Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 11 ספטמבר 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה נדחתה למועד לא ידוע פסגת ישראל-אפריקה שתוכננה כגולת הכותרת של הידוק היחסים עם היבשת (מדיני) ישראל וסין חתמו על הסכם כלכלי בשווי 300 מ' דולר (מדיני) מצרים: לפחות 18 הרוגים במארב של אנשי דאעש על שיירת משטרה סמוך לאל עריש בסיני (חוץ) פריז: המשטרה חוקרת פשע אנטישמי נגד משפחה יהודית  (חדשות) ארגוני זכויות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

נדחתה למועד לא ידוע פסגת ישראל-אפריקה שתוכננה כגולת הכותרת של הידוק היחסים עם היבשת (מדיני)

ישראל וסין חתמו על הסכם כלכלי בשווי 300 מ' דולר (מדיני)

מצרים: לפחות 18 הרוגים במארב של אנשי דאעש על שיירת משטרה סמוך לאל עריש בסיני (חוץ)

פריז: המשטרה חוקרת פשע אנטישמי נגד משפחה יהודית  (חדשות)

ארגוני זכויות אדם מסרבים לסייע לקורבנות הרשות הפלסטינית (חדשות)

משרד האוצר: שפל בעסקאות נדל"ן (נדל"ן)

חדשות

פריז: המשטרה חוקרת פשע אנטישמי נגד משפחה יהודית

משטרת פריז מחפשת אחרי שלושה חשודים אשר פרצו לביתה של משפחת פינטו בעיר והחזיקו את בני המשפחה כבני ערובה. ""אתם יהודים, אז איפה הכסף?", הטיח בהם אחד השודדים (nrg)

ארגוני זכויות אדם מסרבים לסייע לקורבנות הרשות הפלסטינית

52 ערבים-ישראלים ופלסטינים שעונו על ידי הרשות, זכו בתביעה נגדה. משהגיעו לשלב הפיצויים הם נתקלים בקושי בקביעת אחוזי נכות, בשל הצורך במומחים שיקבעו אותם. עורך דינם פנה לארגוני זכויות אדם והתשובה שקיבל: "סיוע – רק למי שתובע את ישראל" (nrg)

נשיא אזרבייג'ן חנן את העיתונאי הישראלי אלכסנדר לפשין * לפשין נידון ביולי לשלוש שנות מאסר  , שנכלא במדינה לאחר שפרסם מספר ידיעות ביקורתיות בשפה הרוסית נגד הממשל, בגין כניסה לא חוקית לחבל נגורנו-קרבאך. * החנינה נכנסת לתוקף באופן מידי

פוליטי

הוצאות נתניהו חריגות? החשבוניות של קודמיו מראות אחרת * האם הרגלי הכיבוד בתקופת נתניהו חריגים ממה שהיה מקובל בקרב קודמיו? ליל הסדר שערך אולמרט עלה חצי ממה שהוציאה משפחת נתניהו בשנה, שרון הוציא 20 אלף שקלים על כיבוד (nrg)

שקד על חוק ההסדרה: "הכנסת היא האחראית להחליט"

אריה דרעי, שר הפנים נחקר היום פעם נוספת בחשד להלבנת הון בלהב 433

בטחוני

המטה ללוחמה בטרור: חשש מפיגועים באירופה, אל תטוסו לטורקיה; איום טרור חמור בירדן וסיני * אזהרות המסע לקראת החגים חודדו, ובראשן החשש כי דאע"ש יבצע פיגועים נוספים באירופה ובמדינות במזרח התיכון. גם איום הטרור בסיני, במצרים ובירדן מוגדר חמור

לבנון תגיש תלונה לאו"ם על פעילות חיל האוויר הישראלי בשמי לבנון

מדיני

ישראל וסין חתמו על הסכם כלכלי בשווי 300 מ' דולר

ההסכם צפוי להביא לגידול בייצוא מישראל לסין ולהרחיב את הפעילות הכלכלית בין שתי המדינות לטכנולוגיות ידידותיות לסביבה וחקלאות מתקדמת. * כחלון: "ההסכם מלמד על עוצמתה של התעשייה הישראלית והמוניטין שלה בעולם" (nrg)

נדחתה למועד לא ידוע פסגת ישראל-אפריקה שתוכננה כגולת הכותרת של הידוק היחסים עם היבשת

הפסגה שתוכננה להתקיים בטוגו בחודש אוקטובר ולהוות את האירוע המשמעותי ביותר ביחסים בין המדינות בשנים האחרונות, נדחה בעקבות בקשתו של נשיא טוגו ותתקיים במועד לא ידוע.

הרקע לביטול הפסגה, שהיתה אמורה להתקיים באוקטובר בטוגו, הוא בעיקר המשבר הפוליטי במדינה – אך גם לחצים מצד הפלסטינים, דרום אפריקה ומדינות ערביות

– מקור מדיני אמר ל-360 כי ועידת "ישראל-אפריקה" נדחתה בשל קושי לוגיסטי, ולא בשל הלחץ מצד מדינות ערב. לדבריו, העובדה ש-14 מנהיגים ישתתפו באירוע מעידה על הצלחת הקשרים עם מדינות היבשת (nrg)

לקראת הגעתו לארגנטינה: כרזות אנטישמיות נגד נתניהו בבואנוס איירס

פעילים פרו פלסטינים תלו בעיר הבירה של המדינה הדרום אמריקאית תמונות של ראש הממשלה במדי אס אס וכתבו: " ציונים החוצה, נתניהו מבוקש על פשעים נגד זכויות אדם ורצח עם הפלסטיני" * ראש המאבק באנטישמיות העולמית: "השלטים שזועקים אנטישמיות ושנאה נגד ישראל"

חוץ

מצרים: לפחות 18 הרוגים במארב של אנשי דאעש על שיירת משטרה סמוך לאל עריש בסיני

השיירה עלתה על מטען צד שהטמינו החמושים מערבית לעיר אל-עריש. קצין בדרגת תת אלוף וחמישה מהתוקפים נהרגו בחילופי האש, ארבעה כלי רכב משטרתיים פוצצו * דאעש נטל אחריות על הפיגוע

ההוריקן בפלורידה: "אירמה" נחלשת, מיליונים עדיין ללא חשמל

מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית הודיע כי הסופה נחלשה לדרגת סערה טרופית, אך עדיין מפיקה רוחות היא מפיקה רוחות במהירות של 110 קמ"ש. הסופה צפויה להחלש ככל שהיא מתקדמת צפונה לכיוון טמפה (nrg)

ההערכה: נזקי ההוריקנים – כ-290 מיליארד דולרים

הסופה "אירמה" נחלשת ומניין הנפגעים נמוך מהצפוי, אך בארה"ב מעריכים כי השיקום מפגעי "אירמה" וההוריקן "הארווי" ייארך זמן רב וידרוש תקציב מיוחד. כ-4.6 מיליון בתי אב מנותקים מחשמל בפלורידה וג'ורג'יה (חדשות2)

ביזה ואלימות באיים הקריביים שנפגעו מהוריקן אירמה: "כל המזון אזל, נלחמים על מה שנשאר"

ימים ארוכים ללא אספקה, מים וחשמל ובלי אפשרות להימלט הובילו להתפוררות החוק באיים. תושבים מדווחים על כנופיות חמושות ברחובות, צרפת והולנד שלחו חיילים להשבת הסדר (הארץ)

ארה"ב מספקת לאפגניסטן מסוקים מתקדמים

שר החוץ הקטארי: "רודפים אותנו כדי להתערב במדיניות שלנו, לא נסבול זאת"

ונצואלה: האו"ם: ייתכן ונשיא ונצואלה ביצע פשעים נגד האנושות בארצו במהלך הפגנות

מיאנמר: האו"ם: התנהלות השלטון במיאנמר היא דוגמה לטיהור אתני

עיראק: עיראק מחזיקה ב-1,400 נשים וילדים זרים של אנשי דאעש * נשים מטורקיה, מרכז אסיה וגם מאירופה מוחזקות יחד עם ילדיהן בתנאים קשים במחנה דרומית למוסול בעקבות סילוק כוחות המדינה האסלאמית מהאזור. * קצין בכיר: "התעמולה של דאעש הטעתה אותן" (מעריב)

קובה: 10 בני אדם נהרגו בסופת ההוריקן "אירמה"

קוריאה: סין: להביא לפירוז חצי האי הקוריאני באמצעי שלוםקמבודיה: ראש ממשלת קמבודיה מאיים לפרק את מפלגת האופוזיציה * לאחר מעצר ראש מפלגת האופוזיציה בתחילת החודש טוען כעת ראש הממשלה הון סן שהמשך תמיכת חבריה בו מהווה בגידה. בחודשים האחרונים נסגרו מספר עיתונים ותחנות רדיו שביקרו את הממשלה (הארץ)

שוויץ: 27 פצועים בהתנגשות בין שתי רכבות בדרום המדינה

נדל"ן

משרד האוצר: שפל בעסקאות נדל"ן

נתוני המשרד מצביעים על האטה בשוק הדיור עם ירידה של 9% במספר העסקאות לעומת השנה שעברה. ירידה משמעותית של 13% חלה ברכישת דירות על ידי משקיעים

כלכלה

שערים יציגים (11/09/17): דולר = 3.521 ; ליש"ט = 4.6493 ; אירו = 4.2302 ; פרנק שוויצרי = 3.7099

קאר שולץ מונה למנכ"ל טבע, מנייתה זינקה בכמעט 10% * החברה הודיעה על מינויו של מי שכיהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל ענקית התרופות הדנית Novo Nordisk, שולץ יעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפ"ת (מעריב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן