Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 08 ספטמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה התפתחויות בפרשת הצוללות: עד המדינה מיקי גנור טען כי חויב להעסיק את שמרון; חשוד בפרשת הצוללות הודה כי העביר כספים מגנור לראש לשכת נתניהו לשעבר (פוליטי) סוריה שלחה מכתב מחאה לאו"ם בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל – "התקיפות הישראליות – התנהגות שיטתית" (בטחוני) 3 הוריקנים במקביל ו-11 הרוגים בקריביים: "האי ברבודה הפך לערימת חצץ" […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

התפתחויות בפרשת הצוללות: עד המדינה מיקי גנור טען כי חויב להעסיק את שמרון; חשוד בפרשת הצוללות הודה כי העביר כספים מגנור לראש לשכת נתניהו לשעבר (פוליטי)

סוריה שלחה מכתב מחאה לאו"ם בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל – "התקיפות הישראליות – התנהגות שיטתית" (בטחוני)

3 הוריקנים במקביל ו-11 הרוגים בקריביים: "האי ברבודה הפך לערימת חצץ" * ההוריקן האימתני "אירמה" דוהר לפלורידה: האיים סן מרטין וברבודה הוחרבו לחלוטין – מניין ההרוגים עלה ל-11; בפלורידה יושבתו כורים גרעיניים; משרד החוץ החליט על פינוי הנציגים ממיאמי (חוץ)

רעידת אדמה בעוצמה 8.2 היכתה את מקסיקו בסמוך לגבול עם גואטמלה ולפחות חמישה נהרגו (חוץ)

ה-CIA מפרסם דו"חות מודיעין על הצי הרוסי בתקופת המלחמה הקרה (חוץ)

ספרד תגיש כתבי אישום נגד מחוקקים קטלאנים שהצביעו בעד משאל עם להיפרדות (חוץ)

דיון סוער בהשתתפות שלשת המועצות בעקבות חילולי השבת בחסות הממשלה – הח"כים חוייבו למצות את כל דרכי הפעולה נגד חילולי השבת; חכם שלום כהן: יש לדרוש את ביטול חוק הגיוס (חרדים)

פוליטי

השר כחלון: "בבחירות הבאות נהיה המפלגה השנייה בגודלה"
שר האוצר הגביר ציפיות, כשהצהיר בפני 1500 תומכי כולנו בכנס הרמת כוסית בבית שמש כי "נביא 20 מנדטים ונתייצב כמפלגת מרכז ימין חברתית כלכלית" * בדבריו אמר: "יושבות מפלגות, מקשקשות, מברברות וטוענות לשלטון עם אפס ניסיון ואפס מעשים; יש לי הרבה כבוד לאלה שצועקים – אבל יותר מחויבות לאלה ששותקים"

התפתחויות בפרשת הצוללות:
עד המדינה מיקי גנור טען כי חויב להעסיק את שמרון

עד המדינה בפרשת הצוללות סיפר בחקירתו כי נכפה עליו להעסיק את עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של נתניהו, בתמורה לכך שימונה לנציג התאגיד הגרמני בישראל. ככל הנראה המשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, הוא שחייב את מינוי שמרון (nrg)
חשוד בפרשת הצוללות הודה כי העביר כספים מגנור לראש לשכת נתניהו לשעבר

יועץ התקשורת צחי ליבר טען בחקירתו: "העברתי 100 אלף שקל במזומן מגנור לראש לשכת נתניהו" * מעצרו של שרן, מי שהיה מועמד להחליף את מנדלביט בתקידו כמזכיר הממשלה, שחשוד בקבלת שוחד ומרמה, * מעצרם הוארך בשישה ימים.

מסתמן: היועמ"ש יודיע לרעיית רה"מ כתב אישום יוגש נגדך בפרשת המעונות * אביחי מנדלבליט יבשר, ככל הנראה היום, לרעיית רה"מ ולעזרא סיידוף שהחליט להעמידם לדין, בכפוף לשימוע. * נתניהו חשודה בהזמנת מזון ושפים לבית ראש הממשלה בניגוד לנהלים * במשפחת נתניהו הגיבו בחריפות להחלטה להעמיד את רעיית רה"מ לדין בפרשת המעונות – ותקפו את העד מני נפתלי: "עבריין ושקרן סדרתי שטופל האשמות שווא". עוד טענה משפחת רה"מ כי העיסוק במזון המוגש במעון הוא "פתטי" והטענות כלפי רעיית רה"מ "אבסורדיות" * מוקדם יותר הבהיר רה"מ כי אין מגעים בינו לבין היועמ"ש בנוגע לעסקה טיעון "אין סיבה שהיא תודה במה שלא עשתה"

בטחוני

אתמול, במהלך פעילות של כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״יהודה״ בשיתוף מג״ב ומשטרת ישראל  תפסו הכוחות במרחב הכפר יטא, רובה מסוג ״קרל גוסטב״, אקדח ותחמושת * הממצאים הועברו לידי כוהב״ט

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל בטול כרם מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

סוריה שלחה מכתב מחאה לאו"ם בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל – "התקיפות הישראליות – התנהגות שיטתית"

סוריה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם ומחתה על כך ש"אינה עושה דבר" עם התקיפות המיוחסות לישראל. לדברי דמשק, ישראל הפכה את התקיפות לעניין שבשגרה – והאשימה: ירושלים תוקפת אותנו כדי לסייע לדאע"ש שמאבד שטחים

– ארגון ניטור בינלאומי אישר את הדיווחים שהתקיפה האווירית, המיוחסת לישראל, פגעה במתקן למחקר וייצור נשק כימי. כמו כן הופצץ מחסן טילי קרקע-קרקע שבו עבדו צוותים מאיראן וחיזבאללה (nrg)

– ריבלין למרקל: הנשק שבו משתמש חיזבאללה יחייב את ישראל להגיב * ריבלין נפגש בברלין עם קנצלרית גרמניה מרקל עות אחרי התקיפה בסוריה המיוחסת לישראל. והתריע מפני פעילות חיזבאללה בלבנון ובסוריה וניסיון הארגון להצטייד בנשק איכותי. הוא הגדיר את אירן כגורם חתרני ואמר כי התבססותה בסוריה מהווה איום ישיר על ישראל שעלול "לדרדר את האזור כולו למלחמה"

מדיני

טראמפ: מאמין בסיכוי לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית * נשיא ארה"ב הצהיר כי "שני הצדדים מעוניינים בפתרון, וכאשר זה המצב – זה יכול לקרות"

חוץ

רעידת אדמה חזקה בדרום מקסיקו: הרוגים, צונאמי ונזקים

רעידת אדמה בעוצמה 8.2 היכתה סמוך לגבול עם גואטמלה ולפחות חמישה נהרגו, בהם ילד שעליו קרס קיר ותינוק שנותק ממכשירי ההנשמה עקב הפסקת חשמל. גל צונאמי ראשון דווח במקסיקו. הנשיא: "זו רעידת האדמה החזקה מזה מאה שנה" (Ynet)

3 הוריקנים במקביל ו-11 הרוגים בקריביים: "האי ברבודה הפך לערימת חצץ"

ההוריקן האימתני "אירמה" דוהר לפלורידה: האיים סן מרטין וברבודה הוחרבו לחלוטין – מניין ההרוגים עלה ל-11; בפלורידה יושבתו כורים גרעיניים; משרד החוץ החליט על פינוי הנציגים ממיאמי

בעוד "אירמה" מותירה אחריה אדמה חרוכה, הוריקן "חוזה" מתפתח בים ומתקרב גם הוא לאזור. * בפוארטו ריקו נותרו מאות אלפי בני אדם ללא חשמל ועשרות אלפים ללא מים * ראש ממשלת ברבודה ואנטיגואה שבקריביים דיווח כי 95% מהמבנים בברבודה נפגעו וייתכן כי השיקום ייקח שנים

מרכז ההוריקנים האמריקני: "אירמה" צפוי לרדת לרמה 4 עם פגיעתו בפלורידה * במקביל הסופות "קטיה" ו"חוסה" התחזקו להוריקנים, ומתקרבות למקסיקו ולקריביים * הוריקן "חוסה" התעצם לדרגה 3 ומתקרב לקריביים

– פלורידה: שני כורים גרעיניים יושבתו בשל ההוריקן * רשויות המדינה המתכוננות למזג אוויר סוער במיוחד החליטו להשבית בהדרגה שתי תחנות כוח גרעיניות הנמצאות בנתיב האפשרי של סופת ההוריקן 'אירמה' (nrg)

– הצוות הישראלי פונה מהקונסוליה במיאמי * לקראת הגעת ההוריקן לפלורידה, כינס משרד החוץ ישיבה מיוחדת. הוחלט לפנות לאטלנטה את הקונסול ו-3 הדיפלומטים הנוספים עם בני משפחותיהם, שבועיים אחרי שהקונסול ביוסטון נמלט מהסופה הארווי (nrg)

 ה-CIA מפרסם דו"חות מודיעין על הצי הרוסי בתקופת המלחמה הקרה

"רבים מן המסמכים באוסף זה משקפים את המתחים במלחמה הדו-קוטבית וממוקדים במיוחד בהתפתחות הצי הסובייטי וכוחותיה הימיים של בריה"מ באותה תקופה", כותבים ב-CIA (nrg)

דיווח: טראמפ הבן הכחיש כי ידע על מעורבות רוסית בבחירות

בנו של הנשיא טראמפ, סיפר לחוקרי הסנאט על הפגישה במגדלי טראמפ במהלך הבחירות עם עורכת דין רוסיה: "רציתי לבדוק האם המידע נוגע לכשירותה של המועמדת, לא יצא כלום". * לדבריו, מעולם לא תכנן לשתף פעולה עם רוסיה כדי להשפיע על הבחירות

 צרפת מחמשת בטילים את המל"טים הפועלים נגד טרור מוסלמי במערב אפריקה * שרת ההגנה הצרפתית הודיעה כי הוחלט לחמש בטילי HELLFIRE את המל"טים הגדולים מדגם REAPER של חיל האוויר הצרפתי הפועל במערב אפריקה. לטענת הצרפתים "זה חלק ממבצעים נגד טרור" (nrg)

האקרים ניסו לגנוב טכנולוגיית טילים, נשק ותרופות מהאקדמיה הבריטית (nrg)

המשבר במפרץ: אמיר כוויית: "קטאר הסכימה לדון במסמך 13 הדרישות" של מדינות המפרץ"

ארה"ב: גוגל: לא זיהינו ראיות לתעמולה רוסית במהלך מערכת הבחירות

– ביהמ"ש לערעורים בארה"ב פסק נגד איסור כניסת מוסלמים למדינה

סוריה: שיירת סיוע הומאניטרי הגיע לעיר דיר א-זור במזרח המדינה

ספרד: בית המשפט הקפיא את החוק שמאפשר משאל עם על עצמאות קטלוניה

– ספרד תגיש כתבי אישום נגד מחוקקים קטלאנים שהצביעו בעד משאל עם להיפרדות * אתמול אישר הפרלמנט בקטלוניה קיום משאל עם אודות הפרדות חבל הארץ מהספרד. ראש ממשלת ספרד הודיע כי יבקש לבטל את ההחלטה וממשלתו כינתה את ההחלטה "זוועות נגד החוקה והדמוקרטיה" (הארץ)

קוריאה: סין הסירה התנגדותה להחרפת העיצומים על צפון קוריאה * מנהיגי יפן, סין, דרום קוריאה ורוסיה נועדו בנושא המשבר עם צפון קוריאה (ישראל היום)

– ראש ממשלת יפן: הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית מאיים על שלום האזור

– מקסיקו: על שגריר צפון קוריאה לעזוב את המדינה בתוך 72 שעות

– פוטין: "תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית מהווה איום על יציבות האזור"

– טראמפ: "אם נתקוף את קוריאה הצפונית זה יהיה יום עצוב עבורה"

– צפון קוריאה מאיימת: "מכה עוצמתית נגד ארה"ב הברברית" * נציגי המשטר במדינה איימו על ארצות הברית בפורום הכלכלי ברוסיה ואמרו כי יגיבו בחומרה על הסנקציות נגדם (ישראל היום)

חדשות

מחאת הנכים נמשכת: מפגינים חסמו את כביש ירושלים-תל אביב לכיוון מערב במחלף לטרון למשך כשעה. קודם לכן נחסמו כביש 4 במחלף רעננה וכביש 38 לזמן קצר

בלשי משטרת ישראל שפועלים במרכז ירושלים הבחינו במהלך הלילה סמוך לכיכר ציון בשני צעירים יהודים , כשהם מתעמתים עם צעיר ב.מ. ותוך כדי התפתחה קטטה ביניהם. השניים שהבחינו בבלשים שמתקרבים לעברם ניסו להימלט אך נעצרו במקום והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה * בהמשך הגיע המתלונן לתחנה והגיש תלונה. נפתחה חקירה.

מאבק משטרת ישראל בארגוני הפשיעה- ביקש משוטרים במסווה לירות בברכיים של גבר שניהל רומן עם גרושתו * בעל צ'יינג' המזוהה עם ארגון פשיעה ביקש לשלם עשרות אלפי שקלים בכדי לפגוע בגבר שהיה בקשר אינטימי עם גרושתו, וכן שלח לשרוף עסק בהרצליה של אדם שתבע אותו * משטרת ישראל סיימה את חקירתו של ירון אמסטט בן 47 מתל אביב, בעל עסק צ'יינג' המזוהה עם ארגון פשיעה מאזור השפלה, החשוד כי הציע עשרות אלפי שקלים בכדי לפגוע בגבר שניהל קשר אינטימי עם גרושתו * מחקירת משטרת ישראל עלה כי אמסטט פנה לרומן אגרונוב בן 30 מאופקים ולאדם נוסף, והציע להם לדקור את הגבר * מחומר החקירה עלה כי אמסטט הראה לשניים תמונות של הגבר וכי השניים אף ערכו סיור שטח ליד מקום עבודתו של הגבר בדרום הארץ.

צרכנות

מיזם חדש יוצא לאור DOTS 2 – מחברים בין אנשי המקצוע ללקוחות ; היזמים יצאו בהגרלה נושאת פרסים לממליצים על בעלי מקצוע

בנקודה אחת נמצאים אנשי מקצוע איכותיים, וותיקים וחדשים בתחומם, ובנקודה האחרת ישנם אנשים רבים המחפשים עבודה איכותית עם המלצות ממקור ראשון. * היזמים יוצאים במבצע מיוחד שיקל על בחירת בעלי מקצוע מעולים לפי רמות תקציב שונות. ממליצים על בעל מקצוע מאחד התחומים, ממלאים זאת בטופס http://goo.gl/Ayno5T עד יום שני הקרוב, ומבין כל הממליצים יוגרלו פרסים יקרי ערך.

הסוף לקולגייט בחמישה שקלים: האמריקאים והאירופאים לחצו – והורדת המחירים הגדולה בוטלה * משרד הבריאות החליט לבטל את רפורמת התמרוקים: "הופעלו עלינו לחצים, הן מישראל והן ממדינות שונות בעולם – כולל ארה"ב – מגורמים הנסערים מהתקנות" – "קיבלנו פניות מארה"ב ומאירופה, ממשרדי ממשלה ומהתעשיינים. אנחנו לא רוצים להתקדם עם מודל שגורמים רבים טוענים שאינם יכולים להתמודד אתו" * משרד הכלכלה: "נחושים להמשיך ולקדם את הרפורמה" (דה מרקר)

כלכלה

שערים יציגים (07/09/17): דולר = 3.528 ; ליש"ט = 4.6204 ; אירו = 4.2274 ; פרנק שוויצר = 3.7037

יתרות המט"ח גדלו בחודש החולף לשיא של 111 מיליארד דולר * היתרות מהוות כעת 33.3% מהתמ"ג; הגידול של 910 מיליון דולר שנרשם בחודש שחלף מוסבר ע"י העברות הממשלה לחו"ל ב-423 מיליון ד’ ושערוך יתרות מט"ח בכ-540 מיליון (ספונסר)

חרדים

דיון סוער בהשתתפות שלשת המועצות בעקבות חילולי השבת בחסות הממשלה – הח"כים חוייבו למצות את כל דרכי הפעולה נגד חילולי השבת;

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן