Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 05 ספטמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה פרשת הצוללות: היועמ"ש אישר עקרונית לזמן לעדות את השר שטייניץ ; שטייניץ: "כואב ששמי מעורב בפרשה. אם יבקשו ממני עדות, אשתף פעולה" (פוליטי) השר לשעבר מטעם מפלגת שינוי של לפיד, מודי זנדברג, נחקר הבוקר בפרשת הצוללות; מעצרו הוארך ב-3 ימים (פוליטי) "אור הדגן": התרגיל הצבאי הגדול ביותר מזה 20 שנה למלחמה כוללת עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פרשת הצוללות: היועמ"ש אישר עקרונית לזמן לעדות את השר שטייניץ ; שטייניץ: "כואב ששמי מעורב בפרשה. אם יבקשו ממני עדות, אשתף פעולה" (פוליטי)

השר לשעבר מטעם מפלגת שינוי של לפיד, מודי זנדברג, נחקר הבוקר בפרשת הצוללות; מעצרו הוארך ב-3 ימים (פוליטי)

"אור הדגן": התרגיל הצבאי הגדול ביותר מזה 20 שנה למלחמה כוללת עם חיזבאללה יחל מחר בצפון; חיזבאללה עוקב בחשש (בטחוני)

שגרירת ארה"ב לאו"ם: צפון קוריאה מתחננת למלחמה אך יש גבול לסבלנות שלנו; סין ורוסיה קראו להידברות (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום – שלישי: ללא שינוי של ממש בטמפרטורות, עדיין מעט חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ. הקלת מה בעומס החום.

רביעי: תחול ירידה קלה בטמפרטורות והקלה בעומס החום. הטמפרטורות תחזורנה להיות רגילות לעונה.

חמישי: ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

שישי: נאה עם עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ

חדשות

בפעם השנייה: בית המשפט הצבאי ביטל צו מנהלי של האלוף נומה נגד תושב יצהר * על תוכנו של פסק הדין הוטל צו איסור פרסום, אך לפני מספר חודשים פסק בית המשפט כי התושב יוסף פריסמן "אינו דוגל באלימות כאידאולוגיה" ועל כן הוא ביטל גם אז את צו ההרחקה. (כיפה)

אסיר בשנות ה-40 לחייו נפצע קשה מדקירות במהלך קטטה בכלא שאטה. צוות מד״א פינה אותו לבית החולים העמק בעפולה * מביה"ח העמק נמסר כי הוא פונה במצב קשה כשהוא סובל מדימום מחתכים בפלג גוף עליון. הרופאים השתלטו על הדימום וייצבו את מצבו והוא הועבר לחדר ניתוח. מצבו מוגדר כרגע קשה

פוליטי

פרשת הצוללות:

היועמ"ש אישר עקרונית לזמן לעדות את השר שטייניץ ; שטייניץ: "כואב ששמי מעורב בפרשה. אם יבקשו ממני עדות, אשתף פעולה"

גורם משפטי בכיר הצהיר הערב כי שר התשתיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, אינו חשוד, נכון לשעה זו, בפרשת הצוללות. * שטייניץ: "כואב ששמי מעורב בפרשה. אם יבקשו ממני עדות, אשתף פעולה"

– פרשת הצוללות הסתעפה היום למעצרים חדשים. אך אם עד היום טבעת החשודים בעיקר הקיפה את ראש הממשלה נתניהו ולשכתו, היום זה נראה- בנוסף- כמו כוורת היועצים שהקיפה את שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ. * תחילה, נעצר יד ימינו בשני העשורים האחרונים, דוד שרן, לאחר מכן נעצר היועץ האסטרטגי צחי ליבר, מי שליווה את שטייניץ בפריימריס האחרונים בליכוד. והבוקר נעצר יועצו הפוליטי של שטייניץ, רמי טייב, מי שמלווה אותו מאז ימיו במשרד האוצר – שמעצרו הוארך היום בשלשה ימים.

השר לשעבר מטעם מפלגת שינוי של לפיד, מודי זנדברג, נחקר הבוקר בפרשת הצוללות; מעצרו הוארך ב-3 ימים

השר לשעבר זנדברג, מקורב לבני הזוג נתניהו, מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות, ותורם באמצעות קרן היסוד שהוא עומד בראשה לפרויקטים שמקדמת שרה נתניהו – היה מעורב בייצוג החברה הקוריאנית שהפסידה לגרמנים במכרז ייצור כלי השיט לישראל

מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום נשלח למעצר בית למשך חמישה ימים. כמו כן, נאסר עליו לצאת מהארץ למשך 30 יום.

בטחוני

"אור הדגן": התרגיל הצבאי הגדול ביותר מזה 20 שנה למלחמה כוללת עם חיזבאללה יחל מחר בצפון; חיזבאללה עוקב בחשש

במרכז התרגיל שיימשך שבועיים, בו ישתתפו כל מערכי הצבא, יעמוד תרחיש של אירוע חדירת כוחות חיזבאללה ליישוב סמוך גדר שמתדרדר למלחמה כוללת * בצבא כבר לא מדברים על פגיעה משמעותית בארגון או הרתעתו, אלא על הכרעה. אבל המערכות האחרונות הראו שהקבינט והממשלה נמנעים מלהציב לצה"ל מטרות מפורטות או שאפתניות – "זה לא עוד מערכה עם רעיון הרתעתי, לתת למישהו פליק מספיק חזק בשביל שנים של שקט, אלא הכרעה".

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי בחיזבאללה עוקבים בעירנות אחר התרגיל הגדול שיערך באזור הצפון. בסוכנויות הידיעות הערביות אף דווח כי בחיזבאללה לא מסתפקים במעקבים ותצפיות אחר התרגיל הצבאי הנערך בצפון ישראל, ובארגון אף הורו על העלאת כוננות.

רוסיה איימה בווטו אם מועצת הביטחון תגנה את חיזבאללה – כמה ימים אחרי שנתניהו שטח בפני פוטין את חששותיו בנוגע לחיזבאללה, סיכלה רוסיה התייחסות לכך שפעילותו הצבאית של הארגון מפרה את ההחלטה על סיום מלחמת לבנון השנייה (הארץ)

אשתו של ברגותי: ישראל אסרה עליי לבקר אותו עד לשנת 2019 * אשתו של בכיר פתח הנושא בחמישה מאסרי עולם בישראל טענה כי בשל חלקו של בעלה בשביתת האסירים האחרונה נשללו היתרי הביקורים שלה ושל בני משפחתה. דובר שב"ס אישר כי האיסור הוטל "מטעמי ביטחון" (הארץ)

בכיר פלסטיני: 500 פלסטינים מוחזקים במעצר מנהלי

מדיני

ישראל העבירה סיוע לשיקום הקהילה היהודית ביוסטון * באופן תקדימי ממשלת ישראל תעביר סיוע של מיליון דולר לקהילה היהודית ביוסטון שנפגעה מאוד בסופת הארווי שתקפה את ארה"ב בשבוע שעבר. (nrg)

הרש"פ עצרה פעיל ועיתונאי שקראו להתפטרות אבו מאזן * כוחות הביטחון הפלסטיניים עצרו את פעיל זכויות האדם עיסא עמרו ואת איימן קוואסמה, עיתונאי שעבד בתחנת הרדיו שצה"ל סגר עקב הסתה לאלימות. "עבאס נכשל בהגנה על העם הפלסטיני", אמר (nrg)

חוץ

דיווח: יפן נערכת לפינוי כ-60 אלף מאזרחיה מדרום קוריאה * יפן נערכת לאפשרות של פינוי המוני של כ-60 אלף מאזרחיה המתגוררים או מבקרים בדרום קוריאה. כך דיווח האתר Asian Review. התוכנית מתגבשת על רקע המתיחות באזור, בעקבות הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה שבו נוסתה פצצת מימן שניתן להרכיבה על טיל בין-יבשתי

חיל הים הדרום קוריאני ביצע תרגיל רחב היקף שכלל ירי באש חיה. זאת בתגובה לניסוי הגרעין הצפון הקוריאני שבו נבדק שימוש בפצצת מימן חדשה שניתן להרכיבה על טיל בין-יבשתי

שגרירת ארה"ב לאו"ם: צפון קוריאה מתחננת למלחמה אך יש גבול לסבלנות שלנו; סין ורוסיה קראו להידברות

בדיון מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בתגובה לניסוי של פיונגיאנג, אמרה היילי כי ארצה לא מעוניינת במלחמה, וקראה לחברות המועצה לנקוט באמצעים חריפים נגד צפון קוריאה –  "למרות המאמצים שלנו, תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית מתקדמת", "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל יש גבול לסבלנותנו".

– שגרירת ארה"ב קראה לאמץ את הצעדים הקשים ביותר האפשריים ולהצבעה בתוך שבוע, אך נציגי סין ורוסיה קראו להידברות

– רוסיה: "הפתרון למשבר עם צפון קוריאה יהיה במישור הדיפלומטי"

– סין: "צפון קוריאה חייבת להפסיק עם בחירותיה השגויות"

– מרקל לטראמפ: "אלחץ על האיחוד האירופי להטיל סנצקיות חריפות יותר נגד צפון קוריאה"

לוחמי דאעש נמלטו ברכבים אזרחיים לאחר הפצצות ארה"ב בסוריה

לוחמי "המדינה האסלאמית", שהתפנו מגבול סוריה-לבנון, נמלטו ב-12 רכבים לאחר שהקואליציה הפציצה על מנת למנוע את הגעתם לשטח הארגון במזרח סוריה (מעריב)

סופית: מצרים תבנה תחנת כוח גרעינית במימון רוסיה

שתי המדינות הגיעו להסכם סופי לאחר שנתיים של משא ומתן. א-סיסי נפגש עם פוטין והזמין אותו לטקס הנחת אבן הפינה. התחנה תיבנה בעיר אל-דבעה, והרוסים יעבירו לצורך כך 25 מיליארד דולר (nrg)

טראמפ אישר מכירת נשק במליארדי דולרים לדרום קוריאה

הנשיא טראמפ נתן "אישור עקרוני" למכירת נשק בהיקף של מיליארדי דולרים לדרום קוריאה, בעקבות המתיחות עם השכנה מצפון. במקביל, תושבים אמריקנים בדרום קוריאה מבצעים תרגילי פינוי במקרה חירום (חדשות2)

ונצואלה: מדורו ינאם בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם

ארה"ב: הוריקן "אירמה" התחזקה לדרגה 4 בדרכה לקריביים

בורמה: המשבר בבורמה: 90 אלף רוהינגים נמלטו לבנגלדש, הממשלה חוסמת סיוע מהאו"ם * מאות בני אדם נהרגו ועשרות כפרים נשרפו במתקפה של כוחות הביטחון נגד המיעוט המוסלמי במדינה. ארגוני סיוע מתלוננים שהממשלה מונעת מהם להעביר מים ומזון לפליטים. (הארץ)

הודו: הודו החליטה לבטל את המכרז לאספקת מקלעים קלים * משמעות ההחלטה – המקלע מתוצרת IWI, "נגב", שעבר את כל הניסויים והבדיקות, לא יירכש, בשל מצב של "ספק יחיד" בעסקאות נשק -מצב האסור על פי מדיניות הודו (nrg)

קוריאה: צפון קוריאה טוענת כי הפעילה פצצת מימן, אך המומחים ספקנים * על אף הצהרותיה של פיונגיאנג, מומחים הודיעו כי את רעידת האדמה שהורגשה בעקבותיו ניתן היה לגרום בכמה דרכים. דליפת חומרים רדיואקטיביים בשבועות הקרובים תחזק את טענות צפון קוריאה (הארץ)

בריאות

משבר הדסה: אחיות גויסו ללא הכשרה * בבית החולים הדסה דיווחו על 19 אחיות חדשות שהגיעו למחלקת המטו-אנקולוגיה ילדים, זאת לאחר עזיבת 15 אחיות בעקבות המשבר הקשה שפרץ עם התפטרות הרופאים לפני כשלושה חודשים. אך כעת מתברר שלרובן אין הכשרה מתאימה לטיפול בילדים חולי סרטן ותהליך הכשרתן יימשך כשנה (חדשות2)

תחבורה

מצלמות יתעדו נהגים שחוצים את מחסומי הרכבת * בעקבות אלפי מקרים שבהם נהגים חצו את פסי הרכבת לאחר שהמחסומים ירדו, במשטרה מתכוונים לפנות לפתרון טכנולוגי (חדשות10)

אסור לרכוב על המדרכה: עיריית ת"א מתחילה לאכוף את החוק * בתחילה יחלקו הפקחים אזהרות בלבד ברחובות ראשיים וסמוך לבתי ספר, ולאחר מכן יטילו קנסות בסך מאה עד אלף שקלים. הקנס הגבוה ביותר יינתן על שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה (הארץ)

תקשורת

ליברמן הנחה את מפקד גל"צ הנכנס, שמעון אלקבץ להדיר סרבני מצפון משידורי התחנה, עם זאת, בתחנה לא מגיבים בשלב זה ומסרבים לאשר כי הכללים אכן יאומצו על ידי אלקבץ.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן