאך בהדגמה שערכו נציגי החברה. בניגוד לנהלים.  בעקבות זאת, הקפיא המשרד את רשיונות השיווק והייצוא של כלי הטיס במדינה

ליברמן: נערכים לפינוי היישובים סוסיא הפלסטינית וחאן אל-אחמר שלא מחזיקים בהיתרי בנייה כחוק.
הגעתם של שני מטוסי ה-35-F לישראל נדחתה (וואלה)

בגלל העדר פתרון תחבורתי – משרד הביטחון מעכב את הקמת קרית המודיעין

פוליטי

מבקר המדינה: "חברי כנסת מנסים לעקר מתוכן את מוסד הביקורת"

בנאום שנשא בוועידת המשפט בתל אביב הזהיר מפני ניסיונות לפגוע במעמדם של ביקורת המדינה ובית המשפט העליון וכינה אותם "פגיעה ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל" * שפירא קרא לשרה שקד לסייע במניעת הפגיעה (דה מרקר)

חקירות נתניהו:
דיווח: חוקרי המשטרה יבצעו חיקור דין של המיליארד לאונרד בלווטניק מבעלי חדשות 10 בפרשת 2000 * חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה ייצאו היום לבריטניה כדי לחקור את המיליארדר ומקורבו של רה"מ לן בלווטניק. על פי החשד, רה"מ ניסה לתווך בינו לבין מוזס בשביל שירכוש את ידיעות אחרונות.

היועמ"ש על חקירות נתניהו: "אם יהיו ראיות יוגש כתב אישום. אם אין ראיות, תיק החקירה ייגנז"

היועמ"ש  דיבר בכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין שנערך בתל-אביב, ואמר: "המטרה היחידה היא הגעה לחקר האמת, ואני מפקח על הדברים מקרוב. החקירות מתנהלות במקצועיות. אין בחקירות קיצורי דרך, יש להפוך כל אבן. אכיפת חוק איננה עניין פוליטי. היא איננה מושפעת משיקולים זרים. השיקולים היחידים שניצבים בפניניו אם להעמיד פלוני לדין הם השיקול הראייתי והאינטרס הציבורי". "אם יהיו ראיות יוגש כתב אישום. אם אין ראיות, תיק החקירה ייגנז". "ההחלטה תתקבל על סמך שיקול אחד ויחיד – השיקול המקצועי-הראייתי והאינטרס הציבורי. לעולם לא נושפע משיקולים זרים".
– פרקליט המדינה: "ההפגנות לא יגרמו לנו לקבל החלטה לפני המועד"
פרשת המעונות: האישום המתגבש נגד שרה נתניהו – ארוחות שף ולא חמגשיות (חדשות10)

בטחוני

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, סייר בגבול עזה בליווי שגריר ישראל באו"ם, מר דני דנון, סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי * במסגרת הביקור, ביקר המזכ״ל במנהרת טרור אשר נחשפה לפני מערכת "צוק איתן" ושמע סקירה על האיומים והאתגרים בגזרה.

דיווח: בצל הפגישה של נתניהו עם פוטין: רוסיה פרסה טילי נ"מ סמוך למתקן הטילים האיראני בסוריה
בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" פרסם תמונות לוויין שמתעדות, לכאורה, בסיס רוסי שנבנה בפרברי העיר חמה שבסוריה, שלדברי גורמי אופוזיציה מכיל סוללות של מערכת S-400 * לפי פרסומים, הבסיס מרוחק כ-15 ק"מ בלבד ממתקן לייצור טילים בליסטיים שנבנה לפי החשד בהכוונה איראני (ynet)

היום יחל תרגיל צבאי במרחב עוטף עזה * במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי רכב.

הלילה נעצרו 15 מחבלים ברחבי יהודה ושומרון

מדיני

תכנית השלום של טראמפ: רוב ההתנחלויות יישארו * בשיחות שקיימה המשלחת האמריקאית ברמאללה, ביקשו קושנר וגרינבלט מהנהגת הרש"פ "להוריד את הראש" ולא להניע תהליכים באו"ם, זאת כדי שהממשל יוכל לקדם את תכניתו. * מקורות ישראליים ופלסטיניים: "ההתמצאות בחומר רחוקה מלהיות מלאה" (nrg)

גרינבלט יגיע לבחון את מעברי הגבול עם עזה: "מתכננים צעדים בקרוב" *שליח ארצות הברית למזרח התיכון נפגש עם מנכ"ל האו"ם ואותת כי האמריקאים מעוניינים לייצר מתווה שלום חדש, על בסיס כלכלי. על הפרק: תשתיות, מים וחשמל (מעריב)

מזכ"ל האו"ם בראמללה: "אין תכנית תחליפית לפתרון שתי המדינות"; ההתנחלויות מכשול לשלום
במהלך ביקורו ברמאללה הדגיש מזכ"ל האו"ם כי פתרון שתי המדינות הינו האפשרות היחידה ליישוב הסכסוך הישראלי פלסטיני. הוא ציין עוד כי ההתנחלויות מהוות מכשול לשלום "ואינן חוקית עפ"י הדין הבינ"ל"

דיווח: מזכ"ל האו"ם: מבינים את סבלם של טרוריסטים בכלא ופועלים להפסיק אותו; דוברו מכחיש

ע"פ הדיווח מזכ"ל האו"ם נפגש עם אמם של ארבעה מחבלים שנשלחו ל-19 מאסרי עולם, ואמר למשפחות: "אנו מבינים את הסבל של האסירים הפלסטינים, ונעשה את המגעים עם הנוגעים בדבר כדי להפסיק את סבלם" * דוברו של מזכ"ל האו"ם מכחיש: הוא לא אמר שיפעל להפסיק את סבלם של האסירים הפלסטינים

לאחר 8 חודשים: שגריר ישראל במצרים שב לקהיר * כלי התקשורת במצרים דיווחו כי שגריר ישראל במדינה, דוד גוברין, וצוות השגרירות שבו לקהיר ובימים הקרובים תחודש פעילות השגרירות הישראלית בבירה המצרית. זאת, לאחר שלפני 8 חודשים שב לישראל עקב איום ביטחוני. * משרד החוץ סירב להתייחס לנושא

דיווח: חמאס בירך את ביקורו של מזכ"ל האו"ם ברצועה

 

חוץ

היום השישי לסופה:
הערכה שמספר ההרוגים מגיע ל-30; לראשונה בהיסטוריה: קרסו שני הסכרים הראשיים של יוסטון; כבישים וגשרים ביוסטון החלו לקרוס בעקבות לחץ המים; יותר מ-3,000 בתים הוצפו
מאמצי החילוץ נמשכים, לפחות 30 אלף במקלטים. * הרשויות בטקסס: חילצנו יותר מ-13 אלף תושבי יוסטון והסביבה מיום ראשון * יוסטון ביקשה סיוע פדרלי במציאת מחסה לאלפים שעזבו את ביתם
הערכה שמספר ההרוגים בסופה מגיע לכ-30 * בין ההרוגים: משפחה של 6 נפשות שהטנדר שלהם התהפך בהצפות בעיר יוסטון; קצין משטרה מת בהצפות
עוצר לילי הוכרז ביוסטון שבה חיים יותר משני מיליון בני אדם; העוצר נועד למנוע ביזה
כל התושבים בסביבת מפעל כימי בטקסס פונו בשל חשש לפיצוץ

נשיא ארצות הברית, טראמפ, הגיע לאזור שנפגע כדי לאמוד את נזקי הסופה הטרופית העוצמתית * טראמפ: הקונגרס ימצא פתרון נכון לנזקי הסופה בטקסס

הבית הלבן: "פועלים להבטחת התקציב הדרוש לשיקום יוסטון לאחר הסופה" * הועברו 25 מיליון דולרים לתיקון נזקי תחבורה בטקסס

הסופה הפכה רשמית לשיאנית המשקעים לסופה טרופית בכל הזמנים – הארווי יעקוף את קתרינה? הנזקים עשויים להגיע ליותר מ-100 מיליארד * הערכות נזקי הסופה זינקו ב-12 מיליארד דולר תוך יממה. אנלסיטים מעריכים כעת כי יתכן שהנזקים יהיו גבוהים יותר מאלה שגרם הוריקן "קתרינה". הסופה חזויה לשוב ולצבור עוצמה במפרץ מקסיקו בטרם תחזור ותכה ביבשה (הארץ)
צפון קוריאה: שיגור הטיל לעבר יפן הוא רק הצעד הראשון לקראת מבצע צבאי שיכלול את גואם
סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה כי השליט קים ג'ונג און שנכח בניסוי אמר שהשיגור הוא "פתיח משמעותי" לריסון של האי גואם שבשליטת ארה"ב, וקרא לערוך ניסויים נוספים. לדבריו, "שיגור הטיל – בתגובה לתרגיל האמריקני עם סיאול"

– דיווח: קוריאה הצפונית טוענת כי שיגרה 12 טילים בליסטיים

– מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את שיגור הטיל מצפון קוריאה * שגרירת ארה"ב באו"ם: "על פיונגיאנג להכיר בסכנה שהיא מציבה לעצמה"

– יפן וקוריאה הדרומית סיכמו: "נפעיל לחץ מקסימלי על קוריאה הצפונית"

– ארה"ב לאו"ם: להפעיל את כל הסנקציות על צפון קוריאה בעקבות שיגור הטיל * גורם אמריקני: לא נבקש להטיל אמברגו נפט על צפון קוריאה

רוחאני: על סעודיה להפסיק לממן טרור

מיאנמר: שליח בריטניה לאו"ם: "לדון באלימות הגואה במיאנמר"

מרוקו: נעצר חשוד באספקת מכלי גז למחבלים מספרד

סוריה: חילופי אש בין מורדים בתמיכה טורקית לכוחות הקואליציהצרפת: מרקל: לא אקים קואליציה עם הימין או השמאל הקיצוני

צרכנות

אושרה כתביעה ייצוגית: אסם הסירה ויטמינים מבלי ליידע הצרכנים כנדרש  – בתחילת 2014 חדלה אסם להעשיר חטיף מסוים בוויטמינים וכתבה על האריזות "מתכון חדש" * בית המשפט: מי שרגיל על פני שנים לרכוש את המוצר בהיותו מועשר בוויטמינים עשוי לחשוב שאם המתכון הוא חדש הכוונה דווקא למתכון משופר ולא יבדוק על גב האריזה את הרכיבים

עונת המלפפונים: משרד החקלאות מתריע מפני מחסור בעגבניות בחגים * במקביל הנחה המשרד את רשתות השיווק לווסת את המלאי הביצים בכדי למנוע מחסור בביצים מיד לאחר החג * השנה לא צפוי מחסור בענף החלב. (דה מרקר)

בעלי כרטיס אשראי שופרסל? אולי בקרוב לא תוכלו להאריכו – סכסוך על חלוקת הכנסות הביא לפירוק השותפות בין שופרסל ללאומי קארד * שופרסל, שמחזיקה 505 אלף כרטיסים פעילים, שוקלת להקים חברת אשראי עצמאית, אך גם נמצאת במגעים עם חברות כרטיסי האשראי – כולל עם לאומי קארד (גלובס)

רמי לוי נכנס לערים: יפתח 3 סניפים בפורמט "רמי לוי בשכונה" * שני סניפים כאלה ייפתחו באזור ת"א, וסניף נוסף ייפתח בחיפה, זאת בנוסף לסניף שנפתח לפני כחודש בשכונת רמות בירושלים * במקביל לכניסה לתוך הערים, בכוונת הרשת להרחיב את פריסת חנויות הדיסקאונט הגדולות (גלובס)

 

בריאות

 

הצעת חוק: תרופה לניוון שרירים, SMA, תיכלל בסל הבריאות למשך שנה
ההצעה של ח"כ שמולי, מהווה תוספת של סעיף לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, וכהוראת שעה, שכן סל התרופות הבא נועד לאישור רק בינואר (מעריב)

זמן ההמתנה לקביעת אחוזי נכות בביטוח הלאומי יקוצר ב-2018 * מעל פי התוכנית, שיישומה ההדרגתי צפוי להתחיל בינואר, זמן ההמתנה לקביעת אחוזי נכות כתוצאה מפגיעה בעבודה יצומצם לחודש, וזמן ההמתנה לקביעת נכות כללית יקוצר לחודשיים (הארץ)

 

 כלכלה
לראשונה – תמרים מהערבה לסין והודו * לראשונה – ייצוא תמר לסין והודו. בערבה התיכונה רושמים גידול של 200% במכירת תערובות לגידול תמר. והכול בזכות מזג האוויר בערבה. (ערוץ 7)

 

מקומי
מחלף בר אילן: 2 נשים נפצעו בקריסת תחנת אוטובוס * תחנת אוטובוס סמוך לגשר בר אילן קרסה עקב פגיעת רכב. שתי נוסעות נפצעו ופונו לבי"ח תל השומר, אחת מהן עם פגיעה רב מערכתית. הנסיבות בבדיקה  (nrg)

משרד הבריאות: תושבי אלעד יכולים לחזור ולצרוך את מי השתייה הזורמים בברזים.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן