Skip to content

כתום

יורם סימן טוב כן, יש לי חיבה רבה ופינה שמורה בלב לנבחרת הולנד בכדורגל, ולא, אני לא אוהד של בני-יהודה, למרות היותה קבוצה סימפטית למדי, עם בי"ס לכדורגל שהעלה על מגרשי הכדורגל בארץ כמה שחקנים מהטובים שישראל ראתה (עד כמה שניתן לומר במשפט אחד "כדורגל ישראלי" ו"טוב"). אבל לא על כדורגל אני רוצה לדבר. אני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יורם סימן טוב

כן, יש לי חיבה רבה ופינה שמורה בלב לנבחרת הולנד בכדורגל, ולא, אני לא אוהד של בני-יהודה, למרות היותה קבוצה סימפטית למדי, עם בי"ס לכדורגל שהעלה על מגרשי הכדורגל בארץ כמה שחקנים מהטובים שישראל ראתה (עד כמה שניתן לומר במשפט אחד "כדורגל ישראלי" ו"טוב"). אבל לא על כדורגל אני רוצה לדבר. אני בסה"כ רוצה להתייחס לצבע היפה, זה שנמצא בין אדום לצהוב ב"ספקטרום האור הנראה" (מעניין מי כותב את ההגדרות האלה) בנוגע לכניסתו של הנשיא לשעבר, מר משה קצב, לכלא.

נהוג להשתמש בצבע הכתום כדי להגביר את הנִרְאוּת של עצמים: כובעים, חליפות, גופיות ואביזרים נוספים, המיוצרים עבור אלה שבטיחותם תלויה בכך שייראו למרחוק. גם מדי אסירים הם בצבע כתום, ונראה שצבע מדי השרד החדשים של הנשיא לשעבר, משה קצב, לא חביב עליו, היות שעל פי הפרסומים הוא סירב להיפגש עם בני משפחתו כשהוא לובש אותם.

גם אלה שהיו נגד ההתנתקות מעזה לבשו כתום, כי זה היה צבע הדגל של המועצה האיזורית חוף עזה, אשר איגדה את יישובי גוש קטיף המפונה, ובאותה התקופה נמנעו רבים מללבוש בגדים כתומים שמא "יחשדו בהם" שהם נגד ההתנתקות. נראה שאצל קצב מבטא הצבע הכתום את אי שביעות רצונו מההתנתקות ממשפחתו, ממנעמי השלטון, מתחביביו ומכל אותם דברים שידו (ואולי עוד כמה חלקים בגופו) היתה משגת.

כמה יפה השפה העברית. כתום. מילה שנשמעת כל כך נעים לאוזן. מילה שיש בה תום. אבל בל נטעה: יש במילה הזו גם כתם, רבב, ואולי זו סיבה נוספת לכך שאסירים לובשים כתום. בצה"ל, הכתום הוא צבע הכומתה של פיקוד העורף ומספרים שעורף זה לא חלק בגוף שמומלץ להפנות לחברים בכלא.

כמה יפה השפה העברית. הנשיא לשעבר, מר משה קצב, הפך למריר. חומר לסרט של אבי ביטר ?

ועוד כמה ענייני קצב וכלא:

גימטריה היא אמצעי לקבל רמז לשם הבנת הכתוב וכלי פרשני שולי בדברי התנאים ובתלמוד. נמסר שתאו של קצב ממוקם באגף מספר 8 התורני, בו נמצאים 67 אסירים נוספים, לרבות השר לשעבר שלמה בניזרי, החולק עימו את תאו. בחשבון פשוט, מספר האסירים באגף התורני עומד "בזכות" מר קצב על 68. לא נעים לי לומר, אבל כשמדובר בכלא, 68 בגימטריה מרמז לנו על "חטאים", "זיהום", "אגואיזם", "יא אוכל", "זונה" ו"בן זוג", אבל כאמור, זהו כלי פרשני שולי ואלה רק פרפראות לחוכמה.

במסגרת קליטתו בבית הכלא נפגש קצב עם ועדת הקליטה והמיון וגם עם עובדת סוציאלית, אשר בחנה את מצבו הנפשי וצרכיו המיוחדים. שוב: בחנה את צרכיו המיוחדים… מישהו סיפר לה מדוע הוא נכנס לכלא ?!

כילד, נהגתי לצפות בסדרה "האסיר" עם פטריק מקגוהן, סדרה שלאחרונה אף הופקה ושודרה גרסה מחודשת שלה. גיבור הסדרה הוא אסיר מס' 6, ולאורך כל הסדרה עלתה השאלה : "מיהו מספר 1?"

סוף סוף נפתרה החידה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן