Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 18 ספטמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     לוחמי חיזבאללה: מחכים ליום פקודה כדי להרוג ישראלים (בטחוני)     מלך בחריין: לא מכיר בחרם הערבי על ישראל, אזרחי בחריין רשאים לבקר בה  (מדיני)     טראמפ ונתניהו ייפגשו היום וידונו בהסכם הגרעין ובמאמצי ארה"ב לקדם תהליך שלום (מדיני)     נאום נתניהו בעצרת האו"ם: יפנה לחמינאי, יתכן שבפרסית (מדיני)     איראן מאיימת: יש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    לוחמי חיזבאללה: מחכים ליום פקודה כדי להרוג ישראלים (בטחוני)

    מלך בחריין: לא מכיר בחרם הערבי על ישראל, אזרחי בחריין רשאים לבקר בה  (מדיני)

    טראמפ ונתניהו ייפגשו היום וידונו בהסכם הגרעין ובמאמצי ארה"ב לקדם תהליך שלום (מדיני)

    נאום נתניהו בעצרת האו"ם: יפנה לחמינאי, יתכן שבפרסית (מדיני)

    איראן מאיימת: יש לנו פצצה גדולה משל ארה"ב (חוץ)

    ארה"ב על צפון קוריאה: התייאשנו מהאו"ם, הטיפול עבר לפנטגון – "אם ארה"ב תצטרך להגן על עצמה – קוריאה הצפונית תושמד" (חוץ)

    שוטרים פלסטינים סירבו לתת לח"כים לעבור בדרכם ליריחו (חדשות)

    עבריינים עם תעודה: שוטרים התפרעו בירושלים והתעללו בחרדים, מפגין בן 16 וחצי פונה במצב בינוני לבית החולים; מח"ש פתחה בחקירה (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית ויעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה מעט חם מהרגיל בעונה.

    הלילה: בהיר עד מעונן חלקית.

    שלישי: מעונן חלקית עד נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

    רביעי: ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

    חמישי: ללא שינוי של ממש במזג האוויר

חדשות

חייל בחיל האוויר תקף והיכה רופא שהעיד נגדו על אלימות המקרה אחר שאירע בבסיס תל נוף. החייל נמלט והרופא נפצע קל (מגפון ניוז*)

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה כנגד המורה מבאר שבע שנחשדה בקיום יחסי מין עם תלמידה. הסיבה – חוסר ראיות מספקות והמעשה המיוחס לה לא נעשה כשהתלמיד היה בין תלמידיה (מגפון ניוז)

שוטרים פלסטינים סירבו לתת לח"כים לעבור בדרכם ליריחו

חברי שדולת ארץ ישראל הגיעו לבית הכנסת שלום על ישראל ביריחו, אך עוכבו בכניסה לעיר על ידי כוחות המשטרה הפלסטינית. רק לאחר התערבותו של קצין בכיר פינו את הדרך. "ניסו לעשות לנו תרגיל – להראות מי בעל הבית" (nrg)

דוח: שליש מהעתירות לבג"ץ נגד המדינה מתקבלות

כרבע מהעתירות שהוגשו ב-2016 עסקו במעצרים מנהליים, וכרבע נוסף בעניינים הקשורים ליו"ש. עוד פורסם כי כ-31% מהתיקים שנפתחו במח"ש הסתיימו בהעמדת שוטר אחד או יותר לדין, וכי כ-24,600 תיקים נגנזו במחוזות מבלי כתב אישום (nrg)

 העליון הכשיר מדיניות הפוגעת בהעסקת מבקשי מקלט; אלפים בסכנת פיטורים * בית המשפט קבע בשני פסקי דין כי למדינה אסור להתקשר עם חברות שמעסיקות מבקשי מקלט, והתיר לה לגבות ממעסיקים 20% ממשכורת העובד. ארגוני זכויות אדם: הפסיקות יחריפו את העוני והמצוקה (הארץ)

דיווח: המדינה תפצה 170 מעובדי הכור בדימונה * בתום הליך גישור ממושך הוחלט: המדינה תשלם ל-170 עובדים שחלו, אך לא תיקח אחריות על מחלתם

מחאת הנכים: הבוקר כביש 1 לכיוון מזרח נחסם לתנועה באזור לטרון * אתמול אחה"צ נחסם כביש 2 ממחלף חבצלת לצפון

פוליטי

יוזמה חדשה למניעת תרומות משרים תומכי "הליכודניקים החדשים"

פעילי המפלגה פנו לאנשי עסקים בחו"ל התומכים כספית במפלגה וקראו מהם לשלול כספים מהשרים הנגבי וגמליאל ומהח"כית שרן השכל שהביעו תמיכה בחברי הקבוצה (מעריב)

המתווה לקידום "חוק עוקף בג"ץ"

יו"ר הקואליציה ביטן מנסה לגייס את תמיכת השר כחלון ב"תכנית עוקפת בג"ץ" של השרים בנט ושקד על ידי הצעת גרסה מרוככת. הפשרה: קביעת שני תחומים בהם יתאפשר לכנסת לעקוף את בית המשפט – חוק הגיוס והמסתננים (חדשות2)

55% ממתפקדי מרצ תמכו בהצעה להדיח את גלאון, אך היא תמשיך בתפקידה

גלאון נבחרה לעמוד בראש המפלגה עד ינואר 2019, אך בוועידה עלתה הצעה להקדים את הבחירות לחודש פברואר הקרוב. * רוב חברי ועידת מרצ הצביעו בעד קיצור כהונת גלאון כיו"ר המפלגה, אך לא השיגו את הרוב הדרוש – 60% כדי שההצעה תעבור. * בנאומה הערב הכריזה יו"ר המפלגה: אם לא יהיו פריימריז פתוחים אסיק את המסקנות. אני לא נאחזת בקרנות המזבח

בכנסת ידונו בקצבאות הנכים; הצעת החוק תוגש רק אחרי החגים * סיעות המחנה הציוני ומרצ יזמו דיון מיוחד במהלך הפגרה הנוגע להעלאת קצבאות הנכים ולילדים חולי הסרטן בבית החולים הדסה * אילן גילאון, יו"ר סיעת מרצ: "הממשלה ממשיכה לעשות הכל כדי לא להעלות את הקצבאות ולהמשיך את מסע ההתעללות" (דה מרקר)

בטחוני

לוחמי חיזבאללה: מחכים ליום פקודה כדי להרוג ישראלים

בשיחה עם כתבי רשת אמריקאית הצהירו אנשי הארגון השיעי כי הם עוקבים אחרי כל תנועות צה"ל, וכי הם מכינים הפתעות ללוחמיו. "כל הטקטיקות שלנו השתנו", הם אמרו, והוסיפו: "אם הם ייכנסו ללבנון – זו תהיה טעות חמורה" (nrg)

 סוכל פיגוע סמוך לקבר רחל * מחבל שניסה לזרוק מטען מאולתר לעבר המתחם, נוטרל ופונה לבית החולים על ידי ערבים שהיו במקום. (MivzakLive)

מדיני

מלך בחריין: לא מכיר בחרם הערבי על ישראל, אזרחי בחריין רשאים לבקר בה

חמאד בין עיזא אל כליפא נכח באירוע במרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס, בו נחתמה הצהרה המגנה את השנאה והאלימות הדתיות (מעריב)

אחרי שנמנע מביקור במדינה, נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ברזיל

הדילוג של נתניהו על המדינה החשובה ביותר באמריקה הלטינית במסעו לאזור יצר אי נעימות. על דעת יועצי רה"מ ובעקבות מסרים מהצד הברזילאי, מתקיימים מגעים לתיאום פגישה עם נשיא ברזיל (nrg)

טראמפ ונתניהו ייפגשו היום וידונו בהסכם הגרעין ובמאמצי ארה"ב לקדם תהליך שלום

לפי פקידים בכירים, הפגישה בין השניים תתמקד בעיקר בסוגיה האיראנית. נאומו של נתניהו מול העצרת הכללית מחר צפוי להיות קצר מבעבר * בארצות הברית מתוכננת הפגנה מול בנין האו"ם בזמן נאומו של נתניהו בעקבות מעצר בני ישיבה.

נאום נתניהו בעצרת האו"ם: יפנה לחמינאי, יתכן שבפרסית

ראש הממשלה יתמקד בנאומו בפעילות של הרפובליקה האסלאמית לערעור ביציבות במזרח התיכון והמשך תוכנית הטילים הבליסטייים והאיומים ויקרא לקהילה הבינלאומית לאכיפה מוגברת (מעריב)

    דובר חמאס: "הגענו להסכמות עם המצרים לגבי פירוק הממשלה והליכה לבחירות, הכדור בידיים של הרשות"; אבו מאזן הביע שביעות רצון מההסכם עם חמאס מבלי להודיע על הסרת הסנקציות * לאחר שחמאס הודיע כי יפרק את הוועדה המנהלת בעזה וכי הוא מוכן ללכת לבחירות, אמר בכיר בפתח כי בימים הקרובים יתקיימו פגישות עם משלחת חמאס במטרה להתחיל ביישום ההסכם מ-2011

    דיווח: משלחת מצרית תגיע לרצועה – תפקח על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח * כלי החדשות "24", הרואה אור באיחוד האמירויות, דיווח היום (שני) מפי גורם פלסטיני בכיר כי משלחת מצרית תגיע בימים הקרובים לרצועת עזה, זאת על מנת לפקח על יישום הסכם הפיוס בין חמאס לפתח (חדשות10)

    המקום היחיד במזרח התיכון בו מונפים דגלי ישראל * תופעה מעניינת של הנפת הדגלים הכחולים לבנים מתרחשת בעצרות שמקיימים הכורדים בטריטוריה בצפון עיראק וברחבי אירופה לקראת משאל העם על עצמאותם (מעריב)

    עבדאללה לראשי הקהילה היהודית בניו יורק: "לסיים את חקירת המאבטח בשגרירות בעמאן"

חוץ

איראן:

איראן מאיימת: יש לנו פצצה גדולה משל ארה"ב

מפקד בכיר במשמרות המהפכה צוטט בתקשורת בטהרן כאומר שארצו פיתחה את "אבי כל הפצצות", הגדולה מכל כלי נשק קונבנציונלי אחר שבו השתמשו האמריקאים בעבר (nrg)

– איראן הודיעה כי היא ממשיכה להתחמש ולהתכונן למלחמה הגדולה שטרם הוכרזה. מפקד זרוע החלל במשמרות המהפיכה  הגנרל עלי חדג'זאדה הודיע ביום שני כי איראן פיתחה פצצה קונבציונאלית במשקל 10 טון. פוטנציאל ההרס של פצצה כזו הוא אדיר. * כיום יכולים מטוסים רוסיים מסוג איליושין לבצע גיחות בטווח בינוני ולהטיל פצצות כאלה. (ענין מרכזי)

אירן: "נגיב לכל צעד שגוי של ארה"ב"

בצל הפגישה המתוכננת בין טילרסון לזריף ביום רביעי הגיב המנהיג העליון חמינאי לדברי טראמפ, לפיהם אירן לא מקיימת את רוח הסכם הגרעין ואיים על ארה"ב: "כל צעד שגוי של המשטר התוקפני בנוגע להסכם יתקל בתגובה של הרפובליקה האסלאמית" (חדשות2)

צפון קוריאה:

ארה"ב על צפון קוריאה: התייאשנו מהאו"ם, הטיפול עבר לפנטגון – "אם ארה"ב תצטרך להגן על עצמה – קוריאה הצפונית תושמד"

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה כי הארגון מיצה כמעט את כל האפשרויות שלו בהתמודדות עם תוכנית הגרעין של צפון קוריאה: "אנו מנסים לפעול בכל דרך אחרת, אבל יש הרבה אופציות צבאיות על השולחן"

נשיא ארה"ב לעג למנהיג צפון קוריאה: "מה קורה עם איש הטילים?"

הנשיא טראמפ פרסם הודעה על השיחה האחרונה שערך עם נשיא דרום קוריאה, והפתיע בכינוי החדש למנהיג העליון של השכנה, צפון קוריאה. "בדקתי מה שלומו של איש הטילים", אמר הנשיא ורמז לסנקציות על מוצרי הנפט והדלק שיוטלו על המדינה. "התור לגז במדינה מתארך, חבל מאוד"

קוריאה הצפונית גלגלה מאות מליוני דולרים בייצוא אמל"ח לאיראן, סוריה ולוב

לצד החלק העסקי בפעילות זו, בין השורות, מדובר בעוד כתבה שמעגנת את מה שמומחים טוענים כבר שנים – שצפון קוריאה מוכרת נשק לאיראן. מה היא מוכרת, כמה, והאם מכירות אלו כוללות גם תכן של מערכות גרעיניות – זו שאלה פתוחה (nrg)

    כווית הורתה לשגריר צפון קוריאה לעזוב בתוך חודש

    מטוסי קרב אמריקניים חגו מעל חצי האי הקוריאני במסגרת תרגיל עם סיאול

בעקבות הנזק המוחי לדיפלומטים: ארה"ב שוקלת לסגור השגרירות בקובה

21 נציגים של ממשלת ארצות הברית נפגעו מגורם שאינו ידוע. מזכיר המדינה טילרסון אמר כי העניין נמצא תחת בחינה: "זה נושא רציני מאוד הקשור לנזק שנגרם לאנשים" (מעריב)

    האיים הקריביים: הסופה הטרופית "מריה" התחזקה להוריקן בדרגה 1

    אפגניסטן: שישה הרוגים בשני פיצוצים במזרח המדינה

    אתיופיה: 50 הרוגים ו-50 אלף עקורים בעימותים אלימים בגבול סומליה בשבוע האחרון

    ארה"ב: יועץ בכיר של טראמפ יעיד בסנאט במסגרת פרשת המעורבות הרוסית בבחירות

    – טילרסון: נישאר בהסכם האקלים אם התנאים לכך יהיו נכונים

    בריטניה: יומיים לאחר הפיגוע בלונדון: רמת הכוננות בממלכה הורדה מ"קריטית" ל"חמורה" בעקבות התפתחות בחקירת הפיגוע

    מיאנמר: המשבר במיאנמר: בנגלדש הגבילה את תנועת הפליטים המוסלמים בשטחה

    פולין: נגנב ציוד צבאי אמריקני בשווי 55 אלף דולר * ציוד צבאי בשווי של 55 אלף דולרים נגנב ממכולה שניצבה בתחנת רכבת בפולין. במכולה היו בעיקר משקפות לראיית לילה ומשקפות שדה (nrg)

    עיראק: ר"מ עיראק לשעבר על משאל העם הכורדי: "לא נאפשר שתקום ישראל שנייה"

    – מזכ"ל האו"ם: משאל העם הכורדי יסיח את הדעת מהמלחמה בדאעש

    – 8 אנשי מיליציה נהרגו בפיצוץ מטען ממולכד במוסול

    – ארגוני סיוע מודאגים ממצבן של משפחות אנשי דאעש

כלכלה

    יו"ר ועדת הכספים מעכב קיצוץ רוחבי של 1.1 מיליארד שקל כבר חודשיים וחצי * גפני מסרב להעלות בוועדה את בקשת האוצר לבצע את הקיצוץ בתקציב 2017 * ח"כים נוספים בוועדה טוענים כי הם נדרשים להיות "השוטר הרע" – בעוד שר האוצר מתהדר בתוכניות להקלת יוקר המחיה * האוצר: "אין מקור תקציבי לטובת ביצוע ההחלטות שסוכמו בממשלה (דה מרקר)

פרשת בזק: רשות ני"ע: חקירת בזק בדרך לכתב אישום * הודעת הרשות נמסרה במסגרת שורת בקשות בהסכמה להארכת המגבלות שהוטלו על החשודים המרכזיים בפרשה, ובהם בעל השליטה שאול אלוביץ' והמנכ"לית סטלה הנדלר (גלובס)

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן