Skip to content

הפגנה 42 – כאלף איש הפגינו בכיכר גורן בפתח תקווה

המפגינים וביניהם מני נפתלי, מוליד ההפגנות, תובעים מיועץ המשפטי הממשלה: הורה על חקירת נתניהו באזהרה בתיק 3000 – הצוללות. נפתלי: אתבע את ראש הממשלה ואחרים על לשון הרע והוצאת דיבה. "בושה, בושה" צעקו מפגינים בתגובה לקריקטורה שהעלה יאיר נתניהו. המשטרה הסירה את כל המחסומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאלף איש הפגינו הערב (שבת) בדרישה מאביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, לפעול בתיקי הפרשיות בהן נחקרים חשדות שונים וביניהם תיקי הצוללות ופרשת נוני מוזס וישראל היום,  ולזמן את ראש הממשלה לחקירה באזהרה או לחילופין לסגור את התיקים ולהסביר לציבור מדוע, אך להפסיק לגרור רגליים ולמתוח את הטיפול בתיקים. מספר המפגינים פחת משמעותית מ 42 שבועות ההפגנה שקדמו לכך, ככל הנראה מהסיבה  על הודעת מנדלבליט על ההחלטה להעמיד את שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה לדין בגין מרמה בנסיבות מחמירות  בהקשר להוצאת כ 400 אלף שקלים בגין הזמנת ארוחות, שפים ועוד בעוד שהועסקה מבשלת במעון ראש הממשלה.
בערב חמישי האחרון, פרסמו דוברה של משפחת נתניהו, ניר חפץ, פרקליט המשפחה, וראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו את תגובת בני הזוג נתניהו לאישום המתגבש כנגד שרה ובה כינו את מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש המשלה, שקרן ועבריין.

מני נפתלי (צילום: ציפי מנשה)
מני נפתלי (צילום: ציפי מנשה)

היום הגיב לכך נפתלי במהלך ההפגנה בפתח תקווה ואמר כי הוא מתכוון לתבוע את המפרסמים בגין לשון הרע והוצאת דיבה. "שיבואו לבית המשפט ויוכיחו ששיקרתי בכל מה שמסרתי למשטרה ושיוכיחו כי אני עבריין, אמר נפתלי והוסיף: "הם מנסים להצמיד לי את הטייטל של עד מדינה. העובדות הן שאני זה שניגש למשטרה מרצוני ואני זה שפשוט באתי לספר את האמת. בעת ההיא יעץ לי פרקליטי שאדרוש חסינות מהפללה עצמית אם יסתבר שהכך שמילאתי הוראות, אולי עברתי על החוק. זה בדיוק מה שעשיתי. אני לא איזה הרי הארו . לא, אני פשוט באתי וסיפרתי את כל מה שהיה. מעניין שהיועץ המשפטי בחר שלא לטפל בדברים נוספים שסיפרתי עליהם ובחר להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע של נתניהו רק בעניין אחד וחבל".
קודם לכך רואיין נפתלי לחדשות 2 ואמר בעניין זה: " "ראש הממשלה עם הספינים שלו מיקד את העניין בחמגשיות", אמר בהתייחס לטענה שההוצאות על האוכל עלו בתקופתו. "אני הגשתי לח"כ דודי אמסלם (הליכוד) מכתב על כך שהוא מוציא דיבה, על דברים דומים שאמר, אני יכול לתבוע גם את ראש הממשלה מכיוון שהוא מתעסק בדברים שלא קשורים אליו. ראש הממשלה עושה ספינים".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
כיכר גורן (צילום: ציפי מנשה)
כיכר גורן (צילום: ציפי מנשה)

נפתלי ניסה להתייחס הערב לקריקטורה שהעלה הערב יאיר נתניהו בפייסבוק וכותרתה "שרשרת המזון" ובה נראה המיליארדר היהודי-הונגרי ג'ורג' סורוס, לצד איש-לטאה ודמות נוספת. לצדם, בהמשך "שרשרת המזון", נראים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כששטר לצדו, וכן שניים ממארגני המחאה הקבועה בפתח תקווה – אלדד יניב ומני נפתלי (שמשמש גם עד בתיק המעונות), כשלצדו "חמגשיות". כשהחל לדבר אודות הפוסט של נתניהו הצעיר, הגיבו קהל המפגינים וצעקו: "בושה, בושה, בושה".

הקריקטורה של יאיר נתניהו (צילום מדף הפייסבוק)
הקריקטורה של יאיר נתניהו (צילום מדף הפייסבוק)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק צייץ בתגובה: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".
" אני מקווה שאהוד ברח לא צייץ עלי ממקום מושבו בבוסטון(בין עסקה מפוקפקת אחת לשנייה) שהוא שיכור מוויסקי (כמו שזכור לי היטב ). הגיע הזמן לגריאטר אהוד", הגיב מיד יאיר בחשבון הפייסבוק שלו.

פעיל הימין הקיצוני בארצות הברית דיוויד דיוק, שמוכר כמכחיש שואה ובעבר שימש כמנהיג הקו קלוקס קלאן (KKK), צייץ בתמיכה לקריקטורה כי "בנו של נתניהו פרסם פוסט המרמז כי סורוס שולט בעולם"

 יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי צייץ: "יום עצוב במיוחד לכל עם ישראל, כשמבית ראש הממשלה של מדינת היהודים יוצאת קריקטורה שראש ה-KKK מסכים לה".

 יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כתבה בטוויטר: "נתניהו גדל על ברכי אידיאולוגיה רוויזיוניסטית. היום המוטיבים במשפחת נתניהו אנטישמיים פר-אקסלנס. כמה תלולה ומבהילה ההידרדרות. איזה שפל".

 ח"כ מרב בן ארי מסיעת "כולנו" החברה בקואליציה כינתה זאת "פוסט עלוב". "רק אל תבלבלו לי ותגידו לי שאני שמאלנית אם גיניתי את הפוסט העלוב הזה", כתבה ח"כ בן ארי.

כיכר גורן (צילום: ציפי מנשה)
כיכר גורן (צילום: ציפי מנשה)

משטרת ישראל בחרה השבוע שלא לייצר מחסומים בכניסה לכיכר גורן בעיר, הסירה את החסימות הקבועות ופתחה את מתחם ה- 500 אותו הקימה ע"פ החלטת בג"ץ שהגביל את המפגינים בכיכר, לחלוטין ובנוסף הסירה את המחסום שמנע כניסה לחניה במקום.  "גם השוטרים הבינו שמדובר בהפגנה של אהבה ולא שנאה, הפגנה אזרחית של אנשים שאכפת להם מהמדינה הזאת", כתב בעמוד הפייסבוק שלו אלדד יניב, ממארגני המחאה. בתשובה לשאלת מגפון, ענה אחד מבכירי תחנת פתח תקווה שנכח במקום: "זה סוף ההפגנות, זה כבר לא מה שהיה, אנחנו לא צריכים לדאוג".
בנוסף לפתח תקווה הפגינו הערב כמה מאות מפגינים ברחבי הארץ וביניהם בנהרייה, נס ציונה ובכיכר רבין בתל אביב.

תל אביב (צילום דן בר דב)
תל אביב (צילום דן בר דב)
מוטי אשכנזי בהפגנה בכיכר רבין (צילום דן בר דב)
מוטי אשכנזי בהפגנה בכיכר רבין (צילום דן בר דב)
נהריה (צילם: נרקיס רגב גביש)
נהריה (צילם: נרקיס רגב גביש)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן