Skip to content

ערימה עצובה של נעליים

מתנדבי הארגון הם רובם אנשים מבוגרים שזכר המלחמה עדיין איתם. ראיתי צעירים אבל ממש לא רבים וגם המבקרים, אלו שצפו בתמונות וקראו את הנתונים ובחנו את המפות לא היו בני הדור הצעיר. וזה לכשעצמו מצב עצוב ומפחיד כאחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון Handicapped International הוא ארגון בינלאומי המנסה להכניס מודעות בעולם להרס המטורף של חייהם של חפים מפשע עקב סכסוכי דמים ברחבי העולם. הארגון מפעיל בין היתר יחידה אזרחית לפירוק שדות מוקשים ומנציח בצילום את סיפורם של הקורבנות בכל העולם קרבנותיה של פגיעה בלתי סבירה באזרחים בסכסוכים צבאיים שונים כמו בסוריה וכמובן גם בעזה.

אישה בוחנת תמונות של קטועי רגליים מסוריה - צילום: עמית מנדלזון

אחת לשנה מציב הארגון דוכן ברוב ערי העולם כדי להסביר ולהבהיר שהפגיעה באוכלוסיה אזרחית איננה לגיטימית בשום מצב. הסטטיסטיקה המזעזעת מורה כי 92% מנפגעי הסכסוכים הללו הינם אזרחים, חפים מפשע. נתון מעורר חלחלה זה אמור להדליק נורה אדומה אצל כל אזרח ששכח או מעולם לא ידע מה משמעותה של מלחמה.

עצרו הפצצת אזרחים - צילום: עמית מנדלזון

בכל אחת מהערים הללו נבנית במהלך היום ערימת נעליים כד להפגין הזדהות עם קטועי הרגליים, שכן כאמור עיקר פעילות הארגון עוסקת בנזקיהם של שדות המוקשים שאיש לא טרח לפרק.

ערימת הנעליים של מארסיי - צילום: עמית מנדלזון

והאזרחים המודעים נענים ומגיעים למקום ומצרפים זוגות נעליים לערימה.

השנה הציב הארגון כסאות גלגלים כדי לאפשר לילדים ומבוגרים כאחד להתנסות בחוויה המפוקפקת של חוסר היכולת ללכת או לעשות שימוש כלשהו ברגליים.

בואו והתנסו ב..נכות - צילום: עמית מנדלזון

מתנדבי הארגון הם רובם אנשים מבוגרים שזכר המלחמה עדיין איתם. ראיתי צעירים אבל ממש לא רבים וגם המבקרים, אלו שצפו בתמונות וקראו את הנתונים ובחנו את המפות, לא היו בני הדור הצעיר. וזה לכשעצמו מצב עצוב ומפחיד כאחד. דור שלא ידע מה זו מלחמה, לא אכפת לו מנזקיה, וילך בעיניים עצומות להרוג חפים מפשע, או יהיה בין הקרבנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן