Skip to content

על הפיל בסלון

מצביעי נתניהו, ממשיכים לרגום את גופתה אכולת התולעים של מפא"י, ולגולל את כל צרותיהם ואומללותם על השמאל, אותו שמאל שנלחם עבורם, עבור המקופחים ולמרבה הצער איננו בשלטון כבר 40 שנה (למעט תקופות קצרצרות שאחת מהן הסתיימה בשלושה כדורים בגב).
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Click here for the English version

כן, אני יודע שאני עומד להיכנס לשדה מוקשים- אני עושה זאת ביודעין. כי התופעה הזו איננה ניתנת להתעלמות, וגם אם לא נעים לדבר על הפיל שבסלון הרי שהוא שם ותופס את כל הספה.

הפיל שבסלון

הכניסה לאחד מבתי הקולנוע שבבעלותם, הציבו האחים אדרי פסל של בנימין נתניהו. כן אלו הם האחים אדרי שחרחורי המדון של מירי סיבוני עושים להם את זה. המניע? בדיוק אותו מניע של הגברת סיבוני (אני מתנצל בפני מר רגב שאינני עושה שימוש בשמו, אחרי הכל היא עצמה לא ממש אוהבת אשכנזים).

סיבוני והאחים אדרי שייכים, בין אם יש להם כסף ובין אם לאו בין אם יש להם עמדת השפעה וכוח ובין אם לאו, לאותה אוכלוסיה שמצביעה באופן מסורתי לנתניהו ולליכוד. אלו ש"אפילו אם נתניהו יכנס בלילה ויאנוס את ביתם ימשיכו להצביע לו" (ציטוט). אותה שכבת אוכלוסיה שהועלתה ארצה על ידי האשכנזים, ומתעבת אותם עד כדי כך שלא מעט אמירות המהללות את אדולף היטלר, מפארות את קירותיהם בפייסבוק. הם הם המקופחים התמידיים, רובם המכריע הם דור שני ושלישי (וכמובן ראשון) ליוצאי מדינות המגרב (בעיקר מרוקו ואלג'יריה). תרומתם של הללו למדינת ישראל מצטמצמת לצעקות הקיפוח מחד ולגזענות מאידך. זה לא שלא היה באפשרותם להגיע להישגים ועובדה היא שישנם לא מעטים שאכן הצליחו ודווקא בתחומים להם בזה אוכלוסיה מוצאם (ספרות, אמנות, תאטרון, אקדמיה ועוד). השאר, מצביעי נתניהו, ממשיכים לרגום את גופתה אכולת התולעים של מפא"י, ולגולל את כל צרותיהם ואומללותם על השמאל, אותו שמאל שנלחם עבורם, עבור המקופחים ולמרבה הצער איננו בשלטון כבר 40 שנה (למעט תקופות קצרצרות שאחת מהן הסתיימה בשלושה כדורים בגב).

כיצד יכולה קבוצת אוכלוסיה שמקופחת בעליל וללא כל ספק על ידי נתניהו וכנופייתו, להמשיך ולהעריץ את האיש השפל הזה? כעקרון זו תולדה של חוסר השכלה, הן מצידה של המערכת (והליכוד דאג לפגיעה קשה במערכת החינוך והקיצוצים העיקריים בוצעו במקומות בהן לא היתה שום התנגדות, היינו המעוזים הפוליטיים שלו. השכבות החלשות) אבל גם חוסר רצון ואמונה שאין צורך בהשכלה (הגברת סיבוני למשל גאה שלא קראה את צ'כוב, ומר דויד ביטן, יו"ר הקואליציה מודה בעליצות שכבר 10 שנים לא קרא ספר). משמעות הדבר שלא כל כך פשוט יהיה להפיל את כל האשמה על מערכת החינוך בלבד, ולא משנה עד כמה היא לקוייה.

אבל הבורות, היא כלי שהמשטר המושחת של נתניהו עושה בה שימוש יוצא מהכלל. מבחינת תומכיו הוא מלך, לא הם לא שמעו על צ'אוצ'סקו והסקיוריטטה, גם לא ממש על פרדיננד מרקוס או חואן פרון. מבחינתם נתניהו הוא מלך ושחיתות הוא מושג אשכנזי, שכן הקופה הציבורית שייכת למלך והוא מעל לחוק. הם מוכנים לשלם כל מחיר תמורת המילים (מעשים חס מלהזכיר) היוצאות מפיו.

מעבר לכך מבחינתם הרי שכל המערכת חייבת לעבוד עבור המלך והשאר נתינים נרצעים. הם לא מבינים את משמעות המילה דמוקרטיה (וגם לא פאשיזם) כך שנכלולי מנדלבליט את ניצן, לא ממש ברורים להם, וסדרי העדיפויות שלהם הוא קודם המלך ואחר כך אוכל לילדיהם, ותרופות להוריהם הזקנים.

אבל זה בעצם תמצית סיפורו של עם ישראל שעבורו נעשה קודם לנשמע.

הבעיה עם הבורות ואוסף ה"עובדות" חסרות הבסיס, המפוזרות להן באופן חופשי על ידי פוליטיקאים ציניים או בורים בעצמם שהן הופכות לאמיתות בעידן ה"פייק ניוז". ולפייק ניוז יש קהל, הוא הוא הקהל בו עוסק מאמר זה. כך קורה שיהודי בשם אבוחצירה משוכנע שהמזרחיים הביאו את ה"סבונים" כדבריו ארצה. כך קורה שהגברת סיבוני משוכנעת שמזרחים בנו את מגדל העמק, ומאיר שליו יכול למרוט שערות ראשו עד מחר, אימרותיהה נקלטו בדיוק במקומות בהם היו אמורות להיקלט. לא ממש מפתיע אם כן שנתניהו ג'וניור מצד אחד משווה עצמו לבן מלך ומצד שני  הוא אנטישמי, זה מה שמאכילים אותו בבית.

לא נעים לומר אבל אוכלוסיה נחשלת זו איננה רק אשמת המדינה, מדובר בחינוך מהבית: שנאת הערבים מתורצת בעובדה ש"אנחנו חיינו בינהם ומכירים אותם" הבדיחה העצובה היא שאכן חייתם בקרבם ואיתם ו…אתם לא שונים מהם.גם כאן במארסי צעקות הקיפוח מגיעות מכיוונה של בדיוק אותה קהילה ההבדל היחיד הוא הדת.

עבור מצביעי נתניהו הקרבת בניהם למלך היא מצווה, השכלה מיותרת, אוכל לתרופות? שימותו הזקנים והנכים העיקר שלמלך יהיו סיגרים שמפניה והרבה חמגשיות במאות אלפי שקלים.

לאורך ההסטוריה הקצרצרה של מדינת ישראל הישראלי החילוני, הליברלי, המשכיל עשה המון הנחות לדתיים כמו גם למזרחיים המקופחים. היכה על חטא פעם אחר פעם, ניסה לשמור על שיח פוליטי מתוקן, התחשב ו…התעלם לחלוטין מהעובדה שהוא מזין מיפלצת שבסופו של דבר תבלע אותו על ערכיו ההומניים.  אז מן הסתם הגיע הזמן לומר את האמת: כללי המשחק השתנו, האוייב איננו הפלשתינים האוייב הוא בתוכנו. האויב הוא הבורות מרצון, האויב הוא תחושת המגיע לי בלי לעשות כל מאמץ.  ואת המפלצת הזו נתניהו מרעיב מחד ומלטף מאידך והיא החלה להשתולל. נחשו את מי היא תטרוף לפני כולם?

1 Comment

  1. אביב המבין
    18 בספטמבר 2017 @ 9:16

    אנחנו חיים בתקופה של "שקיפות בשחיתות".
    כפי שאמרו הקיסרית, המלך והנסיך לפלבתים שלהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן