Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 12 ספטמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה הרגעה או הסחה?: חיזבאללה משדר מסרים מרגיעים לישראל על רקע התרגיל בצפון והתקיפה בסוריה (בטחוני) 4 מטעני צינור יודו הלילה אל כביש המנהרות בין ירושלים לגוש עציון (בטחוני) המערכת ששומרת על הכנרת מפני 'טרור מים' של חיזבאללה (בטחוני) הסורים טוענים: שיגרנו טילים לעבר מטוסי צה"ל בלבנון ומטוס קרב ישראלי נפגע (בטחוני) ממשל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

הרגעה או הסחה?: חיזבאללה משדר מסרים מרגיעים לישראל על רקע התרגיל בצפון והתקיפה בסוריה (בטחוני)

4 מטעני צינור יודו הלילה אל כביש המנהרות בין ירושלים לגוש עציון (בטחוני)

המערכת ששומרת על הכנרת מפני 'טרור מים' של חיזבאללה (בטחוני)

הסורים טוענים: שיגרנו טילים לעבר מטוסי צה"ל בלבנון ומטוס קרב ישראלי נפגע (בטחוני)

ממשל טראמפ תומך בהגדלת הסיוע הצבאי לישראל (מדיני)

ממשל טראמפ מרגיע: ישראל לא תחזיר כסף (מדיני)

ניצחון לאבו מאזן? חמאס: מוכנים להקים ממשלה משותפת עם פתח בתמורה להסרת הסנקציות (מדיני)

הוריקן אירמה שמכה בפלורידה נחלש לסופה טרופית; פלורידה מתחילה לאמוד את נזקי הסופה (חוץ)

גורמים אמריקאים: טראמפ שוקל מדיניות יותר אגרסיבית כלפי איראן (חוץ)

מועצת הבטחון של האו"ם אישרה פה אחד סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, אך ארה"ב נאלצה להסתפק בעונשים חלשים כדי לספק רוסיה וסין (חוץ)

הליכודניקים החדשים זוכים לתמיכה מבית; הנגבי בכנס של הליכודניקים החדשים: קבוצה אידיאליסטית (פוליטי)

מחאת הנכים: נתיבי איילן נחסמו לתנועה בשלושה מוקדים (חדשות)

גר מעבר לקו הירוק? פנגו לא תיתן שירות (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: שרבי ברוב אזורי הארץ. הביל ברצועת החוף. ישרור עומס חום כבד עד קיצוני בכל אזורי הארץ. הלילה: מעונן חלקית. במישור החוף וצפון הנגב יתכן אד.

רביעי: תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ והביל במישור החוף. עדיין ישרור עומס חום כבד ברוב האזורים.

חמישי: בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות והקלה משמעותית בעומסי החום.

שישי: מעונן חלקית. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן תחזורנה להיות רגילות בעונה.

חדשות

מחאת הנכים: נתיבי איילן נחסמו לתנועה בשלושה מוקדים

חסימות ועומסים בירידה מכביש 5 לאיילון, כביש 2 מגלילות ל-5 מזרח ובמחלף שבעת הכוכבים. הנכים דורשים השוואת תקציב הנכות לשכר המינימום.

גר מעבר לקו הירוק? פנגו לא תיתן שירות אלא רק בתחומי גבולות המדינה

פנגו, מסרבת לתת שירות תיקון וחילוץ אם השירות נחוץ מעבר לקו הירוק * לאחרונה החלה חברת פנגו להציע שירות של חילוץ וסיוע במקרי חירום, אך תושב קריית ארבע ששאל האם החברה מגיעה לאזור בו הוא מתגורר נענה בשלילה. "קרית ארבע? אנחנו נותנים שירות בחיפה" (nrg | חדשות2)

חוק החרם יופעל על אמנסטי אינטרנשיונל * לראשונה מאז נחקק, ובעקבות חשיפת "ישראל היום": מדינת ישראל מפעילה את חוק החרם – על הכוונת: ארגון אמנסטי שקרא לחרם על מוצרים מיו"ש (nrg)

עיריית ירושלים תקל על קיום מחאות, לאחר שנקבע כי פגעה בחופש הביטוי * בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח, כעת יוכלו מפגינים לישון באוהלי מחאה ולא יצטרכו להפקיד ערבויות של אלפי שקלים. מנדלבליט ביקר בחריפות: לעירייה אין סמכות לדרוש רישיון להפגנות (הארץ)

המדינה תומכת באי הריסת חלק מהבתים בנתיב האבות * מתשובת המדינה לעתירת תושבי השכונה לבג"ץ, שדרשו בששה בתים רק לנסר את הפינות שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית, עולה מבחינתה אין בעיה לעשות כן. * נאמן: "זה אינו מתקן את העוול והאבסורד אלא רק מדגישה אותו" (כיפה)

משבר האמוניה: גפני מגבש הצעת חוק שתעקוף את עיריית חיפה * יו"ר ועדת הכספים מגבש הצעה שתאפשר למדינה להכריע במחלוקות בין משרדי הממשלה לעיריות בנושא רישוי עסקים * בעירייה רוצים שהובלת האמוניה תתבצע במכלים קטנים, אך במשרד להגנת הסביבה מעדיפים להזרים אמוניה בצנרת (דה מרקר)

פוליטי

פרשת הצוללות: גיסו ויועצו של השר שטייניץ נחקרו בפרשת הצוללות

יועצו הפוליטי לשעבר של שר האנרגיה עד 2011, אביעד שי, וגרי חכים – הנחשב לאחד ממומחי התשתיות הבכירים בעולם – פעיל בולט לשעבר במפלגת הליכוד וגיסו של שטייניץ הם אלו שנחקרו במסגרת פרשת 3000. * במשטרה מעריכים כי גם שטייניץ יזומן למסירת עדות בפרשה

הליכודניקים החדשים זוכים לתמיכה מבית; הנגבי בכנס של הליכודניקים החדשים: קבוצה אידיאליסטית

באירוע לקראת השנה החדשה השתתפו השר הנגבי וחברי הכנסת גליק והשכל * הנגבי: ניסיונות למנוע מאנשים להתפקד הם בלתי חוקיים, אתגייס לכך שכל אדם שיתפקד יוכל לבחור * ח"כ ביטן: צחי הנגבי לא יכול לתמוך בליכודניקים החדשים ולצפות לקולותינו * בית הדין של הליכוד ידון ביום חמישי בעתירה להדיח 15 מחברי הקבוצה

גורמים בפרקליטות: כתב האישום נגד שרה נתניהו צריך היה לכלול סעיפים נוספים * גורמים בפרקליטות סברו שטיוטת כתב האישום נגד שרה נתניהו צריכה הייתה לכלול סעיפים נוספים, אבל מנדלבליט החליט שלא (חדשות2)

לבני: לא להכריז עכשיו על חנינה לנתניהו (Ynet)

בטחוני

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל הביאו למעצרו של פלסטיני שניסה לעבור בעמדת בידוק המובילה למערת המכפלה שבחטמ"ר יהודה כשהוא נושא סכין על גופו * הבוקר הגיע פלסטיני כבן 15 לאחת מעמדות הבידוק הסובבות את מערת המכפלה שבחברון, הפלסטיני שהחשיד את לוחמי מג"ב שפעלו במקום, התבקש להרים את חולצתו, שם מתחת לחולצה הבחינו הלוחמים כי הוא הסליק סכין * עם גילוי הסכין, החשוד שלף אותה ממכנסיו, והלוחמים הביאו למעצרו תוך שהם מכוונים את נישקם לעברו * החשוד נעצר ללא שימוש בירי והועבר לחקירת גורמי הביטחון.

הרגעה או הסחה?: חיזבאללה משדר מסרים מרגיעים לישראל על רקע התרגיל בצפון והתקיפה בסוריה

סגן מזכ"ל חיזבאללה אמר כי התרגיל לא מעיד על כוונת ישראל לפתוח במלחמה, וכן שתקיפת המפעל לייצור נשק בסוריה המיוחסת לישראל אינה עילה למלחמה * במקביל, ע"פ הדיווחים החיזבאללה העלה כוננות בגבול עם ישראל בשל תרגיל צה"ל באזור

4 מטעני צינור יודו הלילה אל כביש המנהרות בין ירושלים לגוש עציון

כביש 60 המנהרות נחסם ל 2 הכיוונים עקב טיפול במטעני חבלה מאולתרים שנזרקו על ידי מחבלים במספר מקטעים לאורך הכביש. חלק מהמטענים התפוצצו ובמקום פעלו חבלני המשטרה

המערכת ששומרת על הכנרת מפני 'טרור מים' של חיזבאללה

אחת המערכות המתקדמות בעולם לניטור מוקדם של זיהום מים הותקנה באגן ההיקוות של האגם. זאת, גם כדי להיערך לאפשרות של זיהום מקורות המים שלו בלבנון (מעריב)

הסורים טוענים: שיגרנו טילים לעבר מטוסי צה"ל בלבנון ומטוס קרב ישראלי נפגע

על פי דיווחים בתקשורת הסורית, סוללת טילי נ.מ. של צבא אסד מדגם SA-5, שיגרה טילים לעבר מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי שטסו מעל שמי לבנון. כמו כן נטען, כי מטוס קרב ישראלי נפגע. בצה"ל לא הגיבו לדיווח

ליברמן: מציע לשכנינו מצפון לא לנסות אותנו ולא לשגר איומים

בחסדי שמים סוכל פיגוע דקירה בחברון: נער פלסטיני בן 15 חמוש בסכין נעצר סמוך למערת המכפלה * זהו אירוע שלישי בתוך פחות משבוע, בו מגיע פלסטיני למקום כשהוא חמוש בסכין.

ליברמן: "איראן היא מקור הטרור האסלאמי" * במסגרת הכנס השנתי הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור, אמר שר הביטחון כי "כל העולם החופשי, ולא רק ישראל, צריכים להבין שמקור הבעיה הוא איראן". (nrg)
הלילה במהלך סריקות של כוחות צה״ל ומשטרת ישראל למציאת אמצעי לחימה, תפסו הכוחות בעוג׳ה שני נשקים

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל באיו״ש ובבקעה 18 מבוקשים. שמונה מהמבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

מדיני

ניצחון לאבו מאזן? חמאס: מוכנים להקים ממשלה משותפת עם פתח בתמורה להסרת הסנקציות

בתום פגישה של משלחת בראשות הנייה עם המודיעין המצרי, הודיע חמאס כי הוא מוכן לשוב להבנות שהארגון הגיע אליהן מול הרשות הפלסטינית במגעי האחדות בין הצדדים וזאת בתמורה להשבת החשמל ברצועת עזה

ממשל טראמפ תומך בהגדלת הסיוע הצבאי לישראל

מקורות בבית הלבן: הנשיא מעוניין להוסיף 75 מיליון דולר למענק שמעבירה ארה"ב, למען צרכי הביטחון הישראלים. "הממשל מחוייב להבטיח את ביטחון ישראל" (מעריב)

ממשל טראמפ מרגיע: ישראל לא תחזיר כסף

מחלקת המדינה מכחישה את הדיווחים לפיהם המזכיר טילרסון דרש מישראל להחזיר חלק מכספי הסיוע, כדי לשמור על ההסכם שנחתם בימי אובמה. (ערוץ7)

השר כץ: נתניהו צריך לדרוש מטראמפ "להקפיא, לשנות או לבטל" את הסכם הגרעין עם איראן * השר ישראל כץ אמר את הדברים על רקע הפגישה הצפויה בין נתניהו לטראמפ בעוד כ-10 ימים והדיונים בקונגרס על עתידו של הסכם הגרעין. "איראן היא צפון קוריאה החדשה. יש לפעול מולה עכשיו", הוא הוסיף (הארץ)

רה"מ מבקר באמריקה הלטינית * עם ההודעה על ביטול מפגש הפסגה של ישראל עם מדינות אפריקה, ראש הממשלה מנסה להדק את היחסים עם אמריקה הלטינית: נתניהו נחת בארגנטינה למסע מדיני שיימשך עד ראש השנה. הוא שוחח עם כתבים, אך סירב להתייחס לחקירות נגדו ונגד רעייתו (חדשות2)

דיווחים בארגנטינה: נתניהו יקבל לידיו מהנשיא מידע ארכיוני חשאי * צפוי להיפגש היום עם הנשיא הארגנטינאי מאוריסיו מאקרי, ולפי כלי תקשורת במדינה יקבל לידיו מידע שהיה עד כה חשאי ונוגע לאירועים  שהתרחשו לאחר השואה. (חדשות10)

נתניהו בדרום אמריקה: "הטרור ינצח רק אם לא נילחם בו. העתיד מוטל על הכף"

חוץ

הוריקן אירמה שמכה בפלורידה נחלש לסופה טרופית; פלורידה מתחילה לאמוד את נזקי הסופה

"אירמה" ממשיכה להיחלש אחרי שעזבה את פלורידה לעבר ג'ורג'יה ודרום קרוליינה, כשהרוחות נעות במהירות של 55 קמ"ש ויש הצפות. הנזקים מוערכים ב-200-150 מיליארד דולר * הסופה הותירה מליונים ללא חשמל והציפה מספר ערים. מנופים קרסו, רבי קומות התנדנדו, מכוניות הפוכות בצדי הדרך, ויותר משישה מיליון איש פונו מבתיהם.

עלה ל-6 מניין ההרוגים בפלורידה בעקבות הוריקן "אירמה" * אדם נוסף נהרג בג'ורג'יה כתוצאה מהסופה

תושבי פלורידה חוזרים לבתים המוצפים ומלקטים את השאריות, מי שנפגעו קשה ביותר הם האנשים קשיי היום שמתגוררים בשכונות הקרוואנים

הבית הלבן: תושבי פלורידה קיז עשויים לא לחזור לביתם במשך שבועות

גורמים אמריקאים: טראמפ שוקל מדיניות יותר אגרסיבית כלפי איראן

בכירי מערכת הביטחון בארה"ב הציגו לנשיא טראמפ אסטרטגיה חדשה מול טהרן, שכוללת בין היתר יירוט משלוחי נשק מאירן לעזה והגברת הלחץ על תכנית הטילים. עוד כוללת התכנית שורת פעולות נגד תמיכתה של אירן בטרור * לפי גורמים בכירים בממשל האמריקני, התכנית שהוצגה לנשיא בסוף השבוע האחרון – צפויה לפגוע בנוכחות של טהראן בסוריה ובעיראק

מועצת הבטחון של האו"ם אישרה פה אחד סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, אך ארה"ב נאלצה להסתפק בעונשים חלשים כדי לספק רוסיה וסין

בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה קוריאה הצפונית החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות על יצוא הטקסטיל של המדינה ויבוא הנפט הגולמי שלה * הסנקציות לא כוללות עיצומים אישיים על קים ג'ונג און, כפי שארה"ב דרשה להטיל מתחילה, אך הן צפויות לפגוע קשות בכלכלת המדינה. בין הסנקציות איסור על ייצוא טקסטיל והגבלת ייבוא נפט

– שגרירת ארצות הברית באו"ם: "פיונגיאנג עוד לא עברה את נקודת האל חזור" – "אם היא תמשיך בדרכה המסוכנת – נמשיך בלחץ נוסף",

פרו הודיעה על גירוש שגריר קוריאה הצפונית משטחה במחאה נגד תוכנית הגרעין של פיונגיאנג

סבא"א: איראן עומדת בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין

טורקיה תרכוש מרוסיה את מערכת ההגנה האווירית S-400

נשיא גיאורגיה לשעבר פרץ בכוח לאוקראינה בליווי תומכיו * מיכאיל סאאקשווילי, שאזרחותו בוטלה בדצמבר 2015 ולכן קיבל אזרחות אוקראינית שגם היא בוטלה ביולי, התעמת עם אנשי ביטחון. בהמשך הופיע בלביב שבמערב אוקראינה לצד ראש העיר (הארץ)

ארה"ב: בית המשפט העליון של ארה"ב הקפיא פסיקה נגד צו ההגירה של טראמפ * ממשל טראמפ ביקש מביהמ"ש להסיר את כל ההגבלות מעל צו הפליטים

– קלינטון: אין ספק שישנם קשרים כלכליים בין טראמפ ורוסיה

– דוברת הבית הלבן: הנשיא צדק בהחלטה לפטר את קומי

בריטניה: הפרלמנט הבריטי אישר בקריאה שניה חוק המאשר את הברקזיט

טורקיה: סוכני ביון לשעבר יואשמו במעורבות בניסיון ההפיכה

נורווגיה: ממשלת הימין-מרכז ניצחה במערכת הבחירות הצמודה שהיו מבחן למדיניות ההגירה ולמסים * ניצחון ראשת הממשלה סולברג הוא הפעם הראשונה זה 30 שנה במדינה שראש מפלגת השמרנים נבחר בשנית. מנהיג האופוזיציה ממפלגת הלייבור כינה את התוצאות אכזבה עצומה * השמרנים צפויים לזכות בבחירות יחד עם חבריהם לקואליציה מימין המפה הפוליטית, המתנגדים להגירה למדינה * התוצאות צפויות להשפיע גם על היקף קידוחי הנפט

סוריה: 19 אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית במחוז דיר א-זור

– הקואליציה נגד דאעש: הדיווח לפיו תקפנו את צבא אסד וחיזבאללה – שגוי

ספרד: אלפים הפגינו בברצלונה למען עצמאות קטלוניה

עיראק: הכורדים רוצים מדינה – וזוכים להתנגדות * בעוד שבועיים יתקיים משאל העם לעצמאות המיעוט הכורדי ובמדינות רבות בעולם לא מרוצים. החל בארה"ב בה רצו לראות עיראק מאוחדת ועד איראן (חדשות10)

צרכנות

ארגון מגדלי עופות: יתכן שלא יהיה כלל מחסור בעופות לקראת החג * אין מקום לייצר היסטריה סביב אספקת העופות הטריים לקראת החגים, כך אומר מזכיר ארגון מגדלי עופות, מוטי אלקבץ. אנו עושים מאמץ לספק את מלוא הצריכה ויתכן שלא יהיה כלל מחסור בעוף. במידה ויוצר במקומות מסוימים מחסור נקודתי ניתן תמיד להשלים את הצריכה בעוף קפוא שמצוי בשפע. (MivzakLive)

אזהרה לצרכנים: לא לקנות קיווי שאינו בשל * לדברי מועצת המצחים, קטיפתו המוקדמת של הקיווי מונעת ממנו להבשיל כשהוא ברשתות השיווק או אצל הצרכנים (דה מרקר)

המאבק בין שופרסל לקוקה קולה עולה שלב: לא נותנת מבצעים על קוקה-קולה * כחלק מהחדרת מותג הקולה הפרטי שלה, שופרסל מוכרת את המשקה במחיר מוזל ואינה מאפשרת הצבה של המתחרה במסגרת מבצעים לחגים * לפי נתוני פרייסז, ברשתות רמי לוי ובויקטורי נמכרת שישייה בסכום ממוצע של כ-30 שקל וברשת ביינות ביתן ב-26 שקל. ניתן לשער שבשופרסל רוצים לנצל את החג כדי לחזק את מכירות המותג הפרטי גם בתחום הקולה, ולהציע אלטרנטיבה זולה למי שמחפש אותה. * דווקא ברשת החרדית של שופרסל – "יש חסד", בה עדיין לא נמכרת הקולה של שופרסל – ניתן למצוא הנחה יחסית.

בריאות

מונו חברי ועדת סל התרופות ל-2018, בראשה יעמוד מנהל איכילוב פרופ' גמזו * גמזו יחליף את יונתן הלוי, שלא ימשיך כיו"ר הוועדה עקב יחסים עכורים עם השר ליצמן. הוועדה תחל את עבודתה בחודש הבא ותדון בתרופות בהיקף שלושה מיליארד שקל, בעוד שתקציבה 450 מיליון (הארץ)

כלכלה

טורקיה: כלכלת טורקיה מזנקת – והלירה מגיעה לשיא מאז דצמבר * מגזר הבנייה הטורקי עודד את כלכלת טורקיה, שרושמת את קצב הצמיחה המהיר ביותר מבין הכלכלות הגדולות בעולם, מלבד סין והודו (בלומברג)
רוסיה: חילוץ הבנק הפרטי הגדול ברוסיה מעלה חשש לעתיד המגזר כולו * הבנק המרכזי של רוסיה הודיע בסוף אוגוסט כי יחלץ את אוטקריטי – הבנק הפרטי הגדול במדינה – לאחר שלקוחותיו משכו 7.4 מיליארד דולר ביוני וביולי * ברוסיה חוששים כי הבנקים הממשלתיים ימהרו להשתלט על נכסי הבנק הקורס (אקונומיסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן