Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 14 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     דיווח: ישראל נתנה אור ירוק למצרים לקדם עסקת שבויים עם החמאס; מצרים הציגה לחמאס מתווה מרוכך לעסקת חילופי שבויים עם ישראל (מדיני)     צפון קוריאה ממשיכה לאיים: "להשמיד את ארה"ב ולהפוך את שטחה לאפר וחושך, להטביע את האיים של יפן ע"י פצצת גרעין" (חוץ)     מומחים: "קוריאה הצפונית שוב פועלת באתר הגרעיני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: ישראל נתנה אור ירוק למצרים לקדם עסקת שבויים עם החמאס; מצרים הציגה לחמאס מתווה מרוכך לעסקת חילופי שבויים עם ישראל (מדיני)

    צפון קוריאה ממשיכה לאיים: "להשמיד את ארה"ב ולהפוך את שטחה לאפר וחושך, להטביע את האיים של יפן ע"י פצצת גרעין" (חוץ)

    מומחים: "קוריאה הצפונית שוב פועלת באתר הגרעיני המחתרתי שלה" (חוץ)

    לקראת תבוסה: דאעש מעביר את כספו לתאי טרור באירופה (חוץ)

    מאות עריקי דאעש מסוריה מנסים להסתנן לטורקיה (חוץ)

    הרוסים פורסים את המיג 29 בסוריה (חוץ)

    ארדן מוביל מהלך שיאפשר לקצר תקופת מאסר של כלואים בחצי במקום בשליש (חדשות)

חדשות

    ארדן מוביל מהלך שיאפשר לקצר תקופת מאסר של כלואים בחצי במקום בשליש * בעקבות פסיקת בג"ץ שהורתה להרחיב את שטח המחיה של האסירים, ארדן מבקש להקטין את מספרם בבתי הכלא, בין השאר על ידי הארכת תקופת המאסר שניתן להמיר בעבודות שירות (הארץ)

    מחאת הנכים: מפגינים חסמו הבוקר לתנועה שני מוקדים בכביש 2 * הדרך נחסמה לכיוון צפון במחלף אור עקיבא ומאוחר יותר במחלף זיכרון יעקב

משטרת ישראל עצרה לאחרונה פעיל טרור בארגון שבאב אל אקצה בחשד שהיווה צינור להעברת כספי חמאס לתוך ישראל * כתב האישום צפוי להיות מוגש היום עם בקשה למעצר עד תום הליכים (מגפון ניוז)

ביצים מזויפות – מכונה להחתמת חותמות מזויפות של ביצי מאכל נתפסה במסגרת פעילות של אגף הפיקוח במועצה לענף הלול בשיתוף גדוד רם וחטמ"ר יהודה של צה"ל ובשיתוף בילוש חברון של משטרת ישראל * במסגרת פעילות של אגף הפיקוח במועצה לענף הלול יחד עם גדוד רם וחטמ"ר יהודה, ובילוש חברון של המשטרה, נתפסה בעקבות מידע מקדים, מכונה להחתמת חותמות מזויפות של ביצי מאכל. המכונה נמצאה במחסן בכפר אידנא שבתחומי הרשות הפלשתינאית

הבוקר הוגשה בבימ"ש חיפה הצהרת תובע נגד שתי תושבות הקריות בחשד כי תקפו שלשום אחות בביה"ח רמב"ם ואשר נגרמו לה חבלות בעקבות התקיפה, מעצרן הוארך עד מחר  בכוונת יחידת התביעות להגיש נגדן כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים

פוליטי

    פנייה למפכ"ל המשטרה: חשוף שיחותיך עם אנשי תקשורת * עו"ד מיכאל דבורין מבקש מאלשיך לחשוף את שיחותיו עם יועצו, ליאור חורב: "הוא מייעץ למשטרה ולמפכ"ל בזמן של חקירות פוליטיות כבדות משקל. בקרב חלקים בציבור יש חשש שנגד נתניהו מתנהלות חקירות ממניעים פוליטיים, ועל כן הציבור זכאי לדין וחשבון מלא" (nrg)

    אהוד ברק מייעץ לבנק שוויצרי המקדם השקעות באיראן * רה"מ לשעבר משמש יועץ חיצוני למנכ"ל הבנק "יוליוס בר" מציריך. כעת מתברר: נציגי הבנק השתתפו מיוזמתם בכנסים של פורום המקדם השקעות ברפובליקה האסלאמית (nrg)

    ארי הרו קיבל חצי מיליון שקל מיד לאחר שפרש * כמה ימים לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל לשכת ראש הממשלה ב-2010, הקים ארי הרו, כיום עד המדינה נגד נתניהו, חברת ייעוץ. יומיים לאחר הקמת החברה הועברו לחשבון הבנק שלה 545 אלף שקל על ידי מיליארדר יהודי תמורת "ייעוץ". (Ynet)

מדיני

דיווח: ישראל נתנה אור ירוק למצרים לקדם עסקת שבויים עם החמאס; מצרים הציגה לחמאס מתווה מרוכך לעסקת חילופי שבויים עם ישראל

על פי הדיווח, קהיר מציעה לחמאס לוותר על התנאי המקדים של שחרור אסירי עסקת שליט. אך ישראל תמסור 39 גופות בתמורה למידע על גורלם של השבויים והנעדרים. בשלב הבא יחל מו"מ בחסות מצרים לעסקת חילופין (אל-קודס)

    הרשות הפלסטינית חוזרת בה: תמשיך להעביר תקציבים למועדון האסיר הפלסטיני * המועדון פרסם הודעה לפיה פעילותו תימשך כרגיל, והדיווחים על פירוקו הם שמועות בלבד. * המשך התקצוב הוא תוצאה של מאבק כוחות קשה בין מנהלי הארגון והממשלה הפלסטינית (הארץ)

  אבו מאזן: משלחת פת"ח תיסע לקהיר להדון בהשגת אחדות עם חמאס

  נתניהו דן עם נשיא קולומביה על העמקת שיתוף הפעולה * נשיא קולומביה לנתניהו: "ישראל היא ידידה ובעלת ברית"

    דני דנון החל בתפקידו כסגן נשיא עצרת האו"ם ; צפוי לנהל את הישיבה במליאת האו"ם בעת ביקור רה"מ (ישראל היום)

    בצל התקופה הרגישה בין המדינות: שר ההגנה של אזרבייג'ן ביקר בישראל * גנרל זאקיר חסנוב הגיע כשהוא מלווה במשלחת של קציני צבא, נפגש עם שר הביטחון ליברמן וביקר בבסיסי צה"ל ובמפעלים של התעשיות הביטחוניות (מעריב)

  חמאס הגיע להסכם עם מצרים על נציגות קבועה בקהיר

חוץ

צפון קוריאה ממשיכה לאיים: "להשמיד את ארה"ב ולהפוך את שטחה לאפר וחושך, להטביע את האיים של יפן ע"י פצצת גרעין"

צפון קוריאה הגיבה לסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון, בעקבות הניסוי בפצצת המימן שערכה, ואיימה במתקפה גרעינית * הסוכנות הצפון קוריאנית האחראית על תעמולה וקשרי חוץ איימה היום (ה') להשתמש בנשק גרעיני על מנת "להטביע" את יפן ולהפוך את ארצות הברית ל"אפר ולחשיכה". – "ארבעת האיים של יפן צריכים לטבוע בים על ידי פצצה גרעינית, המדינה לא צריכה יותר להיות קיימת לידינו", מסרה הסוכנות, "נצמצם את יבשת ארה"ב, בכל האמצעים הנדרשים". * הסוכנות קראה לביטול הסנקציות וכינתה אותן "כלי של רשע שהומצא על ידי מדינות משוחדות".

מומחים: "קוריאה הצפונית שוב פועלת באתר הגרעיני המחתרתי שלה"

דוח חדש שחיברו אנליסטים ביטחוניים מציג תמונה לפיה העבודה במתחם בצפון מזרח המדינה המסוגרת חודשה. * מלבד זאת, נטען במסמך כי הניסוי הגרעיני

לקראת תבוסה: דאעש מעביר את כספו לתאי טרור באירופה

ברוסיה טוענים כי הארגון, הניצב בפני תבוסה במזרח התיכון, החל בהעברת הכספים שצבר לחשבונות במערב על מנת לממן טרור * משרד החוץ הרוסי חשף כי נעשות העברות כספים מהשטחים שבשליטת דאעש לחשבונות בנק באירופה (ישראל היום)

מאות עריקי דאעש מסוריה מנסים להסתנן לטורקיה

 בשבועות האחרונים הצליחו כמה עשרות לוחמים לשעבר להיכנס לטורקיה, משם הם מקווים להמשיך למדינות אחרות במזרח התיכון, בצפון אפריקה ובאירופה. הם יהוו אתגר לקהילות המודיעין בעולם (גרדיאן)

האחרון היה עוצמתי בהרבה משהוערך בתחילה (מעריב)

"מאיים על הבטחון הלאומי": ממשל טראמפ בלם השתלטות של חברה במימון סיני על יצרנית שבבים אמריקאית

הבית הלבן עצר את העסקה לרכישת לאטיס סמיקונדקטור בשל חששות ביטחון לאומי, לאור העובדה שחלק ממוצריה משמשים את הממשל * לאטיס סמיקונדקטור מייצרת שבבים הניתנים לתכנות המסוגלים לבצע מטלות של בינה מלאכותית; זוי העסקה הרביעית בלבד שנחסמת מטעמי בטחון לאומי (ניו יורק טיימס | פייננשל טיימס)

    רוסיה: החל התרגיל הצבאי רחב ההיקף בשיתוף צבא בלארוס

    בשל חשש מרוסיה: שוודיה פתחה בתרגיל צבאי * 19 אלף חיילים יקחו חלק בתרגיל יחד עם כוחות נאט"ו. "המצב הביטחוני השתנה לרעה", הסביר רמטכ"ל צבא שוודיה (חדשות10)

    מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את האלימות במיאנמר

    רה"מ בריטניה תרזה מיי תנאם באיטליה על יחסי המדינה עם האיחוד האירופי

    טורקיה: הכורדים בעיראק ישלמו מחיר כבד על קיום משאל עם

    ארה"ב: הממשל האמריקני הורה למשרדיו להסיר תוכנות של "קספרסקי" הרוסית * רוסיה: "החלטה מצערת"

    – טראמפ על רפורמת המסים שלו: "אם העשירים יצטרכו לשלם יותר, הם יעשו זאת"

    – פלורידה: עלה ל-8 מניין הדיירים שמתו בבית האבות בהוריקן "אירמה"

    – הילרי קלינטון: המעורבות הרוסית בבחירות חמורה מווטרגייט * טראמפ: "קלינטון מאשימה את כולם בהפסד שלה בבחירות – למעט את עצמה"

    הודו: 19 טבעו למוות ו-31 נעדרים בהתהפכות ספינה בצפון המדינה

    מלזיה: 25 בני אדם נהרגו בשריפה שפרצה בבית ספר

    סוריה: לוחמי דאעש שפונו מגבול לבנון הגיעו לדיר א-זור

    – הרוסים פורסים את המיג 29 בסוריה * הפריסה נעשתה בבסיס חיל האוויר של חמימים במחוז לטקיה, בצפון סוריה. ה- Mig-29SMT הוא חבילת השדרוג האחרונה של הדור הראשון (nrg)

צרכנות

    שבועיים אחרי ההשקה: צניחה במכירות קולה שופרסל * השבוע הראשון שאחרי ההשקה היה מוצלח מהצפוי, והמשקה החדש תפס 28% מהמכירות של משקאות הקולה ברשת שופרסל – אך בשבוע השני נפלו המכירות בזמן שקוקה קולה, פפסי ו–RC קולה תפסו שוב את קדמת הבמה * שופרסל: "הביקוש הגדול הוביל למחסור במוצרים" (דה מרקר)

כלכלה

    יותר מ-10 מיליון שקל: חברת פז שילמה את הקנס הגבוה ביותר שהוטל בגין זיהום הסביבה * המשרד להגנת הסביבה גילה כי הזרמת שפכים חריגה מבתי הזיקוק באשדוד השפיעה על המערכת האקולוגית של הים התיכון. הכספים יעברו לשימוש קרן למניעת זיהום ימי הנמצאת באחריות המשרד (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן