Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 13 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה נתניהו הבהיר: אני לא מתכוון להקדים את הבחירות; אוביל לניצחון גדול ב-2019 (פוליטי) דיווח: התקיפה בסוריה קיבלה אישור אמריקני (בטחוני) דיווח מלבנון: מנהל מערך האבטחה סביב נסראללה נורה למוות (בטחוני) דיווח: מדינות ערב יפסיקו את התמיכה הכספית בפלסטינים (מדיני) נשיא ארה"ב לשעבר קרטר: אין לי תקווה שטראמפ יביא שלום למזרח התיכון (מדיני) נתניהו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

נתניהו הבהיר: אני לא מתכוון להקדים את הבחירות; אוביל לניצחון גדול ב-2019 (פוליטי)

דיווח: התקיפה בסוריה קיבלה אישור אמריקני (בטחוני)

דיווח מלבנון: מנהל מערך האבטחה סביב נסראללה נורה למוות (בטחוני)

דיווח: מדינות ערב יפסיקו את התמיכה הכספית בפלסטינים (מדיני)

נשיא ארה"ב לשעבר קרטר: אין לי תקווה שטראמפ יביא שלום למזרח התיכון (מדיני)

נתניהו יציג לטראמפ את דרישותיו לשיפור הסכם הגרעין (מדיני)

תקציב קצבאות הנכים יגדל, אך לא הוחלט כיצד יחולק (חדשות)
גועל נפש – ח"כ גואטה הגיע לחתונת בן משפחה הומו ונאלץ מיד להתפטר מהכנסת.  מנהיג ש"ס: "משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי" (פוליטי)

חדשות

תקציב קצבאות הנכים יגדל, אך לא הוחלט כיצד יחולק

ל"מעריב השבוע" נודע כי מאבק הנכים מתחיל להראות תוצאות, אך הממשלה מתנגדת להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. גורמים במאבק: "ברור שנצטרך להגיע עם הממשלה לעמק השווה" (מעריב)

מאבק הנכים נמשכת: ארגוני הנכים חסמו הבוקר את צומת ביל"ו ליד רחובות, את צומת אל על ואת כביש 40 בכניסה לנתב"ג, במחאה על גובה קצבותיהם, שאותן הם דורשים להשוות לשכר המינימום * מובילי המאבק: "אנו לא רוצים מותרות, רוצים שיראו בנו בני אדם"

חטיפת ילדי תימן: דרישת משפחות חטופי תימן משר האוצר: "תובעים מהממשלה לפצות את המשפחות" * פרשת ילדי תימן החטופים רחוקה מסיום, אך חלק מהמשפחות לא מתכוונות להמתין לסיומה. "אין מחיר למה שעברנו. יש חשיבות קודם להכרה", נכתב במכתב ששוגר על ידם לשר האוצר כחלון (כיפה)

140 אלף חתימות: "להכריז על סורוס כטרוריסט" * הגיע ליעדה עצומה הקוראת לממשל ארצות הברית ולמשרד המשפטים להכריז על איל ההון היהודי ג'ורג' סורוס כטרוריסט ולעקל את נכסי ארגונו. מהבית הלבן טרם התקבלה תגובה לדברים (nrg)

אלימות המשטרה: שני שוטרי יס"מ מואשמים בתקיפת חרדים בל"ג בעומר בהר מירון

קטאר שכרה משרד יחסי ציבור כדי לשפר תדמיתה בקרב הקהילה היהודית בארה"ב * יועץ התקשורת, המזוהה עם הימין היהודי ונחשב מקורב לסנאטור טד קרוז, מנסה להפגיש בין ארגונים יהודיים-אמריקאיים לאמיר הקטארי. "אנחנו לא יכולים לתת לקטאר ליפול לזרועות איראן", הוא הסביר (הארץ)

חברות זרות ביצעו בישראל רכש גומלין ב-2 מיליארד דולר בשנה * חברות זרות מחויבות לבצע רכישות ממפעלים ישראליים כחלק מזכייתן במכרזים ממשלתיים * תיסנקרופ, יצרנית הצוללות ששמה נמצא בלב חקירת המשטרה בישראל, עדיין לא מילאה את חובותיה לגבי רכש הגומלין – ומועמדת להיכנס לרשימה שחורה (דה מרקר)

יישום הרפורמה במכון התקנים יידחה: שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ביקש לדחות את מועד תחילת יישום הרפורמה בשלושה חודשים * הרפורמה נועדה לבטל את המונופול שיש כיום למכון התקנים בבדיקת יבוא המחויב בעמידה בתקני בטיחות, בריאות וסביבה – כך שהבדיקות ייפתחו לתחרות מול מעבדות פרטיות שיוסמכו לכך. (דה מרקר)

דיווח: הגנרל מקמאסטר צעק על בכירי צה"ל * בארה"ב דווח כי משלחת ישראלית סירבה שמומחה של ממשל טראמפ ישתתף בדיון על תרגיל צה"ל בצפון, והיועץ לביטחון לאומי האמריקני התעצבן (חדשות10)

טנק התהפך במהלך אימון בגולן, שלושה חיילים נפצעו באורח קל

פוליטי

נתניהו הבהיר: אני לא מתכוון להקדים את הבחירות; אוביל לניצחון גדול ב-2019

במסגרת תדרוך לעיתונאים בארגנטינה התייחס נתניהו בביטול לשמועות כי בכוונתו לעזוב את החיים הפוליטיים ואמר: "הבל. לא זוכר תמיכה כזאת מ-96", "אני מתכוון להמשיך את הקדנציה הזו ולהוביל את הליכוד בבחירות 2019"

ביזיון – ח"כ יגאל גואטה מש"ס נאלץ להתפטר בעקבות לחצים כבדים במפלגתו לאחר שסיפר שנכח בחתונת אחיינו עם גבר. סוזי בן צבי, אחותו של גואטה ואמו של הגבר שנישא לבחיר לבו לפני כשנתיים, הגיבה בתדהמה ובכעס ואמרה: "אני מאוד כועסת. מפריע לי איך שהמדינה הזו מתייחסת. זה גועל נפש שלא מקבלים את האחר וזו חוצפה מצדה של המדינה הזו".

ח"כ גואטה הודיע על התפטרותו מהכנסת "אמשיך לפעול למען תנועת ש"ס ככל שיידרש". שר הפנים, מנהיג ש"ס, העבריין המורשע דרעי: "משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי"

בטחוני

דיווח: התקיפה בסוריה קיבלה אישור אמריקני

לפי העיתון הלבנוני "א-דיאר", הנחשב מקורב לחיזבאללה, התקיפה במסייאף המיוחסת לישראל התבצעה מתוך שטח לבנון וקיבלה אישור אמריקני (חדשות10)

דיווח מלבנון: מנהל מערך האבטחה סביב נסראללה נורה למוות

מוסא מחמד והבי, המכונה 'אבו עלי', אחד מהמלווים הקבועים של מזכ"ל ארגון הטרור, הלך לעולמו בנסיבות לא ברורות, כך מדווח עיתון לבנוני. בחיזבאללה טוענים כי הוא מת מוות טבעי

מדיני

דיווח: מדינות ערב יפסיקו את התמיכה הכספית בפלסטינים

על פי דיווח בתחנת תקשורת פלסטינית, מצרים, קטאר ועומן הודיעו לרשות הנמצאת בקשיים כלכליים כי הן יחדלו מהעברת התמיכה הכספית החל מחודש אוקטובר הקרוב (nrg)

נשיא ארה"ב לשעבר קרטר: אין לי תקווה שטראמפ יביא שלום למזרח התיכון

הנשיא ה-39 תקף את מדיניות החוץ והפנים של ממשל טראמפ ועקץ את התנהלותו מול צפון קוריאה. הוא התייחס אל טראמפ כאכזבה, וייעץ לו: "שמור על השלום, קדם זכויות אדם ואמור את האמת"

נתניהו יציג לטראמפ את דרישותיו לשיפור הסכם הגרעין

בין התיקונים שרה"מ יציג לטראמפ: הפיכת ההקפאה של תכנית הגרעין האיראנית לבלתי מוגבלת בזמן, השמדת הצנטריפוגות הקיימות והפסקת התמיכה בארגוני הטרור (מעריב)

נציג הרשות ייצא לקהיר לקידום הפיוס עם חמאס, על אף החשש מתגובת טראמפ * אבו מאזן עוד לא הגיב באופן רשמי להצעת חמאס להקמת ממשלת אחדות, אף לאחר שהארגון הודיע שהוא מוכן לבטל את המועצה המנהלת ברצועה. בכיר ברשות: הבסיס להתקדמות הוא בחירות כלליות (הארץ)

רה"מ לנשיא ארגנטינה: "בוא לישראל" * ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארגנטינה מאקרי סיכמו פגישה לבבית וטובה * חתמו על ארבעה הסכמים לשיתוף פעולה (ישראל היום)

נתניהו: ישראל תומכת במאמציהם של הכורדים לעצמאות אך מתנגדת למחתרת הכורדית ורואה בה ארגון טרור * ראש הממשלה הבהיר כי ישראל מתנגדת לפעולות המחתרת הכורדית. הוא אמר את הדברים על רקע נאומו של סגן הרמטכ"ל לשעבר, שציין כי לתפיסתו ה-PKK אינה ארגון טרור

נשיא פרגוואי לנתניהו: "אני רוצה שתדע שאנחנו אוהבים אתכם מאוד"

חוץ

עיני המערב נשואות לתרגיל הצבאי הרוסי הגדול

רוסיה החלה בתמרון הצבאי הגדול, ZAPAD 17, בו משתתפים 12,700 חיילים רוסיים ובלרוסיים, מאות כלי רק"ם, עשרות מטוסים ולפחות עשר אוניות מלחמה. מזכ"ל נאט"ו: "נאט"ו חייב לעקוב היטב ומקרוב" (nrg)

הוריקן אירמה: מניין ההרוגים בפלורידה עלה ל-12, בסה"כ נהרגו 55

– יותר מ-14 מיליון דולר גויסו לנפגעי "אירמה" ו"הארווי" בערב התרמה מיוחד

לברוב וטילרסון ייפגשו בשולי עצרת האו"ם * סגן שר החוץ הרוסי: לא מעוניינים להסלים את המשבר מול ארה"ב

מאות טורקים מבקשים מקלט בגרמניה: אנקרה דורשת להסגיר לידיה בעלי תפקידים רשמיים שביקשו לקבל מקלט בגרמניה * מעל ל-20 אזרחים גרמניים, ביניהם עיתונאים פעילי ארגונים לזכויות אדם ותיירים, נעצרו בטורקיה (ישראל היום)

מרקל: "להוציא את הונגריה מהאיחוד" * קנצלרית גרמניה הציעה לדון בהרחקתה של המדינה, לאחר שממשלתה מסרבת לקבל החלטה של בית המשפט האירופי ולקלוט פליטים (ישראל היום)

ארה"ב: הבית הלבן: "לשקול תביעה פלילית נגד ראש ה-FBI לשעבר"

– יועץ של טראמפ יקיים מפגש עם בכירים בעולם בנושא אנרגיה ואקלים

– ניצחון חלקי לטראמפ: העליון התיר את יישום צו ההגירה המורחב * ביהמ"ש אישר את בקשת הממשל האמריקני להמשיך את עצירת ההגירה ממספר מדינות מוסלמיות. מדובר בהחלטה זמנית בלבד * באוקטובר ייערך שימוע על מעמדו החוקתי של הצו

– ממשל טראמפ מתכנן קיצוץ דרסטי במכסת הפליטים שייכנסו לארה"ב * הבית הלבן שוקל להקטין בשנה הבאה את המכסה לפחות מ-50 אלף פליטים – המספר הנמוך מאז 1980. הלילה החמיר בית המשפט העליון בארה"ב את המגבלות על כניסת פליטים למדינה (ניו יורק טיימס)

– הקונגרס אישר הצעת חוק הקוראת לטראמפ לגנות קבוצות שנאה וגזענות * הצעת החוק, שעברה פה אחד בשני בתי המחוקקים, זקוקה לחתימת הנשיא, שהשתהה בגינוי קבוצות גזעניות וניאו-נאצים לאחר אירועי שרלוטסוויל ויצא נגד "אלימות משני הצדדים" (הארץ)

ונצואלה: נשיא ונצואלה מאדורו מסכים להיפגש לשיחות עם האופוזיציה

מיאנמר: האו"ם: יש להגביר את הסיוע לבני המיעוט המוסלמי במיאנמר

– המנהיגה הלאומית של מיאנמר הודיעה כי לא תגיע לפגישה באו"ם בעקבות משבר רוהינגיה במדינה

סוריה: דיווח: איראן תקים חמש תחנות כח בחאלב שבסוריה

קוריאה: ראש ה-CIA: קוריאה הצפונית יכולה למכור את סודות תעשיית הטילים שלה

– דרום קוריאה: אותרו עקבות חומר רדיואקטיבי מניסוי הצפון

– ארה"ב: אם סין לא תפעל לפי הסנקציות נגד צפון קוריאה – נטיל עליה סנקציות

– דרום קוריאה הקימה יחידת התנקשות בקים ג'ונג און כדי למנוע מלחמה * יום לאחר הניסוי הגרעיני השישי של פיונגיאנג, אמר שר ההגנה הדרום קוריאני באוזני מחוקקים בסיאול כי המדינה מקימה כוח מיוחד שתתנקש במנהיג הסורר (ניו יורק טיימס)

– קוריאה הדרומית: ביצענו שיגור של טיל שיוט * צבא דרום קוריאה פרסם תיעוד מתרגול ראשון של טיל מתקדם ששוגר ממטוס קרב, שייט באוויר ואז צלל לעבר המטרה והשמיד אותה. בדרום טוענים שהטיל – "טאורוס" יכול להתחמק ממערכות ההגנה הצפון קוריאניות ומסוגל לחסל את משגרי הטילים של קים ג'ונג און – עוד לפני שמפעילים אותם

פרסום ושיווק

כלי התקשורת נגד הגבלת הפרסום לילדים: "אסור שהעוגה תצטמצם" * בדיון סוער שהתקיים השבוע על הכוונה להגביל את הפרסום של מזון מזיק לילדים ובני נוער, שמגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, הוצע להטיל מגבלות על כל אמצעי המדיה * חברות המזון יבקשו מהממשלה לא להטיל עליהן חקיקה מחייבת (דה מרקר)

כלכלה

האי ברמודה ביקשה מקרן המטבע הבינ"ל להקפיא תשלומים על חוב בסך 15.8 מיליון דולר לאחר ש"אירמה" הרס כ-90% מהמבנים באי ועלות הבנייה מחדש תגיע ל-150 מיליון דולר. * נשיא אנטיגואה וברמודה גסטון ברון אמר כי כמחצית מתושבי האי, כ-1,600 אנשים, נותרו חסרי בית. * לברמודה יש חוב של 15.8 מיליון דולר לקרן המטבע * נציג קרן המטבע לאו"ם מסר כי הקרן מעדיפה להלוות עוד כספים לברמודה מאשר לוותר על תשלומי החוב. "הגישה הכללית שלנו היא שאנו מעדיפים להלוות יותר כסף מאשר להקפיא תשלומים. ייתכן שארה"ב תסכים להלוות לנו כסף שאותו נלווה לאנטיגואה, אך אנחנו צריכים לחתום על הסכם עם הגורם המלווה ולקבל את אישורו"

חרדים

החרדים זועמים ואומרים: העליון פתח במלחמה נגד החרדים. בפסיקה  שניתנה אמש ע"י בג"ץ בוטל חוק הפטורים מגיוס שחוקק בממשלה. החרדים מאיימים לפרק את הממשלה, אך מבינים שאת המתנות שהממשלה הנוכחית מעניקה לכיסיהם, לא יקבלו בשום ממשלה אחרת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן