Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 17 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     לקראת הפגישות עם אבו מאזן ונתניהו, בכיר בממשל טראמפ מבהיר: לא מצפים לפריצת דרך; חבילת הטבות של ישראל לפלסטינים; טראמפ לארגונים יהודיים: מקווה לראות התקדמות בתהליך השלום עד סוף השנה (מדיני)     גורם בכיר בבית הלבן: טראמפ ונתניהו ידונו בעיקר באיום האיראני; ישראל: סבא"א קיבלה מידע על אתרים חשודים באיראן, אך לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    לקראת הפגישות עם אבו מאזן ונתניהו, בכיר בממשל טראמפ מבהיר: לא מצפים לפריצת דרך; חבילת הטבות של ישראל לפלסטינים; טראמפ לארגונים יהודיים: מקווה לראות התקדמות בתהליך השלום עד סוף השנה (מדיני)

    גורם בכיר בבית הלבן: טראמפ ונתניהו ידונו בעיקר באיום האיראני; ישראל: סבא"א קיבלה מידע על אתרים חשודים באיראן, אך לא בדקה את רובם; תכנית רה"מ: יציג לטראמפ נספח תיקונים להסכם הגרעין שיישלח לאיראן (מדיני)

    בריטניה: דאעש נטל אחריות על הפיגוע במטרו בלונדון בו נפצעו 29 בני אדם; 2 חשודים נעצרו (חוץ)

    צרפת: שדה התעופה בפריז: מטוס נוסעים פונה בשל התרעת שווא (חוץ)

    קים ג'ונג און: מטרתנו היא ליצור שיוויון כוחות עם ארה"ב (חוץ)

    הפרלמנט הכורדי בעיראק אישר: משאל העם על עצמאותנו יתקיים בעוד 10 ימים; עיראק מאיימת להגיב צבאית (חוץ)

    מצרים: עונש המאסר של הנשיא לשעבר מורסי קוצר ב-15 שנה (חוץ)

    דיון מיוחד: מחר תתכנס הכנסת לדיון מיוחד בנושא קצבאות הנכים (חדשות)

    בקרוב נשלם פחות על מוצרי תינוקות ומשקפיים (צרכנות)

    שופט העליון בדימוס נגד בג"ץ: "בית המשפט חרג מסמכותו, יש להחזיר את חוק טל" – "אם החרדים היו מדגישים כי הגיוס הוא פגיעה בחופש הדת, ולא היו מסכימים לכל פשרה, בג"ץ לא היה מעז להתערב בסוגיא, הבעיה שנתנו לבג"ץ את התחושה כביכול גיוס לצבא איננה בעיה דתית" (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. הלילה: נאה עד מעונן חלקית.

    שני: נאה, תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ויעשה מעט חם מהרגיל בעונה.

    שלישי: מעונן חלקית ויעשה נאה. ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

    רביעי: ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

התחזית: עלייה בטמפרטורות, הכבדה בחום בראש השנה

במהלך שעות הבוקר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ויתבהר לקראת שעות הצהריים. תורגש עלייה קלה בטמפרטורות ובהמשך השבוע הכבדה נוספת (חדשות10)

חדשות

החלטת בימ"ש קבעה – רוכב אופניים שיכור המעורב בתאונת דרכים ישהה במעצר עד תום ההליכים נגדו * בתאריך 28.8.17 אירעה תאונת דרכים ברחוב העלייה בת"א, בה היו מעורבים אופניים חשמליים עם הולכת רגל ועגלת תינוק, רוכב האופניים החשמליים שהגיע לצומת לא הבחין בהולכת הרגל עם העגלה תוך שהוא פוגע בהן על מעבר החצייה, כתוצאה מהפגיעה התינוקת נחבלה חבלה של ממש ובתוכה חתך במצח. מכתב האישום עולה כי, רוכב האופניים החשמליים נבדק בחשד לנהיגה בשכרות ונמצא כי הוא, רוכב תחת השפעת אלכוהול בכמות של 1,055 מ"ג לליטר אוויר נשוף * בתאריך 4.9.17 החליט בימ"ש השלום לתעבורה בת"א כי רוכב האופניים ישהה במעצר עד תום ההליכים נגדו. בהחלטה אמר השופט: "אדם היוצא לכביש עת שהוא נתון תחת השפעת אלכוהול, פוגע בהולכת רגל וגורם לה לחבלה חמורה כל זאת בתחום מעבר חצייה, הוא אדם אדיש לחלוטין למעשיו, שותה לשוכרה, התנהגותו ונהיגתו מדברת בעד עצמה. להדגיש לפי עמדתי , אופניים חשמליים מסוכנים לרוכב וסביבתו כרכב דו"ג אחר – המחייב רישיון נהיגה."

3 חשודים בחטיפה ובאונס בחולון; חשוד נוסף נמלט * שלושה תושבי לוד נעצרו ליד דירה המושכרת לפי שעה, לשם על פי החשד הוביל חברם את בת זוגו – ולאחר שהם אנסו אותה החזיר אותה לדירתה ונמלט. בבית המשפט שחררו אותם למעצר בית  מיוחד:

מחר תתכנס הכנסת לדיון מיוחד בנושא קצבאות הנכים * לקראת הדיון במליאת הכנסת בנושא קצבאות הנכים, סיעת המחנה הציוני בראשות יו"ר אבי גבאי תיפגש מחר עם נציגי מאבק הנכים . (סרוגים)

– במקביל, הפגנות הנכים נמשכות, כשהיום במוקד כביש 4 שנחסם הבוקר בצומת רעננה, ליד צומת בית ליד, וכן צומת כביש 4 וכביש 9 נחסמו לתנועה לשני הכיוונים סמוך לחדרה

    גידול חד במספר הפניות לסיוע לקראת החגים * סקר קובע כי 20% מהציבור ירכשו פחות מזון לעומת השנה שעברה כדי לחסוך כסף. מנכ"ל עמותת חסדי נעמי: "תחושה של כמעט משבר אסטרטגי. יש להגדיר את העוני כאיום על הכלכלה" (מעריב)

    על חשבון הנכים והעניים: גמלאי צה"ל קיבלו מיליארדים שלא מגיעים להם; גם השוטרים רוצים * צה"ל משלם מ–2006 תוספת שכר בגין "היעדר ביטחון תעסוקתי" לאנשי הקבע, שאותם אפשר לפטר בכל עת, אולם תוספת זו משולמת גם לגמלאי צה"ל, שביציבותם התעסוקתית כבר אי־אפשר לפגוע * כעת גם השוטרים והסוהרים דורשים לקבל תוספת זהה

    פעילי ימין: שב"כ מזמן אותנו לשיחות אזהרה במסווה של חקירה, אף שבג"ץ אסר זאת * פעילים טוענים שזומנו על ידי המשטרה לשיחה שהתגלתה כפגישה עם נציג שב"כ, שתיחקר או הזהיר אותם, בלי שעודכנו שהם לא מחויבים להתייצב. שב"כ: פועלים לפי החוק (הארץ)

 עשרות הפגינו אמש מול ביתה של שופטת העליון מרים נאור בירושלים; מאות הפגינו מול ביתו של היועמ"ש בפתח תקוה (מגפון ניוז)

פוליטי

פרשת הצוללות:

גורם המעורה בפרטי פרשת הצוללות: "החקירה רחוקה מסיומה"

בניגוד לפרסומים לפיהם חקירתו של עד המדינה קרובה לסיומה, מסר גורם המעורה בפרטיה כי "לא ברור איך עושים סיכומים בשלב זה, אנו מנסים לאתר עדים נוספים" (מעריב)

– המשטרה הקפיאה את חשבונות חברת הייעוץ של צחי ליבר ונתן מור

פרשת הצוללות וכלי השייט: המשטרה הקפיאה את החשבונות בבנק הפועלים של חברת הייעוץ נצת תקשורת של צחי ליבר ונתן מור. (כלכליסט)

    ועידת מרצ תצביע היום על קיצור כהונת היו"ר זהבה גלאון * הוועידה תצביע על הקדמת הבחירות ליו"ר המפלגה עד פברואר. שינוי חוקתי מחייב תמיכה של 60%. גלאון: זו הצעה אישית נגדי, מה שנותר מהדיבור על הצורך להיות מוכנים לבחירות זה פוליטיקת ביבים (הארץ)

בטחוני

    לוחמי חיזבאללה לרשת NBC: "מחכים לפקודה להרוג ישראלים" (ישראל היום)

  שני חשודים אותרו כשהם חוצים את גדר המערכת מעזה לשטח ישראל וברשותם סכין * שני פלסטינים לאחר שאותרו בעת חציית הגבול לשטח ישראל, וברשותם סכין.; השניים הועברו לחקירה

  מעטפה עם חומר לבן ואיומים כלפי נתניהו נשלחה לקונסוליה בניו יורק; החומר התגלה כחומר סרק * אל הקונסוליה הישראלית בניו יורק נשלחה מעטפה ובה חומר חשוד בצבע לבן ואיום מפורש על חייו של רה"מ נתניהו, שעות ספורות לפני שראש הממשלה אמור להתארח בעיר לקראת עצרת האו"ם. הקונסוליה נסגרה, והחומר החשוד הועבר לבדיקה * לאחר בדיקת המעטפה שנתגלתה כחומר סרק, אפשרו כוחות הביטחון לעובדי הקונסוליה לחזור ולפתוח את המשרדים

 דיווח: חיל האוויר ערך תרגול משותף בבולגריה * לפי הפרסום, בולגריה תקצה לתרגיל מטוסי קרב מסוג MiG-29 (שלאחרונה הוצבו בסוריה) ומערכות הגנה אווירית קרקעיות – ככל הנראה מערכת S-300 (nrg)

מדיני

מו"מ מדיני

חבילת ההטבות של ישראל לפלסטינים

בשולי העצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא, צפויה ישראל להציג חבילת הטבות לרשות הפלסטינית, במסגרתה יוקם פארק תעשייתי ענק בשטח C ותוצג התקדמות משמעותית בתהליך פריסת תשתית החשמל. (חדשות2)

לקראת הפגישות עם אבו מאזן ונתניהו, בכיר בממשל טראמפ מבהיר: לא מצפים לפריצת דרך

לפי דברי הפקיד הבכיר הממשל אופטימי לגבי פיוס, וכי אינו מעוניין לשנות את התנהלותו האיטית והזהירה בנושא. הפגישות ייערכו השבוע בשולי עצרת האו"ם, ולדבריו, יוקדשו לנושאים נוספים (הארץ)

השגריר הפלסטיני בוושינגטון חוסאם זומלוט: למרות שגרינבלט יהודי דתי, יש בו צד אנושי ואני רואה בו חבר (nrg)
 טראמפ לארגונים יהודיים: מקווה לראות התקדמות בתהליך השלום עד סוף השנה * השיחה המסורתית של הנשיא עם ארגונים לקראת ראש השנה הייתה קצרה יחסית, ועסקה גם באנטישמיות וביחס האו"ם לישראל. * ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים המתבוללים לא השתתפו במפגש שנועד רק ליהודים

איראן

ישראל: סבא"א קיבלה מידע על אתרים חשודים באיראן, אך לא בדקה את רובם

לדברי גורמים ישראלים, פקחי האו"ם העדיפו שלא להתעמת עם האיראנים, שסירבו לאפשר להם לבקר בכמה מהאתרים. באתרים אחרים נערכו ביקורות, אך רק לאחר עיכוב ניכר מצד טהראן (הארץ)

ארה"ב ואיראן ידונו בהסכם הגרעין

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון ושר החוץ האיראני מוחמד זריף ייוועדו בשבוע הבא בפעם הראשונה, יחד עם דיפלומטים נוספים, וידונו בהסכם הגרעין (חדשות10)

גורם בכיר בבית הלבן: טראמפ ונתניהו ידונו בעיקר באיום האיראני

אחרי שבוע דיפלומטי עמוס באמריקה הלטינית, רה"מ נתניהו ייפגש מחר עם נשיא ארה"ב וינסה לקדם שינוי בהסכם הגרעין או אף את פירוקו * מחרתיים ינאם בעצרת האו"ם (ישראל היום)

– תכנית רה"מ: יציג לטראמפ נספח תיקונים להסכם הגרעין שיישלח לאיראן * ישראל תעביר לאמריקאים מסמך במקרה שבו יוחלט לא לבטל את ההסכם, כשהמטרה היא לשכנעם להכריז על גל עיצומים במקרה שבו הרפובליקה האסלאמית תסרב (גל"צ)

   דיווח: בקטאר מבקשים להיפגש עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב * ראשי הקהילות היהודיות בארה"ב ביקשו להתייעץ בעניין עם שגרירות ישראל באו"ם, וזו המליצה: "העלו את נושא חללי צה"ל והשבויים המוחזקים ברצועת עזה" (nrg)

    נתניהו סירב להיפגש עם ראש ממשלת שוודיה * עד הנאום ביום שלישי בעצרת האו"ם ראש הממשלה נתניהו יפגוש לא מעט מנהיגים, אבל ראש ממשלת שוודיה נענה בשלילה – ככל הנראה בעקבות התבטאויות העבר שלו ושל שרת החוץ השוודית. * במקביל מתחדשים המאמצים של ישראל וארצות הברית לשנות את היחס המפלה של מועצת זכויות האדם כלפי ישראל (חדשות2)

    משלחת חמאס בקהיר: "מעוניינים בבחירות כלליות ודיאלוג עם פתח; נפזר את ממשלת הצללים בעזה" * בתום שיחות עם המודיעין המצרי, משלחת חמאס בקהיר פרסמה הודעה רשמית שבה הודיעה כי הארגון מוכן לפרק את הממשלה הזמנית ברצועת עזה וללכת לבחירות כלליות, במטרה לקדם דיאלוג ופיוס מול ארגון פת"ח. * ההחלטה התקבלה על רקע לחץ כבד שהפעיל אבו מאזן על הרצועה * בפת"ח הגיבו להודעת חמאס: מקדמים בברכה פירוק הממשלה הזמנית

חוץ

הפרלמנט הכורדי בעיראק אישר: משאל העם על עצמאותנו יתקיים בעוד 10 ימים; עיראק מאיימת להגיב צבאית

הממשלה הכורדית במדינה הצביעה בעד קיום משאל עם בנוגע למתן עצמאות למיעוט הכורדי בעיראק, חרף ההתנגדות החריפה למהלך ברחבי העולם

– ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי שיגר איום למנהיג החבל הכורדי, מסעוד ברזאני, שמתכנן לקיים משאל עם לעצמאות הכורדים חרף הלחצים הבינלאומיים. "הסלמה מסוכנת מאוד" – "לא נהסס לערב את הצבא אם תהיה אלימות", אמר ראש הממשלה, "הכורדים משחקים באש". עם זאת הבהיר: "הדלת תמיד פתוחה בפני מו"מ".

– ראש ממשלת טורקיה: משאל העם של הכורדים הוא עניין של ביטחון לאומי

– ארה"ב: קוראים לכורדים בעיראק לא לקיים את משאל העם, מתוך חשש שהוא יביא לחוסר יציבות באזור

– ארדואן וראש ממשלת עיראק ידונו במשאל העם בכורדיסטן

מדינות באירופה מבקשות להקשיח את בקרת הגבולות עקב איומי הטרור

צרפת וגרמניה, שנתמכות על ידי מספר מדינות נוספות, ביקשו להאריך את התקופה שבה אפשר להציב ביקורת בגבולות הפנימיים בין המדינות, בניגוד לאמנת שנגן. נציג האיחוד הודה: "הנהלים אינם מעודכנים" (גרדיאן)

– נשיא פולין: הטרור – "בגלל מדיניות ההגירה" (ערוץ7)

הבית הלבן: למרות הפרסומים, ארה"ב מתכוונים לסגת מהסכם פריז

ממשל טראמפ פרסם הבהרה כי ארצות הברית תיסוג מאמנת האקלים אלא אם תוכל להיכנס מחדש בתנאים שיתאימו לאינטרסים שלה. זאת בעקבות דיווחים על כך שהנשיא ישתף פעולה עם ההסכם

    הסופה הטרופית "מריה" שבאוקיינוס האטלנטי צפויה להפוך להוריקן

    האו"ם יסייע לקובה בעקבות הסופה "אירמה"

    רוסיה: "לברוב וטילרסון שוחחו על המצב בסוריה ובאוקראינה"

    איסלנד: הנשיא אישר את פיזור הממשלה וקיום בחירות בזק * ראש ממשלת איסלנד: "הנשיא קיבל את בקשתי לבחירות מוקדמות" * המשבר במדינה הגיעה תשעה חודשים בלבד לאחר תחילת כהונתה בשל פרישת אחת המפלגות מהקואליציה

    ארה"ב: הסופה "חוזה" שמתקרבת לניו יורק התחזקה ומוגדרת כהוריקן – "ייתכן שתפורסם אזהרה לחלקים מהחוף המזרחי בארה"ב"

    בריטניה: דאעש נטל אחריות על הפיגוע במטרו בלונדון בו נפצעו 29 בני אדם מרביתם סובלים מכוויות, ואחדים נפגעו במהלך המנוסה ההמונית מהמקום, * המשטרה עצרה בן 21 בחשד למעורבות בפיגוע בקרון הרכבת, בו נפצעו 29 בני אדם. זאת, לאחר שאתמול פשטה על כמה מוקדים בעיר דבור המרוחק שעתיים מלונדון ועצרה צעיר בן 18 * מצוד התנהל אחר החשוד, לאחר שהמשטרה איתרה אותו במצלמות האבטחה * טרם ברור האם המפגע פעל לבדו או שהיו לו שותפים. * שוטרים חמושים סרקו בית מגורים בעיירה סאנבורי ופינתה בניינים סמוכים * סגן מפקד המשטרה הגדיר את המעצר כ"משמעותי", אך רמת האיום בעיר עדיין מוגדרת כ"קריטית" כיוון שעדיין יש חשד לפיגוע נוסף המתוכנן בקרוב.  * בתוך כך, חיילים החליפו מאות שוטרים שהצטרפו למאמצי החקירה * זהו הפיגוע החמישי בבריטניה השנה

    – טראמפ למיי: "ארה"ב תעמוד לצד בריטניה ותמשיך לשתף עמה פעולה נגד המלחמה בטרור"

    זימבבואה: מנהיג האופוזיציה חש ברע בתום כינוס מפלגתי ופונה לבי"ח בדרא"פ

    יפן: דיווחים: ראש הממשלה אבה צפוי להכריז על בחירות בזק * על רקע התמיכה הגדלה בו סביב ניהול העימות מול צפון קוריאה והמשב באופוזיציה, אבה צפוי להקדים את הבחירות לחודש הבא

    לבנון: 19 פעילים המזוהים עם דאעש נעצרו בחשד שתכננו פיגוע גדול בביירות

    טורקיה: שגריר גרמניה באנקרה זומן לשיחת בירור בעקבות מפגן תמיכה בכורדים

    – עיתונאי צרפתי שוחרר מהכלא אחרי חודשיים

    מיאנמר: האו"ם יותר ממחצית מ- 400,000 פליטים שנמלטו מיאנמר בשלושת השבועות האחרונים הם ילדים * זה כולל יותר מאלף ילדים שהופרדו ממשפחותיהם, ומסכן אותם במיוחד במחנות צפופים, ובוציים בבנגלדש. * הפקיד העליון של האו"ם לענייני זכויות אדם: "דוגמה מובהקת של טיהור אתני" (ניו יורק טיימס)

    מלזיה: שבעה נעצרו בחשד להצתת שריפה שבה נספו 23 נערים

    מצרים: עונש המאסר של הנשיא לשעבר מורסי קוצר ב-15 שנה – ל-25 שנים * לאחר קרב משפטי ממושך, בית המשפט העליון של מצרים החליט להפחית את עונשו את נשיא המדינה לשעבר בן ה-66, מורסי, שהיה אמור לרצות 40 שנים מאחורי סורג ובריח, זאת לאחר שהואשם בסיכון הביטחון הלאומי לאחר שהדליף מסמכים רגישים לגורמים בקטאר. * בנוסף מרצה מורסי 20 שנות מאסר בגין הוראות שנתן לרצח מפגינים במהלך המחאה נגדו במחאות ב-2012.

    סוריה: 6 לוחמים של כוחות המורדים נפצעו בהפצצה על בסיס הקואליציה בדיר א-זור

    – צבא סוריה: התחלנו במבצע לשחרור אזורים סמוך לגבול עם עיראק; צבא אסד כבש פרבר של העיר דיר א-זור מידי דאעש

    – רוסיה תקפה מטרות מורדים כורדים במזרח המדינה * הפטנגון: רוסיה תקפה במודע מורדים הנתמכים על ידינו

    – יועצת בכירה לאסד: נילחם בכל כוח כדי לשחרר את שטחי המדינה

    – גורם בכיר בארה"ב: לא ניתן לאיראן להשתלט על סוריה (ערוץ7)

    עיראק: דיווח: צבא עיראק שיחרר מידי דאע"ש את אזור עכאשאת * לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, האזור שנמצא בגבול העיראקי עם סוריה ונשלט על ידי ארגון המדינה האסלאמית מאמצע 2014, נכבש מחדש

    – אדם נהרג ועשרה נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת

    צרפת: שדה התעופה בפריז: מטוס נוסעים פונה מחשש לאירוע ביטחוני; מאוחר יותר התברר כי מדובר בהתרעת שווא * נוסעי "בריטיש איירוויז" שהיו אמורים להמריא ללונדון הוצאו מהמטוס בשדה התעופה "שארל דה-גול" בשל "איום ביטחוני", והמשטרה החלה חוקרת את המקרה

    – פיגוע בצרפת: מחבל תקף שתים בפטיש תוך כדי שהוא צועק "אללה אכבר" ונמלט, מצב הפצועים קשה; סריקות אחר המפגע

    – הפגנות בפריז נגד הרפורמות שמקדם מקרון * מאות אלפים מחו השבוע בצרפת נגד חוקי העבודה החדשים שמקדם הנשיא. עוצמת ההפגנות ועיתוין, שהפתיעו את הממשלה, עשויים להעיד שהסיכויים להעבירם נמוכים משצפתה (הארץ)

    קונגו: לפחות 30 פליטים מבורונדי נהרגו בהיתקלות עם כוחות הביטחון

    קוריאה: מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את שיגור הטיל של קוריאה הצפונית מעל שמי יפן – " חתירה תחת שלום וביטחון האזור"

    – קים ג'ונג און: מטרתנו היא ליצור שיוויון כוחות עם ארה"ב * מנהיג הדיקטטורה, קים ג'ונג און, אמר כי לאחר שיושג שוויון כוחות בין המדינות, מנהיגי ארה"ב לא יעזו לדבר על אופציה צבאית נגד מדינתו * לפי סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, קים אמר שהטיל ששוגר מוכן לשימוש מבצעי ורמז שניסויים בליסטיים נוספים עתידים להתרחש

    – על רקע המתיחות מול צפון קוריאה: טראמפ ייפגש עם מנהיגי דרום קוריאה ויפן

    – נשיא ארה"ב ונשיא דרום קוריאה דנו בסנקציות אפשריות נוספות שניתן להטיל על צפון קוריאה * קוריאה הדרומית: "הנשיא מון ג'אה אין וטראמפ מסכימים על החרפת הסנקציות על פיונגיאנג"

    – היועץ לביטחון לאומי בארה"ב: "ישנה אופציה צבאית מול צפון קוריאה במידת הצורך"

    – שגריר סין בוושינגטון: "ארה"ב צריכה להפסיק עם האיומים על צפון קוריאה"

    – רוב האמריקנים בעד מהלך צבאי של ארה"ב נגד צפון קוריאה, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה בקרב אזרחים אמריקנים * מהנתונים עולה כי 58 אחוזים תומכים בפיתרון צבאי למשבר במידה והמלכים דיפלומטיים וסנקציות כלכליות לא יועילו * בקרב רפובליקנים התמיכה בתקיפה גבוהה יותר (ישראל היום)

    – גנרל קנדי בכיר: "המדיניות של ארה"ב היא לא להגן על קנדה במקרה שתותקף ע"י צפון קוריאה" * הגנרל הבכיר ביותר בפיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה טען, על רקע הפרובוקציות האחרונות מצד פיונגיאנג, כי "ההחלטה בנושא תתקבל בלהט הרגע ע"י הבית הלבן" (מעריב)

צרכנות

בקרוב נשלם פחות על מוצרי תינוקות ומשקפיים

משרד האוצר עומד להוריד את המכס על מוצרים לתינוקות דוגמת נדנדה לתינוק, הליכון לתינוק, כסא אוכל לתינוק, מנשאים, בקבוקים ומוצצים. ההורדה אינה תכלול מכס על חיתולים. * בנוסף עליהם יבוטל המכס על מסגרות משקפיים. * הורדת המכסים הזו מהווה את החלק האחרון של תוכנית נטו משפחה שהוכרזה באפריל – ולא מומשה עדיין.  התוכנית כללה סדרה של הבטחות לביטול מסים ומכסים. המכס על יבוא נעליים בוטל כבר וכך גם מס הקנייה על מוצרים סלולריים. המכס על בגדי תינוקות נתקל בהתנגדות של יצרני בגדים מקומיים. במקביל ברשות המיסים נוצר חשש כי אכיפת הפטור ממכס על בגדים אלו בנפרד מבגדי מבוגרים תהיה מורכבת. (דה מרקר)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן