Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 01 ספטמבר 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה גוברות ההערכות במערכת הפוליטית: ביטן יקודם לתפקיד שר, אמסלם יחליף אותו בתפקיד (פוליטי) היועמ"ש הורה למשטרה לחקור חשד: מני נפתלי המשמש כעד נגד רעיית ראש הממשלה גנב חמגשיות ממעון רה"מ  (פוליטי) המשבר מחריף: ארה"ב סוגרת קונסוליות רוסיות בתחומה; רוסיה: נגיב בחריפות (חוץ) פוטין על צפון קוריאה: "אנחנו על סף סכסוך בקנה מידה גדול" […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

גוברות ההערכות במערכת הפוליטית: ביטן יקודם לתפקיד שר, אמסלם יחליף אותו בתפקיד (פוליטי)

היועמ"ש הורה למשטרה לחקור חשד: מני נפתלי המשמש כעד נגד רעיית ראש הממשלה גנב חמגשיות ממעון רה"מ  (פוליטי)

המשבר מחריף: ארה"ב סוגרת קונסוליות רוסיות בתחומה; רוסיה: נגיב בחריפות (חוץ)

פוטין על צפון קוריאה: "אנחנו על סף סכסוך בקנה מידה גדול" (חוץ)

דרמה בקניה: בית המשפט העליון ביטל את תוצאות הבחירות לנשיאות בשל זיופים, יערכו בחירות חדשות (חוץ)

נסראללה חושף: יצאתי מהבונקר ונסעתי לדמשק להיפגש עם אסד כדי לשוחח על חילופי שבויים עם דאעש; קרא לגבש תוכנית להשבת חוות שבעא (חדשות)

הממשלה תאשר: העבודות להקמת היישוב עמיחי יחודשו (חדשות)

המשבר בהדסה: הורי ילדי הדסה פוצצו ישיבה (בריאות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

ליל שבת: מעונן חלקית.

יום שבת: מעונן חלקית עד נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ראשון: מעונן חלקית ויעשה נאה, תחול עלייה נוספת בטמפרטורות. יעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. במישור החוף יעשה הביל. הכבדה בעומס החום.

שני: חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, הביל במישור החוף. ישרור עומס חום כבד ברוב אזורי הארץ.

שלישי: תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

חדשות

נסראללה חושף: יצאתי מהבונקר ונסעתי לדמשק להיפגש עם אסד כדי לשוחח על חילופי שבויים עם דאעש; קרא לגבש תוכנית להשבת חוות שבעא

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום לרגל הניצחון על ארגון המדינה האסלאמית בגבול סוריה-לבנון, וסיפר על נסיעה חריגה לסוריה שבה נפגש עם הנשיא הסורי כדי לתאם עמו את עסקת העברת 300 פעילי דאעש לדיר א-זור. * מאז מלחמת לבנון השנייה חי נסראללה במקום מחבוא, ונדיר שהוא יוצא ממנו * עוד אמר כי הוא מצפה שהנהגת לבנון תגבש תוכנית להשבת חוות שבעא מישראל

מחאת הנכים מתרחבת: אמש, חסימות רבות בכבישי המרכז

הנכים חסמו מספר כבישים באזור מרכז הארץ, וגם את רחוב אבן גבירול בתל אביב. בין היתר חסמו הנכים בשעות הערב, כביש 2 במחלף יקום, כביש 5 במחלף הכפר הירוק. חסימות גם בכביש 531 וכביש 20. רחוב ז'בוטינסקי נחסם באזור מחלף גהה * אתמול בשעות הבוקר נחסמו גם הכניסה לנתב"ג וצמתים נוספים. * הנכים דורשים העלאת קצבת הנכות, יוזם המאבק: "המדינה חסומה כי רה"מ חוסם כל הצעה שעולה לתיקון העוול"

הממשלה תאשר: העבודות להקמת היישוב עמיחי יחודשו

בלשכת ראש הממשלה גובשה ההצעה שלפיה האוצר יעביר כ-15 מיליון שקלים, כדי לאפשר את חידוש העבודות ביישוב "עמיחי" בהקדם. ההחלטה צפויה להתקבל בממשלה ביום א' (nrg)

– מוקדם יותר: תושבי עמונה במסר לנתניהו: נתיישב בעצמנו בעמיחי * אל מול סחבת בירוקרטית ומחלוקת בין משרדי הממשלה החליטו התושבים שאת תקופת החגים לא יעבירו באכסניית הנוער בעפרה. "לא נוכל להמשיך לנשוך את השפתיים ולהתנהל כאילו כלום" (nrg)

ראש העיר לוד התפרץ למסגד בעיר ודרש להפסיק את השימוש במערכת הכריזה * ראש העיר רביבו נכנס למסגד בעקבות רעש מהמסגד, ובינו לבין המתפללים התפתח עימות מילולי. המשטרה הפרידה בין הצדדים וטענה כי רביבו חולל פרובוקציה במטרה לזכות באהדת בוחריו היהודים (הארץ)

תושבי דרום ת"א יפגינו במוצאי שבת מול ביתה של נשיאת ביהמ"ש העליון

פוליטי

גוברות ההערכות במערכת הפוליטית: ביטן יקודם לתפקיד שר, אמסלם יחליף אותו בתפקיד
לקראת פתיחת מושב החוף שצפוי להיות מורכב וקשה עבור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפויים מספר שינויים בקואליציה ובמפלגת הליכוד.  * יו"ר הקואליציה ישודרג לתפקיד שר במקומו של יובל שטייניץ, שעשוי לפנות את כיסאו ולהתמנות ליו"ר הסוכנות. * אפשרות אחרת: יחליף את השר ארדן, שיוצע לו בשנית לכהן כשגריר באו"ם * בלשכת השר לביטחון פנים, ארדן הכחישו הדיווחים לפיהם הוצע לו להתמנות לשגריר באו"ם על מנת לפנות מקום ליו"ר הקואליציה בממשלה. "אנחנו לא עוסקים בכך", אמרו (nrg | מעריב)

היועמ"ש הורה למשטרה לחקור חשד: מני נפתלי המשמש כעד נגד רעיית ראש הממשלה גנב חמגשיות ממעון רה"מ

הדרמה הגדולה: שני תצהירים חדשים שהוגשו השבוע ליועמ"ש מנדלבליט לאחר החשיפה ב-News1 במסגרת מכתב-תלונה בשמה של שרה נתניהו * התצהירים עליהם חתומים שניים מעובדי מעון רה"מ מעידים כי מני נפתלי נהג להזמין כמות גדולה של חמגשיות וגנב חלק מהן עבור עצמו ועבור חבריו-מקורביו במעון ראש הממשלה תוך עבירה על החוק * העולה מכך: מני נפתלי העליל נגד שרה נתניהו וניסה בעדותו הכוזבת להפלילה (News1)

נתניהו פרסם את תדירות שיחותיו עם מו"ל ישראל היום ועם עורכו הראשי

בפוסט שפירסם הודה ראש הממשלה שבמשך כשלוש שנים שוחח עם בעלי "ישראל היום" בממוצע כ-40 פעם בשנה, ועם העורך לשעבר עם העורך לשעבר דיבר כ-80 פעם בשנה – "נהגתי גם לשוחח מעת לעת עם מו״לים ועורכים ראשיים של כלי תקשורת אחרים, כמו כולם". * עם זאת, נתניהו טרם חשף את מועדי השיחות וכמה זמן הן נמשכו

בנט בנוגע לבחירות אפשריות בשל חקירות רה"מ: "אם מישהו יחליט ללכת לבחירות – נלך" (חדשות2)

בטחוני

ראש ממשלת לבנון: "הישראלים יודעים היטב שאין מפעלי טילים במדינתנו"

מדיני

משרד החוץ: מברכים על ההחלטה לחדש את המנדט של יוניפי"ל * בהודעה שהוציא המשרד הוא בירך על ההחלטה שאימצה מועצת הביטחון השבוע. "רק פעולה נחושה של הכוח בהתאם להחלטה שאומצה תתרום לשימור היציבות" * על פי ההחלטה, הכוח בלבנון יתוגבר ויוכל להיכנס לכפרים ולערים בלבנון

חוץ

המשבר מחריף: ארה"ב סוגרת קונסוליות רוסיות בתחומה; רוסיה: נגיב בחריפות

מחלקת המדינה האמריקאית הורתה למוסקבה לסגור את הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו וניספחויותיה בניו יורק ובוושינטון עד לשבת, זאת בתגובה להחלטת רוסיה לקצץ במספר הדיפלומטים האמריקאים במדינה * צעד זה ישווה את מספר הנציגויות של כל מדינה

– רוסיה בתגובה: "מביעים צער על ההסלמה ביחסים בין שני הצדדים"

– שר החוץ הרוסי: נגיב בחריפות לסגירת הנציגות בארה"ב; והתלונן שוושיגנטון הקציבה לארצו 48 שעות בלבד – "נחליט כיצד להגיב על החלטת ארה"ב לסגור נציגויות"

שגרירת ארה"ב באו"ם: "על איראן להחליט אם היא חברה בקהילת האומות או מנהיגת תנועה ג'יהאדיסטית טרוריסטית"

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה כי טהרן "חשפה את פניה האמיתיות", לאחר שמנהיג חמאס בעזה ציין שאיראן חזרה להיות המממנת העיקרית שלה. "על איראן להחליט אם היא חברה בקהילת האומות או מנהיגת תנועה ג'יהאדיסטית טרוריסטית"

סופת הארווי: מניין ההרוגים בסופה עומד על 44

הבית הלבן: טראמפ יתרום מיליון דולר מכספו האישי לסיוע לנפגעי ההוריקן "הארווי" * דוברת הבית הלבן ביקשה מהתקשורת לסייע לו לבחור ארגון שיקבל את התרומה.

– גורם אמריקני: טראמפ יבקש מהקונגרס 5.9 מיליארד דולר לסיוע לטקסס עבור שיקום מהסופה "הארווי"

– סגן נשיא ארה"ב: האתגר כעת הוא להשיב את נפגעי הסופה לביתם

– חוקרים בארה"ב: מי השיטפונות ביוסטון מסוכנים

– ראש ממשלת קנדה הציע לטראמפ סיוע בשיקום נזקי הסופה

– המיליארדר מייקל דל  יליד טקסס שייסד את דל טכנולוגיות, הודיע כי יתרום 36 מיליארד דולר מכספי קרן הצדקה של סוזן ומייקל דל לטובת שיקום נזקי סופת ההוריקאן "הארווי". * זוהי התרומה הגדולה ביותר שניתנה עד כה לשיקום האזור. *  מנסה לגייס 100 מיליון דולר לקרן לשיקום נזקי הסופה (ניו יורק טיימס)

פוטין על צפון קוריאה: "אנחנו על סף סכסוך בקנה מידה גדול"

נשיא רוסיה אמר כי "הפעלת לחץ על פיונגיאנג היא טעות" ולא יעצרו את תוכנית הטילים הגרעיניים שלה. במקום זאת, "יש לפתור את בעיות האזור רק באמצעות דיאלוג ישיר של כל הצדדים המעורבים"

– צרפת: בתוך חודשים תהיה לצפון קוריאה יכולת לשגר טילים בליסטיים ארוכי טווח, סין חייבת להתערב

דרמה בקניה: בית המשפט העליון ביטל את תוצאות הבחירות לנשיאות בשל זיופים, יערכו בחירות חדשות

לראשונה אי פעם: בחירות באפריקה נפסלו וייערכו מחדש * השופטים קבעו כי התגלו אי סדרים בעבודת ועדת הבחירות, שלא פעלה בהתאם לחוקה, והורו על קיום בחירות חדשות בתוך 60 יום. בכך התקבל בהחלטה היסטורית וראשונה מסוגה ביבשת ערעורו של ראש האופוזיציה שטען כי הבחירות בהן ניצח אוהורו קניאטה, זויפו * נשיא קניה הגיב להחלטת העליון: מתנגד לפסילת תוצאות הבחירות, אך מכבד ההחלטה – "יש לכבד את שלטון החוק"

"דאעש ינסה לבצע פיגוע סייבר נגד תחנות כוח גרעיניות"

מתאם המאבק בטרור של האיחוד האירופי מזהיר שבתוך 5 שנים ינסה ארגון הטרור לתקוף מערכות חיוניות, כולל של תחנות בקרת תעופה, ייתכן שע"י תשלום להאקרים רוסים. עוד הוא אמר שבבריטניה יש "35 אלף פנאטים אסלאמיסטים" – יותר מבכל מדינה אחרת באירופה (nrg)

סבא"א: איראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין

דיווח: בריטניה ויפן שואפות להסכם סחר "מיד" לאחר הברקזיט

מקסיקו: הסכם הסחר של צפון אמריקה יתקיים גם בלי ארה"ב

שר המסחר הבריטי: "יש להמשיך במו"מ על עלות הברקזיט, לא נסכים להיסחט"

מפקד אמריקני: מאמין שמנהיג דאעש עדיין חי (ערוץ7)

אפגניסטאן: מזכיר ההגנה האמריקני חתם על צו המאשר העברת חיילים נוספים לאפגניסטן

ארה"ב: קליפורניה: 2,500 משפחות פונו בעקבות שריפה, הוכרז על מצב חירום

– בכיר במחלקת האנרגיה שמונה ע"י טראמפ התפטר

– מהנדס גרעין שהורשע בסיוע טכנולוגי לסין נשלח לשנתיים מאסר

– סקר "פוקס ניוז": 41% מהאמריקנים מרוצים מתפקודו של טראמפ * רק 35% מרוצים מהתנהלותו בסוגיה הרוסית

– דיווח: טראמפ מתכנן קיצוץ בסוכנות לטיפול באסונות טבע (חדשות10)

– טראמפ בנוגע לדיווחים כי קומי זיכה את קלינטון לפני תום החקירה: "מערכת מושחתת"

בנגלדש: שליש מהמדינה מוצף * המונסונים שהיכו באסיה גורמים לחורבן בבנגלדש. ההצפות מאיימות על הכלכלה המקומית ועלולות להוביל לרעב, וכ-700 אלף בתים נהרסו באופן מלא או חלקי (חדשות2)

גרמניה: שני אזרחים גרמנים נעצרו בטורקיה

ניגריה: 100 אלף בני אדם פונו ממקומם עקב הצפות

סוריה: הכורדים כבשו את העיר העתיקה בא-רקה

– האו"ם: דאעש יובס בקרוב בסוריה; בחירות – תוך שנה * השליח המיוחד של האו"ם לסוריה מעריך שעד סוף אוקטובר ייפלו המעוזים האחרונים של ארגון הטרור, ושמלחמת האזרחים קרובה לסיום. לדבריו, חשוב שהסכסוך יסתיים בבחירות הוגנות ומפוקחות (nrg)

בריאות

המשבר בהדסה: הורי ילדי הדסה פוצצו ישיבה

הורי הילדים המטופלים במחלה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם פוצצו ישיבה שנערכה בבניין עיריית ירושלים. ההורים טענו שראש העיר שיקר לבית המשפט כשאמר שישנה מחלקה פעילה בירושלים, ובפועל הם נאלצים לנסוע ולקבל טיפול בבתי חולים במרכז הארץ (חדשות 2)

כלכלה

שערים יציגים (01/09/17): דולר = 3.584 ; ליש"ט = 4.6255 ; אירו = 4.2582 ; פרנק שוויצרי = 3.7275

קפה טורקי: אחרי רוסיה – קופיקס תפתח בתי קפה גם בטורקיה * לצורך כך, אורבן קופיקס ומשקיע עמו התקשרה יקימו חברה פרטית מוגבלת במניות שתירשם באנגליה, כאשר המשקיע יחזיק ב-80% מהון המניות המונפק של החברה האנגלית, ואורבן קופיקס תחזיק ב-20% (גלובס)

חברת שטראוס נכנסת לתחרות ישירה מול תנובה על משקאות החלבון. * 8 חודשים אחרי שתנובה השיקה קטגוריה חדשה במשקאות החלב עם משקה תנובה GO, משקה עשיר בחלבון, שטראוס משיקה את "יטבתה פרו" – משקה חלבון תחת המותג יטבתה. מדובר בהרחבה של קטגוריית הפרו של שטראוס, שעד כה שיווקה יוגורטים תחת המותג. (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן