Skip to content

פרק שני במאבק על חוקי העבודה בצרפת

כ- 7000 ל-10000 איש צעדו ברחובות מארסיי בקריאה למקרון לעצור ולחסל את חוק העבודה, אותו הוא מתכוון להעביר. כל זאת בזמן שהאחרון מתנייד ברחבי העיר מארסיי בין הפרפקטורה לבניין העיריה שם נפגש עם ראש עיריית מארסיי, שהוא גם סגן נשיא הסנאט הצרפתי ז'אן קלוד גודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום היה יום השביתה הכללית השני במניין לסיבוב השני של המאבק כנגד פגיעה בזכויות העובדים על ידי רפורמה בחוקי העבודה, המוצעת על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון. ללא קשר מיוחד, דווקא היום ביקר מקרון במארסיי.

עמנואל מקרון עם ז'אן קלוד גודה ראש עירית מארסיי וסגן נשיא הסנאט הצרפתי - צילום: jean Michel Melat-couhet

כ- 7000 ל-10000 איש צעדו ברחובות מארסיי בקריאה למקרון לעצור ולחסל את חוק העבודה, אותו הוא מתכוון להעביר. כל זאת בזמן שהאחרון מתנייד ברחבי העיר מארסיי בין הפרפקטורה לבניין העיריה שם נפגש עם ראש עיריית מארסיי, שהוא גם סגן נשיא הסנאט הצרפתי ז'אן קלוד גודה.

מפגין מציג את ספר קוד העבודה - צילום: עמית מנדלזון

היות ואבטחת נשיא צרפת דורשת כוח אדם משמעותי הרי שמעבר לכוח המוגבל שהוצב כדי למנוע מהמפגינים לחרוג ממסלולם המורשה. התחייב ארגון העובדים ה-CGT שמוביל את המאבק הנוכחי, שהסדר ישמר בכל מחיר.

7000 עד 10000 מפגינים - צילום: עמית מנדלזון

את ההפגנה הובילו כרגיל הצעירים האנטי-פשיסטים וקבוצת חברי מפלגת ה-NPA האנטי קפיטליסטית. כשבעורפם נושפים עשרות הביריונים (אלו שנקראים האבטחה) של ארגון ה-CGT חמושים בגז מדמיע באופן גלוי למרות שהחוק אוסר על אזרחים לשאת את התרסיסים הללו ברחוב לא כל שכן בגירסה הצבאית/ משטרתית שלהם.

האנטיפה המקומית - צילום: עמית מנדלזון

המשטרה בכוחות מצומצמים חסמה אך ורק את הגישות רלוונטיות למניעת הפרעה לביקורו של מקרון, ואת שאר העבודה ביצעו חברי האבטחה של ה-CGT. שאר איגודי העובדים לא התייצבו להפגנה בין הייתר כדי לא לקבל רשמית את הדומיננטיות של ה-CGT.

המשטר חוסמת גישה לפרפקטורה - צילום: עמית מנדלזון

לסמוך על חבורת הביריונים של ה-CGT זה מתכון בדוק לצרות ולתת להם בידיים נשק כלשהו, זה להבטיח שהם אכן יעשו בו שימוש ואמנם בשלב כלשהו, כשהצעירים המובילים התמהמהו קלות ולא נענו להדיפה של ה-CGT, החלו האחרונים להתיז גז מדמיע על הצעירים. דבר שגרר מהומה וכמעט קטטה רבתי וכל זאת ללא התערבות השוטרים  כלל.

ביריוני ה-CGT מחוללים מהומה - צילום: עמית מנדלזון

אין זו הפעם הראשונה שהמשטרה עושה שימוש במי שאמור להיות צידו השני של המתרס, והדבר רק מבהיר מה בדיוק מעמדו של ארגון ה-CGT ועד כמה ההפגנות אותם הוא מארגן משמעותיות במאבק הספציפי הנוכחי.

מפגיני ה-CGT ובראשם ה"אבטחה" - צילום: עמית מנדלזון
הכוח הנשי - צילום: עמית מנדלזון

בסך הכל מעבר לאירוע הספציפי ההפגנה עברה בשלום אם כי הנוכחות המדלדלת מוכיחה שגם מאבק זה נידון לכישלון כמו כל קודמיו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן