Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 02 אוקטובר 2017

כותרות המהדורה     אחרי יותר מעשור: אנשי הרש"פ נכנסו לראשונה לעזה; דיווח: "ישראל נתנה אור ירוק לפיוס הפלסטיני" (מדיני)     ארדואן: "המוסד והכורדים פועלים יד ביד";  נתניהו: "אלו שתומכים בחמאס רואים את המוסד בכל מקום" (מדיני)     נסראללה ליהודים בישראל: חזרו למדינות מהן הגעתם (בטחוני)     קטלוניה: 90% תמכו בהיפרדות מספרד; נשיא המחוז: נפתחה הדלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

    אחרי יותר מעשור: אנשי הרש"פ נכנסו לראשונה לעזה; דיווח: "ישראל נתנה אור ירוק לפיוס הפלסטיני" (מדיני)

    ארדואן: "המוסד והכורדים פועלים יד ביד";  נתניהו: "אלו שתומכים בחמאס רואים את המוסד בכל מקום" (מדיני)

    נסראללה ליהודים בישראל: חזרו למדינות מהן הגעתם (בטחוני)

    קטלוניה: 90% תמכו בהיפרדות מספרד; נשיא המחוז: נפתחה הדלת להכרזת עצמאות; מעל 800 מצביעים נפצעו ע"י המשטרה (חוץ)

    נתניהו הבטיח לשרים: נאשר בנייה יהודית בחברון (חדשות)

    לאחר הנכים: גם הקשישים נאבקים להעלאת קצבתם (חדשות)

    החלטה המזכירה ימים אפלים של משטרים קומוניסטים: גורמים בכירים במשרד המשפטים ובמחלקת החקירות במשטרת ישראל, מאשרים: הרדיפה והחרם נגד העיתון החרדי-שמרני 'הפלס' בגלל שפרסם את דעתם של הרבנים החרדים האוסרים גיוס חרדים לצה"ל (חרדים)

תחזית מזג האוויר

היום (שני): הטמפרטורותיעלובמידהניכרתוייעשהחםמהרגיללעונהב-6 מעלותמעלהממוצע. בשעותהבוקר יהיה בהיר. תנשב רוח דרום מזרחית 7-17 קמ"ש עם משבים עד 24 קמ"ש. בשעות הצהריים יהיה בהיר ויבש בהרים ובפנים הארץ. תנשב רוח משתנה 11-23 קמ"ש עם משבי רוח עד 36 קמ"ש בצפון הארץ ובמרכזה. בערבה, באילת תנשב רוח צפון מזרחית 11-17 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 24 קמ"ש. בשעות הערב טפטוף קל בחוף הדרומי.

תחזית לים בישראל: הים התיכון יהיה נוח, גובה גלים בתל אביב 30-80 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 29 מעלות. אזהרות מטאורולוגיות: אין.

ירושלים: 20-31
תל אביב: 20-30.
חיפה: 20-32,          

חרמון: 14-24
צפת: 19-30         
עפולה: 21-34.
נהריה: 20-31
באר ש': 18-35.
מצפה רמון: 17-32.
אילת: 25-37.

שלישי(3/10): הטמפרטורותירדובמידהניכרתוהלחותתעלה. הטמפרטורותיהיורגילותלעונה. תנשב רוח משתנה 0-10 קמ"ש עם משבים עד 15 קמ"ש. בשעות הצהריים יהיה מעונן חלקית. תנשב רוח צפון מערבית 11-23 קמ"ש עם משבי רוח עד 36 קמ"ש בצפון הארץ ובמרכזה. בערבה, באילת תנשב רוח צפונית 11-23 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 36 קמ"ש.

תחזית לים בישראל: הים התיכון יהיה גלי ומסוכן לרחצה, גובה גלים בתל אביב 70-140 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 29 מעלות.
אזהרות מטאורולוגיות: ים גבוה.
רביעי-ערב חג הסוכות(4/10):
הטמפרטורותירדועודוייעשהקרירבעיקרבהרים. הטמפרטורותיהיורגילותלעונה. בשעותהבוקריהיהמעונןחלקית עד בהיר. תנשב רוח משתנה 0-10 קמ"ש עם משבים עד 15 קמ"ש. בשעות הצהריים יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תנשב רוח צפון מערבית 11-23 קמ"ש עם משבי רוח עד 36 קמ"ש בצפון הארץ ובמרכזה. בערבה, באילת תנשב רוח צפון מזרחית 17-28 קמ"ש עם מהירות רוח מרבית עד 46 קמ"ש.
תחזית לים בישראל: הים התיכון יהיה גלי ומסוכן לרחצה, גובה גלים בתל אביב 80-160 ס"מ, טמפרטורת מים בחופי מזרח הים התיכון 28 מעלות.
אזהרות מטאורולוגיות: ים גבוה.
חמישי-חג הסוכות(5/10):
ירידהבטמפ', קרמהרגיללעונהב-2 מעלות, מעונןחלקית.
(טפטוף עד גשם קל בשעות הערב במישור החוף-יש להתעדכן!!!).
שישי-א' חוה"מ(6/10:
עליהבטמפ', קרמהרגיללעונהב-1 מעלות, מעונןחלקיתעדמעונן.
(גשם קל מצפון הארץ עד צפון הנגב-יש להתעדכן!!!).
שבת-ב' חוה"מ(7/10):
עליהבטמפ', חםמהרגיללעונהב-2 מעלות, מעונן חלקית.
(טפטוף עד גשם קל בשעות הבוקר במרכז הארץ ובמישור החוף המרכזי-יש להתעדכן!!!).
ראשון-ג' חוה"מ(8/10)
:עליהבטמפ', חםמהרגיללעונהב-3 מעלות, מעונןחלקית.
(גשם משעות הערב מצפון הארץ עד צפון הנגב-יש להתעדכן!!!).
שני-ד' חוה"מ(9/10):
ירידה בטמפ', חם מהרגיל לעונה ב-2 מעלות, מעונן חלקית.
(גשם מצפון הארץ עד צפון הנגב בשעות הבוקר-יש להתעדכן!!!)

מפלס הכנרת מעודכן 2/10/17

214.12- מטר מתחת לפני הים.
בעונת הגשמים 2017 עלה המפלס ב-94 ס"מ.
מתחילת הקיץ ירד המפלס ב-119 ס"מ.
בעונת הגשמים הנוכחית (2018) עלה המפלס ב-0 ס"מ.
המפלס נמוך ב-532 ס"מ מקו רום עליון וב-112 ס"מ מקו אדום תחתון.

חדשות

פייסבוק: נמסור היום את המידע על המודעות הממומנות מתקופת הבחירות

חברת "פייסבוק" הודיעה כי היא תמסור במהלך היום לידי הקונגרס האמריקני מידע על כ-3,000 מודעות ממומנות שפורסמו ברשת החברתית במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות

מייסד החברה מארק צוקרברג הצהיר בשבוע שעבר כי פייסבוק עודדה את האזרחים לצאת ולהצביע, ודחה את טענותיו של הנשיא דונלד טראמפ אודות קשירת קשר נגדו

נתניהו הבטיח לשרים: נאשר בנייה יהודית בחברון

לאחר שבשבוע שעבר פורסם כי השרים בנט ודרעי מפעילים לחץ על רה"מ, הודיע נתניהו כי בניית "רובע חזקיה" בחברון תאושר לאחר החגים (nrg )

לאחר הנכים: גם הקשישים נאבקים להעלאת קצבתם

האופוזיציה והקואליציה ינסו לשחזר את שיתוף הפעולה המוצלח שהביא להעלאת קצבת הנכות, לטובת מאבק חדש: העלאת קצבת הזקנה. יותר מ -70 חברי כנסת צפויים לתמוך ביוזמה (חדשות2)

– שר הבריאות התייחס לדו"ח המבקר על מצב הקשישים הסיעודיים ואמר: "כמו שמצאו 'תקציב לנכים' ותקציב לתכנית 'נטו משפחה', זה הזמן לפתור סוף סוף את משבר הסיעוד". האגודה לחקר הזקנה: על המדינה לקדם תכנית אב לאומית עקב הזדקנות האוכלוסייה (nrg)

– דו"ח חריף של מבקר המדינה על הטיפול בקשישים סיעודיים * דו"ח המבקר מצביע על ליקויים חמורים באופן הטיפול, הפיקוח והבקרה של הביטוח הלאומי בקשישים סיעודיים השוהים בביתם. שר הרווחה: תוקם ועדה לטיפול בנושא

– האגודה לזכויות האזרח: המדינה מזניחה את הקשישים

– הרופאה הודהמה: החולה עדיין לא הוכר כסיעודי * זה לא סוד שחברות הביטוח לא ששות לשלם כסף למבוטחים שהופכים לסיעודיים – אך אפילו הרופאה לא האמינה שכשהגיעה לביקור חוזר אצל חולה וגילתה כי לא הוכר כסיעודי, חרף חוות הדעת שלה (חדשות2)

    אחרי ההסכם: הפגנות הנכים נמשכים * לאחר ההסכם שגובש בין הממשלה לחלק מנציגי הנכים המחאה ממשיכה. חברי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו היום כבישים מרכזיים ברחבי הארץ באמצעות רכבים וכיסאות גלגלים.

    באיחור של 3 ימים: חודשה אספקת הגז ממאגר תמר * מאגר תמר שב לתפוקה מלאה רק היום, זאת בעקבות עיכוב בעבודות התחזוקה, שלא דווח על ידי השותפות ואף לא על ידי משרד האנרגיה * המשמעות: במהלך שלושת ימים האחרונים משק החשמל המשיך להתנהל לפי הקצאה חלקית של הגז הטבעי, כלומר תוך שימוש מוגבר בדלקים חליפיים ובפחם * שותפות תמר: "החזרה היתה כמתוכנן ובאופן מדוד וזהיר" (גלובס | דה מרקר)

    מפעל חיפה כימיקלים בדרום יחל לעבוד בעוד יומיים * היום החלו להגיע המכלים המיוחדים לצורך הפעלת המפעל * באחד המכלים התגלתה דליפת אמוניה, והוא טופל תוך העברת האמוניה לאיזוטנק ריק * טרם הושג הסדר להפעלת המפעל בצפון (דה מרקר)

    גרמניה נמנעת מלהעמיד לדין שמונה נאצים ששירתו ביחידה שטבחה ביהודים * מרכז ויזנטל יחד עם רשת ARD מצאו, אחרי חיפושים קדחתניים, שני חשודים בסיוע ליחידות ה-SS, בין היתר בטבח בבאבי יאר. * הרשויות טענו שכדי להעמידם לדין יש להוכיח שלקחו חלק פעיל ברצח, אף שבמקרה דמיאניוק נקבע אחרת (חדשות2 | הארץ)

    משרד החוץ: ואנונו "מהווה סכנה למדינה" * בתגובה להודעה הנורווגית כי אושרה בקשתו של מרגל הגרעין להגר למדינה הסקנדינבית, הודיע משרד החוץ כי המגבלות שהוטלו על האסיר לשעבר מקורן בסיבות ביטחוניות (nrg)

    הקץ למאבק בין הבדואים למדינה? אפשר לסכם את היחסים בין הבדואים למדינה בשנים האחרונות במילה אחת – מאבק. הרשויות ניסו לגרום לבדואים לעזוב את הכפרים לטובת ערים מסודרות, אבל הם סירבו. אך בחודשים האחרונים חלה התפתחות מפתיעה: לראשונה, מוכנה מועצה אזורית להכשיר מספר ישובים בדואים במדבר, ובמקום להילחם בהם, להפוך אותם לאטרקציה תיירותית (חדשות2)

    אלימות המשטרה: מפגין שהוכה ע"י שוטר תובע פיצויים על סך 70,000 ₪ * קצין ממשטרת ירושלים, שתועד נוהג באלימות במהלך הפגנות החרדים בבירה, נתבע על ידי מפגין שטוען כי הכה אותו

פוליטי

כחלון החל לגבש את הצעת תקציב המדינה ל-2019

בעקבות פסיקת בג"ץ נגד תקציב דו-שנתי בעתיד, שר האוצר מקדם מהלך להגיש תקציב לשנת 2019 כבר לאחר הפגרה – במושב הכנסת הקרוב. * שר האוצר מעוניין "לשריין" את התקציב כדי להימנע מאפשרות שהקדמת הבחירות מסיבה זו או אחרת תפגע במדיניות שהוא מנסה לממש

פשרת "כולנו" לחוק הלאום: במקום שוויון – שמירה על זכויות כלל התושבים

לדברי יו"ר הסיעה, הנוסח זוכה להסכמה בליכוד ובבית היהודי. כולנו מקבלת את הסעיף המחייב פסיקה לפי המשפט העברי באין מענה בחוק, אך לא החליטה לגבי מעמד השפה הערבית

    רה"מ הכחיש הדיווח על כוונתו להוציא מהקואליציה את "הבית היהודי" לצורך קידום התהליך המדיני. * זאת בניגוד לפרסום ב'מקור ראשון'. לדברי גורם המקורב לנתניהו – הוא מעוניין לזכות בתמיכת המרכז והשמאל לטובת מהלך מדיני

    סערה בממשלה סביב "חוק הג'ובים": החוק של השרים לוין ושקד, שאמור היה להפוך את מינוי משנה למנכ"ל כ"משרות אמון" שלא מצריכות מכרז, נדחה בשל ביקורת של נתניהו והשרים * בישיבת הממשלה הבוקר התרחש דיון אינטנסיבי וגדוש בטונים גבוהים סביב החוק. לבסוף החליט ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בנושא לאחרי סוכות. "החוק לא מספיק", אמר נתניהו. "דרושה מהפכה". * השר גלנט יצא נגד החוק במהלך הישיבה: "אין לי ספק שההצעה לא תגביר את אמון הציבור בממשלה, אלא להיפך"

בטחוני

הלילה (שני)  במהלך סריקות לתפיסת אמצעי לחימה מצאו כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל נשק בבית סאחור שבגזרת החטיבה המרחבית "עציון". הנשק הועבר לידי כוהב"ט
במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו״ש 23 מבוקשים. 20 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט * המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט
מנהיג חמאס ויו"ר הרשות הפלסטינית שוחחו לקראת הגעת ממשלת האחדות לעזה

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה שוחח בטלפון עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לקראת הגעת ממשלת האחדות לעזה הבוקר

מלשכתו של הנייה נמסר כי השיחה נועדה לחזק את האווירה החיובית בין פתח' לחמאס לקראת הביקור

נסראללה ליהודים בישראל: חזרו למדינות מהן הגעתם

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום מהבונקר בו שיגר איומים כלפי אזרחי ישראל: והזהיר שבפרוץ הקרבות לא יהיה מקום בטוח ב'פלסטין הכבושה', "נתניהו וממשלתו לא יודעים אם הם פתחו במלחמה ואיך הם יסיימו"

    נחשפה רשת הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים * ההברחה נעשתה על ידי חברה לאספקת מוצרי קנטינה לאסירים, בה עבדו תושב השטחים ואזרחים ישראלים, כשהעובדים החביאו לכאורה את המכשירים בארגזי השתייה. * המחיר: עד 15 אלף שקל למכשיר נייד. כתב אישום יוגש נגד החשודים

מדיני

אחרי יותר מעשור: אנשי הרש"פ נכנסו לראשונה לעזה * המצור, המלחמות ומשבר החשמל הביאו לכך שחמאס הסכים לפרק את ממשלת הצללים ברצועה, עתה נציגים של הרשות הפלסטינית הגיעו לתאם את תהליך העברת הכוח (מעריב)

– דיווח: אבו מאזן הציב כתנאי לפיוס עם חמאס את פירוק הזרוע הצבאית של הארגון * לפי הדיווח, אבו מאזן לא יסכים ליישם מודל הדומה לזה של חיזבאללה בלבנון, וידרוש גם היעדר מעורבות חיצונית בניהול הרצועה (הארץ)

– דיווח: "ישראל נתנה אור ירוק לפיוס הפלסטיני" * נציגים של שר המודיעין המצרי צפויים להיפגש עם בכיר ברשות על מנת לסכם את פרטי הפיוס בין פת"ח לחמאס. על פי המתווה המתגבש יפעלו גורמים מצרים באופן קבוע ברצועה. הפלסטינים מדווחים: הפיוס – באישור ישראלי ואמריקאי (nrg)

– השר קרא: "ממשיכים להתייחס לחמאס כארגון טרור למרות האיחוד הצפוי עם הרשות"

ארדואן: "המוסד והכורדים פועלים יד ביד";  נתניהו: "אלו שתומכים בחמאס רואים את המוסד בכל מקום"

נשיא טורקיה האשים את המיעוט בכורדיסטן בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי, זאת בשל דגלי ישראל שנצפו מתנוססים בחגיגות תוצאות משאל העם * רה"מ: "אני מבין למה אלה שתומכים בחמאס נוטים לראות את המוסד בכל מקום", "אין לישראל חלק במשאל העם בכורדיסטן מלבד הסימפתיה לעם הכורדי"

    נסראללה: "משאל העם הכורדי – מזימה של ארה"ב וישראל" – "משאל העם הכורדי יפלג את המזרח התיכון"

רוחות המלחמה – צפון קוריאה / ארה"ב

המתיחות בחצי האי הקוריאני. ספינת תחמושת שיצאה מקוריאה הצפונית נעצרה במצרים על ידי הרשויות המקומיות * על פי דיווח בוושינגטון פוסט, בחודש אוגוסט האחרון הועבר מסר סודי מוושינגטון לקהיר. בעקבות המסר, אנשי המכס המצרי חיכו לספינה בזמן שזו ניסתה להיכנס למים הטריטוריאליים של מצרים * עוד עולה מהדיווח כי התחמושת נמצאה בתוך פחי ברזל. כמות התחמושת שנתפסה הוגדרה על יד מומחים כגדולה ביותר מאז הוטלו סנקציות על פיונגיאנג.

האו"ם פתח בחקירה ומצא כי התחמושת יועדה לאנשי עסקים מצרים, שתכננו בין השאר למכור את הנשקים לצבא מצרים. "מצרים תמשיך לציית להחלטות מועצת הביטחון של האומות המאוחדות ותהיה מתואמת עם ההחלטות להגביל רכישות מקוריאה הצפונית", מסרו בשגרירות מצריים בוושינגטון

חוץ

קטלוניה: 90% תמכו בהיפרדות מספרד; נשיא המחוז: נפתחה הדלת להכרזת עצמאות; מעל 800 מצביעים נפצעו ע"י המשטרה

לאחר שמדריד הודיעה שלא תאפשר את קיום משאל העם על עצמאות המחוז השתתפו כ-3 מיליון תושבי מחוז קטלוניה במשאל העם * את הלילה שקדם להצבעה העבירו קטלאנים רבים בכניסה לתחנות ההצבעה כדי למנוע את סגירתן * 10,000 שוטרים נשלחו מרחבי ספרד למנוע כניסת מצביעים לקלפיות. בקטלוניה הודיעו בתגובה על "יום דלתות פתוחות" בבתי הספר, כך שלמשטרה לא תהיה אפשרות חוקית לפנות מצביעים

– נשיא קטלוניה אמר כי אזרחי קטלוניה הרוויחו את הזכות למדינה עצמאית, והוסיף כי הפרלמנט יקבל את תוצאות המשאל בימים הקרובים ויפעל לפיהן. * ראש ממשלת ספרד: "מנהיגי קטלוניה ידעו שזה לא חוקי, רוב הציבור שלהם לא רצה להשתתף"

– ממשלת ספרד סגרה 92 קלפיות, 3 מפגינים נעצרו

– עימותים חריפים התפתחו בין שוטרים שחסמו תחנות הצבעה במשאל העם במהלכם נפצעו 844 מצביעים, ו-33 שוטרים * מארגני המשאל טוענים שהמשטרה השתמשה בכוח מוגזם – כששלפה אלות וירתה כדורי גומי לעבר המצביעים.

– ארגוני עובדים בדלניים קוראים לקיום שביתה כללית בעוד יומיים

– נשיא ונצואלה גינה את אלימות השוטרים במשאל בקטלוניה

– בעקבות משאל העם: אנשי עסקים חוששים מפגיעה בכלכלה * בחברות ספרדיות חוששים כי העימות בין קטלוניה לממשלה המרכזית במדריד, המנסה למנוע את קיום משאל העם, ירתיע משקיעים זרים * שר האוצר של ספרד: התמ"ג של קטלוניה יצנח ב–30% אם תקבל עצמאות * פוליטיקאים קטלונים: בטווח הארוך, ביכולתנו לשגשג כלכלית (פייננשל טיימס)

– דיווח בספרד: רוסיה מתערבת במשבר בקטלוניה באמצעות חדשות כוזבות * העיתון אל-פאיס דיווח כי "הצבא הדיגיטלי" שפעל לבחירת טראמפ לנשיאות וקידום יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, תומך כעת בעצמאות קטלוניה מספרד כדי להחליש את אירופה (הארץ)

    ארה"ב וקנדה על סף מלחמת סחר – שכולם יפסידו ממנה * יצרנית המטוסים בואינג האשימה את המתחרה הקנדית בומברדיה בתמחור לא הוגן, בגלל סובסידיות שהיא מקבלת מהממשלה * אם תלונתה תתקבל, ארה"ב תוכל להטיל מכס על יבוא המטוסים הקנדיים, לפגוע ביחסיה עם קנדה ובריטניה – ולשנות את פני ענף התעופה (ניו יורק טיימס)

    פולין: אלפים הפגינו נגד השינויים שיחזקו את מעמד הנשיא מול מערכת המשפט

    צרפת: פיגוע במרסיי: 2 הרוגים בפיגוע דקירה, המחבל חוסל; דעא"ש נטל אחריות לפיגוע

    קוריאה: טראמפ לשר החוץ טילרסון: המו"מ עם "איש הטילים הקטן" הוא בזבוז זמן * לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי אמר כי ארה"ב מדברת עם פקידים בצפון קוריאה בניסיון למצוא פתרון דיפלומטי למשבר, קרא לו הנשיא האמריקאי: "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנהדר שלנו, שהוא מבזבז את זמנו בניסיון לנהל משא ומתן עם איש הרקטות הקטן. אין מה לבזבז אנרגיה, רקס, אנחנו נעשה מה שצריך לעשות"

    קמרון: 6 הרוגים בעימותים בין הצבא לבדלנים במערב המדינה

    קנדה: פיגוע בקנדה: שוטר וארבעה אזרחים נפצעו בשני אירועי דריסה במחוז אלברטה * החשוד שנעצר הוא אזרח סומליה בן 30, פגע בשוטר, ולאחר מכן נמלט מהמשטרה ודרס ארבעה אנשים נוספים בעיר התחתית. * נעצר בעבר בחשד כי הפיץ אידאולוגיה קיצונית. * במכוניתו נמצא דגל של דאעש

צרכנות

    המים יתייקרו? משרד האנרגיה הודיע לחקלאים על שנת בצורת וקיצוץ של 50% * החקלאים: "תהיה מלחמה על המים שתשפיע על כולם, כי בסוף יעלו מחירים גם לצרכנים ביתיים. שר האנרגיה צריך להתפטר" * במשרד החקלאות דורשים תוספת תקציב של 645 מליון שקל לחקלאים כפיצוי. (דה מרקר)

    שוב תקלת ייצור בדגני תלמה-יוניליוור: "פתיתים שחורים בקרונפלקס" * יוניליוור מודה שקיבלה תלונות בשבוע שעבר אך לא ביצע ריקול * החברה: "מדובר בתופעה של אפיית יתר נקודתית של קמחי קורנלפלקס ואין חשש בצריכת המוצר" (דה מרקר)

    הרפתנים מציעים: הפיקוח על מכסות ומחיר החלב יימשך עוד 15 שנה * ארגון מגדלי הבקר שכר את שירותיו של הראל לוקר, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שגיבש את המתווה הנוכחי למשק החלב * הרפורמה שהניחו הרפתנים לפתחה של הממשלה כוללת התייעלות של הרפתות לשם הפחתת יוקר המחיה (דה מרקר)

כלכלה

    עסקת שופרסל-ניו-פארם: יימכרו 11 סניפים במקום תשעה; מחיר העסקה יופחת * המועד האחרון לחתימת הסכמי המכר והמועד האחרון להשלמת העסקה נקבעו ל-30 בנובמבר ול-31 בדצמבר בהתאמה * גוד פארם יצאה מהמו"מ לרכישת ניו-פארם לאחר בחינה של מרבית הסניפים שנחשבים לסניפים לא מוצלחים (גלובס)

    בניגוד לכל הסיכויים: ייצור הנפט בלוב זינק – ומחיר הנפט ממשיך לדשדש * אופ"ק לא הכלילה את לוב בהסכם להגבלת ייצור הנפט, בגלל חוסר היציבות הקשה השוררת במדינה. אבל לוב הפתיעה את המומחים והיא מתכוונת להגיע לייצור מיליון חביות ביום. בינתיים, מחיר הנפט לא מצליח להתאושש (ניו יורק טיימס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן