מתקפה פלסטינית על פסק הלכה של הפוסק הסוני החשוב בעולם האוסר ביקור בירושלים

פסק הלכה של גדול הפוסקים המוסלמים של ימינו, הקובע כי אין לבקר בירושלים כל עוד היא נתונה תחת ריבונות ישראלית, מעורר זעם והתנגדות ברשות הפלסטינית, שבכיריה טוענים כי בכך יתרום קרדאווי דווקא לחיזוק האחיזה הישראלית בעיר וינציח את ריבונות ישראל עליה

מתקפה פלסטינית על פסק הלכה של הפוסק הסוני החשוב בעולם האוסר ביקור בירושלים

פסק הלכה של גדול הפוסקים המוסלמים של ימינו, הקובע כי אין לבקר בירושלים כל עוד היא נתונה תחת ריבונות ישראלית, מעורר זעם והתנגדות ברשות הפלסטינית, שבכיריה טוענים כי בכך יתרום קרדאווי דווקא לחיזוק האחיזה הישראלית בעיר וינציח את ריבונות ישראל עליה

פסק הלכה של גדול הפוסקים המוסלמים של ימינו, הקובע כי אין לבקר בירושלים כל עוד היא נתונה תחת ריבונות ישראלית, מעורר זעם והתנגדות ברשות הפלסטינית, שבכיריה טוענים כי בכך יתרום קרדאווי דווקא לחיזוק האחיזה הישראלית בעיר וינציח את ריבונות ישראל עליה

מאת יצחק קמחי-זוארץ

הפוסק שייח' יוסף אל-קרדאווי (Wikimedia/Nmkuttiady)
הפוסק שייח' יוסף אל-קרדאווי (Wikimedia/Nmkuttiady)

גדול פוסקי ההלכה המוסלמים, יוסף אל קרדאווי, פסק כי יש לאסור ביקור של זרים בעיר ירושלים. פסק ההלכה ("פתווא") ניתן בתגובה לקריאתו של אבו מאזן ראש הממשלה הפלסטיני למנהיגי עולם נוצרים ומוסלמים לבקר בעיר. לא עבר זמן רב והפתווא עוררה ויכוח וזעם רב בקרב הציבור הפלסטיני ובעיקר על ידי שר ההקדשים והמקומות הקדושים ברשות הפלסטינית, מחמוד אל-הבאש שדרש מקרדאווי לחזור בו מפסק ההלכה שפרסם.

תגובתו של קרדאווי באה לאחר כנס בינלאומי שנערך בדוחא בירת קטר בראשותו של רא שהרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). הנושא העיקרי שנידון בכנס היה ההגנה על העיר הקדושה ובדבריו קרא עבאס לכל מנהיגי העולם לבקר בעיר. עבאס טען כי דווקא בעקבות קמפיין הייהוד שניהלה ישראל על מנת לתת לירושלים צביון יהודי ולהפוך אותה לבירה הרשמית של ישראל, הוא פונה לעמיתיו מכל קצווי העולם לבקר בעיר.

לדבריו של אל-הבאש, הפתווא הזו נוגדת את עקרונותיו של ספר הקוראן והמסורת האסלאמית ומעבר לכך, היא משרתת נאמנה את הכיבוש הישראלי הרוצה בבידודה של ירושלים ופותחת את הדרך להתבססותו של רוב יהודי בעיר ולהשתלטות ישראלית על המקומות הקדושים.

יוסף עדיאש, נשיא בית המשפט העליון הפלסטיני השרעי, הצטרף גם הוא לדעתו של אל-הבאש בטענה כי הבעיה הפלסטינית היא איננה בעיתו של העם הפלסטיני בלבד כי אם בעייתם של כל תושבי העולם, נוצרים ומוסלמים כאחד.

גם בדף הפייסבוק של קרדאווי עלתה זעקתם של משוררים ואנשי רוח ערבים הקוראים לו לסגת מפסיקתו. בראש הפונים לקרדאווי עומד המשורר רסאן זקטאן שציין כי "קרדאווי הוא זה שביקש את ההתערבות הזרה בסוריה ועודד מלחמת אזרחים בה, אך בד בבד הוא אוסר ביקור של ערבים, מוסלמים ונוצרים, בעיר הקדושה".

2 Comments

  1. ראיס-פוטין-בוטקס בן מדבידיב
    16 באפריל 2012 @ 23:23

    בקוראן הקדוש לא מוזכר אל-קוץ אפילו פעם אחת
    אבל כתוב בקוראן הקדוש:,ארץ ישראל על שתי גדותיה שייכת לעם ישראל-סורה7 פסוק 132 –
    סורה7 פסוק 137,סורה10 פסוק 93
    קואן הקדוש קובע:"שהתנ"ך הוא האורים והתומים של הקוראן-סורה2 פסוק81-"אנו(אללה)נתנו למשה את הספר התורה ושיגנו לאחר מכן עוד שליחים.מוחמד בכוונה אסר להתפלל לכוון ירושלים,כי מכה ומדינה הם קודש ולא ירושלים למוסלמים.פלסטינאים לא יבינו זאת לעולם.טבע כזה.

  2. ישר אל
    4 במרץ 2012 @ 0:21

    חסר כאן הסיבות לפסיקה של יוסף אל קרדאווי.

פסק הלכה של גדול הפוסקים המוסלמים של ימינו, הקובע כי אין לבקר בירושלים כל עוד היא נתונה תחת ריבונות ישראלית, מעורר זעם והתנגדות ברשות הפלסטינית, שבכיריה טוענים כי בכך יתרום קרדאווי דווקא לחיזוק האחיזה הישראלית בעיר וינציח את ריבונות ישראל עליה

מאת יצחק קמחי-זוארץ

הפוסק שייח' יוסף אל-קרדאווי (Wikimedia/Nmkuttiady)
הפוסק שייח' יוסף אל-קרדאווי (Wikimedia/Nmkuttiady)

גדול פוסקי ההלכה המוסלמים, יוסף אל קרדאווי, פסק כי יש לאסור ביקור של זרים בעיר ירושלים. פסק ההלכה ("פתווא") ניתן בתגובה לקריאתו של אבו מאזן ראש הממשלה הפלסטיני למנהיגי עולם נוצרים ומוסלמים לבקר בעיר. לא עבר זמן רב והפתווא עוררה ויכוח וזעם רב בקרב הציבור הפלסטיני ובעיקר על ידי שר ההקדשים והמקומות הקדושים ברשות הפלסטינית, מחמוד אל-הבאש שדרש מקרדאווי לחזור בו מפסק ההלכה שפרסם.

תגובתו של קרדאווי באה לאחר כנס בינלאומי שנערך בדוחא בירת קטר בראשותו של רא שהרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). הנושא העיקרי שנידון בכנס היה ההגנה על העיר הקדושה ובדבריו קרא עבאס לכל מנהיגי העולם לבקר בעיר. עבאס טען כי דווקא בעקבות קמפיין הייהוד שניהלה ישראל על מנת לתת לירושלים צביון יהודי ולהפוך אותה לבירה הרשמית של ישראל, הוא פונה לעמיתיו מכל קצווי העולם לבקר בעיר.

לדבריו של אל-הבאש, הפתווא הזו נוגדת את עקרונותיו של ספר הקוראן והמסורת האסלאמית ומעבר לכך, היא משרתת נאמנה את הכיבוש הישראלי הרוצה בבידודה של ירושלים ופותחת את הדרך להתבססותו של רוב יהודי בעיר ולהשתלטות ישראלית על המקומות הקדושים.

יוסף עדיאש, נשיא בית המשפט העליון הפלסטיני השרעי, הצטרף גם הוא לדעתו של אל-הבאש בטענה כי הבעיה הפלסטינית היא איננה בעיתו של העם הפלסטיני בלבד כי אם בעייתם של כל תושבי העולם, נוצרים ומוסלמים כאחד.

גם בדף הפייסבוק של קרדאווי עלתה זעקתם של משוררים ואנשי רוח ערבים הקוראים לו לסגת מפסיקתו. בראש הפונים לקרדאווי עומד המשורר רסאן זקטאן שציין כי "קרדאווי הוא זה שביקש את ההתערבות הזרה בסוריה ועודד מלחמת אזרחים בה, אך בד בבד הוא אוסר ביקור של ערבים, מוסלמים ונוצרים, בעיר הקדושה".

2 Comments

  1. ראיס-פוטין-בוטקס בן מדבידיב
    16 באפריל 2012 @ 23:23

    בקוראן הקדוש לא מוזכר אל-קוץ אפילו פעם אחת
    אבל כתוב בקוראן הקדוש:,ארץ ישראל על שתי גדותיה שייכת לעם ישראל-סורה7 פסוק 132 –
    סורה7 פסוק 137,סורה10 פסוק 93
    קואן הקדוש קובע:"שהתנ"ך הוא האורים והתומים של הקוראן-סורה2 פסוק81-"אנו(אללה)נתנו למשה את הספר התורה ושיגנו לאחר מכן עוד שליחים.מוחמד בכוונה אסר להתפלל לכוון ירושלים,כי מכה ומדינה הם קודש ולא ירושלים למוסלמים.פלסטינאים לא יבינו זאת לעולם.טבע כזה.

  2. ישר אל
    4 במרץ 2012 @ 0:21

    חסר כאן הסיבות לפסיקה של יוסף אל קרדאווי.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן