Skip to content

בת עין – קטין מואשם כי תקף נהג אוטובוס רק בשל היותו ערבי

בכתב האישום שהוגש כנגד הקטין, הוא מואשם כי ריסס בגז פלפל נהג אוטובוס ממוצא ערבי שנכנס להסיע נוסעים מבת עין. "הנאשם שאל את הנהג האם הוא יהודי או ערבי (...) זה השיב שהוא "ערבי". בתגובה ריסס הקטין את פניו של הנהג". בית המשפט שחרר את הקטין למעצר בית בשעות הלילה. פרקליטו: "חרף ניסיונות חוזרים ונשנים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

האוטובוס לאחר התקיפה (צילום באדיבות חוננו)
האוטובוס לאחר התקיפה (צילום באדיבות חוננו)

כתב אישום בגין תקיפה ממניע גזעני הוגש אתמול (רביעי) בבית משפט לנוער בירושלים כנגד קטין בן 16 תושב התנחלות בת עין. כך הותר היום (חמישי) לפרסם. כתב האישום מייחס לקטין תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני.
מכתב האישום עולה כי ביום 16.8.2017 אחר הצהריים הגיע הנאשם, יחד עם נער נוסף, לתחנת האוטובוס בישוב בת עין בגוש עציון כשהוא מצויד בגז פלפל. בשעה זו שהה בתחנה נהג קו 164 של החברה לפיתוח גוש עציון. הקטין ניגש אל חלון האוטובוס הסמוך למושב הנהג וביקש ממנו לפתוח את החלון, זאת במטרה לפגוע בנהג באמצעות התזת גז הפלפל שברשותו בשל היותו ממוצא ערבי . הנהג הבין וסירב. הנאשם שאל את הנהג מבעד לחלון הסגור באיזה שעה יוצא האוטובוס והנהג השיב לו באמצעות סימוני ידיים שהוא עתיד לצאת בשעה ארבע וחצי.  בשלב זה הקטין ניגש יחד עם אדם נוסף לדלת כניסת הנוסעים והנהג פתח את הדלת. בשלב זה, כך עולה מכתב האישום הנאשם שאל את הנהג האם הוא יהודי או ערבי, תוך שהוא מחביא מאחורי גבו את תרסיס גז הפלפל. נהג האוטובוס השיב שהוא "ערבי". בתגובה ריסס הקטין את פניו של הנהג בגז פלפל, ומיד לאחר מכן נמלט מן המקום. שני שוטרים שהיו באזור רדפו אחרי הנאשם אולם זה המשיך בבריחה. יצוין כי השוטרים הוצבו באזור התנחלות בת עין בעקבות מספר אירועי תקיפה של נהגים ממוצא ערבי בשבועות שקדמו לאירוע. "במעשיו תקף הנאשם את הנהג וגרם לו חבלה של ממש מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני", נכתב בכתב האישום.
הפרקליטות ביקשה לעצור את הקטין עד תום ההליכים המשפטיים ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים בעניינו שיאיינו את המסוכנות הנשקפת ממנו אך שופט בית המשפט לנוער החליט לשחררו למעצר בית בשעות הלילה בביתו או במוסד בו הוא לומד.  

הקטין בעת מעצרו (על הריצפה כשאביו ישוב מול השוטר) צילום באדיבות חוננו
הקטין בעת מעצרו (על הריצפה כשאביו ישוב מול השוטר) צילום באדיבות חוננו

עו"ד דוד הלוי אשר מייצג את הקטין מבת עין מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "חרף ניסיונות חוזרים ונשנים של הפרקליטות להביא למעצרו של מרשי הדבר לא עלה בידם, יצוין כי בעניינו של מרשי, דנו שבעה שופטים שונים של בתי המשפט השלום והמחוזי, כולם ללא יוצא מן הכלל, לא קיבלו את עמדת המשטרה והפרקליטות ובסופו של יום נקבעו לקטין תנאי שחרור. הדבר מדבר בעד עצמו.  יצוין עוד כי בתיק דנן נחצו קווים אדומים כאשר נעשה ניסיון לעצור את מרשי בניגוד להחלטה שניתנה בידי בית המשפט תוך רמיסת זכויותיו כקטין נטול עבר פלילי".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן