Skip to content

מוחמד בכרי משיב למתלוננים נגדו: "נמאסתם"

אמש התלוננו בפני היועץ המשפטי לממשלה ובמשטרה, שרת התרבות, רגב וחבר הכנסת חזן. התלונות הן כנגד השחקן – במאי ויוצר קולנועי המוערך, מוחמד בכרי, על שהשתתף בפסטיבל תרבות "ימי פלסטין" בלבנון. השניים תובעים לחקור את האמן בגין אמירות שהוכחשו על ידיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שרת התרבות מירי רגב פנתה אתמול (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט,  בבקשה לפתוח בחקירה כנגד השחקן, תסריטאי ובמאי מוחמד בכרי בגין הסתה וביקור במדינת אויב. הבקשה הגיעה בעקבות ביקורו של השחקן בלבנון בפסטיבל "ימי פלסטין", שם הוא טען כי "נורמליזציה עם האויב הציוני שקולים לבגידה".

במכתב בנושא "פתיחה בחקירה נגד מוחמד בכרי – איסור ביקור במדינה הנמצאת בעימות צבאי מול ישראל", כתבה השרה כי "מוחמד בכרי הינו אזרח ישראלי, על פי הפרסומים השונים בכלי התקשורת מתברר כי בכרי שוהה בעיצומם של ימים אלו בלבנון לטובת השתתפות בפסטיבל תרבות העונה לשם 'ימי פלסטין'"."בכרי, הידוע בעמדותיו הלעומתיות כלפי מדינת ישראל, הרהיב עוז וקרא למדינות ערביות המקיימות עם ישראל קשרים בוגדות. לטענתו ישראל היא לא יותר מאשר אויב ציוני שכל קשר עימה הוא בבחינת בגידה", נכתב בבקשה. "מדובר בחציית גבול תרתי משמע. ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה. אבקש לפתוח בחקירה ולזמנו מיד עם נחיתתו בישראל. ההעדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק, הינה מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה שאסור לנו לאפשרה".

מימין לשמאל - חזן עם התלונה במשטרה, השרה מירי רגב ומוחמד בכרי
מימין לשמאל - חזן עם התלונה במשטרה, השרה מירי רגב ומוחמד בכרי

אחריה החרה חבר הכנסת אורן חזן שקפץ בזריזות לעגלה והגיש תלונה במשטרת ישראל כנגד בכרי באותן עבירות. " יש כאלו שמעדיפים מלכתחילה להתעלם, יש כאלו שמעדיפים להסתפק בלצקצק בלשונם ולהמשיך בשגרה – אבל אני לא יכול להמשיך כאילו לא קרה כלום…", כתב חזן, "להבנתי, במהלך ביקורו בלבנון עבר הבמאי מוחמד בכרי עברות שהן מן החמורות ביותר הקיימות בספר החוקים הישראלי – כולל בגידה (עברה, שכידוע, העונש עליה הוא מוות!) "לי נמאס ממחבלים עם חליפות שמנצלים את המדינה כדי לפגוע בה ולכן הגשתי היום תלונה במשטרת ישראל כנגד אותו בכרי. כעת נותר לראות כיצד יפעלו גורמי אכיפת החוק בנדון", הסביר חזן את מעשיו.

 

מכתב שרת התרבות ליועץ המשפטי לממשלה
מכתב שרת התרבות ליועץ המשפטי לממשלה

בעיתון הלבנוני אל אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כי השחקן אמר במסיבת עיתונאים כי "הניסיונות לנורמליזציה עם האויב הציוני שקולים לבגידה. מדובר במעשה מביש ובלתי מתקבל על הדעת. ממשלת הישות הציונית נוהגת בגזענות ומדכאת כל ניסיון של אמנים פלשתינים המתגוררים בתחומה".

כאן המקום להדגיש ולציין כי בכרי טען בראיונות לכלי תקשורת ערבים ישראלים כי הדברים לא נאמרו וכי מה שכן אמר הוצא מהקשרו ועוות. לשאלת מגפון, מה תגובתו לצרמוניה התקשורתית שעוררו רגב וחזן, ענה להם בכרי במילה אחת: "נמאסתם".

 

2 Comments

  1. גורן
    26 בספטמבר 2017 @ 13:49

    מוחמד בכרי נושך את היד המאכילה דבריו הם סטירת לחי לחבריו מהשמאל ולמדינת ישראל הוא כמובן יכחיש הרי בסופו של יום הוא יצטרך לחזור " לישות הציונית" וכנראה הבין שכנראה יעמוד למשפט אני לא מצפה כלום מהפרקליטות ולא מהבג"צ אשר הוכיחו בזמנו כאשר הוגשה תלונה נגדו בגין סרטו התעמולתי גנין גנין מערכת המשפט בסופו של דבר לא עשתה לו כלום אורן חזן שקפץ בזריזות לעגלה והגיש תלונה למשטרה את התלונה לא היה צריך להגיש אורן חזן ולא שרת התרבות אלה הפרקליטות האיש עבר על החוק

    • אליק מאור
      26 בספטמבר 2017 @ 15:47

      יום אחד, כשתסתיים ההסתה ושטיפת המוח של ממשלת הימין הקיצוני, ויומיים לאחר שכולנו נשלם את מחירי מחדל השלום שלה ושל העומד בראשה. מוחך יצטלל ותבין את שאנו הבנו מזמן – שאין וואקום.
      איבה, גוררת איבה. כיבוש גורר שנאה, גזענות גוררת שטנה.התעללות גוררת דם והימין מומחה בכל אלו. (ע"ע חזן, רגב, ארדן, ביטן, בנט, נתניהו ושות')

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן