Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 01 אוקטובר 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     מתיחות בספרד לקראת משאל העם הקטלוני: הממשלה מנסה למנוע את משאל העם הקטלוני (חוץ)     ברש"פ חוששים: הצטרפות לאינטרפול עשויה גם לפגוע (מדיני)     נסראללה מאיים: "ישראל מטמינה מצלמות ממולכדות בדרום לבנון, לא נשתוק על זה" (בטחוני)     טלטלה נוספת בממשל: שר הבריאות התפטר בשל ביקורת ציבורית לאחר שנחשף כי השתמש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    מתיחות בספרד לקראת משאל העם הקטלוני: הממשלה מנסה למנוע את משאל העם הקטלוני (חוץ)

    ברש"פ חוששים: הצטרפות לאינטרפול עשויה גם לפגוע (מדיני)

    נסראללה מאיים: "ישראל מטמינה מצלמות ממולכדות בדרום לבנון, לא נשתוק על זה" (בטחוני)

    טלטלה נוספת בממשל: שר הבריאות התפטר בשל ביקורת ציבורית לאחר שנחשף כי השתמש עבור נסיעות פרטיות במטוסים של הממשל (חוץ)

    מזכיר המדינה האמריקני הודה לראשונה: "יש לנו ערוצי תקשורת עם צפון קוריאה"; מחלקת המדינה: "צפון קוריאה לא הביעה עניין במו"מ על התפרקותה מנשק גרעיני" (חוץ)

    ארדואן: ישראל מעורבת במשאל העם של הכורדים בעיראק (חוץ)

    ישראל במקום ה־19 בדירוג "הביטחון התזונתי" של האו"ם (חדשות)

    למרות ההסכם שהושג: חלק מארגוני הנכים ימשיכו בחסימות הכבישים (חדשות)

חדשות

    איסור המעבר לקפריסין הטורקית מצידה היווני לא ייאכף עד לסוף חג הסוכות (Ynet)

    נורבגיה אישרה למרגל האטום מרדכי ואנונו להגר לתחומה

    ישראל במקום ה־19 בדירוג "הביטחון התזונתי" של האו"ם * לצד שמה של ישראל צורפה "הערת אזהרה", שלפיה מדינת ישראל תלויה ביבוא מזון * ללא התלות ביבוא תבואה, ישראל היתה מדורגת גבוה יותר באותו מדד * בחמישיה הפותחת של הדירוג: אירלנד, ארה"ב, בריטניה, סינגפור ואוסטרליה (ישראל היום)

    למרות ההסכם שהושג: חלק מארגוני הנכים ימשיכו בחסימות הכבישים * על פי ההסכם שנחתם ערב יום כיפור, קצבתם של 80% מהנכים תעלה לכ-4,000 ש"ח, במקום 30% לפי המתווה הראשוני. ההסכם יושלם בתוך ארבע שנים, אך הארגונים שלא נכחו במו"מ מתכוונים להמשיך להיאבק (מעריב)

    שיכור הגיע לבית כנסת בנתיבות כשהוא מנפנף באקדח פלסטיק * דרמה התרחשה בעיצומו של יום הכיפורים בישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות, כאשר במהלך תפילת ליל יום כיפור, נכנס אלמוני שיכור עם תיק גדול ואקדח להיכל הישיבה וכיוון את הנשק לעבר הבחורים שנמלטו מבית המדרש עם ראשי הישיבה

פוליטי

    שלי יחימוביץ' תמונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה * יחימוביץ' תחליף את ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) בתפקיד * ראשות הוועדה לביקורת המדינה היא משרה חשובה ובעלת כוח רב, משום שיו"ר הוועדה יכול לפרסם "צו הבאה" על מנת להביא לוועדה את רה"מ או אחד השרים לדיון בממצאי דו"ח הביקורת (דה מרקר)

בטחוני

נסראללה מאיים: "ישראל מטמינה מצלמות ממולכדות בדרום לבנון, לא נשתוק על זה"; "אם 'ההפרות הישראליות' לא יטופלו – נמצא דרך להגיב"

"המצלמות הממולכדות ואמצעי ההאזנה שטמונות באדמות לבנון מהוות הפרה של החלטת 1701"

מדיני

ברש"פ חוששים: הצטרפות לאינטרפול עשויה גם לפגוע

בישראל ניסו לסכל את המהלך, מחשש שהפלסטינים ינצלו את חברותם בארגון כדי לרדוף בכירים בצה"ל. מצד שני, ההצטרפות לארגון יכולה להוביל לכך "שפלסטיני שיואשם בפשע ויתחמק ממשפט באמצעות בריחה למדינה אחרת שחברה בארגון יוסגר לישראל" (nrg)

חוץ

מתיחות בספרד לקראת משאל העם הקטלוני: הממשלה מנסה למנוע את משאל העם הקטלוני

הבוקר יגיע רגע האמת של קטלוניה כשייערך משאל עם על עצמאות החבל והיפרדות מספרד. הממשלה במדריד עושה כל שביכולתה למנוע את ההצבעה שבית המשפט הספרדי קבע כי אינה חוקית, אולם בחבל הקטלוני טוענים כי מדובר בפגיעה קשה בדמוקרטיה ומתעקשים על קיום המשאל.

– ממשלת מדריד השתלטה על 1,300 בתי ספר שעלולים לשמש כקלפיות והשתלטה גם על מרכז התקשורת בברצלונה בכדי למנוע הצבעות דיגיטליות

– ספרד טוענת כי משאל העם מנוגד לחוקה ולכן מבוטל

– נשיא קטלוניה פוג'דמונט: "כבר ניצחנו – ניצחנו את כל האיומים של ספרד"

– סקרים: אם ההצבעה תצא לדרך, יבחרו הקטלונים בעצמאות

– תומכי עצמאות קטלוניה מתבצרים בקלפיות לקראת משאל העם

– אלפים מפגינים בערים הגדולים בספרד נגד מתן עצמאות לקטלוניה

טלטלה נוספת בממשל: שר הבריאות התפטר בשל ביקורת ציבורית לאחר שנחשף כי השתמש עבור נסיעות פרטיות במטוסים של הממשל

שר הבריאות האמריקני תום פרייס הודיע על התפטרות, לאחר שנודע כי השתמש במטוס פרטי של הממשל לשלל נסיעות פרטיות בעלות כוללת של יותר מ-400 אלף דולרים. * מנהל התקציב של הבית הלבן: "רק משום שמשהו הוא חוקי, זה לא הופך אותו לנכון" * פרייס אמר כי יכתוב לממשל צ'ק על סך 51,887.31 דולר לכיסוי הוצאות הטיסות שלו במטוסים שכורים.

פרייס התפטר לאחר שה'פוליטיקו' חשף כי טס במטוסים שכורים וצבאיים, טיסות שעלו למשלמי המסים מאות אלפי דולרים, כולל נסיעות לנאשוויל, טנסי, שם מתגורר בנו ויש לו בניין בבעלותו. משרד הבריאות הגן על פרייס, ואמר כי הנסיעות האלה היו נוחות יותר מטיסות מסחריות. שרים בארה"ב טסים בדרך כלל במטוסים מסחריים, אלא אם יש סיבה מיוחדת לטוס במטוס פרטי. משרד הבריאות, משרד המבקר הכללי והקונגרס פתחו בחקירה. התפטרותו של פרייס עלולה להעלות שאלות לגבי בכירים אחרים שהשתמשו במטוסים של הממשל, בהם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין; ראש הסוכנות להגנת הסביבה סקוט פרואיט, לפי דיווח ב-CBS; ושר הפנים ריאן זינקה, לפי "וושינגטון פוסט". (בלומברג)

מזכיר המדינה האמריקני הודה לראשונה: "יש לנו ערוצי תקשורת עם צפון קוריאה"; מחלקת המדינה: "צפון קוריאה לא הביעה עניין במו"מ על התפרקותה מנשק גרעיני"

רקס טילרסון נפגש בבייג'ינג עם נשיא סין ואמר כי לארה"ב יש ערוצי דיאלוג ישירים עם קוריאה הצפונית. "יש לנו קווי תקשורת ישירים מול צפון קוריאה. אנחנו לא מגששים באפלה" – "אם תפסיק לירות טילים, המצב יירגע" * מאידך מחלקת המדינה הודיעה: "גורמים בממשל הצפון-קוריאני לא הראו נכונות לדבר"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן