Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 10 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה אירמה התחזק שוב לדרגה 4, וצפוי להתחזק עוד יותר * סופות טורנדו החלו לנשוב בחופי פלורידה לקראת הגעת "אירמה" (חוץ) פרשת הצוללות: גל מעצרים נוסף צפוי בתחילת השבוע; פוליטיקאים ייחקרו (פוליטי) עסקת כלי השיט בסכנה: טיסנקרופ חוקרת את החשדות לשוחד (פוליטי) חיזבאללה: חשפנו מתקן ריגול ישראלי בדרום לבנון בתוך סלע (בטחוני) לראשונה מאז […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

אירמה התחזק שוב לדרגה 4, וצפוי להתחזק עוד יותר * סופות טורנדו החלו לנשוב בחופי פלורידה לקראת הגעת "אירמה" (חוץ)

פרשת הצוללות: גל מעצרים נוסף צפוי בתחילת השבוע; פוליטיקאים ייחקרו (פוליטי)

עסקת כלי השיט בסכנה: טיסנקרופ חוקרת את החשדות לשוחד (פוליטי)

חיזבאללה: חשפנו מתקן ריגול ישראלי בדרום לבנון בתוך סלע (בטחוני)

לראשונה מאז היבחרו לראשות חמאס: מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הגיע לביקור רשמי במצרים; דיווח: ידון עם המצרים בתיק השבויים הישראליים המוחזקים ברצועה (מדיני)

התקיפה בסוריה: לבנון צפויה להתלונן באו"ם: מטוסים ישראלים עברו בשטחנו כדי לתקוף בסוריה (מדיני)

חשד שאיראן סייעה לצפון קוריאה בהתקדמותה הגרעינית (חוץ)

טראמפ שוקל: הצבת נשק גרעיני בדרום קוריאה (חוץ)

לראשונה מאז פרוץ המשבר: מנהיגי קטאר וסעודיה שוחחו לפתרון המשבר; המגעים התפוצצו (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: חם מהרגיל עד שרבי. ישררו עומסי חום כבדים ברחבי הארץ. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית.

שני: תחול עליה בטמפרטורות. חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. הביל במישור החוף. ישרור עומס חום כבד עד עומס חום קיצוני.

שלישי: שרבי ברוב אזורי הארץ. הביל ברצועת החוף. ישרור עומס חום כבד עד קיצוני.

רביעי:  חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. הביל במישור החוף. ישרור עומס חום כבד עד עומס חום קיצוני.

תחזית: ירידה קלה בטמפרטורות, בשלישי שרבי

מזג האוויר היום צפוי להיות חם בצורה ניכרת מהרגיל. שרב יורגש בחלקים הפנימיים של הארץ, בעוד שבמישור החוף יהיה הביל. בהמשך השבוע תימשך מגמת ההתחממות עד שתגיע לשיאה ביום שלישי. ביום חמישי תחול הקלה משמעותית בעומס החום והטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה

חדשות

משטרת ישראל עיכבה הבוקר לחקירה את איש העסקים רמי לוי, ראש מועצה מקומית, מנהל עיתון מקומי ואיש עסקים נוסף בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים * ראש המועצה חשוד כי פעל לקדם את עסקיו של רמי לוי בקניון שבבעלותו בשטחה, נמנע מלקבל תשלומים בגין בניית הקניון ובתמורה לוי העסיק את מקורביו בתפקידים בכירים בעסקיו השונים * בעקבות המעצר, הודיעה הבוקר החברה של רמי לוי על הפסקת המסחר במניה (מגפון ניוז)

אתר ניאו-נאצי בארה"ב: היהודים מוצצים את הדם זה לזה, "יאיר נתניהו הוא אח"

הדיילי סטורמר חגג את פרסום הקריקטורה על ידי יאיר נתניהו, וכינה את היהודים "טפילים טבעיים" * הליגה נגד השמצה גינתה את הפוסט * ראש הממשלה נשאל לגבי הפרסום וסירב להתייחס (הארץ)

אלימות המשטרה: דו"ח הסנגוריה הציבורית: רק כשליש מהתלונות על אלימות משטרתית נחקרות (ynet)

דו"ח הסנגוריה הציבורית: כמחצית המעצרים ב-2016 לא הסתיימו בכתב אישום (ערוץ7)

דו"ח הסנגוריה הציבורית: קטינים בכלא אופק מוחזקים בבידוד וסופגים אלימות * לפי הדו"ח, חלק מהתלונות שהגישו קטינים נגד סוהרים בשל אלימות נסגרו לאחר שהם חזרו בהם מתלונתם. בסנגוריה יצאו נגד הליך המאפשר לסוהרים להגיש תלונה נגד קטין שהתלונן על אלימות (הארץ)

מסתננים: כ-300 מתושבי דרום תל אביב הפגינו מול בית נשיאת העליון ברחביה: "בג"ץ נגד העם, העם נגד בג"ץ" *תושבי דרום תל אביב זועמים על החלטת בג"ץ שלא לגרש בכפייה מסתננים שלא יסכימו לעבור מרצונם למדינה שלישית

טבעונים: אלפים הפגינו בעד טבעונות בכיכר רבין בתל אביב – קראו "די למשלוחים החיים"

עשרות הפגינו בשייח ג'ראח נגד פינוי משפחה פלסטינית; בן 8 עוכב לחקירה * בעימותים מול בית משפחת שמאסנה שפונתה השבוע נפצעו שני אנשים באורח קל. (הארץ)

פוליטי

טיוטת האישום נגד שרה נתניהו: דרשה מעובדי המעון להסתיר את העסקת המבשלות

בטיוטה שפורסמה מוזכר מקרה שבו נתניהו נזפה באב הבית מני נפתלי לאחר שכתב מזכר בו התייחס לעבודתה של טבחית במקום. עוד נכתב כי ההוצאות החודשיות על הארוחות הגיעו לעתים ל-20 אלף שקלים (חדשות10)

– פרקליטם של בני הזוג נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, התייחס לטענות שעלו בהחלטה להגיש כתב אישום נגד רעיית רה"מ. "יש לנו תשובות על גבי תשובות, גם עקרוניות, גם עובדתיות", טען וינרוט. "לא נלך לעסקת טיעון – נילחם" (חדשות2)

פרשת הצוללות: גל מעצרים נוסף צפוי בתחילת השבוע; פוליטיקאים ייחקרו

– איש עסקים המקורב מאוד לשר שטייניץ נחקר כעת באזהרה

– גורם המעורב בחקירה סיפר כי צפויות חקירות ומעצרים נוספים. הגורם הוסיף כי ייתכן שחלק מהנחקרים החדשים יהיו פוליטיקאים ואף ייתכן שייחקרו באזהרה (חדשות2)

– לראשונה מאז החל לתת עדותו, עומת עד המדינה מיקי גנור עם היועץ צחי ליבר, שהודה כי העביר כסף לראש לשכת נתניהו לשעבר דוד שרן. במהלך העימות קרא עד המדינה ליועץ האסטרטגי  "צחי, סיפרתי להם הכל", אך ליבר זעם על הארכת מעצרו ושתק בעימות.

– עימות התקיים גם בין עד המדינה גנור מול מפקד חיל הים לשעבר צ'ייני מרום; גנור: "העברתי לך כסף"

עסקת כלי השיט בסכנה: טיסנקרופ חוקרת את החשדות לשוחד

חברת הענק הגרמנית מנהלת חקירה עצמאית בעזרת משרד עורכי דין גדול בישראל. באיטליה מצפים שמשרד הביטחון יפרסם מכרז חדש שיאפשר למספנות מקומיות להשתתף בו (מעריב)

יו"ר האופוזיציה, הרצוג: "יש להעניק מראש חנינה גורפת לנתניהו, אם יתפטר"

שר הביטחון לשעבר, יעלון: "מבחינה ציבורית נתניהו חייב להתפטר, לישראלים מגיע רה"מ שלא נמצא בחקירות" * עוד אמר: "אנשים לא מבינים עד כמה השחיתות פוגעת בכל אחד מאיתנו"

מני נפתלי מגיב לדברי ראש הממשלה: "שיוריד את החסינות שלו, כדי שאגיש תביעה"

בטחוני

חיזבאללה: חשפנו מתקן ריגול ישראלי בדרום לבנון בתוך סלע

רשת "אלמיאדין" דיווחה כי אנשי הארגון גילו מתקן ריגול ישראלי שהוטמן בתוך סלע ליד הכפר שובא בדרום לבנון. * על פי הדיווח מכשיר הריגול שנתפס כלל מצלמה תרמית לראיית לילה. * עוד ציינה הרשת כי "הגילוי מגיע על רקע התרגיל הגדול שעורך האויב בצפון פלסטין הכבושה"

מדיני

לראשונה מאז היבחרו לראשות חמאס: מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הגיע לביקור רשמי במצרים; דיווח: ידון עם המצרים בתיק השבויים הישראליים המוחזקים ברצועה

ראש הלשכה המדינית של חמאס הגיע לקהיר לאחר שעבר מהרצועה דרך מעבר רפיח, על מנת להיפגש עם בכירים בקהיר יחד עם גורמים נוספים בארגון על מנת לדבר על דרכים להקל על תושבי הרצוע

– מקורות בחמאס: המשלחת למצרים בראשות הנייה כוללת את יחיא סנואר

– האתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" המקורב לקטאר ציטט מקור בחמאס שטען כי במהלך ביקור המשלחת הפלסטינית בקהיר ידונו ב"סוגיית האסירים הישראלים המוחזקים בידי הארגון"

 – חמאס חידש את הזרם: תושבי הרצועה שוב זוכים לשש שעות חשמל ביממה; חמאס רכש במפתיע סולר ממצרים

דיווח: נתניהו נפגש עם בכיר קטארי בת"א שדרש – "התערב במשבר המפרץ"

אתר החדשות הסעודי דיווח כי ראש הממשלה עם בכיר בנסיכות הערבית העשירה והשניים דנו בנושאים שקשורים לביטחון המזרח התיכון והמשבר בין הנסיכות לסעודיה (מעריב)

התקיפה בסוריה: לבנון צפויה להתלונן באו"ם: מטוסים ישראלים עברו בשטחנו כדי לתקוף בסוריה

המועצה הצבאית של המדינה מסרה שהתלונה למועצת הביטחון "תתמקד בהפרה הבוטה של ישראל את ריבונות לבנון". – "אי אפשר לשתוק על התקיפה הישראלית בסוריה מהמרחב האווירי שלנו"

– סוריה הגישה תלונה שבה נכתב כי ישראל תומכת בטרור

משרד החוץ האמריקאי סתר את דברי השגריר בישראל: אין שינוי במדיניות כלפי השטחים * בראיון לג'רוזלם פוסט אמר שגריר ארה"ב בישראל כי השמאל בארץ מתנגד ל"כיבוש לכאורה". * דוברת משרד החוץ האמריקאי: דבריו לא מייצגים שינוי מדיניות מצד ארה"ב (הארץ)

אבו מאזן הקפיא את העברת התקציבים למועדון האסיר הפלסטיני לפני מספר שבועות. * על פי הערכות, ההחלטה התקבלה על רקע הלחץ מצד ארה"ב וישראל על הרשות בכל הנוגע לסיוע לאסירים הפלסטינים (הארץ)

חבר בית הנבחרים בארגנטינה יצא נגד ביקור נתניהו במדינה (חדשות10)

חוץ

אירמה התחזק שוב לדרגה 4, וצפוי להתחזק עוד יותר * סופות טורנדו החלו לנשוב בחופי פלורידה לקראת הגעת "אירמה"

מלווה ברוחות במהירות של 210 קמ"ש, "אירמה" החלה להכות באיים הדרומיים של המדינה. * הבוקר נמצאת הסופה כ-115 ק"מ מדרום מזרח לקיי ווסט, המקום הראשון בו תפגע הסופה, שהתחזקה לדרגה 4 וצפויה להתחזק עוד יותר. * המושל פלורידה  הורה לכמעט שבעה מיליון תושבים שחיים לצד שני קווי החוף להתפנות – "אם קיבלתם הוראה לעזוב – עזבו עכשיו, זו הסופה הקטלנית ביותר שראינו" * נושאת המטוסים "לינקולן" נשלחה למתן סיוע * * טראמפ: הנה מגיעה אירמה, שאלוקים יברך את כולנו

– מניין ההרוגים הרשמי בסופה עומד על 23 בני אדם לפחות ולפי ההערכות היא תגרום נזק בשווי מיליארדי דולרים

– מושל המדינה קורא שלא לקחת סיכונים ומזהיר מעוצמתה. "לא ייאמן כמה הסופה הזאת חזקה והרסנית, היא קטלנית", אמר. "מפלס המים עלול לעלות בכ-4 מטרים" – "לפי מה שאנחנו יודעים רוב תושבי פלורידה יושפעו מהסופה"

– הקונגרס אישר סיוע של 15.3 מיליארד דולר לשיקום נזקי הסופות שפקדו את ארה"ב * הקונגרס אישר את העלאת תקרת החוב בעקבות ההוריקנים

– צרפת: נזקי הוריקן "אירמה" נאמדים ב-1.2 מיליארד אירו * טראמפ למקרון: נסייע בשיקום האיים בריבונות צרפתית שניזוקו בהוריקן אירמה

– אזהרות ההוריקן התרחבו גם למדינות ג'ורג'יה, דרום וצפון קרוליינה ואלבמה. * הוריקן חוזה עלה לדרגה 4

חשד שאיראן סייעה לצפון קוריאה בהתקדמותה הגרעינית

גורמים בכירים בממשל בבריטניה מסרו כי גורם חיצוני סייע בחשאיות ל"קפיצה" הטכנולוגית האחרונה ביכולותיה הגרעיניות של צפון קוריאה. * שר בריטי: "המדענים הקוריאנים לא פעלו בוואקום" – "לא סביר שהמדענים בפיונגיאנג הגיעו לרמה טכנולוגית מן הסוג הזה בעצמם", צוטט אחד הבכירים.* משרד החוץ הבריטי יחקור: האם אירן או רוסיה עזרו לפיונגיאנג? (טלגרף)

טראמפ שוקל: הצבת נשק גרעיני בדרום קוריאה

החשש שצפון קוריאה תציין את יום השנה ה־69 להיווסדות הרפובליקה בניסוי פרובוקטיבי שלישי בטיל בין־יבשתי לא התממש בסוף השבוע (ישראל היום)

רעש האדמה במקסיקו: לפחות 90 נהרגו מתוכם 71 נהרגו במדינת מחוז אחת

מניין ההרוגים ברעידת האדמה בעוצמה 8.2 שהכתה בדרום המדינה ביום שישי צפוי לעלות עם התקדמות עבודות החילוץ ופינוי ההריסות. רבים לא חוזרים לבתיהם מחשש לרעידות נוספות * ראש העיר של חוצ'יטאן: "הרגע הקשה ביותר בהיסטוריה של העיר" * זמן קצר לאחר הרעידה, הוריקן קטיה, שהוגדר בדרגה 1 היכה באזור * רעידת האדמה בחוף הדרומי הייתה חזקה יותר מרעידת האדמה שפגעה בשנת 1985 במקסיקו סיטי והרגה אלפים, הפעם הנזק היה יחסית קטן. * ישראל תעניק סיוע ל-2 מדינות מחוז

לראשונה מאז פרוץ המשבר: מנהיגי קטאר וסעודיה שוחחו לפתרון המשבר; המגעים התפוצצו

כשלשה חודשים לאחר פרוץ המשבר במפרץ, במסגרתו מטילות ערב הסעודית ובנות בריתה חרם על קטאר, ניסה נשיא ארה"ב לקדם פתרון למשבר באמצעות שיחה טלפונית בין מנהיגי שני הצדדים – "חשוב לשמור על חזית אחידה במפרץ נגד הטרור" , מדובר בשיחה ראשונה בין גורם בכיר בסעודיה לבין מקביליהם בקטר מאז פרוץ המשבר. אולם בסופו של דבר דווקא הדיאלוג הוביא לפיצוץ נוסף בין המדינות היריבות

סוכנות הידיעות הרשמיות של קטר וסעודיה דיווחו שבין שליטי המדינות התקיימה שיחת טלפון בה הביע שליט קטר את רצונו לשבת לשולחן המשא ומתן ולדון בתנאים שהציבו מדינות המפרץ המחרימות. אלא שזמן קצר לאחר מכן האשימה סעודיה את קטאר בדיווחים מטעים – והשעתה את המגעים עמה

טורקיה מזהירה אזרחיה מפני נסיעה לגרמניה "האנטי טורקית"

טורקיה: חיסלנו 99 מלוחמי הכורדים בגבול עיראק

רוסיה: מוכנים לנקוט צעדים קונקרטיים לשיפור הקשר עם ארה"ב

מרקל: מעוניינים בשיפור היחסים עם רוסיה

השגריר החדש של רוסיה בארה"ב: "הייתה לי פגישה חמה עם טראמפ"

ארה"ב: חקירות קשרי ממשל טראמפ עם הממשל הרוסי: 6 יועצים יתושאלו

– אישום בארה"ב: בנו של פרלמנטר רוסי גנב פרטי כרטיסי אשראי מאזרחים

גרמניה: כוחות הביטחון הגרמניים מצאו בפשיטה שעשו במשרדים ובבתים של שני חשודים בטרור רשימה של 5,000 שמות לחיסול, בהם 100 פוליטיקאים. * על פי החשד אחד החשודים, שוטר לשעבר, השתמש במחשב במשרדו לאיתור כתובות של פוליטיקאים ואנשי שמאל, אותם רצו לחסל בשל תמיכתם במדינויות הסובלנית של הממשל בנושא ההגירה למדינה (חדשות2)

מיאנמר: מורדים בני המיעוט המוסלמי הכריזו הפסקת אש זמנית

– ארה"ב: "על מיאנמר להגיב באופן אחראי למתקפות על כוחות הביטחון שלה"

– 270 אלף בני רוהינגה נמלטו בתוך שבועיים מבורמה לבנגלדש * האו"ם התריע מפני מספר מדאיג של פליטים, שמבוסס על הערכות גסות של ארגוני סיוע. חלק מהפליטים, שנמלטים מאימת כוחות הביטחון בארצם, מגיעים דרך הים, שמסוכן בעונה זו של השנה (הארץ

סוריה: צבא אסד שבר את מצור דאעש על בסיס חיל אוויר במזרח המדינה

– צבא סוריה השתלט על שדה נפט בדיר א-זור שהיה בידי דאע"ש

– הכורדים פתחו במבצע נגד דאעש במחוז דיר א-זור

– דאעש: "המדבר הסורי יהיה עד בחודשים הקרובים לקרבות גדולים"

קוריאה: מקרון לטראמפ ונשיא יפן: "נחוצה בעמדה מאוחדת ותקיפה מול צפון קוריאה"

– מרקל: המודל הדיפלומטי שהצליח מול איראן עשוי להצליח גם מול צפון קוריאה (ערוץ7)

– חיל האוויר היפני ביצע תרגיל משותף עם ארה"ב מדרום לחצי האי הקוריאני

– ארה"ב: יש להצביע באו"ם על החרפת סנקציות על צפון קוריאה * בין העיצומים המוצעים: עצירת המסחר בתחום הנפט והטקסטיל, ואף הקפאת הנכסים של הממשלה ושל המנהיג קים ג'ונג און

צרכנות

משרד התקשורת החל להקל על יבוא מוצרים מחו"ל * הציוד שמותר מעתה ליבוא מסחרי ללא אישור תקשורת ובלי הגבלת כמות הם מכשירי סלולר לבעלי רישיון סחר תקף, ציוד עם רכיב תקשורת בלוטות', ציוד ניווט GPS או כל מקלט רשת לוויינים אחרת, דיבוריות לרכב, שלטים לצעצועים ועוד (דה מרקר)

נדל"ן

עתירה לבג"ץ: ההרשמה המקוונת ל"מחיר למשתכן" מפלה את החרדים; על שר האוצר, משה כחלון ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט להשיב לטענות המועלות בעתירה, עד ליום חמישי, ארבעה ימים לפני סגירת ההגרלה * לטענת העותר עו"ד נתן רוזנבלט, הפרסום להרשמה לתעודות זכאות ולהגרלות מחיר למשתכן בוצע בעיקרו באמצעים אלקטרוניים, אך המשפחות החרדיות ברובן אינן חשופות לפרסומים, ומשכך נרשמו לזכאות רק לשלב ב' * כך לדוגמא, בהגרלה השנייה, שנפתחה בשבוע שעבר, הועמדו לרישום כ–11.5 אלף דירות, מתוכן חברי סדרה א' יכולים להירשם לכל ההגרלות, בעוד חברי סדרה ב' יכולים להירשם רק לפרויקט אחד של 68 דירות בבית שמש. * העותר דורש לתקן את העיוות ולאפשר לנרשמי סדרה ב' להתחרות יחד עם סדרה א' בהגרלות הבאות. (הפלס | דה מרקר)

כלכלה
הדולר נופל על רקע חשש מנזקי סופות ההוריקן בארה"ב * המטבע האמריקני נופל ביחס למטבעות המובילים בעולם והוא כבר מתקרב לרמה הנמוכה ביותר מזה שלוש שנים. * החשש העולמי מהנזקים הכלכליים של סופות ההוריקן הפוקדות את ארצות הברית מביאות לירידה בערך הדולר שנחלש מול הין, הפרנק השוויצרי, הליש"ט, היורו ועוד. (ענין מרכזי)

אספקת הגז ממאגר תמר תשובש למשך 40 יום * זאת בעקבות עבודות תחזוקה * הממשלה תאשר היום הכרזה על מצב חירום (דה מרקר)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן