Skip to content

טולון – הכבשה השחורה של הריבייה הצרפתית

ביקור בטולון איננו דורש הליכה רבה אבל מן הסתם כדאי לעבור את העיר העתיקה לאט ולהביט היטב שכן כמעט בכל פינה תוכלו למצוא פנינה אומנותית כמו ציור קיר או פסל או סתם כיכר נחמדה עם מזרקה. בטולון בניגוד לערים רבות אחרות למשל בכל פינה תוכלו למלא בקבוקי מים שכן מי המעיינות נקיים ומיועדים לשתיה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיר טולון למרות גודלה ומיקומה על הריביירה הצרפתית לא נודעת כאתר תיירות מיוחד. אולי הסיבה נובעת מהצורך של תיירי הקיץ לחפש חוף ים, וחופי טולון קצת מרוחקים ממרכז העיר. אבל זו בהחלט איננה סיבה לא לבקר בה.

התאטרון העירוני של טולון - צילום: עמית מנדלזון

טולון ידועה יותר בעיר של ספורט, או אם לדייק , רוגבי. שכן הקבוצה המקומית עטורת תהילה ותארים בינהם תארים אירופאים ואליפויות צרפת. היא גם מתהדרת בבסיס צבאי ימי (הבסיס המרכזי של הצי הצרפתי לים התיכון) ונמל דייגים נחמד ועמוס מסעדות. מטולון יוצאים גם לא מעט קווי מעבורות לכל הכיוונים (צפון אפריקה , קורסיקה, סרדיניה ועוד.

משחתת במספנה - צילום: עמית מנדלזון

התחבורה לעיר פשוטה ומהירה, רכבת ממארסיי (40 דקות עד שעה נסיעה) או מניס (כשעה וחצי). תחנת הרכבת ממוקמת מרחק הליכה של 10 דקות ממרכז העיר העתיקה. העיר העתיתה עצמה מטופחת , נקיה, עם הרבה מאוד בתי קפה ומסעדות וכמובן מוזיאונים (בינהם בית הצלם, המוקדש לאמנות הצילום, כמובן) ושתי כנסיות מרשימות.

פסל, אפריטיפ פרובנסלי - צילום: עמית מנדלזון

ביקור בטולון איננו דורש הליכה רבה אבל מן הסתם כדאי לעבור את העיר העתיקה לאט ולהביט היטב שכן כמעט בכל פינה  תוכלו למצוא פנינה אומנותית כמו ציור קיר או פסל או סתם כיכר נחמדה עם מזרקה. בטולון בניגוד לערים רבות אחרות למשל בכל פינה תוכלו למלא בקבוקי מים שכן מי המעיינות נקיים ומיועדים לשתיה.

חרטום ענק מאבן - צילום: עמית מנדלזון

את המורשת הימית של העיר קשה לפספס אחד המונומנטים המרשימים הוא חרטום ענק של ספינה הצמוד למבנה בן שלוש קומות. הפסלים בעיר רובם עוסקים בים ומים ו… איך לא , בחיים בפרובנס.

סימטא טיפוסית - צילום: עמית מנדלזון

מחוץ לעיר העתיקה כמה מאות מטרים מערבה תוכלו למצוא פארק קטן ועמוס פסלים, מול המבנה היפהפה של בית המשפט. מעל לעיר העתיקה נמצאת הכיכר המרכזית של העיר, בה מתנהלים כל האירועים ובה נמצא גם תאטרון בן חמישה אולמות שנחנך לפני כ-7 שנים בקול תרועה רמה והרבה מאוד סלבריטי, ו…עבדכם הנאמן.

מלון הנמל - ציור קיר - צילום: עמית מנדלזון

אחת מיצירות המופת של העיר איננה דווקא הפסל המרהיב בכיכר המרכזית אלא ציור קיר על חזית מבנה בעיר העתיקה, Hotel du port  המתאר ,מלון טיפוסי בנייתו ותפקודו (כן גם בית בושת נכלל בחבילה, אחרי הכל אוטנטיות מעל לכל)..

מעל לכל. רוגבי - צילום: עמית מנדלזון

לחובבי השווקים יש לטולון המון מה להציע ובאופן קבוע. בכל יום בשבוע פרט לימי שני מ- 07:30 ועד 13:30 מתקיים בעיר שוק מזון עשיר, שגן אין לטולון שוק קבוע כמו במארסיי. בימי שישי ושבת תוכלו למצוא גם את שוק האיכרים הנסגר ב- 13:00. ובימים שני ועד שבת מתקיים שוק מזכרות ואמנים בין השעות 15:00 ועד 19:00.

הקתדרלה המרכזית - צילום: עמית מנדלזון

ביקור בטולון לא רק שכדאי, הוא גם לא חייב להיות ארוך במיוחד ואפשר להעביר אותו בדרך ל… או מ… אחת מערי הריביירה היותר מפורסמות. אחרי הכל טולון נמצאת על קו הרכבת בין מארסיי מצד אחד למונקו בצד השני היינו עוברת דרך הערים ניס, קאן, אנטיב  סן רפאל ועוד…

מעברונים ובסופם פינות חמד - צילום: עמית מנדלזון

כאמור טולון איננה עיר פופולארית לתיירים טיפוססים כך שמחירי המסעדות סבירים לחלוטין והיות ומדובר בעיר נמל מן הסתם הדגים תמיד טריים והגיעו זה עתה.

בקיצור שווה ביקור, ואפילו יותר מזה. גם בטולון יש אוניברסיטה ומשמעות הדבר חיי לילה ויום שוקקים והרבה צעירים (לא משהו שתמצאו בחודשים יולי אוגוסט כמובן.

 

 

1 Comment

  1. גורן
    31 באוגוסט 2017 @ 7:06

    יפה עמית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן